karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز قصد سفر به جایی را داریم که یکی از مکان هایی است که بسیار مورد علاقه ی گردشگران و به خصوص ایرانیان قرار گرفته است، به مالزی خواهیم رفت، کشوری در جنوب شرقی آسیا و پر از جذابیت های توریستی.

شاید زیاد شنیده باشیم که مالزی کشوری زیباست و توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند اما ندانیم که چه جاهایی برای گردش و تفریح در مالزی وجود دارد، یکی از مناطق بسیار زیبای این کشور ارتفاعات کامرون ( Cameron Highlands ) است، منطقه ای زیبا، سرسبز با عطر و بویی خاص، در این ارتفاعات عطری دل انگیز جاری است، عطر چای و توت فرنگی رسیده...

ارتفاعات کامرون مرکز کشت چای در مالزی است و شامل چندین شهر و روستای کهن و زیبا است که به هرکدام از آن ها سر خواهیم زد، شهرها و روستاهای قدیمی که در ورای هرکدام تاریخی جذاب پنهان شده و روی تپه هایی به رنگ سبز زمردین با عطری مست کننده قرار گرفته اند.

این منطقه پوشش گیاهی قابل توجه و منحصر به فردی دارد، باغ های گل، پروانه و زمین های توت فرنگی و گلخانه هایی پر از کاکتوس، همه و همه در کنار هم جمع شده اند و کامرون را به منطقه ای بی نظیر تبدیل کرده اند، مرکزی زیبا با امکانات عالی برای گشت و گذار و گردشی رویایی روی تپه های پر فراز و نشیب.

با کارناوال همراه باشید تا به ارتفاعات دیدنی و سرسبز کامرون برویم...

Cameron Highlands
photo by wEERASAK sAE-KU

آشنایی با ارتفاعات کامرون مالزی | Cameron Highlands

نسیم با عطر اکالیپتوس می وزد، تا چشم کار می کند مزارع سرسبز است، توت فرنگی و چای...

باید زیر سایه ی درختی لم داد و چای نوشید و طعم توت فرنگی های تازه را چشید، ارتفاعات کمرون بهشت سرسبز مالزی است.

ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands) یکی از وسیع ترین و بزرگ ترین تپه های مالزی است و به جرات می توان گفت که از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق این کشور می باشد، مساحت این تپه های زیبا 712 کیلومتر مربع است و از سطح دریا 1,600 متر بالاتر می باشد، جایی پر از راه های تو در تو و مناسب برای پیاده روی و گشت و گذار، این مکان زیبا شامل چند روستا به نام های: تناه (Tanah)، راجا (Kampung  Raja)، ترلا (Kuala Terla)، ترینگکاپ (Tringkap)، کا فارم (Kea Farm)، برتام (Bertam Valley)، برینچنگ (Brinchang)، راتا (Rata) می باشد که هر کدام دیدنی ها و جاذبه های مخصوص به خود را دارند.

مالزی کشوری است مملو از فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم گوناگون، در این ناحیه به وضوح می توانید زندگی روستایی را با شهرنشینی مالزی مقایسه کنید و به دل طبیعت بروید. در ارتفاعات کامرون هوا خنک و دلنشین است درجه ی حرارت در طی روز حدودا 18 درجه ی سانتی گراد می شود و بیشتر رو به خنکی و هوای سرد است، اما در هنگام شب آرام آرام هوا گرم تر می شود و به 25 درجه ی سانتی گراد هم می رسد، اینجا در یک کلام بهشت چای مالزی است.

جالب است که بدانید ارتفاعات کامرون یکی از قدیمی ترین مناطقی است که از زمان های کهن مورد توجه گردشگران قرار داشته است و همچنان روز به روز بر طرفدارانش افزوده می گردد، این فلات به دلیل آب و هوای عالیش هم شهره و مورد توجه است و اغلب گردشگران به این ناحیه می روند تا هوایی تازه کنند.

