karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بارش های آسمانی همیشه از نعمت های خداوند شمرده می شوند که به طبیعت طراوت می بخشند و نواحی مختلف را سرسبز و تماشایی می کنند. این بارش ها برای ادامه حیات در کره زمین ضروری هستند؛ اما مانند هر چیز دیگری، باران و برف هم اگر از حد خود تجاوز کنند دردسرهای زیادی به وجود می آورند. مانند اتفاقی که به تازگی در شهرهای شمالی کشورمان افتاده و باران زیاد، موجب سیلاب شده و زندگی هموطنان مان را با مشکل مواجه کرده است. 

این باران پاییزی از روز سیزدهم مهرماه آغاز شد و هرچه ادامه می یافت، نگرانی افرادِ بیشتری را در پی داشت. در نهایت استان های گلستان، گیلان و مازندران بدون هیچ آمادگی قبلی، مجبور شدند با سیلاب دست و پنجه نرم کنند. در چهاردهم مهر ماه مدارس بعضی شهرستان ها از جمله رامسر، تنکابن و عباس آباد، چالوس و ... تعطیل شدند و بچه ها، نمی دانستند بابت تعطیلی مدرسه شان خوشحال باشند یا به حال خانه و زندگی شان که زیر آب رفته غصه بخورند؟! ترافیک سنگین هم از دیگر مشکلاتی به شمار می رفت که با شروع ساعات بارانی آغاز شد و در زمان جاری شدن سیل، شدت پیدا کرد. متاسفانه مردم در اثر این بلای طبیعی، خسارات مادی بی شمار دیده و خسارت های جانی نیز بخشی از این حادثه بوده اند. گفته می شود شخصی در اثر صاعقه در ساری جان باخته و یک خودروی 206 درون رودخانه حویق سقوط کرده است. قطعی برق نیز باعث شده تا شمالی های عزیز با مشکل مواجه شوند.

در حال حاضر آسمان کوتاه آمده و سیلاب در بیشتر نواحی فروکش کرده است؛ اما آب گرفتگی و خسارات وارده، تا مدت ها مردم را با چالش رو به رو می کنند.

در ادامه می خواهیم تصاویری از این رویداد تلخ را با شما اشتراک بگذاریم تا بهتر صدمات سیلاب مهرماه در شمال کشورمان و شرایط هموطنان مان در این چند روز را لمس کنید. با کارناوال همراه بمانید. 

1- در تصویر غرش آسمان را بر فراز استان مازندران می بینید. بنا بر خبرها، در چند روز اخیر، صاعقه جان یکی از هموطنان مان در شهرستان ساری را گرفته است. 

صاعقه استان مازندران

2- با دیدن این تصویر، بهتر می توانید عمق فاجعه سیل را درک کنید. عکس مقابل نیز در استان مازندران ثبت شده است. 

سیل مهرماه مازندران

3- جمعیت هلال احمر نیز برای کمک رسانی و آرام کردن اوضاع، به کمک ساکنان مازندران شتافته اند.

هلال احمر سیل مازندران

هلال احمر سیل مازندران

4- این تصویر، وضعیت خودروها را در گیر و دار سیل و در اوج تاریکی نشان می دهد. خودروها باید در نهایت دقت رانندگی کنند و هر گونه بی احتیاطی، ممکن است خسارات غیر قابل جبرانی به وجود آورد. 

سیل مهرماه در مازندران

5- تصویر مقابل در استان گیلان به ثبت رسیده است؛ آب باران را می بینید که خروشان و گل آلود، به راهش ادامه می دهد و هرچه در توان دارد از جا می کند.

سیل استان گیلان

Pouria Bazargard | Mehr News

6- شرایط در زمان سیل بسیار ناخوشایند است؛ اما همچنان زندگی جریان دارد و این بانو نیز به امید فردایی آرامتر، به راهش ادامه می دهد. 

سیل گیلان

Pouria Bazargard | Mehr News

7- در روزهای تلخ نیز، انسان ها می توانند با برخی زیبایی ها مواجه شوند؛ یکی از این موارد زیبا، کمک رسانی بی شائبه مردم است. 

سیل استان گیلان

Mojtaba Mohmmadi | Irna

8- افراد هلال احمر، در استان گیلان نیز به کمک شتافته و گیلانی ها را دست تنها نگذاشته اند.

سیل گیلان

Mojtaba Mohmmadi | Irna

سیل مهرماه گیلان

Mojtaba Mohmmadi | Irna

9- ماشین ها را می بینید که در سیل و ترافیک گیر کرده اند و هیچ راهی برای خروج از این وضعیت ندارند. 

سیل گیلان

Mojtaba Mohmmadi | Irna

10- ممکن است در نگاه اول به نظرتان بیاید که در حال تماشای یکی از زنان محلی گیلان هستید؛ زنی که بر صورتش رنگ پاشیده یا صورتش، کثیف است. اما کمی که دقیق شوید می بینید که این، مجسمه یک خانم است؛ بانویی که احتمالا در وهله اول مشغول شالی‌کاری بوده و حالا، در سیل گیر کرده است!

سیل گیلان

Mojtaba Mohmmadi | Irna

11- باز هم تصویری از وضعیت ناراحت کننده مازندرانی ها در سیلاب تلخ پاییزی

مازندران سیل

مازندران سیل

12- البته در این شرایط نیز، برخی از افراد امیدشان را از دست نداده اند و با خروش آب، عکس یادگاری می گیرند. 

سیل گیلان مهر ماه

Pouria Bazargard | Mehr News

13- این تصویر جالب در استان گیلان به ثبت رسیده است و می توان آن را شکار لحظه ها دانست. 

گیلان سیلاب

Pouria Bazargard | Mehr News

14- بلایی که سیل بر سر پل موسی آباد در کمربندی نوشهر آورد.

سیل نوشهر

Seyyed Mohammad Akbar Mousavi | Irna

سیل نوشهر

Seyyed Mohammad Akbar Mousavi | Irna

سیل نوشهر

Seyyed Mohammad Akbar Mousavi | Irna

15- قایق ها به جای دریا، راهی کوچه و خیابان می شوند.

سیل گیلان

Pouria Bazargard | Mehr News

16- سه تصویر دیگر از سیلاب گیلان که به خوبی شرایط این روزهای مردم در این خطه را به تصویر می کشد.

سیل مهر ماه گیلان

Pouria Bazargard | Mehr News

سیل مهر ماه گیلان

Pouria Bazargard | Mehr News

سیل مهر ماه گیلان

Mojtaba Mohmmadi | Irna

17- وضعیت روستای سلیمان آباد تنکابن پس از بارندگی های اخیر

روستای سلیمان آباد

Amirali Razaghi | Mehr News

سخن آخر  

در این مجموعه، نگاهی به تصاویری از شمال کشورمان در چند روز اخیر داشتیم. دیدیم که بارش های پاییزی چندان خبر خوبی برای شمالی ها نیست و آن ها را دچار مشکل کرده است. متاسفانه در خبرها آمده که این سیلاب شدید، موجب مرگ چندی از هموطنان مان نیز شده و این موضوع باعث ناراحتی همه ماست.

نظر شما درباره این تصاویر چیست؟

آیا ایداه ای برای مدیریت بحران، پیش از واقعه و در حین وقوع بلایا دارید؟

اگر تا به حال با سیل مواجه شده اید، تجربیات خود را از این حادثه با ما در میان بگذارید.

منتظر دیدگاه و نظرات شما هستیم. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.