karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 اسفند 1396

به روز رسانی

23 دی 1398

سنگاپور و پایتخت هم نامش، سرزمینی کوچک در جنوب شرقی آسیاست که امروزه به عنوان یکی از لوکس ترین و جذاب ترین مقاصد سفر در دنیا شناخته می شود. وقتی این شهر و کشور را برای بازدید انتخاب می کنید، گزینه های جذابی پیش روی شماست: می توانید یک روز کامل را به گاردنز بای د بی، این باغ وسیع و زیبا اختصاص بدهید و یا به سراغ بزرگترین شهربازی آسیا یعنی یونیورسال استودیو بروید و هیجان و خوشی را کاملا لمس کنید. یا آن که مارینا بی، این هتل مجلل و منحصر به فرد را در لیست خود بگنجانید و حتا اگر نمی توانید در آن اقامت کنید، وقتی بگذارید و آن را از بیرون تماشا کنید. البته که این ها تنها گزینه های شما در سنگاپور نیستند و باید بدانید لیست بلند بالایی از اماکن دیدنی و تفریحات متنوع در سنگاپور پیش روی شما قرار دارد.

با همه این ها، فارغ از آن که قرار است کجا اقامت کنید و یا چه تفریحی را برگزینید، مطالب زیادی هستند که باید درباره این شهر توریستی بدانید. به طور مثال اطلاع از وضعیت آب و هوایی به شما کمک می کند تا لباس های مناسب همراه داشته باشید و همچنین بهترین زمان سفر به مقصدتان را بشناسید. دانستن اطلاعاتی از جشنواره ها و تعطیلات رسمی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا برنامه ریزی جذابی داشته باشید و شرکت در هیچ جشنواره ای را از دست ندهید. این ها تنها گوشه ای از چیزهایی است که دانستن‌شان قبل از سفر به کارتان می آید و مواردی چون حمل و نقل عمومی، شماره های ضروری و عبارات پرکاربرد و ... نیز بسیار مفید خواهند بود. به این ترتیب اگر برای دانستن هر یک از این موارد کنجکاوید، کافیست چند دقیقه ای همراه کارناوال بمانید.

معرفی شهر سنگاپور

چرا سفر سنگاپور؟


یکی از بهترین مقاصد برای بازارگردی و تفریحات هیجانی است.

آب و هوایی گرمسیری دارد و بنابراین در تمام طول سال می توان به آن سفر کرد.

یکی از لوکس ترین شهرهای دنیاست.

آشنایی با سنگاپور

آشنایی با سنگاپور

یکی از جالب ترین نکاتی که نخست باید درباره سنگاپور بدانید، آن است که این نام همزمان برای این کشور و پایتختش استفاده می شود و تشخیص این دو ناحیه از یک دیگر قدری دشوار است، چرا که این دو از نظر وسعت چندان تفاوتی ندارند. بنابراین هنگامی که می خواهیم با سنگاپور آشنا شویم، همزمان اطلاعاتی درباره این کشور به دست می آوریم. سنگاپور کوچک ترین کشور در جنوب شرقی آسیاست و ثروتمندترین و گرانترین کشور دنیا نیز محسوب می شود. اگر به لیست گران ترین شهرهای دنیا نگاهی بیندازید، در چند سال اخیر نام سنگاپور را در راس آن خواهید دید. بنابراین وقتی عزم سفر به این شهر می کنید، باید هزینه زیادی را برای سفر و گشت و گذار و اقامت در این مقصد لوکس کنار بگذارید. سنگاپور که در واقع کشوری جزیره ای است، درست در جنوب مالزی قرار دارد و همین موضوع باعث می شود که از این کشور و پایتخت آن، شهر کوالالامپور دسترسی خوبی به سنگاپور وجود داشته باشد. دیگر همسایه سنگاپور، کشور اندونزی است که در جنوب و جنوب غربی سنگاپور قرار دارد. 

جالب است بدانید سنگاپور در دنیا به عنوان مرکز تجارت جهانی، اقتصادی و حمل و نقل شناخته می شود و بالاترین شاخص های تحصیلات، سلامتی، طول عمر، کیفیت زندگی، امنیت شخصی و خانگی را داراست. 

آشنایی با سنگاپور

Jit Lim

معرفی برخی از جاذبه های معروف سنگاپور

شهر سنگاپور، کلان شهری با به روز ترین و باکیفیت ترین امکانات است که دیدنی های جذاب و متفاوت بسیاری را در خودش جای داده است. در این جا با برخی از محبوب ترین ها آشنا می شویم:

باغ های گاردنز بای د بی | Gardens by the Bay: مجموعه ای وسیع از چند باغ مختلف که در منظره ای جذاب و با گل ها و گیاهان مختلفی آرایش یافته است. در این باغ وسیع می توانید از بزرگترین گلخانه شیشه ای دنیا دیدن و ساعاتی دل انگیز را در طبیعت آن سپری کنید.

