karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

شنیدن نام شهر اصفهان اذهان همگان را به یکباره راهی آثار تاریخی بی نظیر عصر صفویه و حس و حال شگفت انگیز سوغات و دیدنی های این شهر می کند و یک روز، قطعا برای سرک کشیدن به تمام زیبایی های این دیار کهن زمانی بسیار اندک است؛ اما یک زوج گردشگر هلندی-لهستانی تصمیم گرفتند تا در 24 ساعت به بازدید از مهم ترین جاذبه های این شهر بروند و عکس هایی بی نظیر از آن ها تهیه کنند.

مارتا (Marta) و جی دی (J D) زوجی هستند که در سال 2012 با یکدیگر آشنا شدند؛ هر دو در علم شیمی سر رشته داشته و عاشق سفر و جهانگردی هستند. این دو از سال 2015 تا کنون بار سفر بسته و بسیاری از نقاط جهان را از نظر گذرانده اند. یکی از مقاصد آن ها نیز کشور عزیزمان ایران بوده است. این زوج دوست داشتنی خاطرات و عکس های سفرشان را در وبسایتی به نام این سِرچ آو اومامی (In Search of Umami) با دیگران به اشتراک می گذارند و جالب است بدانید که اومامی واژه ایست هندی و معنای طعمی خوش و لذت بخش می دهد؛ گویی این دو گردشگر کنجکاو طعم خوش زندگی را از سفرهایشان طلب می کنند!

امروز می خواهیم تجربه ای جدید کسب کنیم و شهر مشهور اصفهان را، از دید مارتا و جی دی ببینیم تا بدانیم که اگر تنها یک روز برای بازدید از این شهر فرصت داشته باشیم، باید به کدام نقاط سر بزنیم؟ اگر شما هم مانند کارناوال مشتاق با خبر شدن از تجربیات سفر این زوج و دیدن عکس های شگفت انگیزشان هستید، راه اصفهان را در پیش بگیرید و ما را همراهی کنید.

پیش از این نیز با این زوج گردشگر همراه شدیم و نظرشان را در مورد سفر به ایران مورد بررسی قرار دادیم که از طریق لینک زیر می توانید این مطلب را بخوانید.

ورود به صفحه اختصاصی سفر زوج گردشگر اروپایی به ایران

مسجد شیخ لطف الله

Marta

1- یافتن اقامتگاه

 مارتا و جی دی سفرهای بسیاری در پیش دارند و به همین جهت در هر مقصد اقامتگاه هایی با قیمت اقتصادی و به صرفه انتخاب می کنند؛ اما در اصفهان برای یافتن مکانی مناسب و ارزان، با مشکل مواجه بودند.

به گفته ی آن ها مسافرخانه های ارزان قیمت این شهر کیفیت بسیار پایینی داشتند و آن ها نهایتا ناچار شدند به اتاقی بسیار نامرتب، صرفا برای خواب اکتفا کنند. البته این موضوع اشتیاقشان برای بازدید از شهر را دو چندان کرده بود!

2- میدان نقش جهان، میراث جهانی شهر اصفهان

میدان نقش جهان که ساخت آن به قرون 16 و 17 بر می گردد، اولین هدف آن ها بود. زیرا این میدان قلب شهر اصفهان و یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو به شمار می رود. بازار نقش جهان که دور تا دور میدان را شامل می شود و جاذبه های اطراف میدان، برای این زوج بسیار جذاب و دیدنی جلوه کرده اند.

میدان نقش جهان

Marta

3- پرتوهای صبحگاهی در مسجد شیخ لطف الله

مسجد کوچک و بی مناره ی شیخ لطف الله، به خوبی خودش را در دل مارتا و جی دی جا کرده است. معماری اصیل و تزئینات منحصر به فرد مسجد از یک سو و پرتوهای سحرانگیز خورشید که با طنازی خود را از لابه‌لای حفره های این مسجد به درون شبستان می رسانند از سویی دیگر، سبب حیرت این زوج شدند.

خصوصی بودن این مسجد برای خاندان سلطنتی و ابعاد کوچکش، هرچه بیشتر آن را در نظر گردشگران جذاب و دنج می سازد و زیبایی های حیرت انگیز آن، هر چشمی را به خود خیره می کند.

مسجد شیخ لطف الله

Marta

پنجره مسجد شیخ لطف الله

Marta

4- نگاهی به مسجد شاه

این مسجد بر خلاف شیخ لطف الله، برای استفاده ی عموم بنا شده است و در همین راستا، ابعادی بزرگ تر و همچنین دو مناره دارد. به همین جهت شاید حس خوبی که مارتا و جی دی از آن دریافت کردند، کمتر از مسجد قبلی بوده است. البته این امر چیزی از معماری دیدنی و بی نظیر مسجد شاه نمی کاهد. از نظر جی دی این مسجد یکی از مهم ترین مساجد سراسر ایران به شمار می رود.

گردشگر خارجی در مسجد شاه

Marta

مسجد شاه

Marta

سقف مسجد امام

Marta

5- چرخی در عمارت عالی قاپو

عمارت عالی قاپو از 6 طبقه تشکیل شده است که 5 طبقه ی اول آن نتوانستند توجه این دو گردشگر را به خود جلب کنند؛ اما به محض ورود به طبقه ی ششم که همان سالن موسیقی است، محو تماشای تزئینات و نقاشی های این اتاق گشتند. البته، متاسفانه نبودن راهنما جهت توضیح بیشتر در مورد این قسمت، سبب دلسردی این زوج شده بود.

آن ها همچنین از چشم اندازی که با ایستادن بر تراس عالی قاپو می توان رویت کرد بسیار لذت برده بودند؛ اما به نظرشان وجود داربست ها جهت بازسازی، کمی تراس را به هم ریخته جلوه می دهد.

عالی قاپو

Marta

6- سی و سه پل، نماد اصفهان

مارتا و جی دی، سی و سه پل را به عنوان آخرین مقصد و حسن ختام بازدید یک روزه ی خود از اصفهان برگزیدند. این پل یکی از مشهورترین نمادهای شهر اصفهان محسوب می شود و به نظر این دو، بازدید از آن یکی از واجبات سفر به این شهر است.

در زمان بازدید مارتا و جی دی، آبی در زایند رود جریان نداشته است و آن ها از دیدن مردمی که در بستر رود به پیک نیک مشغولند یا نوجوان هایی که زیر پل با دوستانشان تفریح می کنند، متعجب گشته بودند. نورپردازی ها و معماری پل به نظر آن ها بسیار دیدنی است و جلوه ی آن تا ابد در ذهنشان باقی می ماند.

سی و سه پل

Marta

گردشگر خارجی در زاینده رود

Marta

سخن آخر

سفری با زوج جوان و گردشگر لهستانی-هلندی داشتیم و از تجربیات یک روزه ی آن ها در شهر اصفهان بهره جستیم؛ در میدان نقش جهان گشتیم و در کنارشان به دیدار زاینده رود رفتیم.

شما اگر تنها یک روز برای گردش در این شهر فرصت داشتید، به کدام آثار دیدنی سر می زدید؟

آیا تجربه ای از سفر به شهر اصفهان دارید؟

ما را از خاطرات و تجربیات سفرتان به این شهر تاریخی، مطلع سازید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.