karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

08 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به راستی که معماری یک هنر ناب و ارزشمند است و البته در جهان پر سرعت امروزی همانند هر زمینه دیگر علمی و هنری در حال پیشرفت های مداوم است. شاید بشود این گونه برداشت کرد که معماری عمری به قدمت حضور انسان بر روی زمین دارد و با ایجاد پناهگاهی از جنس غارها، اولین سازه های معماری در جهان شکل گرفته اند و رفته رفته عناصر موجود در طبیعت به پیشرفت آن کمک کردند. معماری شاید تنها شاخه ای از مهندسی باشد که با روح لطیف هنر سر و کار دارد و به همین علت مقصد بسیاری از انسان های خوش فکر و منظبط و در عین حال هنر دوست است و در واقع نمی توان پیشرفت های علمی و دستیابی های جدید هنری را در پیشبرد این هنر-صنعت مهم نادیده گرفت و این راه تا ابد ادامه خواهد داشت.

امروزه در تمام کشورهای جهان شاهد پیشرفت های شگرفی در زمینه ساخت و ساز هستیم و به نوعی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و صنعتی در رقابت تنگاتنگی قرار دارند و همین امر سرعت گسترش و تنوع در این شاخه را همانند سایر صنایع بالا برده است.

در طول تاریخ سبک های مختلف و شگفت انگیزی در زمینه معماری پدید آمده اند و در دوره های کوتاه و بلند و بر اساس جغرافیای متفاوت در زمان زندگی کرده اند و آرام آرام با تلفیق سبک های جدید فرم ابتدایی خود را از دست داده و به شیوه ای نو بدل شده اند. گاهی با هجوم یک امپراطوری به دیگری معماری هم در امان نمی ماند و سبک و سیاق هنرهای میهمانان جدید با سرعت جایگزین شیوه های سنتی و باستانی یک سرزمین می شد. دین و مذهب هم تاثیرات فاحش و عظیمی بر شیوه های معماری یک مرز و بوم دارد و البته هزاران دلیل و زمینه دیگر.

امروز قصد داریم سفری داشته باشیم به معماری مدرن و فوق العاده شهرهای زیبای هلند و نگاه ویژه ی عکاس آلمانی این تصاویر را با شما به اشتراک گذاریم. توبیاس گاریش (Tobias Gawrisch) عکاس حرفه ای معماری و سازه و ساکن کشور آلمان است و از آنجایی که تنها 60 کیلومتر تا مرز هلند فاصله دارد و البته عاشق سبک معماری مدرن این کشور زیبا و متفاوت است، هرگاه زمان و موقعیت را مناسب می بیند کوله بار کوچک سفر را مهیا می کند و راهی هلند می شود و با دوربینش از سازه های عجیب و غریب هلندی تصاویری مرموز و هیجان انگیز به ثبت می رساند.

او درباره سبک معماری هلندی چنین می گوید:

طراحی و معماری مدرن هلند همواره مرا شگفت زده می کند و حتی شهرهای کوچک هلند نیز سبک و طراحی خاص خود را دارند. پل ها، آسمان خراش ها، هتل ها و هر شاهکار معماری در شهرهای مختلف، تفاوت دارند و هرجایی که نظرتان بیفتد با هوش و خلاقیتی زیبا و شگفت انگیز مواجه می شوید. 

او معتقد است همه زیبایی های این کشور را ندیده است و به همین علت هرگاه فرصت مناسب پیدا کند دوربینش را برداشته و به سراغ هلند می رود.

کارناوال شما را به تماشای تصاویر آقای توبیاس از دنیای متفاوت معماری هلندی دعوت می کند.

معماری مدرن در هلند

1- زندگی در جوار رودخانه مهربان شهر آمستردام

معماری مدرن در هلند

2- بخشی از طولانی ترین پل هلند

پل زیلاند (Zeeland Bridge) طولانی ترین پل در سراسر هلند است و بین سال های 1963 تا 1965 ساخته شده است

معماری مدرن در هلند

3- منظره چشم نواز خانه های رنگین در شهر خرونینگن

معماری مدرن در هلند

4- نمایی از پل زیبا و مدرن اوراستیک در شهر نِیمِنخن

ساخت پل (De Oversteek) در شهر نیمیخن (Nijmegen) مربوط به سال 2013 میلادی می شود.

معماری مدرن در هلند

5- خانه های امن و استوار آمستردام

معماری مدرن در هلند

6- نمایی از فضای داخلی خانه های مکعبی در روتردام  

معماری مدرن در هلند

7- چشم اندازی دیگر از پل زیبای زیلاند در آستانه غروب صورتی رنگ

معماری مدرن در هلند

8- روتردام، شهر آسمان خراش های فانتزی و مدرن

معماری مدرن در هلند

9- غروب دل انگیز در پس زمینه پل اوراستیک از نمایی متفاوت

معماری مدرن در هلند

10- پل زیلاند سیاه و سفید

معماری مدرن در هلند

11- پلی هندسی بر روی خطوط نموداری

پل اِنیس هیِرما (Enneüs Heerma) در نزدیکی شهر آمستردام بنا و در سال 2001 افتتاح شده است.

معماری مدرن در هلند

12- پلی شبیه به ساز چنگ

پل اراسموس (The Erasmus Bridge) یک پل کابلی است که شمال و جنوب شهر روتردام را به هم وصل می کند و دومین پل طولانی هلند به شمار می آید و ساخت آن در سال 1996 به پایان رسیده است.

معماری مدرن در هلند

13- چشم انداز معروف شهر روتردام

معماری مدرن در هلند

سخن آخر

شما هم به شیوه های مختلف معماری علاقه مندید؟

آیا مطالبی از این دست را می پسندید؟

از تماشای نقطه نگاه آقای توبیاس به زیبایی های متفاوت کشور گل ها لذت بردید؟

ما در کارناوال پذیرای پیشنهادات و نظرات شما همراهان همیشگی هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.