پارک موضوعی یونیورسال استودیو | Universal Studios Singapore: این مجموعه وسیع تفریحی که بهترین پارک موضوعی آسیاست، تفریحات متنوع و ساعات شادی را برای شما رقم می زند. جالب است بدانید برای ساخت این پارک موضوعی از شخصیت های کارتونی بسیاری الهام گرفته اند و بخش های مختلفی در آن به چشم می خورد. 

جزیره تفریحی سنتوسا | Sentosa: سنتوسا نام جزیره ای تفریحی و جذاب است که در سواحل جنوبی سنگاپور قرار گرفته و مجموعه ای از بهترین تفریحات و رستوران ها را در خود جای داده است. برای دسترسی به این جزیره می توانید از جاده شهری، تلکه کابین، منوریل و ... استفاده کنید.

باغ وحش نایت سافاری سنگاپور | Night Safari Singapore: نایت سافاری سنگاپور نخستین باغ وحش دنیاست که به صورت شبانه روزی خدمات ارایه می دهد و این امکان را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد تا حتا نیمه شب هم بتوانند به این مکان بروند. این باغ وحش یکی از محبوب ترین جاذبه های سنگاپور محسوب می شود.

باغ پرندگان جورونگ | Jurong Bird Park: جورونگ، بزرگ ترین باغ پرندگان آسیاست که در فضایی منحصر به فرد و دوست داشتنی، بیش از 5000 هزار پرنده را در خودش جای داده است. جالب آن که بدانید باغ جورونگ به سبب پرندگان منحصر به فردش، عنوان بزرگ ترین باغ پرندگان دنیا را نیز به دوش می کشد.

پرنده سنگاپوری | Singapore Flyer: چرخ و فلک مرتفع و مشهور سنگاپور را با نام سنگاپور فلایر یا پرنده سنگاپوری می شناسند که ارتفاعی برابر با 165 متر دارد و تا سال ها عنوان بلندترین وسیله بازی جهان را در اختیار داشت. هم اکنون این چرخ و فلک دومین وسیله بازی مرتفع در دنیاست. 

جاذبه های معروف سنگاپور

جاذبه های معروف سنگاپور

جاذبه های معروف سنگاپور

دانستنی های مهم سنگاپور

خواندن و دانستن اطلاعات زیر، می تواند در حین سفر شما به سنگاپور مفید واقع شود:

جمعیت شهر سنگاپور: 5,607,300 نفر در سال 2016

اختلاف ساعت با تهران: 3 ساعت و نیم جلوتر

سطح قیمت: بسیار گران تر از تهران

پول رایج: دلار سنگاپور، (S$) هر 1 دلار سنگاپور (32,157 تومان)  

زبان اصلی: جالب است بدانید که کشور سنگاپور بیش از یک زبان رسمی دارد که عبارت اند از زبان انگلیسی، چینی، مالایی، ماندارین و تامیلی.

دین رسمی: بودایی ها با 33 درصد بیشترین جمعیت کشور سنگاپور را به خود اختصاص داده اند و پس از آن پیروان دین مسیحیت و اسلام در جایگاه های بعدی قرار دارند. 

موقعیت اقتصادی: سنگاپور اقتصاد بسیار پیشرفته ای دارد که در کنار کشورهایی چون هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان یکی از 4 ببر آسیایی محسوب می شود. خوب است بدانید از این رو به این کشورها ببر آسیایی گفته می شود که در مدت کوتاهی به سرعت در اقتصاد پیشرفت کردند و به یکی از غول های جهان در این زمینه بدل شدند. 

سوغات شهر: لباس سنتی سنگاپور، پلاک طلای نیلوفری شکل، گوشت های باکوا، مجسمه های مینیاتوری مرلیون، مربای نارگیل (کایا)، سکه پنی سنگاپوری، سوپ نودل لاکسا، پماد تایگر پالم و ...

وضعیت بهداشتی: سنگاپور از سیستم بهداشتی کارآمدی بهره می برد که از قضا در برابر دیگر کشورهای پیشرفته هزینه های نسبتا پایینی دارد. جالب است بدانید امید به زندگی در کشور سنگاپور برای آقایان 80 سال و برای خانم ها 85 سال است و در نتیجه این آمار سنگاپور را از لحاظ امید به زندگی در جایگاه چهارم میان کشورهای آسیایی قرار می دهد. اغلب ساکنان سنگاپور به آب شرب و امکانات بهداشتی دسترسی دارند و ایمن سازی خوبی در میان مردم سنگاپور به چشم می خورد. بد نیست بدانید کمتر از 10 درصد از ساکنان این کشور از چاقی مفرط رنج می برند. کشور سنگاپور در سال 2013 به عنوان بهترین کشور برای زندگی در آسیا و ششمین مقصد مناسب در دنیا برگزیده شد.

