karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با ورق زدن تاریخ جهان اتفاقات تلخ وشیرین زیادی پیش رویمان قرار می گیرند که هر یک روایتگر داستان دوره ای از زندگی بشر بر روی کره ی زمین هستند. جنگ میان کشورها یکی از اتفاقاتی است که تلخی آن تا همیشه در خاطر انسان ها می ماند.

جنگ جهانی دوم، جنگی فراگیر درجهان بود که از  سپتامبر ۱۹۳۹ آغاز گردید و تا سپتامبر ۱۹۴۵ به طول انجامید. این جنگ مردم بسیاری را در کشورهای مختلف جهان به خود مشغول کرد و خسارات جانی و مالی زیادی را از خود بر جای گذاشت. به گواه تاریخ  این گسترده‌ترین جنگ در جهان بود که در آن بیش از ۱۰۰ میلیون نفر وادار به جنگیدن شدند و  تمام توان اقتصادی و علمی کشورها بر ساخت تسلیحات جنگی متمرکز گردید. در طول این جنگ بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شدند و خونین‌ترین درگیری انسان در طول تاریخ بشریت را رقم زدند.

یکی از نبردهای جنگ جهانی دوم که با نام نبرد نرماندی ( Invasion of Normandy ) شناخته می شود به منظور آزادسازی فرانسه اشغالی از نیروهای آلمان نازی صورت گرفت. در طی این نبرد نیروهای متفقین ( شامل کشورهایی همچون فرانسه، لهستان، بریتانیای کبیر، کانادا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا و ... ) در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ در ساحل نرماندی پیاده شدند و بزرگترین عملیات آبی - خاکی تاریخ آغاز شد. در نهایت این نیروها توانستند آلمان نازی را در جبهه نرماندی شکست دهند و به پیروزی برسند.

در ادامه برای لمس این واقعه ی تاریخی، تصاویری را با هم مرور می کنیم...

با کارناوال همراه باشید...

1- وسایل نقلیه ارتش ایالات متحده آمریکا در ساحل اوماها

جنگ جهانی دوم

2- آماده سازی بالن های رگبار

جنگ جهانی دوم

3- لاشه تانک های آمریکایی و آلمانی در ساحل یوتا نرماندی در ژوئن 1945

جنگ جهانی دوم

4- بندرگاه مالبری-بی در نرماندی

جنگ جهانی دوم

5- نمای ساحل نرماندی از یک هواپیما

جنگ جهانی دوم

6- نمای هوایی شهر بعد از بمباران

جنگ جهانی دوم

7- سربازان آمریکایی در حال خروج از نرماندی

جنگ جهانی دوم

8- سربازان آمریکایی در نرماندی

جنگ جهانی دوم

9- دور کردن زخمی ها از میدان جنگ

جنگ جهانی دوم

10- ساحل اوماها

جنگ جهانی دوم

11- آشپزخانه سربازان

جنگ جهانی دوم

12- لحظاتی پیش از غرق شدن

جنگ جهانی دوم

13- نیروهای کانادایی در ساحل جونو

جنگ جهانی دوم

14- خودرویی در ساحل یوتا

جنگ جهانی دوم

15- پرستاران ارتش ایالات متحده آمریکا در ساحل اوهاما در 12 ژوئن 1944

جنگ جهانی دوم

16- درجستجوی نیروهای زخمی آلمانی

جنگ جهانی دوم

17- خرابه های به جامانده پس از بمباران

جنگ جهانی دوم

18- عبور جیپ ها از کنار لاشه وسایل نقلیه آلمانی ها

جنگ جهانی دوم

19- گذر آمریکایی ها از کنار کامیون ارتش آلمان

جنگ جهانی دوم

20- آتش بس توپخانه در ساحل یوتا

جنگ جهانی دوم

سخن آخر

تا به حال این تصاویر را دیده بودید؟

به هنگام دیدن آنها چه احساسی داشتید؟

منتظر نظرات شما هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

جنگ بجزکثافت وبدبختی نیست سیاستمدارهااون روشروع میگنن ومردم عادی بدبختیهاش روبدوش میکشن

انتشار:10 اردیبهشت 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

نبرد نرماندي نبرد دنيا با نازي بود مطمئن باشيد كه با كلي كلك و ترفند و حقه تونستن از نرماندي پيشروي كنند وگرنه همشون قتل عام ميشدنند خود سران نظام دنيا در استرس بودن اين نبرد يك نبرد ريسكي بود اگه هيتلر بخاطر نبرد استالينگراد نيروها رو از جبهه غرب به شرق نمي آورد نرماندي هيخوقت پيروز نميشد

فاشیستی، هیتلر اگر پیروز میشد ایران را به خاک سیاه می نشوند چون ایران به آلمان اعلان جنگ داد اگر از تاریخ چیزی نمی دونی ببند فکتو

آره ....این ایران بود بدون جنگ نصف جمعیت تشو از دست داد با قحطی انگلیس عشایر اگه نبودن بیشتر جولان میدادن روس انگلیس تو روستا که رد شدن یه جوخه کوچک از بین بردن تو کوهای زاگرس ایلام لکستان به هیچ جا نگفتن که شر نشه با تمام تجهیزاتشان چالشان کردن از یه کوهی در رفتن که راه پیاده نداره تحت فشار با مادیون اسب شأن از کوه رد شدن از اون تاریخ به اون جا میگن مون ری یعنی جایی که مادیون اسب رد شده ولی هیچ کدام زنده نمودن

15 شهریور 1402

06 مرداد 1402

انتشار:06 دی 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

گودریان

زنده باد هیتلر

انتشار:11 دی 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.