karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

19 بهمن 1398

همه بر این نکته واقف هستیم که ایران از متمدن ترین و با فرهنگ ترین سرزمین های دنیاست که در طی قرون متمادی به شاهکارهای معماری و فرهنگیش معروف شده است. همه ی مردمان دنیا می دانند که ایران در دوران باستان از مهم ترین ابر قدرت های جهان بوده و هم اکنون هم همه روزه در حال پیشرفت است.

در سال های اخیر گردشگران زیادی به ایران سفر کرده اند و ایران از نظر اکثریت آن ها فوق العاده زیبا و شگفت انگیز بوده و محو زیبایی و شکوه جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی این مرز و بوم شده اند. اما شاید برای همه ی افرادی که قصد سفر به ایران را دارند این سوال پیش آید که بهترین شهر برای سفر کدام است و اگر به قصد گردشگری به سوی ایران رهسپار شوند کدام شهرها مخاذن بیشتری برای گردشگری در خود نهفته اند و امکانات بهتری برای مسافران خارجی دارند؟

برای ما جای شکی نیست که همه ی شهرهای ایران دیدنی و بی همتا هستند اما یکی از وبسایت های معتبر خارجی که در زمینه ی گردشگری دست توانمندی دارد فهرستی منتشر نموده و در آن 10 شهر ایران را به عنوان بهترین مکان ها برای گردشگران خارجی معرفی کرده است.

امروز قصد داریم به لیست شهرهای معرفی شده در این فهرست بپردازیم. امیدواریم در آینده ای نزدیک همه ی شهرهای کشور عزیزمان ایران جزو برترین شهرهای گردشگری در آسیا معرفی شوند.

با کارناوال همراه باشید.

ایران
photo by Damon Lynch

1- تهران

مطمئنا تهران به عنوان پایتخت کشور ایران و مشهورترین شهر این سرزمین اولین مکان مناسب برای گردشگران خارجی است. علاوه بر خود شهر شلوغ تهران اطراف آن هم دیدنی های زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به پیست های اسکی، دامنه های کوهستان البرز، شهر باستانی ری و رودها و سدهای پر آب اشاره کرد.

در شهر تهران حدود 11 میلیون نفر زندگی می کنند و تقریبا 40 درصد اقتصاد ایران در دست تهرانی هاست به همین دلیل امکانات نسبتا خوبی هم در این شهر وجود دارد. ماننده موزه ها و پارک های شهری بسیار زیبا، از مشهورترین پارک های تهران می توان به جمشیدیه، لاله، ملت و چارک شهر اشاره کرد که به دلیل فضای فوق العادیشان برای گردش و تفریح مناسب هستند.

از مهم ترین دیدنی های شهری تهران هم می توان برج میلاد، برج آزادی، باغ وحش تهران، کاخ گلستانکاخ سعد آباد، حرم امام زاده صالح و بازار بزرگ و تاریخی شهر را نام برد که هر کدام از آن ها ساعت ها گردشگران را سرگرم خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر با تهران روی لینک زیر کلیک کنید:

شهر تهران

تهران
photo by Amin Jafarian

2- اصفهان

اصفهان ششمین استان بزرگ ایران و از مهم ترین مراکز گردشگری این کشور است. اصفهان در 420 کیلومتری جنوب پایتخت واقع شده و از پر جمعیت ترین شهرهای ایران نیز هست. در سال 2004 میلادی جمعیت این شهر 1.4 میلیون نفر بود که حتما تا به امروز بسیار افزایش یافته است.

در اصفهان بناهای تاریخی و دیدنی های بی شماری وجود دارد که هر کدام برای گردشگران می توانند جالب و جذاب باشند، از برترین جاذبه های گردشگری اصفهان می توان به کاخ های دوران صفویه، پل های کهن و فوق العاده، مساجد منحصر به فرد و کلیساها اشاره کرد که باز هم از میان آن ها مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو، سی و سه پل، منار جنبان، معبد آتش، میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان و... از شهرت بیشتری برخوردار هستند.

