karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 مرداد 1399

به روز رسانی

13 مرداد 1399

این مطلب، اطلاعاتی را در مورد کمپ در طبیعت در اختیارتان می‌گذارد و به نوعی آموزش کمپینگ برای افراد مبتدی به شمار می‌آید. در ادامه شما را با وسایل کمپینگ آشنا می‌کنیم، نکات مهم اقامت در طبیعت را به شما می‌گوییم و شما را از صفر تا صد راهنمایی می‌کنیم.

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع از یک حرفه‌ای کمک بگیرید

هر کاری به مهارت و تخصص ویژه‌ای نیاز دارد. این مهارت از طریق آموزش و کسب تجربه حاصل می‌شود. کمپ زدن نیز از آن دسته فعالیت‌هایی است که نیاز به مهارت کافی دارد چرا که شما با یک محیط خشن و غیر قابل پیش‌بینی، یعنی طبیعت سروکار دارید. به عنوان یک فرد تازه کار اولین اقدامی که باید انجام دهید کمک گرفتن از افراد باتجربه است. کسانی که سال‌های زیادی را صرف به دست آوردن تجربه در کمپینگ کرده‌اند و چه بهتر آنکه اولین تجربه خود را با همین افراد انجام دهید. پس از آن باید به سراغ تهیه تجهیزات بروید.

تجهیزات کمپینگ تهیه کنید

تجهیزات کمپینگ دو ویژگی مهم دارند: 1-سبک‌اند 2-کم حجم‌اند و باید در هنگام خرید به این دو مورد توجه زیادی نشان دهید. اقلام ضروری برای کمپینگ شامل چادر، کیسه خواب، زیرانداز، اجاق گاز، آتش زنه، لباس گرم و... می‌شود که در ادامه مختصری با مهم‌ترین آنها آشنا می‌شویم:

چادر: چادر سفر وسیله‌ای است که در کمپینگ بیشتر برای خواب شب استفاده می‌شود. چادر‌ها با توجه به جنس، برند، ظرفیت، ویژگی‌های ظاهری و... قیمت‌های متفاوتی دارند و جز جدانشدنی این سبک سفر هستند. برای خرید چادر حتما باید تعداد نفرات را در نظر بگیرید. برای مثال اگر دو نفر هستید یک چادر سه نفره پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

در حالت کلی چادر‌ها به دودسته عصایی و فنری تقسیم می‌شوند که نوع عصایی آن سبک‌تر و کم‌حجم‌تر است و بین طبیعت‌گردان طرفداران زیادی دارد. چادر‌های فنری به دستورالعمل خاصی احتیاج ندارند و خودشان پس از بیرون آمدن از کاور، باز شده و آماده استفاده می‌شوند؛ اما چادر‌های عصایی دستورالعمل خاصی برای برپایی دارند البته نه آنقدر پیچیده که نتوانید با چند بار تمرین نحوه کار با آن را فرا بگیرید. این نوع از چادر دارای یک پک کامل از تجهیزات نصب هستند که شامل میله‌های بدنه (rods)، میخ معمولی (sake)، زیر انداز چادر (ground cover) و چکش (mallet\hammer) است. می‌توانید این تجهیزات را به صورت جداگانه از بازار تهیه کنید.

کیسه خواب:  یکی دیگر از اقلام مهم کیسه خواب است؛ وسیله‌ای سبک و کم‌حجم که کار چند تکه لوازم خواب را برای شما انجام می‌هند از نظر شکل ظاهری کیسه خواب‌ها به دوشکل مومیایی و مستطیلی یا پتویی تقسیم می‌شوند. مستطیلی‌ها فضای بیشتری برای خواب دارند؛ اما مومیایی‌ها گرم‌تر و حرفه‌ای ترند.

زیر انداز کیسه خواب: شاید تصور کنید یک کیسه خواب درجه یک کافی است تا شما خواب راحتی در طبیعت داشته باشید؛ اما کافی‌ست خوابیدن با زیرانداز و بدون آن را تجربه کنید خواهید دید که این وسیله چه قدر به گرم کردن بدن و خواب بهتر شما کمک خواهد کرد.