بهترین زمان برای خرید در سنگاپور: گرچه سنگاپور در تمام سال بهشتی برای علاقه مندان به گشت و گذار در مراکز خرید و دوستداران گردش در بازارهای بین المللی است؛ اما باز هم زمانی بهتر برای خرید در سنگاپور وجود دارد. باید بدانید از اواخر می (اوایل خرداد) تا اواخر جولای (اوایل مرداد) زمان ارایه تخفیف های قابل توجه و نزدیک 70% در مراکز خرید این کشور بوده و در نتیجه بهترین زمان برای خرید است. همچنین در زمان هایی چون جشن کریسمس و سال نوی میلادی، تخفیف هایی اعلام می شود. 

در انتها توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر در حین سفر به سنگاپور مقاله زیر را مطالعه کنید:

آشنایی با کشور سنگاپور

در سفر به سنگاپور بدانید

نکات و دانستنی هایی مانند شماره های ضروری و عبارات پرکاربرد از جمله چیزهایی هستند که در حین سفر به مقصدی خارجی بسیار کارآمد خواهد بود. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می شویم:

شماره های ضروری:

پیش شماره سنگاپور

65+

پلیس

999

آتش‌نشانی و آمبولانس

995

آمبولانس غیر ضروری

1777

عبارات کاربردی:

همان طور که در بخش زبان های رسمی هم گفته شد، انگلیسی زبان رسمی و اول این کشور است و بسیاری از ساکنان این کشور جزیره ای به راحتی و با تسلط بالا به زبان انگلیسی مکالمه می کنند. از آن جا که زبان آموزشی سنگاپور نیز انگلیسی است، بنابراین بزرگ و کوچک به این زبان تبحر دارند. از طرفی، ساکنان سنگاپور زبانی من درآوردی به نام Singlish دارند که ترکیبی از زبان های انگلیسی، مالایی، هاکین، ماندارین و کانتونی‌ست. کافیست از این عبارات استفاده کنید و ببینید چطور در میان بومیان پذیرفته می شوید!

ترجمه فارسی

تلفظ

عبارات سینگلیش!

ایستگاه اتوبوس کجاست؟

ver bas

Where bas

وای خدای من!

alamak

Alamak

وای خیلی گرونه

vah li yao so ekspensiv lah

Wah liao so expensive lah

اکی

ok lah

Ok lah

درسته

korait

Corright

دوباره تکرار کن / هان؟

ripit egein / ha

repeat again / Ha

چطور ممکنه؟

haw kan lah

How can lah

خوب نیست

van good van lah

not good one lah

این قد اخمو نباش

don't bi so kiasu lah

Don't be so kiasu lah

در صورتی که درباره برقراری ارتباط در طول سفرهای خارجی خود دغدغه و نگرانی بسیاری دارید، توصیه می کنیم خواندن آموزش های کاربردی زیر را از دست ندهید. 

آموزش راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی

آشنایی با کشور سنگاپور

امنیت در سنگاپور

خوب است بدانید که کشور سنگاپور از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده 20 جهان قرار دارد و هم تراز با کشورهایی چون فنلاند، بلژیک، سوئد، هلند بوده و در رده بالاتری از کشورهایی مانند اسپانیا، مالزی، قطر و ایتالیا قرار گرفته است. با نگاهی دقیق تر به وضعیت امنیت و آمار خلاف و جرم و جنایت شهر سنگاپور، می توان تائید کرد که سنگاپور یکی از امن ترین مقاصد گردشگری در دنیاست.

به طور مثال درصد مواردی چون دزدی، جیب بری، کیف قاپی، گروگان گیری، استعمال مواد مخدر و ... در کشور و شهر سنگاپور بسیار پایین هستند. جالب است بدانید که حتی امنیتِ پیاده روی به تنهایی در شب های سنگاپور نیز بسیار بالا اعلام شده است. با این وجود طبیعی است که در طی روز نیز از امنیت بسیار بالایی برای گشت و گذار به تنهایی در شهر سنگاپور برخوردار باشید. 

در مجموع باید بدانید که سنگاپور مقصدی تمیز، مدرن و البته بسیار امن است که صرف نظر از نوع جنسیت، با خیال راحت می توانید در آن گردش کنید. 

امنیت در سنگاپور

جشنواره ها و تعطیلات رسمی سنگاپور

از دیگر نکات جالب توجه پیش از سفر می توان به جشنواره ها و تعطیلات رسمی هر شهر اشاره کرد. با در اختیار داشتن این اطلاعات می توانید برنامه ریزی دقیق تر و بهتری داشته باشید، چرا که تعطیلات عمومی و جشنواره ها ممکن است بر روی وضعیت بازدید از جاذبه ها و اماکن دیدنی تاثیر داشته باشند. هر ساله جشنواره های مختلفی در سنگاپور برگزار می شود که موضوعات مختلفی دارند و از جشنواره های خوراکی گرفته تا هنری و فرهنگی مختلف هستند. به دلیل حجم بالا و تنوع بسیار زیاد جشنواره های سنگاپور در این جا تنها به جشنواره های فرهنگی و محلی سنگاپور می پردازیم:

