karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

#تصاویر هوایی همیشه برای هر انسانی جالب و دیدنی بوده است ، این که دنیا را از بالا ببینیم همیشه بیش از هر چیز دیگری حس کنجکاوی ما را بر می انگیزد... حال فکر کنید که رقابتی وجود داشته باشد برای همین تصاویر هوایی...

درونستگرام ( Dronestagram ) ، یک شبکه اجتماعی مخصوص عکاسان تصاویر هوایی است؛ عکاسانی که با تجهیزاتی مثل درون ( drone ) تصاویر هوایی ثبت می کنند و در مسابقه شرکت می کنند ؛ گفته می شود این نخستین رقابت جهانی در شبکه های اجتماعی است که به عکس هوایی اختصاص دارد.

این مسابقه امسال به پشتیبانی و حمایت نشنال جئوگرافیک سومین دوره خود را برگزار کرده است . امسال نزدیک به 6000 عکس از 28 کشور مختلف در این رقابت شرکت کرده اند؛ این مسابقه در سه دسته بندی مختلف :

سفر

 ورزش و ماجراجویی

طبیعت و حیات وحش

برگزار شد و در هر بخش تصویری به عنوان تصویر برگزیده و دو تصویر دیگر به عنوان تصاویر منتخب معرفی شدند.

اگر می خواهید شما هم به این شبکه اجتماعی بپیوندید به وب سایت آن مراجعه کنید: Dronestagram 

همراه کارناوال باشید ، تا با هم نگاهی به تصاویر برگزیده امسال بیاندازیم ، تصاویری که عکاسان مختلفی در شرایط گوناگونی آن ها را ثبت کرده اند.

تصویری از دِرون ( drone )  که به وسیله ی آن این تصاویر ثبت شده است.

درون عکاسی

تصاویر منتخب بخش سفر

1 ) رتبه اول 

تصویری از کلیسای سنت فرانسیس آسیسی در ایتالیا.

این تصویر زیبا و مسحور کننده توسط فرانچسکو کاتتو ( Francesco Cattuto ) یک روز بعد از کریسمس در هوایی مه آلود گرفته شده است. او برای سال نو با نامزدش به ایتالیا رفته بود که چنین تصویری را ثبت کرد.

برندگان مسابقه عکاسی هوایی 2016

2 ) رتبه دوم

تصویری زیبا از تور شتر سواری در ساحل ناسائو باهاماس که به دست یک تورلیدر که اتفاقا یک عکاس هم بوده با نام تاد کندی ( Todd Kennedy ) در استرالیا به ثبت رسیده است.

مسابقه عکاسی هوایی 2016

3 ) رتبه سوم

شاتی زیبا ، بامزه و جالب از #سواحل جزایر قناری که عکاس کارولیس جانولیس ( Karolis Janulis ) آن را به ثبت رسانده است.

عکس های منتخب مسابقه عکاسی هوایی

تصاویر منتخب بخش طبیعت و حیات وحش

1 ) رتبه اول 

عکاسی متخصص در زمینه ی عکس های هوایی با نام مایکل برندهولد ( Michael Bernholdt ) این شات زیبا را در جنگل کالبیریس دانمارک به ثبت رسانده است.

برندگان مسابقه عکاسی  درونستگرام

2 ) رتبه دوم

ایزابلک ایگنچ ( Szabolcs Ignacz ) این تصویر را از یک گله گوسفند که در حال حرکت به سمت شهر مارپد در رومانی هستند گرفته است.

مسابقه درونستگرام

3 ) رتبه سوم

عکاس جاناتان پایت ( Jonathan Payet )  تصویری بی نظیر از آتشفشان لا فورنه در جزیره رئونیون اقیانوس هند که از نواحی فرادریایی فرانسه است به ثبت رسانده است. 

تصویری که ثبت آن به این صورت با توجه به گوگردی که در هوای منطقه بود، با خطراتی همراه بود.

مسابقه عکاسی هوایی 2016 درونستگرام

تصاویر منتخب بخش ورزش و ماجراجویی

1 ) رتبه اول

تصویری بینظیر از مکس سیگال ( Max Seigal ) که یک سنگ نورد ماجراجو و شجاع را نشان می دهد که در یوتا آمریکا در ارتفاع 120 متری در حال سنگ نوردی است.

عکاس این تصویر در مود این عکس می گوید :

کل روز را برای گرفتن یک عکس خوب از یک زوج سنگ نورد صبر کردم. تا اینکه در بهترین لحظه ممکن با یک درون ( drone ) بهترین تصویر را ثبت کردم.

مسابقه عکاسی درونستگرام 2016

2 ) رتبه دوم

خوان پابلو بایونا ( Juan Pablo Bayona )  عکاسی که به صورت هوایی رقابت شنا در کلمبیا را تحت پوشش قرار دارد. او می خواست تصویری متفاوت از شناگران به ثبت برساند؛ نتیجه همانطور شد که او می خواست...

مسابقه عکاسی هوایی 2016

3 ) رتبه سوم

تصویری باورنکردنی از Tj Balon که به زیبایی هر چه تمام تر ، دوست اسکی بازش را در آلاسکا به تصویر کشیده است.

درونستگرام

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست ؟

کدام یک از این تصاویر توانست بیشتر نظرتان را جلب کند؟

آیا تا به حال تجربه عکاسی این چنینی را داشته اید ؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.