karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 مرداد 1398

به روز رسانی

03 مرداد 1398

تحصیل کودکان در کانادا، آرزوی مادر و پدرهایی است که تمایل دارند فرزندان‌شان از اول، مسیر تحصیلی استانداردی را پشت سر بگذارند. کارناوال در این مقاله صفر تا صد این راه به شما نشان می دهد و درباره مسائلی چون ویزای تحصیلی کودکان در کانادا و هزینه ویزای دانش آموزی کانادا حرف می زند. 

اگر دوران دانش آموزی را تمام کرده اید و آماده ورود به دانشگاه اید، می توانید با خواندن مهاجرت دانشجویی به کانادا، تمام و کمال از این فرآیند مهاجرت خبردار شوید. 

در ادامه خواهید خواند...

  1. مراحل مهاجرت تحصیلی کودکان به کانادا
  2. سن قانونی در کانادا چقدر است؟
  3. مشاوره رایگان برای انتخاب مدرسه و ثبت نام
  4. دبیرستان های کانادا
  5. همراهان کودک مهاجر
  6. چطور می توان قیم مناسب پیدا کرد؟
  7. مراحل به رسمیت شناختن قیم کودک
  8. ویزای گاردین کانادا یا ویزای عادی؟
  9. هزینه مدارس بین المللی در کانادا
  10. ویزای تحصیلی یا جواز تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی

مراحل مهاجرت تحصیلی کودکان به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی کودکان به کانادا باید چند مرحله کلی را پشت سر بگذارید که عبارت اند از:

  1. انتخاب مدرسه و اقدام برای گرفتن پذیرش
  2. انتخاب همراه یا قیم
  3. دریافت ویزای تحصیلی یا جواز تحصیلی

در ادامه به طور کامل به این موارد خواهیم پرداخت.

سن قانونی در کانادا چقدر است؟

مهاجرت تحصیلی کودکان با دانشجویان تفاوت هایی دارد که بدیهی ترینش، تفاوت سن است. در واقع این تفاوت سنی و یا بودن زیر سن قانونی، باعث می شود تا دردسرها و البته مسئولیت های مهاجرت تحصیلی کودکان بیشتر باشد. خوب است بدانید در کانادا، سن قانونی کاملا به «ایالت» محل زندگی بستگی دارد. یعنی این ایالت است که سن قانونی افراد را مشخص می کند. 

ایالت ها یا مناطق

سن قانونی

آلبرتا (Alberta)، انتاریو (Ontario)، منیبوتا (Manitoba)، جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)، کبک (Quebec)، ساسکاچوان (Saskatchewan)

18

بریتیش کلمبیا (British Columbia)، نیوبرانزویک (New Brunswick)، نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)، قلمروهای شمال غرب (Northwest Territories)، نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، نوناووت (Nunavut)، یوکان (Yukon)

19

درباره مدارس کانادا

بسته به ایالت محل تحصیل، کودکان از 5 یا 6 سالگی تحصیل را شروع می کنند و تا 18 و یا 19 سالگی در مدارس کانادا مشغول به تحصیل خواهند بود.

مقاطع تحصیلی

باید بدانید حتا مقاطع تحصیلی ناحیه به ناحیه متفاوت اند. خصوصا این تفاوت در مقطع راهنمایی یا دبیرستان دوره اول دیده می شود. با این حال می توان گفت رایج ترین شکل مقاطع به ترتیب زیر است:

  • مهد کودک: مختص بچه های 5 و 6 ساله
  • دبستان | Elementary School: پایه 1 تا 6: بچه های 6 تا 12 سال
  • راهنمایی | Junior high school: پایه 7 تا 9: بچه های 12 تا 15
  • دبیرستان | Secondary school: پایه 10 تا 12: بچه های 15 تا 18

انواع مدارس 

  • مدارس عمومی: این مدارس برای ساکنان و تابعان کانادایی کاملا رایگان است اما این موضوع شامل مهاجران نمی شود و باید شهریه پرداخت کنند. 
  • مدارس خصوصی: در مقایسه با مدارس عمومی امکانات بیشتر و شهریه گران تری دارند.
  • مدارس شبانه روزی: در این مدارس دانش آموزان می توانند ضمن تحصیل، در فضای مدرسه اقامت کنند. مدارس شبانه روزی گران ترین مدارس کانادا هستند. 

اطلاعات عمومی

  • تمام دانش آموزان پس از به اتمام رساندن دبیرستان، دیپلم دریافت می کنند. 
  • در بسیاری از نواحی کانادا می توان مدارسی به زبان های انگلیسی یا فرانسوی پیدا کرد. 
  • در اغلب مدارس، سال تحصیلی از هفته اول سپتامبر (اوایل شهریور) شروع و در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) تمام می شود. 
  • روزهای تحصیلی مدارس کانادا از دوشنبه تا جمعه است.
  • اغلب مدارس کانادا مختلط هستند؛ اما برخی از مدارس خصوصی تفکیک جنسیتی دارند.
  • مدارس کانادا کتاب های درسی را به دانش آموزان قرض می دهند اما تهیه لوازم تحریر به عهده خانواده هاست. 
  • تمام دانش آموزان در طی سال تحصیلی چندین بار کارت گزارش دریافت می کنند که پیشرفت آن ها را برای خانواده ها شرح می دهد. 
  • تمام بچه ها برای دسترسی به مدرسه می توانند از اتوبوس مدرسه استفاده کنند.
  • مدارس کانادا اغلب چند روز به دلیل طوفان یا سرمای شدید تعطیل می شوند که اطلاعیه این تعطیلی را می توانید از اخبار مدرسه، رادیو و تلویزیون پیگیری کنید. 