تعطیلات رسمی سنگاپور در سال 2020

1 ژانویه (11 دی 1398): سال نوی میلادی

25 تا 27 ژانویه (5 تا 7 بهمن): تعطیلات سال نوی چینی

1 مارچ (10 اسفند): جشنواره بودایی ماکا بوچا

10 آپریل (12 فروردین 1399): آدینه نیک

1 می (12 اردیبهشت): روز کارگر

7 می (18 اردیبهشت): روز وساک

24 و 25 می (4 و 5 خرداد): عید فطر

31 جولای (10 مرداد): عید قربان

9 آگوست (19 مرداد): روز ملی سنگاپور

22 آگوست (31 مرداد): عید قربان

14 نوامبر (24 آبان): جشن دیوالی 

25 دسامبر (5 دی): روز کریسمس

جشنواره های سنگاپور

ژانویه تا آوریل (اوایل دی ماه تا اوایل اردیبهشت)

جشن سال نوی چینی 

فستیوال رنگین ریور هونگبوا | River Hongbao

فستیوال خیابانی چینگای | Chingay Parade

جشنواره تایپوسام | Thaipusam

می تا آگوست (اوایل اردیبهشت تا اوایل شهریور)

مسابقه قایق سواری اژدها | Dragonboat races

سپتامبر تا دسامبر (اوایل شهریور تا اوایل دی)

جشنواره میانه پاییز

جشنواره دیوالی | Diwali

 

 

جشنواره خرید در سنگاپور: گرچه سنگاپور در تمام سال بهشتی برای علاقه مندان به گشت و گذار در مراکز خرید و دوستداران گردش در بازارهای بین المللی است، اما باز هم زمانی بهتر برای خرید از سنگاپور وجود دارد. باید بدانید از اواخر می (اوایل خرداد) تا اواخر جولای (اوایل مرداد) زمان ارائه تخفیف های قابل توجه و نزدیک 70% در مراکز خرید این کشور بوده و در نتیجه بهترین زمان برای خرید است. همچنین در زمان هایی چون جشن کریسمس و سال نوی میلادی، تخفیف هایی اعلام می شود. 

تعطیلات رسمی سنگاپور

آب و هوای سنگاپور

همان طور که می دانید، کشور سنگاپور در گوشه جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و به سبب عوامل جغرافیایی، در تمام طول سال گرم و مرطوب است و در آن خبری از زمستان های سرد، برفی و طولانی نیست. در واقع در کشوری گرمسیری چون سنگاپور، زمستان معنایی ندارد و هر زمان از سال می تواند فصل مناسبی برای سفر باشد. با این وجود اوقاتی از سال، شرایطی چون گرما و رطوبت و یا بارش باران بیش از سایر اوقات به چشم می خورد که می تواند برای شما بهترین زمان سفر به سنگاپور را قدری تغییر دهد. البته باید بدانید عوامل مختلفی چون تخفیفات قابل توجه سنگاپور، فستیوال ها و جشن ها و تفریحات خاص فصلی از جمله چیزهایی است که باعث می شود تقریبا در تمام طول سال، سنگاپور میزبان گردشگران مختلف باشد. در ادامه به تفکیک بازه های زمان سفر به سنگاپور را شرح داده ایم:

جولای تا سپتامبر (حدود تیر تا شهریور): در این زمان حجم بالایی از گردشگران به دلیل استفاده از تخفیف های مراکز خرید و البته شرکت در جشنواره های اول تابستان به سنگاپور می روند. 

فوریه تا آوریل (حدود بهمن تا اوایل اردیبهشت): این ماه ها بهترین زمان برای تفریحات آبی و فعالیت های هیجانی هستند و می توانید از هوای دلپذیر سنگاپور استفاده کنید.

سپتامبر تا فوریه (حدود شهریور تا بهمن): در طی این ماه ها، فصل باران های موسمی سنگاپور آغاز شده و شاهد باران های طولانی مدتی خواهید بود که در این میان از آبان تا دی ماه بارش باران شدت می گیرد. همچنین باید بدانید ماه های می (اردیبهشت) و ژوئن (خرداد) نیز گرم ترین زمان سال در شهر سنگاپور هستند. 

آب و هوای سنگاپور

Quang Vu

فرودگاه چانگی سنگاپور | Singapore Changi Airport

فرودگاه چانگی سنگاپور نه تنها بزرگ ترین فرودگاه سنگاپور بلکه بزرگ ترین فرودگاه جنوب آسیا و بهترین فرودگاه دنیاست. به همین دلیل این فرودگاه را پایانه ای مهم در حمل و نقل هوایی دنیا می دانند. خوب است بدانید فرودگاه چانگی 5 سال پیاپی عنوان بهترین فرودگاه دنیا را به خودش اختصاص می دهد و همچنین یکی از پر رفت و آمدترین پایانه های هوایی جهان است. این فرودگاه فاصله ای حدودا 18 کیلومتری با مرکز سنگاپور و بخش مارینا بی دارد. 

