karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

27 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در اقصی نقاط جهان افراد زیادی هستند که دارای #قایق های تفریحی لوکس و مدرن هستند و این تعداد روز به روز هم در حال افزایش است. جالب است بدانید کمپانی های سازنده ی این قایق ها روز به روز امکانات جدید را اضافه می کنند و این موضوع باعث می شود تا قیمت ها نیز بالا برود. این تغییرات تنها در ظاهر نیست بلکه در داخل نیز شاهد تغییرات گسترده ای هستیم. استفاده از تکنولوژی های روز، موتورهای جدید تر و طراحی مدرن تر از این تغییرات به حساب می آیند.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به قایق تفریحی سوپر لوکس میگالو ( Migaloo ) که با دیگر قایق های هم مدل خود تفاوت های زیادی دارد و از مهمترین آن ها باید به تبدیل شدنش به یک #زیر دریایی اشاره کرد.

این قایق از لحاظ زیبایی و کارایی می تواند نیازهای هر شخصی را بر طرف سازد.

همراه با کارناوال باشید.

قایق تفریحی لوکس میگالو
%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%a7%d9%843

با این قایق سوپر لوکس میگالو بیشتر آشنا شویم

لوکس بودن برای این قایق تعریفی بسیار متفاوت دارد. ظاهر و یا طراحی مهم نیست مهم کارایی آن است و در این مسیر نیز بسیار موفق ظاهر شده است. از این قایق تفریحی لوکس تنها 5 عدد ساخته شده و تاییدیه نیروی دریایی آمریکا را هم دریافت کرده است. کابین های قایق رو به اقیانوس باز می شوند و می توان از داخل آن ها همه جا را تماشا کرد و هر یک از امکانات مختلفی برخوردار هستند، مانند سینما، کتابخانه و ...

طراح این قایق یعنی Christian Gumpold به همراه تیم خود 4 قایق دیگر را نیز طراحی کرده و همینطور ساخت یک جزیره ی شناور را در کارنامه ی خود دارد.

این طراح درباره ی قایق گفته ما سعی داشته ایم تا طرحی را به مرحله ی اجرا برسانیم تا کاملا موفق ظاهر شود و تمام نیازهای خریدار را تامین کند. البته چند طرح دیگر از این قایق وجود دارد و در دست بررسی هستند.

هزینه ی ساختش نیز حدود 2.3 میلیون دلار خواهد بود.

جزیره ی شناور ساخته شده توسط طراح میگالو

قایق تفریحی لوکس میگالو
قایق تفریحی لوکس میگالو

طراحی قایق میگالو

شاید در نگاه اول ظاهر این قایق هیچ جذابیتی برای شما نداشته باشد ولی زمانی که وارد آن می شوید نظرتان فرق خواهد کرد. 3 طبقه برای این قایق در نظر گرفته شده است و هر طبقه نیز با توجه به نیازهای مالکِ قایق می توانند مورد استفاده قرار گیرند. حدود 16 خدمه و 36 مهمان می توانند در این قایق سفر کنند. از دیگر ویژگی های آن در طراحی می توان به بندرگاه کوچکی که در قسمت کناری قایق ساخته شده اشاره کنیم.

طول این قایق در مدل های مختلف از 140 تا 160 متر می باشد. البته گفته شده که در آینده شاهد قایق هایی از این مدل با طولی از 225 متر تا 280 متر خواهیم بود که در نوع خود اولین محسوب می شوند.

همانطور که گفته شد اتاق ها بر روی عرشه قرار گرفته اند و چشم اندازی به سمت اقیانوس دارند.