وسایل سفر

لوازم آشپزی: لوازمی ‌مثل لیوان، قابلمه، قاشق، چنگال، اجاق گاز کپسول‌دار، توری کباب پز و ... اقلامی ‌هستند که حتما در آشپزی طبیعت به کارتان  می‌آیند.

لباس مناسب: لباس‌های مخصوص کمپینگ و یا طبیعت‌گردی در فروشگاه‌های مختف به فروش می‌رسد؛ اما همیشه هم نیاز به خرید آنها ندارید. به یاد داشته باشید که هر مکانی لباس مخصوص به خود را می‌خواهد. اگر به مناطق گرم و خشک می‌روید لباس‌های خنک و نخی را فراموش نکنید اما اگر  جنگل یا مکان‌های رطوبت دار مقصد شماست، لباس‌های جین و کتان را فراموش کنید چون نخ و پنبه به سرعت رطوبت را جذب می‌کند. حتما از لباس‌های رنگی و ترجیحا رنگ‌های شبرنگ استفاده کنید تا اگر در طبیعت گم شدید، پیدا کردن‌تان خیلی مشکل نباشد. سعی کنید از پارچه‌های ضد آب تنفسی استفاده کنید. 

یخدان: یخدان‌ها می‌توانند کاملا حرفه و در قالب یک یخچال کوچک باشند و یا همین جعبه ای یونولیتی کوچک که یخ را تا چند ساعت نگه می‌دارند .این وسیله برای نگه‌داری مواد غذایی بسیار کاربردی است.

کمک‌های اولیه: در سفر و به خصوص در مواجه با طبیعت اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی خواهد افتاد بنابراین لازم است جهت جلوگیری از خطرات احتمالی ابزار‌های ابتدایی جهت بند آوردن خون ریزی‌های جزئی یا درد‌های عضلانی و ... از کیف کمک‌های اولیه بهره بگیریم.

لوازم بهداشتی: در طبیعت ممکن است هیچگونه سرویس بهداشتی وجود نداشته باشد یا دسترسی  به آن مشکل باشد بنابراین باید از وسایل بهداشتی مثل دستمال توالت استفاده کنید. برای استحمام نیز صابون، شامپو و برای شستن دست‌ها از مایع دست‌شویی و یا ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

لوازم تامین نیرو و روشنایی: نور و برق در طبیعت وجود ندارد بنابراین باید برای این موضوع چاره‌ای بیندیشید. چراغ شارژی، هد لامپ (لامپی که روی سر نصب می‌شود)، پاوربانک و ... از جمله مواردی هستند که در این زمینه حسابی به کارتان می‌آیند.

سایر لوازم: تجهیزات دیگری هم هستند که باید به فکر تهیه آنها باشید؛ از جمله گالن مخصوص آب و حمل سوخت، کوله پشتی، کیف ضد آب، کپسول آتشنشانی  و ... 

تجهیزات کمپینگ

انتخاب مقصد

بر اساس راهنمایی‌های یک حرفه‌ای و شناختی که از خود و همراهان‌تان دارید، مقصدی را برای کمپینگ انتخاب کنید. برای انتخاب مقصد باید:

  • مدت زمان سفر را مد نظر قرار دهید.
  • توانایی‌های خود و همراهان‌تان را در نظر بگیرید.
  • به فصل و آب و هوا توجه کنید. 
  • بر اساس تجهیزات در دسترس‌تان تصمیم بگیرید.