دسترسی: پس از آن که به فرودگاه چانگی رسیدید، گزینه های مختلفی برای دسترسی به مرکز شهر دارید. از آن جمله می توان به تاکسی های عمومی، تاکسی های آنلاین، خطوط قطار و اتوبوس اشاره کرد.

سایت فرودگاه: کلیک کنید

آدرس: سنگاپور، بلوار فرودگاه

Address: Airport Blvd, Singapore

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور

حمل و نقل عمومی سنگاپور

سنگاپور، گرچه کشور کوچکی است؛ اما پایتخت وسیعی دارد و در وسعت قدری از شهر تهران کوچک تر است. با همه این ها سیستم حمل و نقل شهر سنگاپور بسیار کارآمد و استفاده از آن بسیار آسان است و به راحتی می توانید با استفاده از قطارها و اتوبوس های شهری در سنگاپور جا به جا شوید و گردش کنید. برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل این کلانشهر می توانید از بلیت های الکترونیکی مانند ای‌زی-لینک (EZ-link) یا نتس فلش پی (Nets Flash Pay) یا کارت گذر توریستی سنگاپور (Singapore Tourist Pass) استفاده کنید. البته این امکان نیز وجود دارد تا برای استفاده از قطارها بلیت هایی کاغذی خریداری کرده و یا هزینه اتوبوس ها را به صورت نقدی پرداخت کنید.

در ادامه با انواع کارت ها و وسیله های حمل و نقل آشنا می شوید.

کارت های ای‌زی-لینک و نتس فلش پی: خوب است بدانید که علاوه بر اتوبوس ها و قطارهای شهری، از این کارت ها می توانید برای پرداخت هزینه تاکسی ها و برخی از اتوبوس های خصوصی نیز استفاده کنید. البته این تمام خدمات کارت های ای‌زی و نتس فلش پی نیست و امکانش را دارید تا از این کارت ها برای پرداخت هزینه های بسیاری از کافه ها و رستوران های سنگاپور، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای و همچنین دستگاه های فروش خودکار استفاده کنید.

هزینه این کارت ها 10 دلار سنگاپور (321,572 تومان) تا 12 دلار سنگاپور (385,887 تومان) هستند که 5 دلار آن بابت خرید کارت بوده و غیر قابل برگشت است. باقی هزینه پرداختی به عنوان شارژ کارت در نظر گرفته می شود و می توانید از آن برای پرداخت هزینه های قطار و اتوبوس و .. استفاده کنید. 

کارت گذر توریستی سنگاپور: با تهیه این کارت ها می توانید به صورت نامحدود از قطارهای شهری و اتوبوس های سنگاپور استفاده کرده و همچنین از تخفیف های متنوعی برای استفاده از جاذبه های سنگاپور بهره مند شوید. هزینه این کارت ها برای 1 روز 10 دلار سنگاپور (321,572 تومان) برای دو روز 16 دلار سنگاپور (514,515 تومان) و برای 3 روز نیز 20 دلار سنگاپور (643,144 تومان) است. باید بدانید که 10 دلار از این کارت ها به عنوان بیعانه در نظر گرفته شده و در اتمام سفر می توانید کارت ها را پس داده و 10 دلار خود را دریافت کنید.

حمل و نقل شهری سنگاپور

1- قطار شهری سنگاپور

 در مجموع 9 خط ریلی در سنگاپور وجود دارد که به صورت قابل توجهی، دسترسی به تمام نقاط شهر را ممکن کرده اند. قطار شهری سنگاپور به دو صورت خطوط MRT و LRT دیده می شود که هزینه های بسیار کمی داشته و امکان آن را دارید تا هزینه آن ها را با استفاده از بلیت های هوشمند و الکترونیکی پرداخت کنید. فقط توجه داشته باشید که در هر دو زمان ورود و خروج کارت های تان را بر روی قسمت اسکن گیت های ورودی و خروج بگذارید. هزینه بلیت هر مسیر خطوط قطار شهری بین 0.8 دلار سنگاپور (25,726 تومان) تا 2.2 دلار سنگاپور (70,746 تومان)  است. 

خوب است بدانید که اغلب ایستگاه های خطوط ریلی سنگاپور به سرویس های بهداشتی تمیز و رایگان مجهزند.

متروی سنگاپور

2- اتوبوس سنگاپور

اتوبوس ها دومین گزینه برای جا به جایی در سنگاپور هستند که با استفاده از آن ها می توانید به گوشه گوشه شهر سفر کنید. البته اتوبوس های سنگاپور به نسبت قطارها سرعت کمتری داشته و استفاده از آن ها به راحتی قطارهای شهری نیست. با این حال اتوبوس ها هم مزایای خاص خودشان را دارند، به طور مثال هزینه های جا به جایی با اتوبوس ها کمتر بوده و می توانید از پول نقد و سکه هم استفاده کنید. اگر بخواهید می توانید برای پرداخت هزینه اتوبوس ها هم از کارت های ای‌زی-لینک و نتس فلش پی استفاده کنید، منتها توجه داشته باشید که حتما علاوه بر زمان ورود، به هنگام خروج هم کارت خود را بر روی دستگاه بلیت خوان اتوبوس قرار دهید. در این صورت دستگاه با در نظر گرفتن مسافتی که طی کردید، تخفیفی از هزینه بلیت برای شما در نظر می گیرد و باقی هزینه را به کارت شما برمی گرداند. در صورتی که تنها به هنگام ورود کارت بزنید، در واقع حداکثر هزینه ممکن را پرداخت کرده اید!

