karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دنیا در حال پیشرفت است، هر روز و هر ثانیه در گوشه گوشه ی دنیا شاهد اختراع لوازم و وسایل نوینی هستیم که همه سعی دارند زندگی ما انسان ها را مدرن تر و آسان تر کنند. دانشمندان و محققان با تلاش شبانه روزی در همه ی زمینه های علمی ما را به حیرت وا می دارند. تا به حال با هم چندین اختراع جذاب را در زمینه ی گردشگری و سفر بررسی کردیم که با کلیک روی لینک های زیر می توانید با آن ها آشنا شوید:

اولین جاده خورشیدی جهان در فرانسه | آینده متفاوت جاده ها

اولین تاکسی های خودران در سنگاپور

هواپیماهای مدرن آینده | متفاوت تر از هر زمان

اتوبوس حمل و نقل مرتفع | ابتکار نوین چینی ها

و...

اینبار شاهد یک اخراع فوق العاده هستیم که در سفر می تواند تا حد زیادی شما را یاری رساند. مخترعان، رباتی ساخته اند که می تواند محموله ها، مواد غذایی و خلاصه هرچه مزاحم و دست و پا گیر شما در سفر است را با خود حمل نماید تا دیگر دردسر حمل و نقل کوله های سنگین را نداشته باشید. بله دیگر دنیا آن قدر مدرن شده که وسایل شما در مسافرت به سوی شما می دوند و لازم نیست در صف های طولانی و مسیرهای چند کیلومتری وسایل سنگینتان را به دوش بکشید. تنها کافی است ربات حمل بار گیتا را خریداری نمایید.

اگر می خواهید بیشتر با این اختراع جدید آشنا شوید با کارناوال همراه شوید.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

ربات گیتا چیست ؟ 

ربات ها به جنگ انسان ها می آیند؛ این تصوری است که افراد زیادی از آینده ی بشریت و نابودی ساکنان کره ی زمین دارند. آن ها می اندیشند که روزی فرا خواهد رسید که ربات ها از کنترل انسان خارج شده و نافرمان می شوند. اما امروزه شاهدیم که ربات ها روز به روز زندگی ما را آسان تر می کنند و نه تنها جنگ و دشمنی ندارند بلکه برای رفاه ما ساخته می شوند.

اینبار شاهد ساخت رباتی هستیم با نام گیتا ( Gita که برای آسان شدن حمل وسایل در مسافرت ساخته شده است. در واقع این اختراع، نوعی چمدان مدرن به حساب می آید.  این ربات ساخته ی کمپانی ایتالیایی پیاجیو ( Piaggio Group ) می باشد. این شرکت در زمینه ی تکنولوژی و اختراع وسایل مدرن، صاحب سبک و پر آوازه نیست بلکه آن ها در واقع همان شرکتی هستند که موتورهای معروف و قدیمی وسپا ( Vespa ) را می ساختند، به همین دلیل آن ها را بیشتر با نام وسپا می شناسند.

ربات گیتا را می توان به عنوان اولین محصول رباتیک آن ها دانست، رباتی که از همه ی محصولات این کمپانی معروف و پرآوازه تر شده است. کمپانی پیاجیو در حال حاضر به صورت بیزینس تو بیزینس این ربات جالب را به فروش می رساند. در این روش آن ها ربات را به صورت مستقیم به شرکت های تجاری می فروشند تا به صورت آزمایشی از آن ها استفاده نمایند و هنوز آن را به صورت محصولی برای استفاده ی عموم به بازار عرضه نکرده اند.

در ادامه بیشتر با ربات گیتا، این رباتی که شاید روزی جایگزین چمدان و ساک های دست و پاگیر شود، بیشتر آشنا می شویم.