کمپ در طبیعت

Catalin-grigoriu

برنامه ریزی و آماده سازی تجهیزات

برنامه‌ریزی برای سفر بسیار مهم است و در کمپینگ این اهمیت چندین برابر می‌شود چرا که کمپ در محیطی به دور از امکانات یا با امکانات محدود صورت می‌گیرد. مهم‌ترین نکته این است که زمان مناسبی به مقصد برسید تا پیش از تاریک شدن هوا بتوانید چادر و کمپ خودر ا برپا کنید. برای آماده‌سازی تجهیزات چک لیست تهیه و بر طبق آن وسایل خود را آماده کنید. در اینجا سعی کرده‌ایم مجموعه‌ای از وسایلی را که در سفر کمپینگ استفاده می‌شود گروه‌بندی کنیم:

  • وسایل اولیه: یک کوله پشتی مناسب، کارت شناسایی، پول نقد
  • خواب: کیسه خواب، پتو بالشت، تشک، بالش بادی، تلمبه
  • آشپزی: فلاسک، اجاق، کبریت، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان، حوله کاغذی، کیسه زباله، مایع ظرفشویی، چاقو، کتری، مواد غذایی خشک، آتش زنه
  • لباس: کفش مناسب، جوراب اضافی، دمپایی، کلاه نقاب دار، عینک آفتابی، زیرپوش، لباس گرم برای خواب، بارانی یا پانچو، کاپشن،  تی‌شرت نخی
  • وسایل شخصی و بهداشتی: صابون مایع / ژل شستشو، کرم ضدآفتاب، خمیردندان و مسواک، اسپری، پد بهداشتی بانوان، داروهای شخصی، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی
  • لوازم الکترونیکی و روشنایی : پاوربانک، دوربین، باتری، شارژر، چراغ چادر، هدلامپ، شمع و ... .
  • سایر لوازم: جی‌پی‎اس، اَره، نقشه، قیچی، چتر، دفترچه یادداشت، ابزارهای دفع حشرات، وسایل تفریحی مثل کارت‌های بازی یا کتاب برای مطالعه، ننو برای چُرت نیم‌روزی، بریزبگ (صندلی تاشو) و ...

لوازم کمپینگ

تهیه مواد غذایی

بقای انسان در گرو تامین نیاز‌های بدن است. وقتی به کمپ می‌روید و قصد دارید برای چند روز در دل طبیعت آرامش را تجربه کنید، سعی می‌کنید از شهر و محیط اطراف آن دور شوید بنابراین در بیشتر موارد دسترسی به فروشگاه‌های مواد غذایی یا رستوران ممکن نیست پس باید تجهیزات کامل برای تامین مواد غذایی خود را همراه داشته باشید که شامل وسایل آشپزی و مواد خوراکی خام و ... می‌شود.

نوع آب‌وهوای مکانی که در آن کمپ زده‌اید در انتخاب شما برای موادغذایی تاثیرگذار است برای مثال در مناطق کویری بی‌شک به آب اشامیدنی بیشتری نیاز خواهید داشت؛ اما در حالت کلی باید این نکته را در نظر بگیرید که طبیعت بکر به دلیل دور بودن از محیط آلوده شهری اکسیژن بیشتری را در خود دارد و اکسیژن بیشتر موجب افزایش سوخت و ساز در بدن و گرسنگی بیشتر می‌شود. بنابراین تا جایی که می‌توانید با خود مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا ببرید.

چه نوع مواد خوراکی با خود ببریم؟

هوای دلپذیر طبیعت اشتهای انسان افزایش می‌دهد؛ اما باید توجه کنیم که در طبیعت دکتر، بیمارستان و یا اورژانس نیست پس حتما باید در مورد خوراکی‌های مصرفی‌مان خوب فکر کنیم و استفاده از مواد خوراکی‌های فسادپذیر مثل لبنیات را تا حد ممکن کاهش دهیم.

وقتی به طبیعت می‌روید و کمپ می‌زنید تمام کارها از جمله ساخت اجاق،برپایی سرپناهی مثل چادر، پاکیزه‌سازی محیط اطراف را بدون هیچ امکاناتی باید انجام دهید. شاید مجبور شوید برای آوردن آب چند کیلومتر راه بروید و تمام این کارها انرژی زیادی از شما می‌گیرد. بنابراین استفاده از مایعات، پروتئین‌ها، و چربی‌های اشباع شده و ویتامین‌ها برای تامین انرژی به شما کمک شایانی می‌کنند.

