karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تابش خورشید ، خنکای نسیم ، کوه های ستبر ، درختان کهن و همه زیبایی های خلقت ما را به سوی خود فرا می خواند . این فراخوان وسوسه انگیز ما را به سوی جاده می کشاند . دل از شهر و شلوغی هایش کنده و دل به جاده ای پر پیچ و خم میسپاریم . آنچه در انتظارمان است سفری لذت بخش به غرب کشور  است . به دنبال مقصدی تازه و به دور از هیاهو هستیم . مقصدی که راه رسیدن به آن ، آن قدر جذاب است که لذت سفرمان را چندین برابر می کند  . زیبایی های جاده ما را غرق در خود می کند و آرامش روح نواز آن ، تجربه ای جدید را برایمان به ارمغان می آورد . هرچه نزدیک تر می شویم به این نتیجه می رسیم که در انتخاب مقصدمان اشتباه نکرده ایم . روستای شیلاندر با آن معماری منحصر به فرد در انتهای #مسیر انتظار ما را می کشد .

با کارناوال در این مسیر رویایی همراه باشید.

شیلاندر
photo by Maryam Fallah | Karnaval
شیلاندر
photo by Maryam Fallah | Karnaval

سفر خود را با تماشای سد تَهم آغاز می کنیم

جاده با همه پیچ و خم هایش ، آرامشی از جنس طبیعت نثارمان می کند  . به سمت 64 کیلومتری شهر #زنجان در حرکت هستیم . جاده ای که به آن وارد شده ایم ، جاده زنجان - طارم می باشد .

بعد از طی 15 کیلومتر که حدود 30 دقیقه طول می کشد به سد و دریاچه زیبای تهم می رسیم . دریاچه ای که نامش از لقب رستم در شاهنامه گرفته شده است . سد تهم در فاصله ای حدود 300 متر در پایین دست محل تقاطع رودخانه تهم و گله رود قرار گرفته است . ساخت این سد با هدف تامین آب شرب شهر زنجان در سال 1373 آغاز و در سال 1383 به اتمام رسیده است .

این سد در 8 کیلومتری روستایی به همین نام قرار گرفته است . با وجود همه زیبایی هایی که چشم را خیره می کند به خاطر هدف دیگری در دوردست ، بدون توقف به راهمان ادامه می دهیم .

نمایی از سد تهم

سد تهم
photo by Maryam Fallah | Karnaval
سد تهم
photo by Maryam Fallah | Karnaval

به روستای علی آباد می رسیم

کمی بعد از روستای تهم ، تابلوی شیلاندر بر سر جاده ای فرعی به چشم می خورد . بعد از 20 دقیقه به یک دوراهی می رسیم . راه سمت چپ ، ما را به مقصدمان می رساند . جاده ای سنگلاخی و ناهموار ، که تماشای کوه های استوار ، درختان سر سبز و زیبایی های طبیعت سختی راه را از ذهنمان دور می کند .

بعد از طی مسافتی به روستای علی آباد می رسیم. روستایی کوچک و باصفا در منطقه ای ییلاقی که تقریبا خالی از سکنه است و فقط در زمان تفریح یا جمع آوری محصولات به آن سر می زنند . دل کندن از زیبایی های این روستا سخت است اما زمان کمی که برای رسیدن به مقصد داریم ما را پس از توقفی کوتاه دوباره راهی جاده شیلاندر می کند .

علی آباد زنجان
photo by Maryam Fallah | Karnaval
علی آباد زنجان
photo by Maryam Fallah | Karnaval
علی آباد زنجان
photo by Maryam Fallah | Karnaval

به شیلاندر می رسیم

وجود جاده ای باریک و سنگلاخی در کنار دره ای عمیق ، لذت و ترس را چاشنی سفرمان می کند . بالاخره بعد از ساعت ها و گذر از این جاده ، روستای شیلاندر از دور نمایان می شود . روستایی پلکانی در میان کوه ها و چشم اندازی زیبا که هر بیننده ای را به وجد می آورد .

چه زیبا جلوه می کند حضور خدا در این روستا . وجود درختانی کهن و چندین ساله ، آبشارها ، رودخانه پایین دست روستا همه و همه زیبایی طبیعت را دوچندان می کند . جالب ترین قسمت سفرمان آنتن دهی خطوط تلفن همراه و اینترنت قوی در این روستای دورافتاده است .

شیلاندر این روستای زیبا و منحصر به فرد که زیباییهایش روز به روز در حال محو شدن هستند نیاز به توجه دارد . چه قدر حیف است که چنین روستای زیبا و بکری در گذر زمان کاملا فراموش و تخریب شود . روستایی که هر خانه اش قصه ای برای گفتن دارد . روستایی که کارناوال در مطلب شیلاندر؛ زنجان | ماسوله ی گمشده به بررسی دقیق تر آن پرداخته است.

پس از توقف در این روستا و غرق شدن در زیبایی هایش دوباره دل به #جاده می سپاریم و در راه بازگشت آن همه زیبایی را با خود مرور می کنیم .

جاده شیلاندر
photo by Maryam Fallah | Karnaval
جاده شیلاندر
photo by Maryam Fallah | Karnaval
جاده شیلاندر
photo by Maryam Fallah | Karnaval
شیلاندر
photo by Maryam Fallah | Karnaval

سخن آخر

دل به جاده بزنید و مقاصد کمتر دیده شده را کشف کنید . لذت بودن در مناطق بکر را تجربه کنید . آیا تجربه ای از سفر به مناطق کمتر شناخته شده دارید ؟ و یا در مسیر سفر به جاذبه هایی برخورده اید که نسبت به آنها کم لطفی شده است ؟ تجربیات و مشاهدات خود را با کارناوال به اشتراک بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.