کامرون منطقه ای پر از منابع طبیعی است، مزارع، گلخانه، باغ و حتی آبشار، دریاچه و حیات وحش غنی، همه در یک ناحیه ی زیبا گرد هم آمده اند، پس دیگر جذب شدن گردشگران به کامرون جای تعجب ندارد...

cameron highlands malaysia
photo by kelvin chan
ارتفاعات کامرون
photo by Sasin Tipchai

به تماشای ارتفاعات کامرون مالزی بنشینیم

گردش در فلات کامرون مالزی

کامرون یکی از برترین مناطق ییلاقی مالزی است ،آرام آرام وارد دشت های پر از چای و گیاهان معطر می شویم، بوی چای تازه مشاممان را پر کرده است، بر خلاف چیزی که فکر می کردیم اینجا تنها مزرعه ی چای نیست، جایی هستیم که تا می بینیم باغ و درخت و چمن زار است، در ارتفاعات کامرون 8 کوه اصلی وجود دارد کوه های:

گونانگ (Gunung)، برمبون (Berembun)، ایرائو (Irau)، جاسار (Jasar)، منتیجی (Mentigi)، پرداه (Perdah)، سیکو (Siku) و یوئیتنهام (Swettenham)

که هرکدام جذابیت های خاص خودشان را دارند.

گاه گاهی اهالی را می بینیم که با لباس های زیبایشان در مزارع قدم می زنند و کمی چای می چینند و می برند، اینجا به حق بهشت است، چیزی عجیب می بینیم که توقعش را به این شکلی که هست نداشتیم، زمین گلف! درست می بینید در کنار مزارع چای زمین گلف هم هست دوست داریم بدانیم که می شود در این منطقه ی زیبا گلف هم بازی کرد؟ و یا اصلا چرا اینجا زمین گلف ساخته شده؟

سوال های زیادی به ذهنمان می رسد، اهالی ساکن این فلات همگی با کشت چای گذران زندگی می کنند یا اَسرار دیگری هم در این فلات وجود دارد که از آن بی خبریم مثل همین زمین گلفی که انتظارش را نداشتیم.

به یکی از اهالی سلام می کنم و گرم می گیرم، بسیار خوش برخورد و خوش روست از او سوالاتم را کم کم می پرسم، در نهایت دستگیرم می شود که این فلات در سال 1930 زیبا سازی شده و به شکل امروزی در آمده است و این زمین گلف هم همان سال بنا شده است، این منطقه نامش را مدیون سر ویلیام کامرون (Sir William Cameron) است، کسی که در دوران استعمار بریتانیا در سال 1885 میلادی در این منطقه سرمایه گذاری کرد و اینجا را گسترش داد.

اینجا تلفیقی است از فرهنگ و طبیعت، چشم هایمان را می بندیم و چند قدم جلو می رویم تا غرق در عطر چای شویم.

ارتفاعات کامرون مالزی
photo by Volodymyr Mendus
ارتفاعات کامرون مالزی

بخش های مختلف ارتفاعات کامرون

در ارتفاعات کامرون کشت چای و توت فرنگی بارز ترین محصولات است اما این منطقه ی وسیع به چند بخش تقسیم شده است که هر کدام را برایتان توضیح خواهیم داد و به آن ها سر خواهیم زد تا با دیدی وسیع تر قدم به فلات کامرون بگذارید.

ارتفاعات کامرون مالزی
photo by Edward Seah

1 ) زمین های چای | Boh Sungei Palas

کامرون همانطور که می دانید منطقه ای برای کشت چای، اما مدرن و زیبا است بنابراین چای این منطقه بسیار معروف است در بخش (Boh Sungei) یک فروشگاه کوچک برای فروش چای وجود دارد که می توانید از آن چای مخصوص به همان ناحیه و زمین هایی که با چشم در حال دیدنشان هستید را تهیه و نوش جان کنید، در این بخش از کامرون اجازه می دهند 15 دقیقه رایگان و بدون مشکل در زمین های چای قدم بزنید و لذت ببرید.

این بخش از کامرون در شمال منطقه ی برینچینگ (Brinchang) واقع شده است، برای راحت تر رسیدن به این قسمت می توانید از جاده ی (Gunung Brinchang) مابین (Tanah Rata) و (Kampung Raja) خارج شوید و 4 کیلومتر مستقیم ادامه دهید که در ابتدا خانه های کارگران و یک معبد کوچک را می بینید و بعد هم زمین های چای پیش چشمانتان ظاهر می شوند.

تنها یک شنبه ها و سه شنبه ها می توانید به این قسمت از فلات کامرون بروید و تنها از ساعت 9 صبح تا 4.30 بعد از ظهر گردشگران اجازه ی ورود دارند.