آجیل‌ها و میوه‌های خشک شده یک ترکیب بسیار عالی و غنی از مواد مغذی هستند که در طبیعت حسابی کار راه‌انداز هستند. این نوع آجیل به طور معمول ترکیبی از چند مغز مثل بادام‌هندی، پسته، بادام و فندق و میوه‌های خشک مثل توت خشک، انجیر، کشمش یا مَویز و گاهی شکلات است.

خوراکی های کمپ

انتخاب محل برپایی کمپ در مقصد

وقتی به مقصد رسیدید باید محل مناسبی را برای برپایی کمپ خود بیابید. به طور خلاصه یک محل مناسب برای چادر زدن و کمپینگ ویژگی‌های زیر را دارد:

باید:


  • در مکان مرتفع نسبت به محیط اطراف باشد
  • سطح زمین صاف و هموار و عاری از خاشاک باشد 
  • در معرض دید باشد
  • دسترسی به آب اشامیدنی امکان‌پذیر باشد
  • به مقر نیروهای امداد نزدیک باشد
  • حدود 27 متر از حاشیه رودخانه فاصله داشته باشد
  • جنس خاک بهتر است شنی یا ماسه‌ای باشد 
  • دور از مکان‌هایی باشد که خطر ریزش بهمن یا سنگ در آن وجود دارد.
  • کمترین میزان رطوبت را داشته باشد.

نباید:


  • در منطقه نظامی باشد.
  • منطقه حفاظت شده یا پارک ملی باشد.
  • مزاحمتی برای محلی‌ها داشته باشد.
  • زمین کشاورزی باشد.
  • در مسیر حرکت حیوانات وحشی باشد.
  • در دسترسی حیوانات اهلی باشد.
  • در نزدیکی لانه مورچه ها و کندو زنبور عسل باشد.
  • در مسیر پیاده روی سایر افراد باشد.
  • در جهت باد باشد.
  • نزدیک درختان خشک و بلند باشد.

کمپ در طبیعت

Bret pretty

برپایی چادر

ابتدا یک زمین به نسبت صاف پیدا کرده و آن را از سنگ و شاخه درختان و... تمیز کنید. حالا وقت پهن کردن زیرانداز چادر است. توجه کنید که خیلی‌ها فکر می‌کنند زیرانداز چادر یک گزینه انتخابی است و می‌تواند مورد استفاده قرار نگیرد؛ اما زیرانداز یک امر ضروری در برپایی چادر است و به خصوص در شب وقتی اُفت دما صورت می‌گیرد، مانع جذب رطوبت و سرما به داخل چادر می‌شود.پس از پهن کردن زیرانداز، چادر را باز کنید و میله‌های چادر را یکی یکی در محل‌شان قرار دهید. مراقب باشید که با وارد کردن فشار زیاد موجب پارگی چادر نشوید. حالا نوبت میخ‌های چادر است. در چهار گوشه چادر حلقه‌های مخصوص این میخ‌ها وجود دارد. میخ‌ها را با چکش به درون زمین بکوبید و مطمئن شوید که میخ‌ها محکم در جای خود قرار دارند سپس حلقه‌های چادر را دور میخ ها بیندازید، چادر آماده استفاده است.

نصب چادر کمپینگ

نصب چادر کمپینگ

‌آشپزی در کمپ

آشپزی با اجاق‌های کمپینگ: اجاق‌های کمپینگ یا اجاق‌های سفری ابزار خوبی برای پخت‌وپز هستند که نه سوختن چوب‌ها را به همراه دارند و نه دردسر آتش روشن کردن را. بنابراین گزینه‌ای راحت و بی دردسر برای کمپینگ به شمار می‌روند.

آشپزی با تخته چوبی: این روش یک راه بسیار عالی برای پخت گوشت است. در این روش به یک تکه چوب به نسب صاف احتیاج دارید. می‌توانید از تخته‌های خُرد کردن گوشت که دیگر در خانه به کارتان نمی‌آید استفاده کنید. در این روش چوب حرارت را به خودش گرفته و می‌سوزد اما باعث سوختن گوشت نمی‌شود .این روش کمی زمان‌بر هم هست.

