karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

01 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

یکی از سرمایه های با ارزش هر کشور #پارک های ملی هستند که در مناطق مختلف آن قرار گرفته اند. عمر برخی از این پارک های ملی می تواند بسیار قدیمی و حتی هزاران ساله باشند. پوشش گیاهی و جانوری، قسمت های گردشگری، منابع طبیعی و ... می توانند جزئی از پارک ملی باشند و این به اهمیت این گنج ها می افزاید و آن ها را تبدیل به یکی از مهمترین دارایی های ملی می کند.

#کشور آمریکا با داشتن پارک های ملی زیاد و فوق العاده در دنیا شناخته شده است و سالانه بسیاری برای دیدن طبیعت خاص این پارک ها به آمریکا سفر می کنند.

چندی پیش نقشه هایی از #معروف ترین و محبوب ترین پارک های ملی آمریکا منتشر شد و برای اولین بار توانستیم نگاهی داشته باشم به گذشته و تغییرات آن ها، البته با نگاهی متفاوت و دقیق تر.

در این مطلب 5 پارک ملی آمریکا را بررسی خواهیم کرد و با توجه به نقشه رمز و رازهای تاریخی آن ها را می شناسیم.

همراه با کارناوال باشید.

نقشه های تاریخی آمریکا

نقشه هایی از عمق تاریخ

شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از #نقشه های تاریخی و باستانی در طول جنگ توسط سربازها و یا فرماندهان نظامی تهیه شده اند. بطور مثال بسیاری از نقشه های قدیمی که مربوط به پارک های ملی آمریکا هستند در طول جنگ های داخلی کشیده شده اند و بعدها بر روی آن ها کار شده است. دلیل تهیه ی این نقشه ها این بوده تا بتوان از آن ها برای پیروز شدن استفاده کرد.

البته ناگفته نماند که نقشه هایی نیز توسط افراد متخصص و در زمان معاصر تهیه شده است.

این نقشه ها که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید تنها یک #نقشه ی جغرافیایی نیستند بلکه داستان های زیادی را برای بازگو کردن دارند، حقایق زیادی را در دل خود جای داده اند و کارناوال برای شما از آن ها می گوید.

در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی دقیق تر به این نقشه ها بیندازیم.

نقشه های تاریخی آمریکا

1) پارک ملی گرند کانیون

یکی از نقشه ها که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است نقشه ی گرند کانیون است که توسط کوهنورد و نقشه نگار، Bradford Washburn به همراه همسرش Barbara تهیه شده است و در سال 1978 در نشنال جئوگرافیک منتشر شد.

او 7 سال بر روی این نقشه کار کرد و 144 روز زمین های این منطقه را به دقت اندازه گیری کرد و 712 بار سوار بر هلیکوپتر به دقت از بالا به زمین نگاه کرد و اطلاعات را نوشت.

آن دو سپس با سازمان مکان نگاری سوئیسی همکاری کردند تا بصورت حرفه ای تر از اطلاعات بدست آمده استفاده کنند. نکته ی جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که اگر از این نقشه استفاده کنید بدون حتی یکبار توقف می توانید حرکت کنید و به مقصد خود برسید.

خانواده ی واشبورن در سال 1980 توانستند جایزه ی Alexander Graham Bell را از نشنال جئوگرافیک دریافت کنند و به جرات می توان گفت که بوجود آوردن چنین نقشه ی دقیق و درستی امکان پذیر نیست و یا بسیار سخت می باشد.

این نقشه ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید برای حفظ آن ها کوشید.

البته از طرفی باید چنین نقشه هایی از مناطق دیگر تهیه شود.

نقشه های تاریخی آمریکا
نقشه های تاریخی آمریکا

2) پارک ملی یلواستون

قبل از این که یلواستون تبدیل به اولین پارک ملی آمریکا در سال 1872 شود کنگره ی آمریکا گروهی را به رهبری زمین شناسی به نام Ferdinand Vandeveer Hayden مامور کرد تا این منطقه را کاوش کنند و اطلاعات دقیقی را بدست بیاورند. تنها در طول یک هفته این تیم توانستند نقشه ای کامل از یلواستون را تهیه کنند و این سرعتی باورنکردنی به حساب می آید.

