karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شب است و سیاهی همه جا را فراگرفته، در این تاریکی چشم چشم را نمی بیند و کسی دوست را از دشمن تشخیص نمی دهد. ناگهان از آن دور دست ها، از پشت آن کوه های سر به فلک کشیده، کم کم جنگی آغاز می شود؛ جنگی میان تاریکی شب و روشنی صبح. در حین این کشمکش و در گیری جهان دگرگون می شود و حتی میش هم نمی داند گرگ است یا میش! 

شب می خواهد به سلطه اش ادامه دهد و روز می خواهد که روشنی اش را با جهان تقسیم کند. اما در این حین انسان حتی از این همه جنگ و کشمکش اطلاعی هم ندارد و دیوانه وار به زیبایی این جنگ خیره می شود. در نهایت روشنایی است که پیروز این میدان می شود و نور  را به جهانیان هدیه می دهد. همین مدت زمان کم نبرد میان روز و شب چنان منظره های سحر آمیزی خلق می کند که تماشایش محال است برای انسان تکراری و خسته کننده شود. کم نیستند کسانی که این لحظات را از دست نمی دهند و در گوشه ای خلوت و یا بر فراز کوه و تپه ای به تماشای این شاهکار آسمانی می پردازند.  

بر روی کره ی زمین مناطقی هستند که در آن ها جنگ میان روز و شب کمی طولانی تر و یا حتی هیجان انگیزتر است و همین سبب می شود تا از سراسر کره ی زمین گردشگران به سمت آن ها بروند. امروز همراه کارناوال باشید تا با برخی از این مناطق آشنا شوید و تصاویر زیبایی از طلوع خورشید در این مناطق را ببینید.

همراه ما سفری رویایی را برای تماشای زیباترین طلوع های خورشید تجربه کنید...

زیباترین مناظر طلوع خورشید

1- طلوع دل انگیز در تاج محل | هند

تاج محل یکی از عجایب هفتگانه محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ی پر ماجرا، مطلب زیر را بخوانید:

تاج محل | تاج مرمرین هند

تاج محل

2- سپیده دم در کنار اقیانوس آرام | استرالیا

این تصویر زیبا، طلوع آفتاب در پارک ملی آبی توالو اپاستلز (Twelve Apostles Marine National Park) را نشان می دهد.

پارک ملی آبی توالو اپاستلز استرالیا

3- بالون سواری در حین طلوع آفتاب | ترکیه

بهترین مقصد برای لذت بردن از طلوع آفتاب کوه های کاپادوکیه (Cappadocia mountains) در ترکیه است.

طلوع آفتاب کوه های کاپادوکیه ترکیه

4- تماشای آسمان طلایی | کنیا

طلوع بی نظیر خورشید را می توانید در پارک ملی امبوسلی (Amboseli National Park) تماشا کنید.

پارک ملی امبوسلی

5- طلوعی رمزآلود | هند

طبیعت زیبای والپارای (Valparai) در شهر تامیل نادو (Tamil Nadu) هندوستان به صورت سحر آمیزی در صبح روز های یک شنبه مه آلود می شود.

طبیعت زیبای والپارای

6- چشمک هر روز خورشید | آفریقای جنوبی

 مردم شهر کیپ تاون (Cape Town) هر روز صبح چشمک زدن خورشید را بر پشت کوه ها می بینند و هر روز این شهر یکی از بهترین محل هایی است که شاهد طلوع آفتاب است. 

کیپ تاون

7- منظره ی سحر آمیز | استرالیا جنوبی

دره ی زیبای بایرو (Bunyeroo) که در استرالیای جنوبی واقع شده، در نزدیکی های صبح میزبان طلوع سحر آمیز خورشید است.

دره ی زیبای بایرو

8- آسمان قرمز رنگ | سوئد

کشور سوئد در ماه های زمستانی آنقدرها نور آفتاب نصیبشان نمی شود و خورشید تنها در هنگام طلوع آسمان را قرمز رنگ می کند. در این عکس  منظره ای از پارک ملی ابوسیو (Abisko National Park) را می بینید.

آسمان قرمز رنگ سوئد

Pommy Anyani

9-  طلوع خورشید در قطب جنوب

از ماه سپتامبر تا اواسط آوریل (اواسط شهریور تا اواسط فروردین)، برخی نواحی قطب جنوب شاهد نورهای خورشید در طی روز است که تا نیمه شب کم کم پنهان می شود. حتی گاهی هم به طور کامل طلوع نمی کند.

طلوع خورشید در قطب جنوب!

Fenwick Elliott

10- آسمان ِ آتش گرفته | کامبوج

 در نگاه اول به این عکس شاید احساس کنید که آسمان پشت معبد انگکور وات (Angkor Wat temple) آتش گرفته اما در واقع این منظره بازی میان نور و ابرهاست.

معبد انگکور وات کامبوج

11- رنگین کمانی در سپیده دم | پاتاگونیا

پاتاگونیا (Patagonia) که در آمریکا ی جنوبی قرار دارد، همیشه شاهد مناظر و سپیده دم های حیرت انگیزی در رشته کوه آند (Andes) است.

رنگین کمانی در سپیده دم

12- طلوع خورشید در حیات وحش | آفریقا

سافاری های آفریقا بهترین زمان برای دیدین لحظات ناب در حیات وحش است. در این عکس دسته ای از کفتار ها در پارک ملی کروگر (Kruger National Park) دیده می شود.

طلوع خورشید در حیات وحش

Fenwick Elliott

13- طلوعی رنگارنگ | هندوستان

بنارس (Varanasi) نام شهری در ایالت شمالی هندوستان است که بدون شک یکی از رنگارنگ ترین طلوع ها را دارد.

طلوعی رنگارنگ هندوستان

14- طلوع سحر آمیز | انگلیس

در هنگام طلوع به اطراف قلعه کورف (Corfe Castle) بروید و خیره به طلوع ریبای این منطقه شوید.

طلوع سحر آمیز در انگلیس

15- انواری از جنس طلا

روستای کوچکی به نام مراکون (Moroccon village) که قوم بربر در آن زندگی می کنند هر روز صبح شاهد طلوع خارق العاده ای هستند که انگار طلای مایع بر سراسر روستا می ریزد.

انواری از جنس طلا

سخن آخر

آیا تا به حال خیره به طلوع خورشید شده اید؟

به نظر شما کدام یک از این مناطق حیرت انگیز است؟

در ایران مناطقی را می شناسید که طلوع و یا غروب زیبایی داشته باشند؟

نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

درود به شما که با روح لطیف و قلب مهربانتون تجربیات این لحظه زیبا از زندگی خود را به اشتراک با بقیه انسهانهایی که شاید شناختی از هیچکدام ندارین گذاشتین ، خیلی برای من جالبه این لحظه طلوع خورشید که در زندگی خودم بین سال‌های 1390 تا 1395 همیشه صبح این لحظه دیدنی را مشاهده میکردم ، تا این لحظه به یکباره به ذهنم خطور کرد و در گوگل برای شناسایی بهترین جاهای ثبت این لحظه جستجو کردم که به مقاله شما رسیدم امیدوارم برای شما و خودم این لحظات را در هر جای دنیا که دیدن و ثبت این لحظات زیباترین است اتفاق بیفتد . تندرست و برقرار باشین .

انتشار:16 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

از زیبایی اشک منو درآوردن

انتشار:02 تیر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.