در نیمه شب ها، جمعه ها، شنبه ها و روزهای قبل از تعطیلات رسمی می توانید از خدمات اتوبوس های شب‌رو (NightRider) استفاده کنید. این خطوط شب‌رو هر 20 دقیقه یک بار حرکت می کنند و هزینه آن ها برابر با 4 دلار سنگاپور (128,629 تومان) است. برای پرداخت هزینه اتوبوس ها می توانید از کارت ای‌زی-لینک استفاده کنید؛ اما کارت گذر توریستی سنگاپور این قابلیت را نخواهد داشت.

با استفاده از این سایت می توانید مسیرهای اتوبوسی سنگاپور را پیدا کنید.

اتوبوس سنگاپور

3- تاکسی سنگاپور

 تاکسی های سنگاپور از تاکسی متر استفاده کرده، قیمت های منصفانه ای داشته و صادقانه با مشتری برخورد می کنند. هزینه ورودی تاکسی های شهری در حدود 3.5 دلار سنگاپور (112,550 تومان) بوده و به ازای هر یک کیلومتر هزینه ای برابر با 0.55 دلار سنگاپور (17,686 تومان) را به کرایه شما اضافه می کنند. در نهایت باید بدانید کرایه یک مسیر در مرکز شهر و در ساعات اوج شلوغی روزهای هفته، نباید بیش از 10 دلار سنگاپور (321,572 تومان) شده و حتی هزینه مسیری در طی جزیره، به طور مثال از چانگی تا جورونگ، نباید بیش از 35 دلار سنگاپور (1,125,502 تومان) بشود. برای محاسبه حدودی هزینه تاکسی می توانید از این لینک استفاده کنید. 

در کنار تاکسی های عمومی شهر، خوب است بدانید تاکسی آنلاین نیز مانند اوبر و گرب تاکسی نیز به سنگاپور راه پیدا کرده اند، بنابراین می توانید با امکانات متفاوتی در این شهر گردش کنید. همان طور که می دانید برای استفاده از این تاکسی ها لازم است ابتدا برنامه موبایلی آن ها را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و سپس از با مشخص کردن مبدا و مقصد خود روی نقشه، تاکسی مورد نظر خود را پیدا کنید.

تاکسی های سنگاپور

4- سایر موارد

تریشا: تاکسی های سه چرخی هستند که اغلب در محله چینی ها به چشم می خورند و قیافه جذاب و کارایی چندان مناسبی ندارند. خوب است بدانید بسیاری از محلی ها هم از تریشا استفاده نمی کنند. هزینه سواری تریشا در حدود 10 دلار سنگاپور (321,572 تومان) تا 20 دلار سنگاپور (643,144 تومان) هستند. 

قایق: با استفاده از قایق های کروز و توریستی سنگاپور می توانید در رودخانه این شهر گشتی بزنید و جاذبه ها را از روی آب تماشا کنید. هزینه سواری قایق ها بین 3 دلار سنگاپور (96,472 تومان) تا 13 دلار سنگاپور (418,044 تومان) متفاوت است. 

دوچرخه: می توانید برای گشت و گذار در شهر از دوچرخه استفاده کنید؛ اما این کار چندان توصیه نمی شود. چرا که اگر در خارج از مسیر دوچرخه و در پیاده روها دوچرخه سواری کنید، با جریمه ای در حدود 10 دلار سنگاپور (321,572 تومان) تا 30 دلار سنگاپور (964,716 تومان) مواجه خواهید شد.

پیاده روی: در مرکز شهر سنگاپور، مسیرهای پیاده روی خوبی به چشم می خورد که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که عبور غیر مجاز از خیابان و پیاده روها، جرم محسوب شده و برای عابران متخلف جریمه ای 25 دلار سنگاپور (803,930 تومان) تا 3 ماه حبس در نظر گرفته می شود. 

حمل و نقل عمومی سنگاپور

حمل و نقل عمومی سنگاپور

حمل و نقل عمومی سنگاپور

آشنایی با فرهنگ غذایی کشور سنگاپور

غذاهای کشور سنگاپور بسیار متنوع و رنگارنگ هستند و تا حد زیادی از فرهنگ های غذایی مختلفی چون مالایی ها، چینی ها، هندی ها، اندونزیایی ها و برخی از فرهنگ های غربی چون انگلیسی ها و پرتغالی ها تاثیر پذیرفته است. البته جالب است بدانید که تاثیر مناطق دیگری چون تایلند، سریلانکا و خاورمیانه نیز در غذاهای این سرزمین دیده می شود. همه این ها به تاریخچه و گذشته فرهنگی این کشور بر می گردد. چرا که سنگاپور ناحیه بندری بزرگی برای مبادلات میان کشوری شناخته می شد و البته در طول تاریخ، مهاجران بسیاری را در خود جای داده است. 