گزارشی که این گروه تهیه کردند متشکل از 500 صفحه می باشد و نقاشی های Thomas Moran و عکس های William Henry Jackson به چشم میخورد. تلاش های این گروه باعث شد تا یلواستون تبدیل به اولین پارک ملی آمریکا شود و توانستند کنگره را قانع کنند و همینطور باعث شدند تا در 44 سال آینده خدمات پارک های ملی تاسیس شود.

نقشه های تاریخی آمریکا
نقشه های تاریخی آمریکا

3) پارک ملی هاوایی

پارک ملی هاوایی در سال 1916 تبدیل به یازدهمین پارک ملی آمریکا شد، درست چند هفته قبل از این که سازمان خدمات پارک های ملی شکل بگیرد. در آن سال ها این پارک ملی از دو قسمت تشکیل شده بود. یکی پارک ملی  Hawai’i Volcanoes و دیگری پارک ملی Haleakalā.

نقشه ای که عکس آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد در سال 1885 تهیه شده است.

تاریخچه ی ساخت نقشه های هاوایی بسیار جالب هستند. 

خوب به نقشه دقت کنید. چه می بینید؟ بگذارید به شما بگوییم.

در قسمت های مختلفی از نقشه مکان زندگی قبایل مشخص شده است و حتی در لبه های نقشه نیز مشخص هستند. جالب این جاست که محدوده ی زندگی این قبیله ها نیز مشخص شده است.

با نگاه به این نقشه اطلاعات زیادی از گذشته ی هاوایی بدست می آید.

نقشه های تاریخی آمریکا
نقشه های تاریخی آمریکا

4) پارک ملی دریاچه ی کریتر

جدیدترین نقشه ای که در این لیست قرار گرفته متعلق به دریاچه ی کریتر می باشد و بسیار زیبا هم هست. این نقشه توسط Raven Maps تهیه شده است. اولین نقشه برداری و مطالعه ی بر روی این دریاچه حدود 1 قرن پیش یعنی در سال 1886 توسط زیست شناس Clarence Dutton انجام گرفت.

او بوسیله ی سیم پیانو سعی کرد تا عمق دریاچه را اندازه گیری کند و عمق آن را 608 متر تخمین زد. بعد ها و در سال 1959 بوسیله ی تکنولوژی acoustic echo sounding عمق آن را به 588 متر تغییر دادند.

در سال 2000 تحقیقات بیشتری با استفاده از سونار انجام شد و گفته شد که عمق آن در عمیق ترین قسمت برابر با 594 متر می باشد.

نقشه های تاریخی آمریکا
نقشه های تاریخی آمریکا

5) ریج پارک وی آبی

برخی از داستان های شکل گیری پارک ها واقعا شنیدنی می باشد. هدف از بوجود آمدن این پارک این بوده تا مردم بتوانند در جاده ی به عرض 243 متر حرکت کنند و از زیبایی های اطراف لذت ببرند. در میانه ی راه نیز پارک های کوچکتری قرار گرفته اند تا در زمان توقف مردم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

اگر به نقشه نگاه کنید متوجه خواهید شد که جاده به خوبی مشخص می باشد و پارک ها نیز به چشم می خورند.

امروزه سازمان خدمات پارک های ملی مسئولیت 59 پارک ملی، 89 یادبود ملی، 78 سایت تاریخی ملی، 11 زمین جنگ ملی، 15 رودخانه ی ملی، 19 منطقه ی حافظت شده ی ملی و 147 مکان مختلف دیگر.

نقشه های تاریخی آمریکا
نقشه های تاریخی آمریکا

سخن آخر

نظر شما درباره ی این پارک های ملی و نقشه های آن ها چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.