Boh Sungei Palas
photo by Salam Jumiran

 2 ) راجوز هیل زمین توت فرنگی | Raaju’s Hill

همانطور که از نام این بخش مشخص است، اینجا جایی است که توت فرنگی می کارند و توت فرنگی های بسیار معروف و خوش طعمی هم دارند. در این بخش می توان چای و آب توت فرنگی نوشید، بیسکوییت های خوشمزه ای هم در این قسمت فروخته می شوند که می توانید با چای میل کنید، حتی در این مکان اجازه می دهند که گردشگران خودشان توت فرنگی بچینند، کاری که به ظاهر آسان اما در واقع بسیار دشوار است.

برای خرید توت فرنگی در این بخش محدودیت وجود دارد و نمی توان به هر مقدار که گردشگران تقاضا دارند خرید کنند، هر فرد می تواند 250 گرم خرید کند و قیمت آن هم 15 رینگت می باشد و یک وعده چای و بیسکویت به قیمت 16 رینگت و آب توت فرنگی هم 6 رینگت در این مکان فروخته می شود.

خوب است بدانید در ارتفاعات کامرون باغ توت فرنگیِ دیگری به نام کوک لیم (Kok Lim) وجود دارد که بیشتر به صورت گلخانه ای و فروشگاه است و می توانید به راحتی از آن توت فرنگی تهیه نمایید، این قسمت در شمال ناحیه ی (Brinchang) قرار گرفته و می توان نیم کیلو توت فرنگی را به قیمت 30 رینگت خریداری کرد.

آدرس: مالزی، شهر برینچنگ، ارتفاعات کامرون، باغ توت فرنگی.

.Address: Cameron Highland, 39000 Brinchang, Pahang, Malaysia

Phone:+60 10-465 6614

ارتفاعات کامرون مالزی
ارتفاعات کامرون مالزی
photo by Jorge Zepeda
ارتفاعات کامرون مالزی
photo by HAN MYO HTWE

3 ) بخش چای بهارات کامرون | Cameron Bharat

در بخش بهارات یا بارات هم مثل دیگر مناطق کشت چای کامرون، دلیل جذب گردشگران بازدید از زمین های چای است، یکی از بارزترین ویژگی های این بخش نسبت به دیگر قسمت های فلات کامرون این است که کاملا در امتداد جنوبی جاده ی تنارتا (Tanah Rata) به طول 4 کیلومتر قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار آسان می باشد.

در این قسمت تورهای گردشگری، بازدید کنندگان را داخل زمین ها نمی برند و تنها از کنار جاده می توان این بخش را تماشا کرد و هیچ فروشگاهی هم برای خرید و فروش چای و خوراکی و جود ندارد، اما در منطقه ای بسیار نزدیک به این بخش در سمت 12 کیلومتری شمال شرقی جاده ی برینچنگ (Brinchang) کافه ای وجود دارد که می توان از آن استفاده نمود.

بهارات کامرون Cameron Bharat
بهارات کامرون Cameron Bharat
photo by Lian Teck

4 ) معبد سام پو | Sam Poh Temple

در میان تپه های سرسبز و زیبای چای و پستی بلندی های زیبای کامرون نگینی نهفته است که چشمان هر بازدیدکننده ای را به خود خیره می کند، این سازه ی زیبا و جذاب معبد سام است، این معبد که متعلق به بوداست در تپه ای قرار دارد که کاملا مشرف به اطراف است، این معبد در سال 1972 میلادی ساخته شده و یکی از بزرگترین معابد بودا در مالزی است، در اطراف این معبد دیوار زرد رنگ زیبایی ساخته شده و با چند پلکان مرمری به داخل معبد می رسد.

این مکان یکی از جاذبه های عالی ارتفاعات کامرون می باشد.

آدرس: مالزی، پاهنگ، شهر برینچنگ، معبد سام.

.Address: Maleisië, Brinchang, Pahang, Malaysia

Phone:+60 5-491 1393

معبد سام پو Sam Poh Temple

5 ) تونل زمان | Time Tunnel

تونل زمان نام بخشی از ارتفاعات کامرون است که درست در مجاورت زمین های توت فرنگی قرار دارد  این بخش که شباهت زیادی به یک موزه ی کوچک دارد، شامل غرفه هایی به هم چسبیده است که در آن ها به تاریخ و گذشته ی ارتفاعات کامرون و کشور مالزی پرداخته شده و تمام توضیحات به زبان انگلیسی نوشته شده است و راهنمایان انگلیسی زبان هم در این ناحیه وجود دارند که تاریخ مالزی را برای گردشگران بازگو می کنند، در تونل زمان اشیایی مثل کارت پستال های شهر های گوناگون و پوستر های معرفی جاذبه ها در اختیار توریستان قرار می گیرد.