نکته: اگر از چوب‌های جنگل استفاده می‌کنید از غیر سمی بودن آن اطمینان حاصل کنید. 

پیشنهاد: اگر چوب درخت بلوط داشته باشید خواهید دید که چگونه عطر چوب با گوشت ترکیب شده و آن را لذیذ می‌کند.

پیچیدن گوشت لای برگ درخت: برگ درختان محافظی خوب برای پخت گوشت هستند. در این روش آب برگ‌ها تبخیر شده و با بخار حاصل از آن گوشت کاملا مغز پخت می‌شود. در صورت امکان برگ مورد نیاز را از خانه با خود بیاورید در این روش برگ درخت مو بسیار مناسب است. در طبیعت از برگ درختانی که نمی‌شناسید استفاده نکنید چون ممکن است سمی باشند. برای پخت ماهی با این روش حدود 15 دقیقه وقت لازم است.

پخت در اجاق سنگی: سنگ‌های هم‌اندازه پیدا کنید و سه دیواره سنگی شامل سقف و دو دیواره نگه‌دارنده بسازید. سقف اجاق را در برخی قسمت‌ها باز بگذارید تا دود حاصل از آتش از اجاق خارج شود. غذا را داخل قابلمه نسوز بگذارید و روی آتش قرار دهید.

پخت مواد غذایی روی سنگ: در این روش به تخت سنگ به نسبت صاف احتیاج دارید. سنگ را روی آتش بگذارید تا کاملا داغ شود سپس مواد غذایی را روی سنگ بگذارید تا کاملا بپزد.

هشدار! حتما از خشک بودن سنگ‌ها اطمینان حاصل کنید چون سنگ‌های مرطوب بعد از حرارت دیدن ممکن است بترکند.

پخت غذا با سیخ چوبی: چوب محکم و نسبتا صافی را پیدا کنید. ماهی یا مرغ یا هر نوع گوشت دیگر و یا سایر مواد غذایی را به سیخ کشیده و روی آتش بگردانید. دو طرف آتش چوب‌هایی به شکل V قرار دهید و چوب را روی آن بگذارید. حالا یک جوجه‌گردان بسیار عالی دارید که می‌توانید کتری‌تان را نیز از آن آویزان کنید.

اُجاق چاله‌ای: در این روش چاله‌ای به عمق تقریبی 60 سانتیمتر کنده و کف و دیواره‌های آن را با سنگ می‌پوشانید. ذغال‌ها را کف آن قرار داده و گوشت یا مواد خوراکی خود را در فویل می‌پیچید و روی آتش می‌گذارید. 

پخت روی سنگ

پخت در برگ

پخت در اجاق چاله ای

پخت با سیخ چوبی

اجاق سنگی

پخت روی تخته

سرویس بهداشتی و حمام

روش دفع فضولات انسانی در محل کمپ بسیار مهم است چرا که رابطه مستقیمی با بهداشت محیط و افراد حاضر در محل دارد. اگر تعداد افراد زیاد نباشد کندن چاله‌ای به عمق تقریبی 30 سانتی‌متر کافی است. اما در گروه‌های بزرگ چاله‌ای به عمق 60 تا 70 سامنتی‌متر نیاز دارید. اطراف چاله را از خاشاک پاک کنید و در جایی نگه دارید تا بعد از ترک محل با آنها چاله را پر کنید. مکان حفر گودال باید از منابع آبی مثل رودخانه‌ها و محل کمپ و آشپز خانه دور باشد. فضولات انسانی در حالت کلی برای طبیعت مضر نیستند؛ اما برای اطمینان بیشتر مکانی آفتابگیر را برای حفر چاله در نظر بگیرید.

