karnaval.ir

آترا گل محمدی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

طی تاریخ چند هزار ساله ی زندگی بشر، طبیعت بر روی این کره ی خاکی شکل های متفاوتی از خود به ما نشان داده؛ از حادثه های هولناک همانند سیل و زلزله و گردباد گرفته تا آرامشی بی نظیر از جنگلی زیبا یا دریایی آرام در کنار طلوع خورشید. بدون شک همه ی ما برای یکبار هم که شده، این چهره ی طبیعت را دیده ایم، اما امروز و در تصاویر پیش رو، عکس هایی را خواهید دید، که خشم طبیعت را به نمایش می گذارند.

از فوران کوهی در کنار آسمانی آبی و صاف گرفته تا انفجاری ترسناک در اعماق اقیانوس ها، تصاویری که شاید ترس را در وجودتان برانگیزد. شاید کمتر برای شما اتفاق افتاده باشد که با کوه آتشفشانی فعال از نزدیک برخورد کنید اما برای چند ثانیه، تنها تصور کنید که در کنار یکی از آتشفشان های فعالی که در حال پاشش مواد مذاب خود به بیرون است قرار گرفته اید، بوی مواد سوختنی و گاز های غلیظ از  دل زمین به مشامتان می رسد و گرمایی بی مانند هم شما را در بر گرفته است. چه احساسی خواهید داشت؟ آیا از تماشای این روی خاص و ویژه طبیعت لذت می برید؟ در این سفر کوتاه با نمایش این عکس ها سعی داریم تا تصویر ذهنی به شما دهیم که گرد و غبار حاصل از پاشش آتشفشان ها می تواند تا چه وسعتی آسمان را خاکستری کند و یا قدرتی بی مانندشان در فوران که وجودش تنها از دست خالقی توانا بر می آید.

آتش فشان ها در واقع حفره هایی در سطح زمین هستند، که گازهای نهفته درون زمین، سنگ های گداخته و خاکستر از آن به بیرون فوران می کند؛ فوران هایی که معمولا به ناگه رخ می دهند و می توانند باعث مشلات فراوانی از جمله آلودگی آب و هوا شوند. جالب است بدانید که فوران آتش فشان ها گاها باعث بارش باران، آذرخش می شوند.

در ادامه تصاویری هولناک و جالب خواهیم دید، از فوران آتش فشان های خشمگین در سراسر دنیا...

با کارناوال در تماشای این تصاویر فوق العاده همراه شوید و لذت ببرید.

آتش فشان های فعال

1- آتفشان پوپوکاتپتل در مکزیک

ابرهای دود آتش فشان پوپوکاتپتل (Popocatepetl) که یک بشقاب پرنده در آمده اند.

آتفشان پوپوکاتپتل در مکزیک

2- آتش فشانی در زیر آب های اقیانوس آرام جنوبی در کشور تونگا

در 18 مارس 2009 یکی از مجموعه 39 آتش فشان فعال زیر اقیانوس کشور تونگا (Tonga) شروع به فعالیت کرد و طی این انفجار دود، خاکستر و گاز فراوانی را تا ارتفاع 100 متری به هوا فرستاد. (تونگا کشوری است در قاره اقیانوسیه)

عکس آتش فشان فعال

3- منظره ای حیرت انگیز از آتش فشانی در مکزیک

آتش فشان وُلکان دِ کُلیما (Volcán de Colimaدر منظره ی ادغام رعد و برق در کنار گدازه های سفید و گرم و دود سیاه خارج شده از دهانه ی آتش فشانی

آتش فشان های فعال

4- انفجاری آمیخته با رعد و برق در کشور شیلی

آتشفشان کالبوکو (Calbuco) و منظره ای که از سواحل دریاچه لنکویهو (Llanquihue) در شهر پوئرتو واراس (Puerto Varas) دیده می شود. این آتشفشان بعد از 50 سال غیر فعال بودن اولین بار در سال 2015 و با فرستان دودی سیاه رنگ در ارتفاعی چند مایلی در آسمان شروع به فعالیت مجدد کرد.

آتش فشان های فعال

5- کمربند آتش فشانی در کشور شیلی

در 5 ژوئن 2011 این عکس از پنجره ی هواپیمایی گرفته شد که فوران آتشفشان (Puyehue-Cordon Caulle) را در شهر اوسورنو (osorno) نمایش می دهد. خاکستر این آتشفشان تا 30 کیلومتر ارتفاع سراسر رشته کوه آند را پوشاند و پیست اسکی محبوبی را هم در کشور همسایه، آرژانتین سیاه پوش کرد.