بازدید از این قسمت از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر امکان پذیر است.

آدرس: مالزی، پاهانگ، برینچنگ، تایم تونل.

Address: Cameron Highland, 39000 Brinchang, Pahang, Malaysia

تونل زمان مالزی Time Tunnel

6 ) دره ی کاکتوس | Cactus Valley

باز هم زیبایی در کامرون، طبیعت زیبای این فلات انتها ندارد و هرچه پیش می رویم جذاب و جذاب تر می شود، تا اینجا همه چیز لطیف بود، توت فرنگی و عطر خوش چای... اما اینجا اوضاع کمی متفاوت می شود، در این قسمت از ارتفاعات گلخانه هایی از گیاه کاکتوس وجود دارند که به دره ی کاکتوس معروف شده است.

همه ی گلدان های کاکتوس این قسمت در معرض دید عموم قرار گرفته و فروشی هستند و با استقبال زیادی هم رو به رو شده اند زیرا این قسمت کمی با دیگر بخش های ارتفاعات کامرون متفاوت است.

از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر همه روزه، دره ی کاکتوس پذیرای گردشگران می باشد.

آدرس: مالزی، شهر پکن لاما، دره ی کاکتوس.

.Address: Pekan Lama, 39100 , Malaysia

دره ی کاکتوس مالزی us Valley
دره ی کاکتوس مالزی  Cactus Valley
photo by Louis Lee

7 ) مزرعه ی زنبور عسل | Ee Feng Gu Honey Bee Farm

 زنبورستان کامرون محلی ایست پر از زنبور عسل و عسل های خوشمزه که منظره ای بسیار زیبا با راه های پر پیچ و خم دارد، این مکان جایی عالی برای کودکان و بزرگسالان است و می توان عسل های طبیعی خوبی برای هدیه و سوغات تهیه کرد.

از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر گردشگران اجازه ی ورود به مزرعه ی زنبور را دارند.

آدرس: مالزی، شهر برینچنگ، مزرعه ی زنبور عسل.

.Address: 75, Batu 43 | Green Cow, Brinchang 39100,Malaysia

Phone Number: 605-496 1951

مزرعه ی زنبور عسل arm
مزرعه ی زنبور عسل Ee Feng Gu Honey Bee Farm

8 ) باغ پروانه

بخشی زیبا و در عین حال هیجان انگیز در میان ارتفاعات کامرون نهفته که بسیار مورد علاقه ی بازدیدکنندگان منطقه قرار گرفته است، این قسمت باغ پروانه می باشد در این بخش باغی سرپوشیده ساخته شده که انواع پروانه های گرمسیری را در خود جای داده است و بر شکوه و زیبایی کامرون افزوده است.

آدرس: مالزی، پاهانگ، مزرعه ی کا، باغ پروانه.

Address: 43rd Miles,, Kea Farm, 39100, Pahang, Malaysia

Phone:+60 12-529 5568

باغ پروانه مالزی

9 ) آبشار

فلات کامرون علاوه بر زمین های زراعی سرسبز، رود و آبشارهای زیبایی هم دارد، هشت رود زیبا در این فلات در جریان هستند که اصلی ترین آن ها رود تلوم (Telom)، برتام (Bertam)، لموی (Lemoi) و... می باشند و آبشار هایی مثل آبشار پریت (Parit Waterfall با آن که منطقه ی کامرون از زیر ساخت بسیار عالی برخوردار است و راه های مناسب، نیمکت و سرویس های بهداشتی در همه جا در دسترس است اما این آبشار در میان این زمین بزرگ پنهان شده است، این آبشار در منطقه ی تناه (Tanah) واقع شده و باید کمی پیاده روی کرد.

از دیگر آبشار های زیبای منطقه ی کامرون آبشار رابینسون (Robinson Waterfall) است که این ناحیه بسیار مورد علاقه ی گردشگران می باشد و یکی از فوق العاده ترین مکان هایی است که در دامان طبیعت ارتفاعات کامرون واقع شده، آدرس دقیق این آبشار منطقه ی تناه و اینداه می باشد.

اگر به عکاسی علاقمند هستید و دوست دارید از آبشار های زیبا مانند آبشار های بکر این منطقه عکاسی کنید می توانید از مطلب آموزش عکاسی از آبشارِ کارناوال هم دیدن نمایید.

