karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 تیر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جزیره ها همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته اند، زمینی خشک در میان آب های بی کران کنجکاوی را بر می انگیزد، چه شد این جزیره در این آبها قرار گرفت ؟ یا رموز و عجایب این جزیره چیست؟

امروز می خواهیم به جزیره ای سر بزنیم در کشور #ترکیه و شهر پر آوازه ی #آنتالیا، شهری که به دلیل موقعیت خوب آب و هوایی و هم جواری در کرانه ی مدیترانه معروف و پر از اماکن تفریح و خوش گذارنی است ؛ همه روزه گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای تفریح و استراحت به آنتالیا می روند ، این شهر به دلیل نزدیکی و جذابیت های فراوانش یکی از مقاصد پر رفت و آمد برای ایرانیان است. 

پس چه خوب است سری بزنیم به جزیره ای کوچک و زیبا به نام جزیره ی موش ( Island mouse ) که در همین نزدیکی ها است.

با کارناوال همراه باشید، سفری کوتاه و زیبا در پیش داریم.

جزیره ی موش | آنتالیا

جزیره ای زیبا و بکر

اینجا سواحل مدیترانه است، ساحل کالکان ( kalkan ) جایی که زیبایی طبیعی چشمانمان را نوازش می دهد، در واقع کالکان از معدود مناطق ساحلی آنتالیا است که از چشم توریست ها جا مانده است به همین دلیل بافتی محلی دارد. ساکنان این منطقه بسیار مهمان نواز هستند و در حد توان از کمک هایشان دریغ نمی کنند.

جزیره ی موش جایی است که اگر شانس رفتن به آنجا را داشته باشیم هیچ گاه آن را از دست نمی دهیم. این جزیره نزدیک به سواحل کالکان است ، جزیره ای کوچک که با فاصله ای نه چندان دور چند جزیره ی دیگر و کوچکتر هم در اطرافش دارد، از دور انگار قطعاتی هستند که با سحر و جادو روی آب شنا می کنند.

این جزیره خلاف تصوری که نامش در ذهن ها ایجاد می کند هیچ موشی ندارد و تنها به دلیل شکل کوچک و موش مانندش در میان آب های مدیترانه به جزیره ی موش معروف شده است ، اما این جزیره ی کوچک و به ظاهر بامزه ، مار های خوش خط و خالی دارد که همین باعث می شود  اغلب گردشگران از رفتن به این جزیره پشیمان شوند، اما حس کنجکاوی ما را به سوی این جزیره می کشاند، حالا می خواهیم باهم به جزیره ی موش ها و مار ها برویم تا از نزدیک عجایب این جزیره را کشف کنیم ، به دلیل شکل برش این جزیره و صخره ای بودن قسمت های پایینش و این که از کشتی به درون قایق رفتن و وارد جزیره ی موش شدن هزینه ی جداگانه دارد همه گان به داخل جزیره نمی روند و تنها افرادی که بسیار کنجکاو هستند این کار را انجام می دهند.

جزیره موش آنتالیا
جزیره موش آنتالیا
photo by alexander zagarskikh

سفر به جزیره ی موش

جزیره ی موش از دور مثل مرواریدی در مدیترانه می درخشد و ما را به خود دعوت می کند، بعد از 40 دقیقه کشتی سواری نمای جزیره پر رنگ تر می شود و از دور پرندگان دریایی که بر فراز این جزیره ی کوچک در پروازند نمایان می شوند، این پرندگان از صبح تا زمان غروب خورشید بالای این جزیره در پروازند و تلاش می کنند مار های این جزیره را شکار کنند.

از کشتی باید سوار بر #قایق های کوچک شویم تا به جزیره ی موش برویم چون کشتی نمی تواند بر بدنه ی صخره ای این جزیره پهلو بگیرد، جزیره ی موش جزیره ای کاملا صخره ای است و برای رفتن بر فراز آن باید از صخره ها بالا برویم همچنین پوشش گیاهی آن که نوعی بوته ی خار مانند است و در تمام جزیره با یک تراکم پخش شده است، در حین بالا رفتن باید مراقب بوته ها هم باشیم.

قدم که به بر زمین جزیره ی موش می گذاریم متوجه می شویم دیگر آنقدر که از دور کوچک بود کوچک به نظر نمیرسد اما منظره ای فوق العاده را نمایان می کند.

سفر به جزیره ی موش
سفر به جزیره ی موش
سفر به جزیره ی موش

جالب های جزیره ی موش

نام این جزیره را به دلیل شکل فیزیکی کوچک آن موش گذاشته اند ، جزیره ی موش زمین کوچکی است در پهنای دریای بی کران مدیترانه و به راستی شبیه موشی کوچک به نظر می رسد.

جزیره ی موش به دلیل مارهایی که در این جزیره زندگی می کنند هیچ موشی ندارد، می گویند در قدیم این منطقه موش های زیادی داشته است اما امروزه همه ی آنها طعمه ی مار های جزیره شده اند.