عکس آتش فشان های فعال دنیا
photo by Reuters

6- قله آتشفشانی فعال در کشور روسیه

در سال 2009 این عکس از یک ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده. قله ی (Sarychev Peak) یکی از فعال ترین آتشفشان ها در زنجیره جزایر کوریل (Kuril) می باشد که در پایانه شمال غربی جزیره ماتوا (Matua) در کشور روسیه واقع شده. قبل از سال 2009 آخرین فوران انفجاری اش در سال 1989 بوده و فوران هایی هم در سال های 1986، 1976 و 1956 داشته و در سال 1946 گدازه های تولید کرده اما خاکستر حاصل از فوران سال 2009 منطقه را تحت فشار گذاشت و باعث انتقال خطوط هوایی آنجا شد.

عکس آتش فشان های فعال

7- آتشفشان کلیولند 

در سال 2006 این عکس از آتشفشان کلیولند (Cleveland) در کنار جزایر آلیوشن (Aleutian) و آلاسکا توسط خدمه ی هیئت مدیره ایستگاه بین المللی گرفته شد.

آتش فشان های فعال

8- شبیه جزیره ای آتشفشانی در کشور روسیه

عکسی از توده ی غول پیکری از آتش فشان کامچاتکا (Kamchatka) در سال 1994 که توسط فضا پیمای (Endeavour) گرفته شده است.

تصاویری از فوران آتش فشان های فعال

9- آتشفشان چایتن در کشور شیلی 

آتش فشان چایتن (Chaiten) که طی صد ها سال قبل هیچ فعالیتی نداشته، در نیمه شبی طوفانی در سال 2008 فوران کرد. این آتشفشان در 800 کیلومتری جنوبی پایتخت این کشور، سانتیاگو (Santiago) قرار گرفته است.

عکس از آتش فشان های فعال

10-  فعال ترین آتش فشان اروپا واقع در کشور ایتالیا

فعال ترین آتشفشان در اروپا کوه اِتنا (Etna) است که نزدیکی شهر سیسیل قرار دارد. این آتش فشان گدازه هایش را طی فورانی در روز سه شنبه در 28 فوریه 2017 خارج کرد.

برای آشنایی بیشتر با این آتش فشان، مطلب زیر را از دست ندهید:

کوه اتنا | بلندترین قله آتشفشانی اروپا

کوه آتشفشانی اتنا

11- منظره ای بی نظیر در کشور اکوادور

این تصویر چشم نواز و قرار گرفتن در معرض فوران آتشفشان تونگوراهوا (Tungurahua) در سال 2011 را نمایش می دهد.

کوه های آتش فشانی فعال

12- آتشفشانی نورانی در کشور روسیه

آتشفشان (Klyuchevskaya Sopka) راهی برای درخشش پیدا نموده! یک نمایش فوق العاده از شب و فوران آتشفشان در شبیه جزیره کامچاتکا (Kamchatka).

کوه های آتش فشانی فعال

13- منظره ای بی همتا از فعالیت آتشفشانی در کشور روسیه

منظره ای فوق العاده چشم گیر به دلیل فوران آتش فشان (Karymsky) در شبیه جزیره ی کامچاتکا (Kamchatka) با پشت زمینه ای از آسمانی آبی

کوه های آتش فشانی فعال

14- انفجاری وحشتناک در کشور اندونزی

در تاریخ 1 فوریه 2014 ابری غول پیکر و داغ از خاکستر آتشفشان سینابونگ (Sinabung)، روستایی را در منطقه ی کارو ( Karo) در جزیره ی سوماترا ( Sumatra ) بلعید.

اتش فشان های فعال دنیا

15- آتشفشان مراپی در کشور اندونزی 

 در تاریخ 1 نوامبر سال 2010 از دهانه کوه مراپی (Merapiدود هایی خارج شد و بلافاصله مقامات ورود به منطقه را تا شعاع 1/5 مایلی ممنوع کردند.

آتش فشان های فعال دنیا

16- آتشفشان توریلبا در کاستاریکا

 آتشفشان توریلبا (Turrialba) در 6 ژانویه سال 2017 خاکستر هایی را بیرون فرستاد.

آتش فشان های فعال دنیا

کلام آخر

آیا از تماشای این تصاویر لذت بردید؟

آیا کوه های آتش فشان را دوست دارید؟

آیا تاکنون با کوه آتشفشانی از نزدیک برخورد کرده اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بانگ جرس می آید.. زندگی رفتن و راهی شدن است فقط پای به ره نِه، تا کشف کنی آنچه نیست در نقشِه. علاوه بر خانه ی آدم، هیچ جا مثل این کره خاکی نمی شود.فرمول های بزرگ و کوچک را کنار گذاشته و نحوه بستن

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.