آدرس: مالزی، منطقه ی تناه، اینداه.

Address: Persarian Dayang Indah, Tanah Rata,Malaysia

آبشار رابینسون مالزی
photo by Kenneth Keifer
Parit Waterfall

10 ) باغ گل | Rose Garden

در این ارتفاعات زیبا همه ی زیبایی ها گرد هم آمده اند، چندین قسمت وجود دارد که به کاشت انواع گل و شکوفه پرداخته است که می توان از این مناطق گلدان های کوچک گل و شکوفه های زیبا را خریداری نمود.

آدرس: مالزی، برینچنگ، مزرعه کا.

.Address: Kea Farm, Brinchang 39100 , Malaysia

Phone Number: 605-4962989

باغ گل مالزی

تفریحات در ارتفاعات کامرون

چندین باجه ی فروش بلیت های تور گردشگری در اطراف این فلات وجود دارد که کاملا تفریحاتی که در این ارتفاعات وجود دارد را توضیح می دهند، ما هم علاوه بر تفریحاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم مانند پیاده روی، بازدید از باغ پروانه و کاکتوس، آبشار و... به دیگر سرگرمی های کامرون می پردازیم:

_ تور چای بوه | Boh Tea Centre:

در این تور می توانید از خرده فروش ها، چای و تنقلات تهیه نمایید و از زمین های کشت چای بازدید نمایید.

_ جنگل بارانی | Rainforest Adventure:

در این تور می توانید به بازدید جنگل های ارتفاعات کامرون بروید و شب را هم اگر دوست داشتید در آن جنگل ها کمپ برپا کنید و بمانید، همچنین در این تور سافاری و ماشین سواری هم وجود دارد.

_ مناطق اطراف | Country Side Tour:

می توانید توری گردشگری تهیه نمایید تا راهنمایان فقط شما را به اطراف این منطقه ببرند تا زیبایی های مناظرش را نظاره کنید، این تور از ارزان قیمت ترین تورهای گردشگری است.

_ کمپ در طبیعت | Overnight Camping at Gunung Irau:

در این تور بازدید کنندگان، به بالاترین نقطه ی ارتفاعات کامرون می روند و شب را در همان جا می مانند و چادر می زنند.

و...

جنگل باران

پوشش گیاهی و جانوری منطقه

در ارتفاعات کامرون انواع گیاهان زیبا و منحصر به فرد وجود دارند که تا اینجا به برخی از آن ها پرداخته ایم اما کامرون یک گیاه بسیار خاص هم دارد به نام رفلزیا (Rafflesia) که #بزرگ ترین گل جهان به حساب می آید، بله درست می شنوید بزرگ ترین گل جهان، و جالبتر این که این گل هیچ ساقه و برگی ندارد و به تنهایی از دل زمین می روید، این گل، بسیار عجیب و زیباست و خود به تنهایی یکی از جاذبه های خاص ارتفاعات کامرون می باشد.

این ناحیه یکی از برترین مناطق مالزی از نظر اکوسیستم طبیعی است و 700 گونه ی گوناگون گیاه را در خود جای داده است، علاوه بر پوشش گیاهیِ بسیار غنی در این ناحیه حیوانات و جانواران جذابی مانند انواع پرنده، مار، سنجاب، حشرات گوناگون، میمون، گربه، سگ، پروانه و انواع حیوانات اهلی مثل گوسفند و گاو و... در این منطقه زندگی می کنند.

گونه ای از پرنده ی قرقاول قرمز هم در کامرون زندگی می کند که در فهرست IUCN قرار گرفته و جزو پرندگانِ در معرض انقراض می باشد، علاوه بر حیواناتی که در این ناحیه در حال کم شدن هستند پوشش گیاهی این منطقه هم در خطر است و در سال های اخیر خاک این ناحیه بسیار فرسایش یافته و با همه ی حفاظت هایی که انجام می شود همه روزه تعداد زیاد بازدیدکنندگان به این ناحیه صدمه می زنند.

قرقاول قرمز مالزی
Rafflesia
Rafflesia

اهالی فلات کامرون

ساکنان ارتفاعات کامرون افرادی میهمان نواز و خوش رو هستند و هرکدام از یک جای دنیا دور هم جمع شده اند و ملیت های مختلفی دارند، در آمد اصلی آن ها از صنعت توریسم است و فروش محصولاتشان به آن ها و کشت و برداشت محصولات مختلف یا دام داری و تولید فراورده های دامی. قدم زدن در راه های پر پیچ و خم از علایق همه ی ساکنان محلی کامرون است و آن ها خود را خوشبخت می دانند که در چنین منطقه ای زندگی می کنند، تقریبا 43,000 نفر در این منطقه زندگی می کنند.