برای آشنایی کامل تر با اصفهان روی لینک زیر کلیک نمایید:

شهر اصفهان

اصفهان
photo by Samuel Roniger

3- شیراز

شیراز در استان فارس واقع شده و همواره با نام لقب فرهنگ، هنر و شعر را به دنبال داشته و دارد. این شهر پرورش دهنده ی فیلسوفان، شاعران و عالمان بسیار بزرگی بوده که امروزه هم مقبره ی بسیاری از ان ها در شهر قابل مشاهده می باشد.

از مهم ترین دیدنی های شیراز می توان به مقبره ی حافظ و سعدی، مسجد نصیرالملک، مسجد وکیل، شاه چراغ، بازار وکیل، باغ عفیف آباد، باغ جهان نما، باغ نارنجستان قوام، حمام وکیل، دروازه قرآن و... اشاره نمود. به دلیل مکان های دیدنی زیادی که در شیراز برای علاقمندان وجود دارد به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

کارناوال تا به حال بارها و بارها به شهر شیراز سفر نموده که برای آشنایی با این دیار هنر و جاذبه هایش تنها کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید:

شهر شیراز

شیراز
photo by Vahid Amiri

4- ساری

ساری از شهرهایی است که کمتر به گردشگران خارجی معرفی می شود اما حقیقتا از زیباترین مکان های ایران است. ساری که مهم ترین شهر مازندران می باشد درست در میان رشته کوه البرز و دریای مازندران قرار گرفته. این شهر از نظر طبیعی، منبع بسیار غنی و باشکوهی است و تنوع پوشش گیاهی در آن فوق العاده می باشد و مطمئنا مکانی فوق العاده برای گردشگران خارجی خواهد بود.

از بهترین دیدنی های این شهر می توان به سواحل دریای مازندران، جنگل های طبیعی، میدان ساعت، مقبره ها و امام زاده های تاریخی، باغ های پرتقال و بازارهای محلی اشاره کرد که به راستی هر کدام از این موارد شاهکاری فوق العاده می باشد.

شهر ساری

ساری
photo by Alireza Ghasemi

5- یزد

یزد شهرستانی متفاوت است، شاید گرم و سوزان باشد اما مردمانی دارد غیور و میهمان نواز که سفر شما را لذتبخش می کنند. اگر به مردم شناسی و فرهنگ علاقه دارید یزد را برای سفر انتخاب کنید در این شهر می توانید به وفور بناهای کهن ایرانی، دست باف های ابریشمین و مردمانی کویر دوست را مشاهده نمایید.

یزد در  270 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده و آب و هوای گرمی دارد اما به دلیل دیدنی های فوق العاده زیبا و معماری ایرانیش معروف و پرآوازه شده است. از معروف ترین دیدنی های یزد می توان  باغ دولت آباد، مسجد جامع، خانه لاری ها، زندان اسکندر و مجتمع امیر چخماق را نام برد. یزد دیدنی های بسیار زیادی دارد اگر علاقمند هستید که با این جاذبه ها بیشتر آشنا شوید روی لینک زیر کلیک نمایید:

شهر یزد

یزد
photo by ste ba

6- تبریز

تبریز معروف ترین شهر استان آذربایجان شرقی می باشد و با لقب شهر شفقت و مهرمانی و پاکیزگی شناخته می شود. تبریز از مهم ترین شهرهای تاریخی و گردشگری و سیاسی ایران است و به همین دلیل همه ساله میزبان مسافران زیادی می باشد.

از جمله دیدنی ترین اماکن تبریز می توان مسجد آبی تبریز، موزه ی قرآن و کتابت، آبشار آسیاب خرابه، بازار بزرگ شهر، خانه ی سفال، ارگ تبریز، کلیسای آنگلیکان و... را نام برد. تبریز زادگاه شاعران و عالمان زیادی است که شمس تبریزی هستند.

برای این که درباره ی تبریز بیشتر بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:

شهر تبریز

تبریز
photo by mohsen akhoondi

7- کندوان

در واقع کندوان یک روستا در استان آذربایجان شرقی است تا یک شهر بزرگ اما به دلیل ویژگی های خاص و جذاب بودنش در این فهرست قرار گرفته است. مهم ترین ویژگی کندوان سبک خانه های آن می باشد که شبیه لانه های زنبور می باشد، خانه های موجود در این روستا بسیار قدیمی هستند و قدمت برخی از آن ها حتی به 700 سال نیز می رسد و هنوز هم هم وطنان عزیزمان در این خانه ها زندگی می کنند.

