karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 مهر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تماشای مناظر طبیعی، می تواند یکی از زیباترین تجارب انسان را رقم بزند؛ چرا که طبیعت با حرف های نگفته‌اش، ذهن و روح انسان را جلا می دهد و آرامشِ خاطره انگیزی را به بیننده هدیه می کند. درختان و کوه های قد کشیده تا دل آسمان، رنگ های فصلی، موج های خروشان و ... تنها گوشه ای از زیبایی های خلقت هستند که در جای جای هستی جای گرفته اند و هر چشمی را به خود خیره می کنند.

برخی برای لمس این زیبایی ها راهی سفر می شوند و سختی های بسیاری را به جان می خرند. آنها راه های طولانی را می پیمایند تا دیدنی های این جهان را از نزدیک ببینند و گوشه گوشه ی آنها را از نظر بگذرانند. این افراد، برای سهیم کردن دیگران در تماشای زیبایی های زمین، دوربین به دست می شوند و گاه ساعت ها منتظر می نشینند تا تصویری خارق العاده را ثبت نمایند و آنچه را که دیده اند به بهترین شکل به اشتراک بگذارند.

می خواهیم از طریق همین تصاویر، سفری در سرتاسر کره زمین را تجربه کنیم و عکس هایی حیرت انگیز را از طبیعت به نظاره بنشینیم. به جزایر و جنگل ها می رویم و از نماهای مختلف به پدیده های طبیعی می نگریم. تماشای حیوانات را نیز فراموش نمی کنیم و برای دیدن آنها سری هم به دنیای حیات وحش می زنیم.

تصاویری که برایتان برگزیده ایم، از میان رقابت سالانه ی برترین عکس نشنال جئوگرافیک، انتخاب شده اند؛ رقابتی که در آن به عکاسان فرصت داده شده تا هفدهم نوامبر امسال (2017) تصاویر خود را برای این مجله ی عکاسی ارسال کنند. برنده ی این رقابت، جایزه ای به ارزش ده هزار دلار و حق انتشار در مجله ی نشنال را دریافت می کند و یک حساب کاربری ویژه در اینستاگرام نشنال جئوگرافیک نیز به وی تعلق می گیرد.

مجله ی نشنال جئوگرافیک، نشریه رسمی انجمن نشنال جئوگرافی است که در سال 1888 در کشور آمریکا و با هدف معرفی و حفاظت از آثار طبیعی، زیست‌شناسی، باستان‌شناسی و علوم جغرافیایی تاسیس شده است. 

عکس های جالبی در کارناوال انتظارتان را می کشند، پس این سفر مهیج در پهنه ی خاکی زمین را از دست ندهید.

ورود به صفحه اختصاصی مسابقات عکاسی

مسابقه سالانه نشنال جئوگرافیک

1- رویایی در قاب حقیقت

جزایر فارو (Faroe Islands) نامی است که بر هجده جزیره در یکی از مناطق خود مختار دانمارک گذاشته شده است. در تصویر پیش رو، یکی از این جزایر به نام کلسوی (Kalsoy) قرار دارد و البته فانوس دریایی این جزیره نیز در نمای دورتر به چشم می آید؛ این فانوس دریایی کلور (Kallur lighthouse) نام دارد. 

جزیره کلسوی-جزایر فارو- منطقه خودمختار دانمارک

Wojciech Kruczynski

2- شکار  با دستان خالی

این تصویر در شبه جزیره‌ی کامچاتکا (Kamchatka) واقع در خاور دور روسیه به ثبت رسیده و در آن، خرسی را مشاهده می کنید که با دستان خالی به شکار ماهی رفته است. 

شبه جزیره‌ی کامچاتکا خاور دور روسیه

David Chen

3- خیزش جانانه 

در حوالی جنگل ملی تونگاس (Tongass National Forest) در ایالت آلاسکا، آب های حفاظت شده ای به نام Kuiu Wilderness and Tebenkof Bay Wilderness قرار دارند؛ جایی که عکاس این تصویر، اریک استرل (Eric Esterle) کایاک سواری می کرده و ناگهان با شنیدن صدای خیزش یک وال گوژپشت از آب، به سرعت مشغول عکسبرداری می شود.