ساکنان این منطقه ملیت های چینی، مالزیایی و هندی دارند و به زبان های مالایی، ماندارین و انگلیسی صحبت می کنند و اغلب تابع دین های اسلام، بودائیسم، تائوایسم، هندویی و مسیحیت هستند.

کامرون منطقه ای پر فراز و نشیب است که با شیب ملایم بالا و پایین می رود، تا چشم می بیند تپه های راه راه و شبیه به هم است اما اهالی روستا همه ی این تپه ها را حفظ شده اند، در مجموع 200 هکتار زمین در این ناحیه، زیرِ کشتِ چای و سبزیجات است که اهالی روی آن ها کار می کنند، زمین هایی که با تلاش و مواجه شدن با مشکلات زیادی ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت، مشکلاتی مثل آوردن ماشین های سنگین برای شخم زدن و مناسب سازی زمین ها در منطقه ای ناهموار و پر فراز و نشیب.

ارتفاعات کامرون مالزی
photo by Sasin Tipchai
ارتفاعات کامرون مالزی
photo by Shobhit Garg

تاریخچه ی ارتفاعات کامرون

کامرون وسیع ترین فلات مالزی است و دارای تاریخی کهن از چگونگی پیشرفت و ترقی آن است، به برخی از نکات تاریخی جالب این مکان اشاره می کنیم، سِر ویلیام کامرون اولین کسی بود که برای تبدیل کردن این فلات به منطقه ای گردشگری تلاش کرد، او که فردی انگلیسی بود در سال 1885 میلادی جذابیت این ناحیه را کشف کرد.

سال 1887 تا 1889 میلادی بود که به دلیل نیاز ساکنان این منطقه بیمارستانی در ارتفاعات کامرون بنا شد، چهل سال بعد آقای جرج مکس ول (George Maxwell) در این منطقه به بررسی فلات پرداخت که این تحقیقات 9 روز طول کشید او کاملا این زمین ها را از لحاظ موقعیت جغرافیایی و جذابیت های گردشگری مورد بررسی و مطالعه قرار داد و این تپه را با دیگر تپه های مشهور جهان مانند تپه های فیلیپین مقایسه کرد و در نهایت افزود که این مکان جایی بسیار عالی برای جذب گردشگران است.

در اواسط سال 1925 میلادی این منطقه کاملا به مکانی برای آزمایش انواع بذر های کشاورزی تبدیل شده بود و گونه های مختلف گیاهان را در آن کاشتند و امتحان نمودند و در سال 1926 میلادی در این فلات جاده هایی ساخته شد که سه میلیون دلار هزینه برد و ساخت این جاده ها کار بسیار دشواری هم بود به دلیل این که تعدادی از کارگران به دلیل تغییرات زیاد آب و هوایی بیمار می شدند یا به دلیل وجود حشرات زیاد بیماری های گوناگونی از جمله مالاریا می گرفتند، اما بزرگ ترین مشکل بردن ماشین آلات سنگین راه سازی در منطقه ای ناهموار و پر فراز و نشیب بود.

در سال 1930 میلادی کامرون پیشرفت های چشم گیری کرد مدرسه ای بر فراز این تپه ها ساخته شد، سه مسافرخانه، ایستگاه پلیس، اردوگاه نظامی و مهد کودک هم به این مجموعه اضافه گشت.

در طول جنگ جهانی دوم این منطقه در اشغال ژاپنی ها درآمد و بین سال های 1942 تا 1945 هرگونه تغییر و پیشرفت در این ناحیه امکان نداشت، تا سال 1945 میلادی که ژاپنی ها از این ناحیه کناره گیری کردند و کم کم امکان وجود تغییرات در آن ایجاد شد تا جایی که امروزه با اتومبیل می توان به بالاترین مناطق ارتفاعات کامرون هم رفت.

در سال 1950میلادی هتل ها شروع به پیشرفت در این ناحیه کردند، در سال 1958 میلادی هم کلیسایی زیبا در ارتفاعات کامرون ایجاد شد این کلیسا به نام ارواح معروف شده است، در این ارتفاعات مدرسه ای بسیار کهن هم وجود دارد که در سال 1935 میلادی بنا نهاده شده است.

