karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

20 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کره ی زمین پر است از رمز رازهایی که بشر تا به امروز با کشف آن ها وارد دنیای دیگری شده .

از شهر هایی که زیر انبوه جنگل ها رها شده اند تا #شهر های زیرزمینی که درهایشان چندین هزار سال بسته بوده است .

تمدن های زیادی بوجود آمده اند و نابود شدند و تنها خاطراتی از آنان بصورت تاریخ باقی مانده است . زندگی به هیچ کدامشان این اجازه را نداد تا برای ابد زنده باشند . 

سفری خواهیم داشت به کشور #ترکیه و شهر زیرزمینی اسرار آمیزی که سالیان سال پنهان شده بود ، درینکویو ( Derinkuyu ) .

از سرگذشت این شهر خواهیم گفت ، شهری افسانه ای . 

#درینکیو شهری باستانی که در زیرزمین ساخته شده است و به همراه خودش رمز و راز های زیادی را به دل زمین برده است .

همراه کارناوال باشید .

به دلیل کم بودن عکس های موجود از این شهر زیرزمینی و کیفیت پایین آن ها تعداد عکس در این مطلب کم است . 

شهر زیرزمینی درینکویو بر روی سطح زمین

شهر باستانی در اعماق زمین 

درینکویو شهری است از دوران باستان که مردمانی را در خود جای می داده . صدای مردم به گوش می رسید ، خنده هایشان . دیده می شد ، راه رفتنشان ، نگاه کردنشان . مردمانی که امروز دیگر نیستند و شهر را رها کرده اند .

این شهر که به زبان یونانی آن را آواکو ( Ανακού ) می نامند از چندین طبقه تشکیل شده است و در نوشهر ( Nevşehir ) یکی از شهر های ترکیه قرار دارد . 

درینکویو بیش از 60 متر در اعماق زمین غرق شده است و می توانسته 20000 هزار نفر را به همراه آذوقه هایشان در خود نگه دارد . این شهر زیرزمینی بکی از چندین شهری است که در این منطقه کشف شده است . 

نام این مناطق در گذشته #کاپادوکیه ( Cappadocia ) بوده است و در طول تاریخ سرگذشت جالبی بر او حادث شده است . 

باستان شناسان بعد از کشف درینکویو بسیار متعجب شدند و سوالات زیادی در ذهنشان شکل گرفت . از نوع ساخت تا دلیل ساخته شدنش .

درینکویو از سال 1969 برای بازدید کنندگان مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه فقط نیمی از شهر برای ورود بازدید کنندگان مجاز خواهد بود .

در ادامه به همه ی این سوال ها پاسخ خواهیم داد . 

شهر زیرزمینی درینکویو
شهر زیرزمینی درینکویو
شهر زیرزمینی درینکویو

ویژگی ها و جذابیت های درینکویو

درینکویو اسرار پنهان زیادی دارد و وقت آن رسیده تا به همراه هم از آن ها سر در بیاوریم . 

درهای این شهر از داخل بسته می شدند . این در ها به هیچ عنوان به شکل در نبوده اند و سنگ های دایره ای شکل و سنگینی بودند که چندین تن وزن داشتند . تکان دادن این در ها به هیچ عنوان کار ساده ای نبوده و چندین نفر به همراه ابزار الات مخصوصی این در ها را باز و بسته می کردند . وسط درها سوراخی به منظور انجام دو کار کنده شده بود ، برای مشاهده ی آن سوی در و باز و بسته کردن . 

سالن ها و اتاق های زیادی در طبقات این شهر وجود دارد از اتاق های شراب سازی و روغن کشی ، اسطبل ، زیرزمین ، انباری ، سالن غذاخوری و معبد گرفته تا راهرو های عریض و مرتفع .

در طبقه ی دوم اتاق بزرگ و با سقفی طاقی شکل قرار دارد که محققان می گویند این اتاق به منظور آموزش دادن و تعلیم دادن آموزه های دینی مورد استفاده قرار می گرفته است . 

طبقه ی سوم  و چهارم از طریق یک راه پله ی عمودی بهم وصل می شوند و تا طبقه ی پنجم ، پایین ترین قسمت شهر که یک #کلیسا به شکل صلیب در آن قرار دارد برسد . 

یک راه تهویه به طول 55 متر به سطح زمین و نزدیکی روستاهای اطراف ساخته شده بود ولی به هیچ عنوان از روی زمین کسی نمی توانست آن را پیدا کند . این بدان معناست که درینکویو از دید انسان های روی زمین بطور کامل پنهان بوده است .