برای حمام کردن می‌توانید از آب گرم روی آتش استفاده کنید و یا از دوش‌های صحرایی که در بازار موجودند بهره بگیرید. استحمام بدن یا شستن دست‌ها به استفاده از مواد شوینده ختم می‌شود. توجه کنید که اگر وارد رودخانه یا دریاچه می‌شوید حتما بدن خود را از هر گونه مواد شوینده پاک کنید چرا که این مواد شیمیایی به شدت برای منابع آبی مضر هستند و چرخه زیستی را دچار اختلال می‌کنند. برای تمیز ماندن صابون تمیز کننده آن را در جوراب تمیزی گذاشته و از درخت آویزان کنید.

بهداشت در کمپ

نکات مهم در کمپینگ

ایمنی در کمپ

برای جلوگیری از ورود حیوانات به محیط کمپ دور تا دور کمپ را توتون یا مقداری گازوئیل بریزید.

در مناطقی که جانوران ریز و یا خطرناک وجود دارد به جز زمان ورود و خروج حتما در چادر را بسته نگه دارید.

داخل چادر به هیچ عنوان از اجاق خوراک‌پزی استفاده نکنید.

شب هنگام کفش‌های‌تان را تمیز و داخل کیسه‌ای قرار دهید و در آن را محکم ببنید و داخل چادر بگذارید.

در شب و هنگام خواب بدن با اُفت دما مواجه می‌شود، از جوراب و کلاه برای پوشاندن پا و سر استفاده کنید چون بیشترین اتلاف گرما از این قسمت‌هاست.

اگر رعد و برق می‌زند و هوا بارانی است حتما تلفن همراه خود را روی حالت پرواز قرار دهید.

برای دور کردن حیواناتی مثل گراز از محل کمپ دور تا دورتان را دور ردیف نخ به نسبت ضخیم با فاصله 30سانتی متر ببندید و یک فضا بسته اطراف کمپ‌تان ایجاد کنید.

حیواناتی مثل گراز به ته‌مانده غذا بسیار علاقه دارند بنابراین برای دور کردن آنها ته مانده غذای‌تان دور از محل کمپ قرار دهید.

در محل کمپ آتش روشن کنید و در طول شب برای روشن ماندن آن بین خود و افراد گروه شیفت تعیین کنید. نور آتش حیواناتی مثل شغال و روباه را از شما دور نگه می‌دارد.

اسپری‌های دفع حیوانات هم گزینه خوبی برای حفظ امنیت شما هستند.

قبل از رفتن به محل کمپ از امن بودن تقریبی منطقه اطمینان حاصل کنید؛ برای مثال از افراد محلی بپرسید اما اگر با حیوان وحشی مواجه شدید به هیچ عنوان خون سردی خود را ازدست ندهید و فرار نکنید. سعی کنید با پرتاب کردن وسایل و استفاده از نور آنها را دور کنید.

کمپ در طبیعت

Rob sese

نکات چادر کمپینگ

اگر برای اولین بار به کمپ می‌روید قبل از رفتن چند بار در خانه نحوه برپایی چادر را تمرین کنید و یا در محل کمپ چادر را در روز نصب کنید.

قبل از خرید چادر شرایط آب و هوایی محیط کمپ را در نظر بگیرید.

در بستر خشک رودخانه یا دره‌ها چادر نزنید چون ممکن است با یک بارش دوباره رودخانه به جریان بیفتد.

در نیم‌کره شمالی باد از سمت غرب می‌وزد. سعی کنید در مناطق شرقی و جنوبی تپه‌ها و جنگل‌ها کمپ بزنید.

بهتر است ورودی چادرتان به سمت شرق باشد تا نور خورشید و گرمای آن وارد چادر شود.

کمپ در طبیعت

Chris burkard

نکات آتش و آشپزی در کمپینگ

اجاق یا آتش را به هیچ عنوان در کنار درخت یا علف‌های خشک روشن نکنید.

برای جلوگیری از خاموش شدن اجاق چاله‌ای به عمق 50 سانتیمتر کنده و اجاق را در آن قرار دهید تا از ورزش باد در امان باشد.

آتش مستقیم باعث سوختن غذای شما می‌شود بنابراین حتما از فویل استفاده کنید.