اولین مدرسه ی چفوی چین که در سال 1881 میلادی در چین بنا شده بود هم در سال 1952 میلادی به ارتفاعات کامرون نقل مکان کرد، ساختمان ها و بناهایی که در فلات کامرون بنا شده اند هرکدام داستانی در ورای خود دارند حتی روستاهایی که در حال حاضر اهالی منطقه در آن ها ساکن هستند هم به زمان هایی دور و برخی از آن ها به زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد.

تاریخ ارتفاعات کامرون مالزی

بهترین فصل سفر

برترین فصل سفر به کامرون بهار است زمانی که همه ی ارتفاعات کامرون غرق در سرسبزی و نشاط است، در تابستان هم در شهریور ماه و حتی اوایل پاییز این منطقه، آب و هوایی بسیار خوب دارد و اگر علاقه مند هستید که هوا کمی گرم تر باشد بهتر است در تابستان به کامرون بروید.

ارتفاعات کامرون
photo by Thom Bartley

اقامت در ارتفاعات کامرون

ارتفاعات کامرون یکی از پر رفت و آمد ترین مناطق گردشگری مالزی است به همین دلیل هتل های فراوانی در این منطقه وجود دارد که درجات مختلفی هم دارند و باب میل همه هستند از هتل های یک ستاره گرفته تا پنج ستاره، مانند هتل های کامرون ریزورت (Cameron Highlands Resort) و هتل رزا (Rosa Passadena)، میراث (Heritage Hotel)، دودخانه (The Smokehouse)، هتل قرن (Century Pines)، دلا (De'La Ferns) و هتل (Titiwangsa)، ایریس (Iris House) و...

هتل کامرون ریزورت مالزی (Cameron Highlands Resort) یکی از بهترین هتل های منطقه ی کامرون می باشد این هتل، پنج ستاره است و مکان زیبا و تمیزی را در اختیار گردشگران قرار می دهد، و همچنین در کنار زمین گلف و زمین های توت فرنگی و چای قرار گرفته است، این هتل 56 اتاق دارد و در درجات مختلف خدمات ارائه می دهد و هزینه های مختلفی هم دارد برای کسب اطلاعات دقیق تر از این هتل بسیار زیبا می توانید به لینک سایت بوکینگ هتل ریزورت مراجعه نمایید، برای استفاده از زمین گلف این ناحیه و رزرو می توانید با شماره تلفن ( +60 5 491 1126 ) تماس حاصل فرمایید، حدودا اقامت یک هفته ای در این هتل 3 میلیون و پانصد هزار تومان می باشد البته به خدماتی که در اختیارتان قرار می گیرد هم بستگی دارد.

از دیگر هتل هایی که سبکی شبیه خانه های ویلایی دارد و چهار ستاره می باشد هتل دودخانه (The Smokehouse Hotel & Restaurantاست، این هتل به سبک انگلیسی طراحی شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر از این هتل می توانید از این لینک دیدن نمایید، اقامت یک هفته ای در این هتل حدودا 3 میلیون تومان می شود.

هتل کامرون ریزورت مالزی

خوشمزه های کامرون

از غذا و خوراکی هیچ مشکلی در ارتفاعات کامرون وجود ندارد، این مکان پر است از رستوران های مالایی، هندی، چینی و غربی که هر گردشگر، بنا به سلایقش می تواند از آن ها استفاده کند و انواع و اقسام خوراکی ها را نوش جان نماید.

از جمله اماکنی که می توان در آن ها خوراکی های خوشمزه خورد موارد زیر هستند:

_ کافه جاسمین | Jasmine's Cafe: انواع دم نوش ها و خوراک های گیاهی و غذاهایی که با مرغ پخته می شوند در این کافه سرو می گردند، میانگین قیمت در این کافه 33تا 55 رینگت مالزی می باشد.

_ رستوران کومار | Restorant Kumar: این رستوران، هندی است و بیشتر غذاهای کوچک و خیابانی هند را سرو می نماید، میانگین قیمت در این مکان 7 رینگت مالزی می باشد.

_ سری برینچنگ | Sri Brinchang: رستوران هندی با غذاهای عالی و قیمتی مناسب، انواع غذاهای هندی اینجا پیدا می شود و میانگین قیمت 7.50 رینگت مالزی می باشد.