مارهای جزیره ی موش از پرندگان و ماهی ها تغذیه می کنند و خطری برای ما ندارند و به دلیل رفت و آمد گردشگران به این جزیره ی کوچک اغلب اوقات در سوراخ هایشان پنهان هستند.

جزایر موش آنتالیا
ماد رد جزایر موش آنتالیا

ویدئویی زیبا از جزیره موش آنتالیا

تفریحات جزیره

در اطراف این جزیره ی زیبا امکان غواصی وجود دارد و گردشگران با تور های گردشگری ای که از قبل تهیه کرده اند می توانند در این منطقه غواصی کنند یا اگر غواصان ماهری هستند به تنهایی به غواصی بپردازند.

همچنین در اطراف این جزیره ی زیبا شنا هم آزاد است البته باید شناگر ماهری بود ، از دیگر تفریحات هیجان انگیز این #جزیره بالارفتن از صخره های جزیره است که کاری دشوار است و بهتر است افرادی از صخره ها بالا بروند که شناگرهای خوبی هستند چون هر لحظه امکان سقوط وجود دارد، به همین دلیل اغلب تورهای گردشگری این منطقه ، بازدیدکنندگان را بر روی این جزیره نمی برند.

اگر شنا خوب نمی دانید ولی بسیار علاقمند به دیدن این جزیره هستید بهتر است با تجهیزات کوهنوردی از صخره ها بالا بروید تا در آب سقوط نکنید؛ از دیگر جذابیت های این جزیره آب زلال و پاک اطراف جزیره است که زیبایی های جزیره را دوچندان کرده است و ماهی های داخل آب را می توان دید.

برای رسیدن به این جزیره باید کشتی یا قایق سواری کنید که خود به تنهایی تجربه ی هیجان انگیز و جالبی است .

تفریحات جزیره موش
تفریحات جزیره موش

تاریخچه ی جزیره

در این جزیره ی کوچک و زیبا آثاری از وجود قلعه ای کوچک متعلق به زمان پادشاهی سلطان محمد رشاد پیدا شده است که گویا از آن برای نگه داری وسایل و غنائم دزدان دریایی استفاده می شده است و محل رفت و آمد دزدان دریایی بوده است ، البته مطالعات دقیق تاریخی در این مکان انجام نشده است و بیشتر به حدس و گمان شباهت دارد ولی به دلیل موقعیت بسیار خوب این جزیره ی کوچک برای دزدان دریایی احتمال صحت این فرضیه زیاد است.

جزیره انتالیا

هزینه و موقعیت جغرافیایی

هزینه ی رسیدن به جزیره ی موش بنابر این که با چه وسیله ای به آن جا بروید متفاوت است ، البته می توانید از تورهای گردشگری مخصوص ایرانیان در #مدیترانه استفاده کنید، این تورها شامل کشتی سواری و یک وعده غذا و گردش در جزیره ی موش می شود این تورها هزینه ای معادل 70 دلار یا 245 هزار تومان دارند.

از ساحل کالکان می توانیم با کشتی به این جزیره برویم تا تجربه ی #کشتی سواری را هم داشته باشیم، از زمان حرکت از ساحل تا جزیره ی موش با کشتی و آرام آرام 50 دقیقه طول می کشد و برای سفری کوتاه به این جزیره باید 3 تا 4 ساعت زمان صرف کنیم.

هزینه ی گردش در جزیره ی موش با قایق چیزی حدود 20 دلار یا 70 هزار تومان می باشد.

هزینه ی غواصی هم نسبت به خدماتی که انتخاب می شود تا 870 هزار تومان یا 250 دلار می رسد .

موقعیت: ترکیه، آنتالیا، منطقه ی کالکان، جزیره ی موش.

Position: Kalkan Harbour, Kalkan 07960, Turkey

 

جزیره ی موش | آنتالیا

توصیه کارناوال

در میان مکان های گردشگری و مراکز خرید شهر پر آوازه ی آنتالیا تجربه ی #سفر به این جزیره ی زیبا را از دست ندهید حتی اگر موفق به صعود بر بالای این جزیره نشوید مناظر خیره کننده ی این جزیره توجه شما را به خود جلب می کند.

اگر برای اولین بار به این جزیره می روید بهتر است با تور و راهنماهای مخصوص آنها به این جزیره بروید تا امنیت شما تضمین شده باشد چون عمق آب در این مناطق بسیار زیاد است.

حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا این تجربه ی زیبا را همیشگی کنید، سفر خوبی در پیش داشته باشید.

جزیره موش آنتالیا

کلام آخر

امروز به جزیره ی موش رفتیم که بر خلاف نامش مکانی ترسناک نیست بلکه می تواند جزیره ای رمانتیک یا هیجان انگیز باشد ، از این که ما را در این سفر همراهی کردید سپاس گذاریم، منتظر نظر و پیشنهادات شما هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.