شهر زیرزمینی درینکویو
شهر زیرزمینی درینکویو
شهر زیرزمینی درینکویو

تاریخ از این شهر باستانی می گوید 

این شهر به همراه تونل ها و راهروهایش به دست مهاجرین هندو - آریایی از سنگ های آتشفشانی در قرن های 7 تا 8 قبل از میلاد ساخته شده است . به گفته ی باستان شناسان این شهر زیرزمینی بازمانده ی دوره ی حکومت مادها بوده است چون که در درینکویو نماد هایی از اهورا مزدا ، فروهر و مجسمه های اسب های پارسی پیدا شده است . 

بعد از گذشت سالیان سال این شهر به دست اروپاییان و یونانیان افتاد . در این حین اعراب و اروپایی  ها با یکدیگر به جنگ پرداختند و درینکیو تبدیل به پناهگاهی برای جبهه ی شمالی ، اروپاییان ، بدل گشت .

درینکیو از طریق راهروهای زیادی به دیگر شهر های زیرزمینی مرتبط است . این مزیتی بود برای سربازانی که می خواستند به دور از چشم دشمن به جایی بروند . زمانی رسید که مغول ها در قرن 14 بعد از میلاد حمله کردند و بار دیگر این شهر مورد استفاده قرار گرفت . بعد از به قدرت رسیدن عثمانی ها این شهر در ابتدا متروکه شده بود اما بعد از گذشت مدتی تبدیل به مکانی برای پناهندگان شد . 

امروزه این شهر زیر زمینی به مکانی برای گردشگران تبدیل شده است . 

شهر زیرزمینی درینکویو
شهر زیرزمینی درینکویو
شهر زیرزمینی درینکویو

داستان کشف این شهر باستانی 

سال 1963 میلادی بود و کارگرانی در حال کندن زمین برای ساخت یک خانه . ناگهان با تونلی طویل به سمت اعماق زمین مواجه می شوند . ابتدا فکر می کنند که با یک چاه برخورد کردند .

این موضوع را با کارفرما ها و دیگر مسئولان در جریان می گذارند و متوجه می شوند با یک راه پله ی باستانی مواجه هستند . وزارت فرهنگ کشور ترکیه تحقیقات را شروع می کند و این تحقیقات تا به امروز ادامه دارد .

شهر زیرزمینی درینکویو

شهر هایی دیگر زیرزمین ، برادران و خواهران درینکویو

درینکیو به چندین شهر زیرزمینی دیگر راه دارد که همه ی آن ها در همین منطقه قرار دارند . نزدیک ترین شهر به درینکیو کایماکلی می باشد که از طریق یک تونل 8 کیلومتری به هم متصل شده اند . هر کدام از این شهر ها ویژگی های خاص خودشان را در نوع ساخت دارند و شاید تنها دلیل ساخت این شهر ها پناه گرفتن و پنهان شدن از دست دشمنان و یا دزدان بوده است . 
تا به امروز حدود 200 شهر زیرزمینی یافت شده که حداقل 2 طبقه می باشند .

محققان هنوز به جواب قطعی برای دلیل ساخت این شهر ها نرسیده اند و تحقیقات ادامه دارد . 

این بناهای زیرزمینی در عین سادگی پیچیدگی های زیادی دارند . 

شهر زیرزمینی درینکویو

درینکویو و صنعت جهانگردی

این #شهر باستانی چه برای گردشگران عادی و چه محققان و دانشمندان جذابیت زیادی دارد . زیبایی هایش هرکسی را حیرت زده و دانشمندان را به فکر فرو می برد . کشور ترکیه صنعت گردشگری قوی و مناسبی دارد و در سال های اخیر به رشد اقتصادی این کشور کمک شایانی کرده است . زمانی که از شهر های زیرزمینی سخن به میان می آید به دنبال آن هم هزاران گردشگر از سراسر دنیا به این شهر ها سرازیر می شوند . 

این را به خاطر داشته باشید که صنعت گردشگری هر کشور به اندازه ی معادن ، چاه های نفت ... از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . کشور ما ، ایران هم باید در این زمینه به سرعت پیشرفت های زیادی کند . 

شهر زیرزمینی درینکویو

به درینکیو سفر کنید 

برای بازدید از این شهر زیرزمینی و باستانی باید به کشور ترکیه سفر کنید و سپس به شهر درینکیو بروید . در مرکز شهر راه های ورودی به شهر زیرزمینی را خواهید یافت . 

برای ورود و استفاده از تور ها مبلغی معادل 150$ را باید پرداخت کنید . 

ساعات بازدید 8 صبح الی 19 می باشد . 

شماره ی تماس :  0090-384-213-42-60

وب سایت : سایت درینکویو

سفر به این شهر برای افرادی که ترس از مکان های بسته و تاریک را دارند توصیه نمی شود .

شهر زیرزمینی درینکویو
شهر زیرزمینی درینکویو

سخن کارناوال

آیا تا به حال از این شهر بازدید کرده اید ؟ نظر شما درباره ی این شهر زیرزمینی چیست ؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.