_ کافه یانگ تنگ | Yong Teng Cafe: این رستوران بسیار مقرون به صرفه و دارای غذاهای خوشمزه ای می باشد، البته اغلب برای صبحانه و شامی سبک به این رستوران می روند، میانگین قیمت در این مکان 2 تا 5 رینگت مالزی است.

_ رستوران آلمانی | German Swiss Restaurant: تنها مکانی که می توانید وعده ای غذای آلمانی میل کنید اینجاست که خوراک هایی با کیفیت عالی دارد، قیمت در این رستوران بنا بر غذایی که سفارش می دهید بسیار متفاوت می باشد.

و...

رستوران کامرون مالزی
Laviino Cafe کامرون مالزی

دسترسی و آدرس

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ارتفاعات کامرون در سمت غرب مالزی و منطقه ی پاهنگ (Pahang) و در 85 کیلومتری ناحیه ی ایپه (Ipoh) و 200 کیلومتری کوالا لامپور واقع شده است، بهترین راه گردش در ارتفاعات کامرون استفاده از تور های گردشی است اما می توان به تنهایی هم به این ناحیه رفت، البته باید توجه داشته باشید که برخی از مناطق کامرون را اجازه نمی دهند که گردشگر به صورت تک نفره وارد شود و قدم بزند و حتما باید گروه گروه باشند تا کمتر به زمین ها آسب وارد شود، هزینه ی تور های گردشگری به ارتفاعات کامرون که همه ی خدمات را شامل شود حدودا 4,900,703 تومان می باشد.

اگر به تنهایی قصد سفر به این ناحیه را دارید می توانید با تاکسی و یا اتوبوس به کامرون برسید، برای استفاده از اتوبوس باید از ایستگاهی که ما بین منطقه ی تناه (Tanah) و برینچنگ (Brinchang) قرار دارد استفاده نمایید.

خدمات تاکسی تا منطقه ی تناه هزینه اش 8 رینگت و تا (Ringlet) هزینه اش 25 رینگت و تا (Boh) هزینه اش 40 رینگت است، این هزینه های تاکسی شامل گشت و گذار در کامرون و نوشیدن چای می باشد.

آدرس: آسیا، مالزی، ارتفاعات کامرون.

.Address: Cameron Highlands , Malaysia

کامرون مالزی
photo by hamun balayi

توصیه ی کارناوالی

برای گردشی بهتر و لذت بخش تر چند توصیه داریم که خوب است آن ها را مطالعه نمایید.

1 ) خوب است که قبل از شروع سفر بیمه مسافرتی تهیه نمایید که سرقت وسایل و آمبولانس را هم پوشش بدهد.

2 ) برخی فعالیت ها در این مکان خطرناک است مانند دوچرخه سواری، غواصی و موتور سواری، اگر علاقه مند به انجام این فعالیت ها هستید حتما پیش از آن مطمئن شوید که در آن مکان ممنوع نباشند.

3 ) مدارک ضروری خود را فراموش نکنید.

4 ) پول نقد همراه داشته باشید.

5 ) اگر به سرما حساس هستید، لباس گرم هم همراه داشته باشید.

کامرون مالزی

سخن آخر 

مالزی کشوری است که از نظر اماکن گردشگری بسیار غنی و پر محتوا است، اگر به مالزی سفر کرده اید یا علاقه مند هستید که با دیگر مناطق زیبای گردشگری این کشور هم آشنا شوید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مکان هایی را که دوست دارید بیشتر با آن ها آشنا شوید را از طریق این لینک هم با ما در میان بگذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

صالحی

مطالب بسیار زیا و عکسها واقعا حرفه ای . اما واقعا به همین زیبایی عکسها هست ما بیست روز دیکه انجا هستیم بریم؟

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی

ارتفاعات کامرون از جذاب ترین مکان های طبیعی در مالزی است. مطمئنا بخشی از زیبایی ها به دلیل استفاده از عکاسان حرفه ای می باشد اما بدون شک اگر از علاقمندان به طبیعت باشید از این مکان لذت خواهید برد.

سفر خوشی را برای شما آرزومندیم

31 خرداد 1396

انتشار:30 خرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

احمدی

باغات چای بسیار زیبایی دراین عکسها نمایش گداشته شده ،خیلی قشنگ هست

زهرا میرزایی

سلام دوست کارناوالی عزیز خوشحالیم که این مطلب باب میل شما بود. پایدار باشید.

19 مهر 1395

انتشار:18 مهر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.