karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 خرداد 1401

به روز رسانی

16 خرداد 1401

به گزارش خبرگزاری ایمنا

سید عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی، در آیین افتتاح موزه هنر مکتب تبریز، افزود: غنای تاریخی، فرهنگی، هنری و اجتماعی تبریز در طول تاریخ همواره بر همگان عیان بوده و این کهن شهر مایه وحدت و انسجام ملی ما ایرانی‌ها است، به طوری که رهبر معظم انقلاب، آذربایجان و تبریز را مایه وحدت ملی ایران عنوان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این موزه فرصتی مغتنم برای شکوفایی ظرفیت‌های تاریخی و هنری تبریز است، دستور انتقال نسخ اصلی آثار موجود مکتب اول و دوم هنر نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز را صادر کرد.

ضرغامی با بیان اینکه لازم است موزه‌ها جریان ساز حرکت‌های سالم فرهنگی در کشور باشند، اظهار کرد: در این زمینه نیازمندیم تا از ظرفیت موزه‌های کشور برای معرفی گنجینه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری خود استفاده بهینه و کارشناسی کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه موزه‌های کشور تا جایگاهی که ارزش اصلی خود را نشان دهند، فاصله دارند، ابراز امیدواری کرد با افتتاح موزه‌های تخصصی و نمایش آثار مخازن بتوانیم یک گام به هدف اصلی و نهایی خود نزدیک‌تر شویم.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: با توجه به اینکه در موزه هنر مکتب تبریز آثار به صورت مولاژ به نمایش گذاشته شده‌اند، لذا توصیه می‌شود تا نسخ اصلی آثار که در سایر موزه‌ها موجود است، گردآوری شده و به این موزه انتقال یابند و برای تحقق این امر دستورات لازم را خواهم داد.

وی با قدردانی از تمام مرمت‌گران محل موزه مکتب تبریز در خانه تاریخی حریری گفت: این هنرمندان با وجود مشکلات عدیده، بهترین نتیجه از هنر خود را در این خانه تاریخی به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش ایمنا، موزه هنر مکتب تبریز همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان شرقی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خانه قدیمی حریری افتتاح شد.

۱۱۱ اثر در قالب هنر مکتب اول تبریز با آثاری از نگارگری و خوشنویسی، شاهنامه بزرگ ایلخانی و از خطاطی‌های خواجه عبدالله صیرفی و شاهنامه بایسنقری به خط جعفر بایسنقری، مکتب دوم تبریز با آثاری از نگارگری، خط و کتابت شیخ محمود نیشابوری در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

خانه حریری بنایی مربوط به دوره قاجار است که دی ۱۳۷۷ در فهرست میراث ملی ایران جای گرفت. این بنا که از دو بخش بیرونی و اندرونی تشکیل شده است همچنین به لحاظ تزئینات داخلی به انواع هنرهای ایرانی مثل نقاشی و گچ‌بری مزین شده است.

آذربایجان شرقی پنجشنبه میزبان رئیس جمهور و اعضای کابینه در بیست‌وسومین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم است.

افتتاح موزه هنر مکتب تبریز

افتتاح موزه هنر مکتب تبریز

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.