زمانی این قایق در پهنه ی اقیانوس سفر می کند از نظر زیبایی و کارایی خواهد درخشید. از مهمترین ویژگیش نیز باید گفت که قابلیت تبدیل شدن به زیر دریایی را دارد و هنوز طراحان و مهندسان در حال کار بر روی این قابلیت انقلابی هستند. در انتهای قایق استخری به چشم می خورد و درکنار آن محل فرود هلی کوپتر قرار گرفته است. فضاهای اختصاصی زیادی برای مالک و مهمانان در نظر گرفته شده و همین از ویژگی های قایق محسوب می شود. برای رسیدن به عرشه از طبقات پله هایی در نظر گرفته شده که در کناره ها و وسط ساخته شده اند. از امکانات دیگر و فوق العاده ی قایق باید به کتابخانه و اتاق بازی آن نیز اشاره کرد که در طبقات قرار گرفته اند و این باعث می شود تا در طول مسیر به هیچ عنوان خسته نشوید و سرتان گرم باشد. باید به بالکن ها نیز اشاره ای شود که در بالای عرشه می باشند.

قایق تفریحی لوکس میگالو
قایق تفریحی لوکس میگالو

درباره ی موتورها و نیروی محرک

برای به حرکت در آوردن این قایق از چندین تکنولوژی استفاده شده است؛ بطور مثال می توان از طریق موتورهای دیزلی به جلو حرکت کرد و یا مانند زیر دریایی ها از پره ها استفاده کرد. برای ثابت نگه داشتن نیز، موتورهای کوچکتری بصورت مخالف در قسمت های جلویی و انتهایی نصب شده اند تا قایق در مواقع نیاز کاملا ثابت در یک محل بماند. مسافران می توانند زمانی که بخواهند در کنار قایق به آب بروند و شنا کنند.

تیمی که در حال توسعه ی آن هستند به دنبال راهکارهایی برای کاهش مصرف سوخت قایق هستند.

موتورها نیز باید دارای ویژگی های خاص و مورد نظر باشند تا بتوان از آن های استفاده کرد.

قایق تفریحی لوکس میگالو

درباره ی مدل های دیگر این قایق

کمپانی سازنده ی این قایق سوپر لوکس چندین مدل دیگر را نیز طراحی کردند که در حال توسعه ی آن ها هستند. مدل M2 که از همه کوچکتر می باشد و می تواند 24 تا 36 نفر را در خود جای دهد. مدل بعدی M5 هست که طولی برابر با 135 متر دارد و از مدل قبلی بزرگتر می باشد.

M6 مدل دیگری است که طولی برابر با 160 متر دارد و از قابلیت های آن می توان به حمل هلیکوپتر اشاره کرد.

مدل M7 که بزرگترین به حساب می آید طولی بین 225 تا 283 متر دارد و یکی از بهترین کانسپت ها می باشد. سرعتش بر روی آب می تواند به 25 تا 35 کیلومتر در ساعت برسد و در زیر آب نیز با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت به جلو حرکت می کند.

طراحان امیدوار هستند تا به زودی بتوانند این قایق ها را به تولید برسانند و تعداد بیشتری به فروش برسد.

مدل M2

قایق تفریحی سوپر لوکس میگالو

مدل M5

قایق تفریحی سوپر لوکس میگالو

مدل M7

قایق تفریحی میگالو

هدف از ساخت این قایق و نگاهی به آینده ی آن

در چند سال اخیر مدل های متنوعی از سوی کمپانی های مختلف قایق های لوکس و تفریحی ارائه شده است ولی هیچکدام را نمی توان به اندازه ی این قایق خاص و متفاوت دید. ما با قایقی روبرو هستیم که می تواند تبدیل به یک زیر دریایی شود و در اعماق اقیانوس حرکت کند. همین ویژگی می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد و باعث شود خریداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

همانطور که می دانید آینده ای روشن را می توان برای این قایق متصور شد. 

کمپانی سازنده و تیم طراح می گویند :

نه تنها شاهد انقلابی در طراحی قایق های لوکس تفریحی هستیم بلکه این محصول یکی از بهترین ها به حساب می آید.

در سال های آتی مطمئنا شاهد حرکت این محصول بر روی آب های اقیانوس ها خواهیم بود.

قایق تفریحی میگالو

سخن آخر

نظر شما درباره ی این قایق سوپر لوکس چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.