آلاسکا

Eric Esterle

4- فوتبال اینجا می چسبد! 

این زمین فوتبال در مجمع الجزایر لوفوتن (Lofoten Islands) در کشور نروژ قرار دارد و به خاطر نمای حیرت انگیزش، فوتبال دوستان زیادی را به خود جذب می کند. این تصویر زیبا از داخل یک هواپیمای کوچک بر فراز جزیره، به ثبت رسیده است. 

مجمع الجزایر لوفوتن کشور نروژ

Stas Bartnikas

5- مادر در عزای فرزندش

تصویری بسیار غم انگیز از سرنوشت یک بچه زرافه را مشاهده می کنید. این بچه زرافه تنها چند روز عمر داشته و حالا در میان دندان های شیر درنده جان می بازد. کمی عقب تر از صحنه‌ی جنایت، زرافه‌ی مادر، ناتوان از هرگونه کمکی به فرزندش، به تماشای این منظره‌ی دلخراش ایستاده است. 

بچه زرافه در چنگال شیر

Mike Hall

6- طبیعت زیبای آمریکا 

کارگران بسیار از کشورها همانند مکزیک به ایالت اوهایو (Ohio) مهاجرت می کنند تا در زمین های کشاورزی آنجا کار کنند. در تصویر پایین، یکی از این افراد کوشا را ملاحظه می کنید که در این پهنه‌ی زیبا مشغول به کار است.

ایالت اوهایو آمریکا

Joost Boerman

7- تصویری که بیانگر حقایق تلخ است

خرس قطبی برای گذر از روی یخ های شمالگان نهایت تلاشش را به کار می‌گیرد؛ اما هر لحظه خطر سقوط در آب جانش را تهدید می کند. این تصویر به خوبی بیانگرِ شرایط بحرانی کره زمین، افزایش گرمای جهان و بالا آمدن سطح آب ها می باشد و در حین تهیه ی یک گزارش خبری از وضعیت محیط زیست نوناووت (Nunavut) و گرینلند (Greenland)، در کشور دانمارک به ثبت رسیده است.

شمالگان کشور دانمارک

Florian Ledoux

8- حیوانات ناچار و ناگزیر به مهاجرت

اورانگوتان ها علاقه ی چندانی به رفتن داخل آب ندارند، به ویژه در شرایطی که احتمال حضور تمساح ها هم در رودخانه زیاد باشد؛ اما این حیوان مجبور به چنین کاری بوده، زیرا کشت بی رویه ی گیاهانی که از آن ها روغن پالم می گیرند در ناحیه‌ی پارک ملی تانجونگ پوتینگ (Tanjung Puting) واقع در کشور اندونزی، زیستگاه این اورانگوتان نر را نابود کرده است و او باید با شرایط تازه کنار بیاید.

پارک ملی تانجونگ پوتینگ کشور اندونزی

Jayaprakash Joghee Bojan

9- طوفانی دیگر در ایالت های آمریکا

این طوفان چرخشی که ملاحظه می کنید در دشت های ایالت کانزاس (Kansas) در آمریکا رخ داده است. به گفته ی عکاس تصویر، رایان وونش (Ryan Wunsch)، او و همراهانش توانسته اند برای چهار ساعت از جایی که در معرض خطر طوفان نبوده، لحظات این پدیده‌ی استثنائی را به ثبت برسانند. 