ربات شخصی گیتا

موتورهای خاطره انگیز وسپا

ربات شخصی گیتا

در ویدیوی زیر شاهد مراحل تولد این ربات باشید

 

ویژگی های ربات شخصی گیتا

می خواهیم با یکی از ربات های نوین و بسیار مفید به نام گیتا ( Gita ) آشنا شویم؛ ابزاری که در سفرها بدردبخور و مفید می باشد. گیتا ساخته شده تا وسایلتان را در آن قرار دهید و با فراغ بال حرکت کنید تا او شما را دنبال کند و محموله هایتان را برایتان بیاورد. کاربران می توانند درب ربات را باز کرده و همانند چمدان وسایلشان را در آن بچینند و به حال خود رها کنند تا هرجا که می روند گیتا به دنبال آن ها بیاید. گیتا می تواند 18 کیلو بار را در خود جای دهد بدون این که هیچ مشکلی برایش رخ دهد. این ربات شبیه به یک توپ پیشرفته است و قدش حدودا 26 اینچ ( 66 سانتی متر ) می باشد. گیتا نیروی حرکتی اش را از برق دریافت می نماید و کاربر قبل از استفاده از آن باید از شارژ بودنش مطمئن گردد. با هر بار شارژ این ربات می توانید 8 ساعت از آن استفاده کنید.

در اینجا تک تک به بررسی ویژگی های جالب وبات شخصی گیتا خواهیم پرداخت.

1- سرعت مناسب

شاید در نگاه اول تصور کنید که این ربات می تواند دردسر ساز باشد و لازم است همیشه مراقبش باشید. یا این که مجبورتان می کند با سرعت آرام تری حرکت کنید، اما این تصورات کاملا اشتباه است. شما به محض حرکت کاملا مطمئن باشید که گیتا پشت شماست. او می تواند با سرعت 22 مایل در ساعت ( 35.4 کیلومتر در ساعت ) حرکت کند پس امکان ندارد با سرعت کمش پیاده روی شما را مختل کند. جالب تر این که حتی اگر با دوچرخه هم حرکت کنید گیتا پا به پای شما خواهد آمد.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

2- تعیین موقعیت

قابلیت جالب دیگر گیتا این است که اگر زمانی نخواهید خود به همراه چمدانتان پیاده روی کنید، این ربات شخصی هوشمند می تواند لوکیشن مقصد را از شما دریافت کند و به صورت اتوماتیک به سوی مقصد برود و شما بدون این که نگران گم شدن چمدان باشید موقعیت آن را از طریق جی پی اس کنترل نمایید.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

3- عدم برخورد با اشیا

گیتا ظاهری شبیه به یک گوی یا استوانه دارد، از چرخ های پیشرفته ای برخوردار است و می تواند به موقع ترمز کند و موانع را تشخیص دهد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید دور تا دور این گوی پیشرفته، لاستیک هایی شبیه به لاستیک های چرخ ویلچر وجود دارد که دارای سنسور های دقیقی هستند. او همچنین قادر است با استفاده از این چرخ ها، تعادلش را به خوبی حفظ کند زیرا در آن از سیستمی شبیه به سیستم دینامیک خودروهای بدون سرنشین استفاده شده است.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

4- یافتن صاحب

از ویژگی های جالب دیگر این ربات شخصی اتصال به سیستم وای فای است. صاحب ربات، کمربندی را به خود می بندد و چمدان می تواند از این طریق صاحب خود را تشخیص داده و او را دنبال نماید. همچنین صاحب چمدان هم می تواند از طریق دوربین و مانیتور کوچکی که روی کمربند نصب شده همیشه از مکان دقیق ربات گیتا مطلع باشد، این طوری دیگر لازم نیست نگران گم شدن ربات عزیزتان باشید.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

در ویدئو گیتا را در حال دنبال کردن صاحبش بنگرید

 

5- تعیین فاصله

نگران نباشید که در حین حرکت گیتا با شما برخورد کند، او این قابلیت را دارد که فاصله ی مورد نظرتان را برای او مشخص کنید و او تا انتهای مسیر همان فاصله را با شما رعایت خواهد کرد و به هیچ عنوان با شما برخورد نمی کند.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

6- جنس بدنه فوق العاده

یکی از مشکلاتی که در این ایده مطرح شد، آسیب دیدن چمدان در راه بود. امکان دارد ربات مجبور به راه رفتن در آب، لجن زار و اماکن آلوده و خطرناک شود. در این صورت صاحبان وسایل قطعا نگران محموله ی خود خواهند بود، به همین منظور برای گیتا بدنه ای بسیار مستحکم از جنس کربن ساخته اند که حتی در زمان بروز مشکل احتمالی آسیبی به وسیله وارد نشود.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

7- شعاع حساب شده

از نکات سوال برانگیز دیگر درباره ی ربات شخصی گیتا این است که در هنگام عبور از خیابان ها مشکلی برایش پیش می آید یا خیر و این که سازندگان برای رفع این مشکل چه کرده اند؟