در کشور سنگاپور غذا اهمیتی ملی دارد و عاملی است که باعث پیوند دادن قومیت های مختلف در این کشور می شود. این موضوع حتا در ادبیات ملی این کشور نیز به چشم می خورد و در متون ادبی سنگاپور به وضوح از غذا خوردن به عنوان تفریحی ملی یاد شده است و به نوعی روی غذا تعصب ملی دارند. این شدت علاقه و توجه در آداب مذهبی سنگاپوری ها نیز دیده می شود به طوری که هندوها از خوردن گوشت گاو خودداری می کنند، مسلمانان فرآورده های خوکی را مصرف نمی کنند و جمعیت قابل توجهی از گیاهخواران در سنگاپور وجود دارد. همچنین مکالمه روزانه درباره غذا در کشور سنگاپور بسیار رایج است و بسیار علاقه دارند تا غذا را دورهمی و در کنار یکدیگر صرف کنند. به طوری که غریبه ها را به راحتی در میان خود می پذیرند و حتا آداب غذا خوردن آن ها را رعایت می کنند. 

در انتها از جمله غذاهای محبوب کشور سنگاپور می توان به غذاهای دریایی چینی اشاره کرد. از جمله خوشمزه های محبوب سنگاپوری-هندی که در هر جایی می توان آن را پیدا کرد، روتی پراتا (نوعی نان نازک) است که به همراه سس مخصوص سرو می شود. دیگر غذای محبوب سنگاپوری ها کله ماهی پخته شده با کاری است که بر روی برگ موز سرو می شود. از جمله غذاهای سنگاپوری-مالایی رایج نیز می توان به انواع نودل ها اشاره کرد. 

فرهنگ غذایی کشور سنگاپور

تاریخچه سنگاپور

وقتی نگاهی به تاریخچه کشور سنگاپور می اندازیم، چند دوره شاخص در آن دیده می شود که عبارت اند از: سنگاپور در دوران باستان، استعمار بریتانیا، جنگ جهانی دوم، دوره پس از جنگ، کمپین ادغام، ادغام سنگاپور و مالزی و جمهوری سنگاپور.

طبیعی است که وقتی صحبت از تاریخچه یک کشور به میان می آید داستان ها و روایت های زیادی برای شرح و شناخت وجود داشته باشد؛ اما از آن جا که ذکر تمامی داستان های تاریخی سنگاپور در این جا ممکن نیست، تنها به روایت برخی از اتفاقات مهم تر بسنده می کنیم. 

سرآغاز تاریخچه سنگاپور به قرن دوم و سوم بر می گردد، زمانی که از این جزیره با نام های سابانا، فو لو چانگ و پلائو یوجانگ در نوشته های مختلفی از سرزمین های یونان، چین و مالزی بر جای مانده است. البته آن که در این زمان مردمان این جزیره به چه شکلی زندگی می کردند و یا حاکم آن منطقه که بوده است، اطلاعاتی در دست نیست. این قضیه تا قرن سیزدهم میلادی ادامه پیدا می کند، زمانی که پادشاهی سنگاپورا (Kingdom of Singapura) بر این جزیره حاکم می شود و نزدیک 100 سال پادشاهی خود را ادامه می دهد. البته باید بدانید بر اساس برخی از شواهد تاریخی، بسیاری بر سر وجود این پادشاهی شک دارند و آن را افسانه ای می دانند. با این حال هیچ کسی نتوانسته وجود و یا عدم وجود چنین حکومتی را به طور قطع ثابت کند. در واقع از تاریخچه سنگاپور تا پیش از دوره استعمار بریتانیا چندان اطلاعاتی در دست نیست. در قرن شانزدهم میلادی بود که مهاجمان پرتغالی بخش های سکونتی جزیره سنگاپور را به آتش کشیدند و به این ترتیب این جزیره به مدت دو قرن خالی از سکنه ماند و بخش هایی از آن در اختیار پادشاهی مالایی به نام سلطان جوهر قرار داشت.  