ایالت کانزاس آمریکا

Ryan Wunsch

10- کریستال های برفی

استفن تالر (Stefan Thaler)، این عکس را در روستای محل زندگیش به نام تیرسی (Thiersee)، در قلب رشته کوه های آلپ به ثبت رسانده است. سطح دریاچه به کلی منجمد بوده اما با آمدن موسم بهاری و گرمای هوا، دریاچه ی یخ پوش، کم کم ترک خورده و آب شدن یخ ها، باعث می شود که سطح آن با این الگوهای طبیعی زینت پیدا کند. البته این طرح های بلور برفی زیبا به روی دریاچه، تنها برای مدتی کوتاه باقی می مانند. این تصویر به وسیله ی دِرون (Drone) به ثبت رسیده و کسی که با کایاک قرمز از روی دریاچه ی یخ زده عبور می کند، دختر استفن تالر است. 

روستا تیرسی رشته کوههای آلپ

Stefan Thaler

11- پنهان در میان بیشه ها 

در تصویر زیر، سگ راکونی را می بینید که در میان گزنه ها و شاخه های خشکیده پنهان شده و با چشمانی خیره به عکاس و دوربینش می نگرد. این جاندار از حیوانات بومی شرق آسیا می باشد و جالب است که بر خلاف نامش، هیچگونه نسبتی با راکون ها ندارد و می توان این جاندار را از دسته خویشاوندان روباه به شمار آورد. 

سگ‌راکون بومی شرق آسیا

Lukas Adamec

12- موجودات فرازمینی در کره زمین

این میگوی اسکلتی با چشم غیر مسلح دیده نمی شود و همانطور که می بینید تنها یک تصویر ماکرو با ضریب بزرگنمایی 25 می تواند جسم او را نمایان کند. عکاس تصویر، معتقد است این حیوان با بدن کریستالی و چشمان قرمزش، شباهت قابل توجهی به موجودات فضایی دارد.

میگو اسکلتی

Adam Silverman

 13- تصادم دو رودخانه

در تصویر پیش رویتان، نمایی از پارک ملی تورتوگرو (Tortuguero National Park) در استان لیمون (Limón Province) کشور کاستاریکا را می بینید؛ جایی که دو رودخانه به خاطر غلظت متفاوت آب هایشان با یک دیگر مخلوط نشده اند و مرزی میانشان شکل گرفته است. عکاس، انریکو پسکانتینی (Enrico Pescantini)، این تصویر را به وسیله ی دوربین های متصل به دِرون ثبت کرده تا بتواند محدوده‌ی وسیع تری را در قاب دوربین جای دهد.

پارک ملی تورتوگرو در استان لیمون کشور کاستاریکا

Enrico Pescantini

 14- جدالی دیگر از دنیای حیات وحش 

نبردی میان یک سگ دشتی و یک قوش (گونه ای پرنده شکاری) در ایالت کلرادو آمریکا (Colorado) در حال وقوع می باشد و خوشبختانه این لحظه ی پرتنش از لنز دوربین عکاس پنهان نمانده است. 

ایالت کلرادو آمریکا

David M

15- دریاچه هایی با رنگ های عجیب!

 این تصویر در شهرستان تربیخا (Torrevieja)، در شرق کشور اسپانیا به ثبت رسیده است. در این شهر ساحلی دو دریاچه ی نمک با رنگ های منحصر به فرد قرار دارند که یکی از آنها را در تصویر، ملاحظه می کنید. نام این دریاچه ی صورتی رنگ، تالاب تربیخا (Torrevieja lagoon) می باشد و دیگر دریاچه که به رنگ سبز آبی است، تالاب لا ماتا (La Mata lagoon) نام دارد. 

شهرستان تربیخا شرق کشور اسپانیا

Wellington Rodrigues

سخن آخر

عکس های متفاوت و بی نظیری را از سراسر جهان مشاهده کردیم و گوشه ای از زیبایی های این کره ی خاکی را از نظر گذراندیم.

نظر شما درباره ی این تصاویر چه بود؟

کدامیک از این عکس ها را برنده ی رقابت عکاسی امسال نشنال می دانید؟

نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

پرنیا

کم بودن عکسا

انتشار:09 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.