karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مارتین جانسن، عکاس حرفه ای 38 ساله ای است که در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به دنیا آمده. او تا همین چند وقت پیش به عنوان طراح و عکاس در شهر یوترکت هلند مشغول به کار بود تا آن که تصمیم گرفت از آن کار بیرون بیاید. مارتین تمام وسایل ارزشمند خود را فروخت و با پولش دست به سفری منحصر به فرد زد! او با خود قرار گذاشت تا به تمام 7 قاره سفر کند و زیبایی های جهان را در قاب دوربین خوش به ثبت برساند. سفری که در آن بتواند عکس هایی از مناظر نفس گیر، کهکشان راه شیری، رعد و برق های غرّان و تمام جلوه های حیرت انگیز طبیعت بگیرد. 

همین امسال بود که بزرگ ترین سفرم به دور دنیا رو رقم زدم و میشه گفت آغازی بود بر بهترین سفر عکاسانه من!

سفرم رو از مجمع الجزایر فوق العاده باتنز در فیلیپین شروع کردم. واقعیتش اون قدر همه چی فوق العاده بود که گمون می کردم جایی قشنگ تر از اون جا گیرم نمیاد. چند هفته بعد اون بود که تصمیم گرفتم به جزیره سیارگائو برم و دو هفته ای رو در اون بگذرونم.

پسر! نمی تونم بگم عجب بهشتی رو پیدا کردم. راستش هشت ماه گذشته و من هنوزم اینجام. 

جزیره سیارگائو فیلیپین یکی از نگین های کشف نشده و بکر کشور فیلیپین است که به سبب موج های بلند و آبی رنگش، سالانه پذیرای موج سواران بسیاری می شود. با آن که زیبایی جزیره سیارگائو به موج های متلاطمش محدود نمی شود، با این حال هنوز هم بسیاری از مردم از این جزیره بی نظیر چیزی نمی دانند. 

می تونم تا آخر عمرم از زیبایی های اینجا بنویسم، اما بذارید قبل از هر چیز تصاویر مورد علاقه خودم رو از این بهشت خاکی، جزیره سیارگائو به شما نشون بدم.

در ادامه همراه کارناوال باشید و به تماشای روایت عکس های مارتین از طبیعت اعجاب انگیز سیارگائو بنشینید.

عکاسی از فیلیپین

1) جزیره گویام در زیر چتر شگفت انگیز کهکشان راه شیری

عکاسی از فیلیپین

2) ترکیب دلنشینی از طوغان رعد و برق و درخشندگی کهکشان

عکاسی از فیلیپین

3) آسمان شکافته از رعد و برق سیمین 

عکاسی از فیلیپین

4) نورافشانی به سبک آسمان

عکاسی از فیلیپین

5) زیبایی های تکرار ناشدنی یک روز در میان طبیعت سیارگائو 

عکاسی از فیلیپین

6) آسمان شب حیرت انگیز سیارگائو 

عکاسی از فیلیپین

7) غرّش شبانه آسمان شب سیارگائو 

عکاسی از فیلیپین

8) پیاده روی میانه شکوه رنگین غروب

عکاسی از فیلیپین

9) دست یافتن به بهشت آن قدرها هم سخت نیست..

در راه که شوی، زودتر از چیزی که تصور می کنید بهشت پیش روی شما قرار می گیرد

عکاسی از فیلیپین

10) چشم هایت راببند و پا به درون دریاچه فیروزه ای طبیعت بگذار

تنت را بسپار به لذت آب های آرام و خوشایند زندگی

عکاسی از فیلیپین

11) وهم انگیز در عین زیبایی

عکاسی از فیلیپین

12) شعف تماشای غروب در جزیره ای به رنگ سبز و آبی

عکاسی از فیلیپین

13) جزیره با صفا داکو را در یک شات پانارومایی ببنید!

عکاسی از فیلیپین

14) می توانی طلوع و غروب را هم زمان در آینه طبیعت به تماشا بنشینی

عکاسی از فیلیپین

سخن آخر

مارتین درباره تصمیم رها کردن شغل و شروع سفری رویایی خودش می نویسد: 

باید بدونید که زندگی کردن رویا و شروع کردن یه سفر فوق العاده ی عکاسانه آسون نیست. پیش از اون گمون می کردم که برای همچین کاری باید حتما قرعه شانس بهم بیوفته، ولی این طوری نبود. راستش باید خیلی تلاش کنم تا خلاق باشم و بتونم اون چیزی رو که باید، پیش بیارم. توانایی هام تو زمینه عکاسی و طراحی و تجربه 20 ساله، کمک زیادی بهم کرد تا بتونم عکس های خوبی بگیرم و درآمدی داشته باشم. ولی خب کم هزینه زندگی می کنم و دنبال راه هایی ام که بتونم پولم رو بیش تر جمع کنم. البته یه توانایی هایی هم برای پیدا کردن غذا، آب و جای مجانی به دست آوردم. این طور زندگی کردن اصلا آسون نیست، اما طول کشید بفهمم اون چیزی که من می خواستم همینه! 

درسته! برای این که چنین تصمیمی بگیری ریسک ها و عواقب اون در انتظارتونن.. پس خوب به همه جوانبش فکر کنید، اما بدونین تو هر سفر بیش تر از اون که چیزی از دست بدین، چیزهای زیادی مثه احساس قدرت و تجارب خاطره انگیز و لذت وصف نشدنی تو راهه. من فقط از یک چیز مطمئنم، می دونم اگه از این فرصت استفاده نمی کردم و پی رویامو نمی گرفتم، تموم لحظه لحظه باقی عمرم حسرتشو می خوردم. 

چه چیزی باعث می شه حسرت نخورید؟ این سوال رو از خودتون بپرسین، اگه که بهتون کمک می کنه برید دنبال رویاهاتون. 

حرف های مارتین رو خواندید؟ نظر شما چیست؟ حاضرید چه چیزهایی را برای به دست آوردن رویاهای تان فدا کنید؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.