با سفر به کندوان می توانید تلفیقی ار زندگی مدرن و کهن را در کنار هم بنگرید که تجربه ی فوق العاده ای است. برای آشنایی با روستای زیای کندوان حتما روی لینک زیر کلیک نمایید:

کندوان | سومین روستای صخره ای جهان

کندوان
photo by goetze-images

8- کرمان

کرمان بزرگترین استان ایران است که در نواحی کویری و جنوب شرقی کشور قرار دارد. به دلیل همجواری این استان با کویر لوت انواع و اقسام تفریحات کویری در آن امکان پذیر است. هسته ی اصلی استان کرمان هنوز هم پر از ساختمان های خشتی و گلی می باشد که حقیقتا در ایران هم کمیاب هستند. از مهم ترین دیدنی های کردمان می توان  ارگ بم، حمام گنجعلی خان، مقبره شاه نعمت الله ولی و باغ شاهزاده ماهان را نام برد.

کارناوال تا به امروز بارها و بارها به استان زیبای کرمان سفر کرده است اگر علاقمند هستید بیشتر با این دیار دوست داشتنی آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید:

استان کرمان

کرمان
photo by Somi Riahi

9- قم

قم از مهم ترین پایگاه های مذهبی ایران و تمامی پیروان مذهب شیعه می باشد زیرا پیکر پاک فاطمه معصومه (ص) در این شهر دفن شده است. حرم حضرت معصومه گنبدی طلائی دارد . تقریبا در تمام ایام سال اگر به این حرم مراجعه کنید جمعیت زیادی از زآئران را خواهید دید که در حال زیارت این بارگاه مقدس هستند.

علاوه بر بُعد مذهبی قم دیدنی های طبیعی و تاریخی دیگری هم در این شهر وجود دارند مانند دریاچه ی نمک (کویر نمک)، رودخانه ی زیبای قم و... برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی شهر قم و جاذبه های گردشگری آن روی لینک زیر کلیک نمایید:

شهر قم

قم

10- مشهد

شاید از نظر ما ایرانی ها مشهد از شهرهایی است که باید در صدر جدول بهترین مکان ها برای بازدید گردشگران خارجی قرار گیرد اما در این فهرست جایگاه دهم آن کمی تعجب بر انگیز می باشد. شهر مشهد از معروف ترین مناطق ایران و مهم ترین پایگاه مذهبی کشور است. به دلیل وجود پیکر امام رضا (ع) مشهد جایگاه ویژه ای برای همه ی شیعیان پیدا کرده است و سالانه شاهد مراجعه ی گردشگران خارجی زیادی به مشهد هستیم.

مشهد شهر بزرگی است و در گوشه گوشه ی آن دیدنی ها و مراکز تفریحی مختلفی جای گرفته اند به صورت کلی می توان این شهر را به 12 محله ی بزرگ تقسیم کرد که هر یک جذابیت های خاص خودشان را دارند. از جمله دیدنی های مشهد می توان به آرام گاه نادر شاه، بازار اصلی شهر، بازار رضا، حمام مهدی قلی بیک، هارونیه و... اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر درباره ی شهر زیبای مشهد روی لینک زیر کلیک نمایید:

شهر مشهد

مشهد

سخن آخر

از نظر شما برای پیشرفت صنعت گردشگری خارجی در ایران باید چه کارهایی انجام داد؟

نقش ما به عنوان یک شهروند معمولی در پیشرفت وضعیت گردشگری ایران چیست؟

منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

79 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

من ساکن مشهد هستم و باید بگم که این جایگاه در این جدول برای مشهد واقعا کم است

انتشار:23 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

شهر فقط اورمیه دریاچه اورمیه به همه اینا کفایت میکنه

انتشار:10 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

در این شهر اصفهان و شیراز و یزد مکان های تاریخی زیاد است ولی تهران هم پایتخت ایران است و موزه های تاریخی دارد من در تهران زندگی میکنم از طرف پرهام خان مصاهم

انتشار:03 فروردین 1403

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.