تکنولوژی به کار رفته در ساخت این ربات، آن را به یک وسیله ی کاملا هوشمند تبدیل کرده است؛ تا جایی که  امکان ندارد در عبور از خیابان ها گمراه شود، صاحبش را گم کند یا نتواند از موانع خیابان عبور کند، پس هیچ مشکلی در عبور کردن گیتا از خیابان هم وجود ندارد.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

ایده هایی دیگر برای گیتا

محققان تصمیم دارند از ایده ی وجود وسیله ای شبیه به گیتا در لوازم دیگری نیز استفاده کنند. برای مثال گفته شده که می توان از سیستم هوشمند موجود در گیتا در کالاسکه ی کودکان استفاده شود، به این صورت که مادر همیشه و همه جا بتواند محل دقیق نوزادش را در اختیار داشته باشد و دیگر لازم نباشد که او را با صرف انرژی مکانیکی خود در خیابان به این سو و آن سو ببرد.

ایده ی دیگر استفاده از چنین تکنولوژی در هنگام زایمان های خیابانی می باشد. بعضی مواقع که مادران مجبور به به دنیا آوردن نوزادشان در اماکن عمومی می شوند، می تواند وجود چنین وسیله ای بسیار مفید باشد، برای مثال مادر وسایلی که برای زایمانش ضروری است را در چمدان قرار می دهد و آن را طوری برنامه ریزی می کند که همیشه به دنبالش بیاید و یا در مواقع اضطراری سریع به سوی او بیاید.

از کاربردهای مفید دیگر این وسیله می توان به استفاده از آن برای دوچرخه سواری کودکان اشاره کرد. سازندگان در فکر ساخت دوچرخه هایی هستند که از سیستم گیتا استفاده کند و کودکان بتوانند به راحتی تعادل خود را روی دوچرخه حفظ کنند و دیگر خطر سقوط آن ها را تهدید نکند.

همچنین گفته می شود که از رباتی شبیه به گیتا می توان در بیمارستان و فروشگاه های شلوغ هم استفاده کرد تا سریع و با دقت وسایل به صاحبانشان برسد. جالب است بدانید که قبل تر از ربات هایی شبیه به گیتا برای حمل غذا و در هواپیماهای شخصی آمریکایی استفاده می شد اما ساخت چمدانی هوشمند برای محافظت از وسایل و آرامش کاربر، فکری کاملا جدید است.

ظاهر جدید پیشنهادی برای گیتا

ربات شخصی گیتا

مزایای استفاده از ربات شخصی گیتا

در اینجا به برخی از مهم ترین مزیت های استفاده از ربات هوشمند گیتا اشاره می کنیم:

- دیگر لازم نیست بخاطر حمل وسایلتان در مسیری کوتاه تاکسی بگیرید.

- در هنگام اسکیت سواری و دوچرخه سواری دیگر مشکل حمل بارهای سنگینتان را ندارید.

- در تمام طول سفر می توانید از محل دقیق چمدانتان مطلع باشید.

- برای مادران می تواند بسیار مفید باشد و دیگر لازم نیست لوازم کودک را به همراه خود فرزندشان به این طرف و ان طرف حمل کنند.

- این چمدان هوشمند هیچ گاه در ترافیک نمی ماند و در مواقع ضروری کمک بسیار خوبی برای صاحبش می باشد.

- اگر یکی از وسایلتان را در خانه جا بگذارید گیتا می تواند آن را به سرعت به دست شما برساند.

- از مهم ترین مزایای گیتا حفظ امنیت وسایل است زیرا هیچ کسی جز صاحب آن نمی تواند دربش را باز کند و در مسافرت ها و بخصوص در فرودگاه ها هیچ گاه گم نمی شود و حتی در حین پرواز می توانید از موقعیت وسایلتان مطلع باشید.

ربات شخصی گیتا
ربات شخصی گیتا

 سخن آخر

لازم به ذکر است که هنوز قیمتی برای خرید عموم این کالا اعلام نشده است، از نظر شما قیمت این ربات چقدر باشد می تواند مورد استقبال عموم قرار گیرد؟

آیا شما به ربات ها برای حمل وسایلتان اعتماد می کنید؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

 

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.