karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تصاویر تاریخی از سنترال پارک نیویورک موضوع عکاسی در سفر امروز ماست. می خواهیم با تصاویری راهی گذشته شهر نیویورک شویم و به یکی از مشهورترین جاذبه های این شهر، سنترال پارک یا به عنوان دیگری، پارک مرکزی نیویورک سری بزنیم. این بار تصاویر قدیمی این دیدنی معروف را انتخاب کرده ایم تا از این طریق تاریخچه سنترال پارک نیویورک را با هم مرور کنیم و ببینیم اینجا در طول زمان چگونه از یک مرتع وسیع به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل شد. 

همراه کارناوال به این سفر تاریخی بیایید.

سنترال پارک نیویورک

1- سنترال پارک در سال 1857 برای سیاستمداران و تاجران پولدار شهر نیویورک ساخته شد تا برای ساعاتی از مسکن شهری و سبک زندگی هر روزه شان دور شوند.  

ساخت سنترال پارک

New York Public Library

2- در سال های دهه 1850، شش هکتار از زمین های سبز سنترال پارک با هدف بسیار متفاوت تری از دیگر بخش های سرسبز و شاداب آن، مورد استفاده قرار می گرفت.  

عکس قدیمی از سنترال پارک

New York Public Library

3- این منطقه که از آن به عنوان شیپ مدو (Sheep Meadow) به معنای علفزار گوسفند یاد می شود برای 70 سال خانه تقریبا 200 گوسفند از نژاد گوسفند جنوبی (Southdown sheep) بود.

عکس قدیمی از سنترال پارک

Library of Congress

4- گوسفندها همیشه جزوی اصلی از سنترال پارک بودند و به وسیله مردم نیویورک محافظت می شدند.  

عکس قدیمی از سنترال پارک

Getty Images

5- در تصویر زیر شتری را می بینید که به یک دستگاه چمن زن در شیپ مدو وصل شده است، سال 1869.

عکس قدیمی از سنترال پارک

New York City Parks

6- شیپ مدو مکانی ایده آل برای بازدیدکننده ها بود تا به تماشای گله گوسفند بنشینند و چرای آنها را از نزدیک ببینند، سال 1900.

عکس قدیمی از سنترال پارک

NYC Municipal Archives

7- کارت پستالی که بین 1909 تا 1916 درست شده است و ساختمان هایی را نشان می دهد که در بخش غربی نیویورک ساخته شده اند. گوسفندها نیز در این کارت پستال در حال چریدن دیده می شوند.  

عکس قدیمی از سنترال پارک

v | Wikimedia Commons

8- در این تصویر دختران و پسران مدرسه عمومی شماره 10 را می بینید که در حال بازی با یکدیگر هستند. گوسفندها نیز در همان نزدیکی پرسه می زنند، سال 1919.

عکس قدیمی از سنترال پارک

Bettman Archive

9- گوسفندان تا سال 1934 در سنترال پارک حضور داشتند و از این سال به بعد به پارک پراسپکت (Prospect Park) در منطقه بروکلین انتقال داده شدند.  

عکس قدیمی از سنترال پارک

New York City Parks

10- در این عکس، کودکان را می بینید که در حال شرکت در فستیوال رقص در سال 1963 هستند. 

عکس قدیمی از سنترال پارک

New York City Parks

11- در تصویر زیر جمعیت عظیمی را می بینید که در ژوئن 1967 در سنترال پارک نیویورک کنار هم جمع شده اند تا به سخنان باربارا استرایسند (Barbra Streisand) گوش دهند. فیلم او، دختر شوخ (Funny Girl) در آستانه پخش بود و او در نمایشی تک نفره به مدت دو ساعت برای 100 هزار نفر برنامه اجرا کرد. 

تصویر تاریخی سنترال پارک نیویورک

Bettman Archive

12- انبوه جمعیت در یک تجمعِ ضد جنگ ویتنام در بخش شیپ مدو سنترال پارک، 27 آوریل 1968

تصویر تاریخی سنترال پارک نیویورک

Getty Images

13- کامیون های اخبار و مردم در سنترال پارک نیویورک دور هم جمع شده اند تا برنامه فرود بر ماه در سال 1969 را از دست ندهند. آنها برای اینکه مردم بتوانند این برنامه را ببینند از بالن های شناور و پروژکتورها استفاده کردند.  

تصویر تاریخی سنترال پارک نیویورک

Daniel Mcpartlin | New York City Parks

14- گروهی از مردان را می بینید که در حال گذران اوقات فراغت و شادی شان با ورزش ها و فعالیت های مختلف و متنوع هستند، سال 1970.

تصاویر تاریخی سنترال پارک نیویورک

Kay Tobin | New York City Parks

15- تصویر مردمی را می بینید که در آفتاب دراز کشیده اند و از هوای مطبوع نیویورک بعد از تغییر دوره آبیاری منطقه شیپ مدو استفاده می کنند، سال 2001.

تصویر سنترال پارک نیویورک

Wikimedia Commons

16- در عکس زیر، گله ای از گوسفندان را می بینید که در سال 2004 برای فیلمبرداری یک صحنه از فیلم منهتن کوچک (Little Manhattan) به سنترال پارک آورده شده اند. این فیلم در سال 2005 روی پرده سینما رفت. 

تصویر سنترال پارک نیویورک

Getty Images

17- سنترال پارک پوشیده از برف، ژانویه 2018

تصویر سنترال پارک نیویورک

Getty Images

سخن آخر

در مروری سریع، سفری در زمان داشتیم و عکس های سنترال پارک نیویورک از زمان تاسیس تا امروز را با هم تماشا کردیم. دیدیم که در طول تاریخ این پارک چه تغییراتی کرد و امروز به چه شکلی درآمده است. 

نظر شما در مورد تصاویری که با هم دیدیم چیست؟ آیا دوست دارید عکس هایی مثل این از دیگر جاذبه های معروف دنیا برای تان منتشر کنیم؟

دیدگاه ها، پیشنهادها و انتقادهای تان در این زمینه را با ما و دوستان کارناوالی تان در میان بگذارید. منتظرتان هستیم. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

amin

خیلی عالیییییییییییییی فقط امریکا

احسنت.چقدر بفکر رفاه مردمشان هستن تا اینجا چشم دیدن خوشی مردم ندارن واقعا متاسفم برای کشورم که گیر همچین کفتارهایی افتاده

06 تیر 1402

انتشار:08 فروردین 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.