در نیمه دوم قرن هجدهم بود که بریتانیایی ها در حال گسترش زمین های تحت مالکیت خود در منطقه هندوستان بودند و همچنین تجارت خود با چینی ها را گسترش دادند. در این زمان، به بندری نیاز پیدا کردند تا ناوگان تجاری شان در آن جا به استراحت و تعمیر بپردازد و در صورت لزوم از منافع تجاری‌شان حمایت کند. به این ترتیب دو بندر در بخش های  پنانگ مالزی و جزیره سنگاپور احداث کردند و زمین هایی از جنوب شرقی آسیا را نیز از هلندی ها گرفتند. در مدت کوتاهی اقتصاد سنگاپور رشد قابل توجهی داشت و توانست به راحتی منطقه پنانگ را پشت سر بگذارد. در سال 1824 در طی دو معاهده، سنگاپور به عنوان اموال بریتانیا ثبت شد و پس از چندین سال، به مرکز حکومت شبه جزیره مالزی بدل شد. در اواسط قرن نوزدهم جمعیت جزیره سنگاپور به بیش از 80 هزار نفر افزایش پیدا کرده بود که بیش از نیمی از آن ها چینی بودند. 

در دهه 1890 زمانی که صنعت پلاستیک در سنگاپور و سرزمین های مالزی تاسیس شد، جزیره سنگاپور به مرکزی جهانی برای تولید و صادرات پلاستیک بدل شد. در طی جنگ جهانی اول جزیره سنگاپور چندان تحت تاثیر قرار نگرفت چرا که جنگ به بخش جنوب شرقی آسیا کشیده نشد. پس از آن بریتانیا ناوگان بزرگ و جنگی سنگاپور را ساخت تا از این جزیره استراتژیک محافظت کند. در طی جنگ جهانی دوم و در سال 1942 اما وضعیت بسیار متفاوت بود، با حمله ژاپن به منطقه سنگاپور، بریتانیا یکی از بدترین و فاجعه بارترین شکست های خود را به چشم دید و تلفات بسیاری داد و البته سنگاپور نیز به دست ژاپنی ها افتاد. سه سال بعد در حالی که ارتش بریتانیا برای بازپس گیری سنگاپور برنامه داشت، جنگ جهانی دوم به پایان رسید و دوباره مالکیت این جزیره به بریتانیا برگشت. 

پس از آن سنگاپور وارد دوره جدیدی از تنش ها و فراز و نشیب های بسیار شد که از آن جمله می توان به ضعیف شدن حکومت در سنگاپور، از دست رفتن وجهه خوب بریتانیا و فعالیت های سیاسی کمونیست های چینی اشاره کرد. پس از آن در نیمه دوم قرن بیستم، سنگاپور توانست به ایالتی خودگردان بدل شود و برای اداره امور خودکفا باشد. البته طی قراردادهایی بریتانیا هنوز هم برای تصمیم گیری در اموری چون جنگ و دفاع از جزیره نقش داشت. در طی دوره ای پس از خود گردان شدن جزیره، سنگاپور برای پیدا کردن اقتصادی قدرتمند تر با مالزی ادغام شد. البته درست کمی پس از قرار داد موسوم به موافقت مالزی، سران دو منطقه سنگاپور و مالزی بر سر موضوعات سیاسی و اقتصادی بسیاری با هم به مشکل خوردند و نزاعی اجتماعی و همگانی رخ داد و این ناآرامی ها در سال 1964 در سنگاپور بسیار اوج گرفت و باعث کشتارها و تلفات بسیاری شد. همچنین سنگاپور برخلاف موافقت دو طرفه که قرار بود بازاری مشترک میان این دو کشور برقرار باشد، با محدودیت های بسیاری برای تجارت در بخش های مختلف مالزی رو به رو بود. البته این تمام مناقشات نبود و مالزی با مشکلات دیگری با جزیره سنگاپور رو به رو شد. به این ترتیب این قرارداد که به هیچ وجه جنبه مثبتی برای دو طرف نداشت در نهایت در سال 1965 فسخ شد و در طی آن سنگاپور همانند گذشته از کشور مالزی جدا شد. پس از آن بود که سنگاپور استقلال خود را به عنوان جمهوری سنگاپور به دست آورد و به سرعت مراحل پیشرفت در زمینه اقتصاد را تنها در یک دهه پشت سر گذاشت. از آن پس تا کنون سنگاپور توانست در این زمینه بسیار موفق ظاهر شود و امروزه عنوان مرفه ترین و البته یکی از لوکس ترین کشورهای جهان را از آن خود کند. 

تاریخچه کشور سنگاپور

تاریخچه کشور سنگاپور

سخن آخر

با هم به شهر و کشور سنگاپور رفتیم و با دانستنی های بسیاری از آن آشنا شدیم. 

شما تا به حال به سنگاپور سفر کرده اید؟

نظرتان درباره این اطلاعات چه بود؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار به سراغ معرفی کدام یک از شهرهای توریستی دنیا برویم. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ضمن تشکر بابت مطلب بسیار مفید و اطلاعات عالی ای که به اشتراک گذاشتین ای کاش درمورد شرایط اپلای تحصیلی و بورسیه در NUS هم صحبت می کردین!

انتشار:21 آبان 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من با استفاده از مطالب کامل و زیبای شما توانستم با این شهر بسیاااار جالب و جذاب اشنا بشوم

انتشار:26 دی 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

خوش به حالشان انها کجا هستند وایران کجا

انتشار:01 مهر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.