انبر را فراموش نکنید چون وسیله‌ای مناسب برای در آوردن غذا از آتش است و از سوختن دست شما جلوگیری می‌کند.

کباب‌پزتان را حتما چرب کنید تا غذا به آن نچسبد.

کبریت را در ظرف در بسته و ضدآب بگذارید چون رطوبت محیط آن را خراب می‌کند.

غذاهای کنسروی راه خوبی برای افزایش سرعت در آشپزی به شمار می‌روند.

برای اینکه ذغال پخت غذا زودتر آماده شود از لوله فلزی مثل لوله بخاری کوتاه که به آن تنوره هم گفته می‌شود استفاده کنید.

وقتی غذای‌تان آماده شد بلافاصله یک ظرف آب روی آتش بگذارید که بعد از خوردن غذا آب گرم برای شست‌وشو داشته باشید.

اگر به ته قابلمه‌تان غذا چسبد نگران نباشید. ظرف را پر از آب کنید و چند قطره مایع تمیز کننده به آن اضافه کنید و روی آتش بگذارید تا بجوشد خواهید دید که به راحتی ظرف‌تان تمیز خواهد شد.

زمان‌بندی برای تهیه وعده‌های غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر برای گشت نیم‌روزی می‌روید شام را آماده و روی آتش بگذارید تا وقتی برگشتید شام‌تان آماده باشد.

برای اینکه گوشت یا مرغ کبابی بیشتر مزه‌دار شود اول کمی آن را کباب و بعد آن را مزه دار کنید و مجدد روی آتش بگذارید.

برای بسته‌بندی مواد غذایی خود از کیسه‌های زیپ‌کیپ که در بازار به وفور هست استفاده کنید.

آشپزی در طبیعت

نکات مواد غذایی در کمپینگ

غذاهای فاسد شدنی را حتما در یخ بگذارید.

بهتر است یخدان مواد غذایی و نوشیدنی جدا باشد تا درِ یخدانِ مواد غذایی، خیلی بازو بسته نشود.

مواد غذایی را در کیسه گذاشته و از درخت آویزان کنید تا دور از دسترس حیوانات در شب باشد.

مواد غذایی هر وعده را جداسازی کنید و اسم آن وعده را روی کاغذ نوشته و کنار بگذاید. این روش به شما کمک می‌کند تا مواد غذایی خود را مدیریت کنید.

مارشملو یک میان وعده به نسبت مرسوم در کمپ است اما معمولا در طول مسیر رسیدن به کمپ به هم می‌چسبند برای جلوگیری از آن روی مارشملوها پودر قند یا شکر بریزید.

از باقیمانده غذاها برای آماده‌سازی صبحانه و ناهار روز آخر استفاده کنید تا کمترین اسراف صورت بگیرد.

آجیل‌ها وعده‌های غذایی خوبی برای کمپ هستند چون سرشار از چربی‌های اشباع شده، ویتامین و فیبر بوده و انرژی بدن را تامین می‌کنند.

آشپزی در طبیعت

سخن آخر

طبیعت هدیه خداست، فرقی نمی‌کند کجای این کره خاکی باشیم؛ ما به عنوان یک انسان باید در مقابل این هدیه زیبا و ارزشمند مسئولیم. کمپینگ نیز نوعی سفر است که در بستر طبیعت صورت می‌گیرد؛ اگر به طبیعت رفتید و کمپ زدید 4 جمله طلایی را فراموش نکنید:

  • هیچ چیزی به جز رد پا از خود باقی نگذارید.
  • هیچ چیزی جز عکس را با خود نبرید.
  • هیچ چیزی را جز زمان نکُشید.
  • هیچ چیزی را جز خاطرات نگه ندارید.

به بررسی ابعاد مختلف کمپ در طبیعت پرداختیم. حال نوبت شماست که تجربه‌های خود از سفر به سبک کمپینگ را با ما به اشتراک بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

9 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عالی

انتشار:20 اردیبهشت 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالی بود مممنون از شما

انتشار:20 شهریور 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بسیار عالی و مفید بود.ممنون

انتشار:19 مرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.