مشاوره رایگان برای انتخاب مدرسه و ثبت نام

برای بررسی مدارس، انتخاب آن ها و طی کردن مراحل ثبت نام فرزندتان، می توانید روی متخصصان کارناوال حساب کنید. برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت این فرم را تکمیل کنید. البته مشاوره ما تنها شامل موارد ذکر شده نمی شود و شما می توانید در مورد مهاجرت به کانادا نیز از مشاوران ما کمک بگیرید. 

مهاجرت دانش آموزی کانادا

دبیرستان های کانادا 

همان طور که گفتیم دبیرستان ها 3 مقطع 10، 11 و 12 دارند. جالب آن که به غیر از ریاضی، انگلیسی، اجتماعی و علوم، باقی دروس مقطع ده و یازده انتخابی هستند. در مقطع دوازدهم نیز فقط درس انگلیسی اجباری است و باقی دروس را خود دانش آموز انتخاب می کند. در واقع ابتدای سال تحصیلی بر حسب نمرات سال های قبل، می تواند برای سال آخر خود انتخاب واحد کند. 

شرایط ورود به دانشگاه در کانادا

برای ورود به دانشگاه، نمرات مقطع 11 و 12 هر دانش آموز اهمیت دارد و دانش آموزان بر اساس آن می توانند برای ورود به رشته های مختلف دانشگاه ها درخواست دهند. به طور مثال برای تحصیل در رشته هنر، نمرات درس انگلیسی، ریاضی، اجتماعی، زبان های دوم و هنرهای تجسمی و نمایشی حائز اهمیت هستند. البته حداقل نمره قابل قبول در دروس موردنظر، بسته به دانشگاه متفاوت خواهد بود. بنابراین مهم است که در ابتدای دبیرستان، دانش آموزان برای آینده تحصیلی خود برنامه ریزی کنند و به دروس انتخابی دبیرستان توجه داشته باشند.

همراهان کودک مهاجر

یکی از مهم ترین نکات در مهاجرت تحصیلی کودکان، مراقبت و حمایت والدین و یا سرپرست قانونی است. یعنی این افراد باید ثابت کنند که در تمام مدت اقامت کودک در کشور کانادا، مواظب او هستند. به همین دلیل لازم است که حتما کودکان زیر 17 سال:

  • همراه والدین و یا سرپرست قانونی خود به کانادا بروند.
  • یا در کانادا قیم داشته باشند؛ یعنی همراه قیم و در خانه او زندگی کنند. 

توجه داشته باشید که:

  • وجود یکی از والدین هم برای همراهی کودک کافیست و دیگر برای مهاجرت تحصیلی نیازی به قیم نیست. 
  • فقط و فقط بزرگسالانی که شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم این کشور را دارند می توانند قیم باشند و مراقبت و حمایت از کودکان مهاجر را به عهده بگیرند. 
  • به طور کلی وجود قیم برای افراد 17 سال به بالا الزامی نیست اما بسته به شرایط متقاضی، مسئولان سفارت کانادا می توانند وجود قیم را برای یک فرد بالای 17 سال الزامی بدانند.  

چطور می توان قیم مناسب پیدا کرد؟

برای انتخاب قیم باید به دنبال افرادی بود که:

  • صلاحیت و مسئولیت پذیری لازم برای مراقبت و حمایت دائم از کودک را داشته باشند.
  • محل زندگی آن ها در محدوده مدرسه کودک قرار داشته باشد. 

می توانید صفر تا صد پیدا کردن قیم کودک تان را به کارناوال بسپارید. 

مراحل به رسمیت شناختن قیم کودک

برای تائید قیم کودک و ثبت رسمی او، والدین باید این فرم مربوط به قیم را دانلود و تکمیل کنند و همراه درخواست اجازه تحصیل کودک ارسال کنند. 

توجه داشته باشید که دو صفحه فرمی که در بالا گذاشتیم، مشابه هم هستند اما:

  • صفحه اول را باید قیم کودک امضا کند و برگه امضا شده را در کانادا به دفاتر ثبت اسناد ببرد و یا به تائید وکیلی رسمی برساند. 
  • صفحه دوم را باید هر دو والد و یا سرپرست قانونی در ایران به صورت محضری امضا کنند. 

در صفحه اول، قیم باید تمام موارد و وظایفی را که او و والدین کودک بر سر آن به توافق رسیده اند را شرح دهد. این وظایف تعریف شده باید به اندازه ای دقیق و حساب شده باشند تا کارکنان سفارت کانادا را متقاعد کند که کودک مهاجر در حال تحصیل، از حمایت کافی قیم برخوردار است. 

ویزای گاردین کانادا یا ویزای عادی؟

اگر در وبسایت های فارسی جستجو کرده باشید، احتمالا عنوان «ویزای گاردین کانادا» به چشم‌تان خورده است. باید بدانید در وبسایت رسمی کانادا و طبقه بندی انواع ویزا، چیزی به این اسم وجود ندارد. یعنی گرچه همراهان دانش آموز (پدر و مادر) برای سفر به کانادا باید برای دریافت ویزا اقدام کنند؛ اما این ویزا همان ویزای عادی کاناداست. 

هزینه مدارس بین المللی در کانادا

بسته به این که مدرسه دولتی یا خصوصی را برای فرزندتان انتخاب می کنید، هزینه های متفاوتی پیش روی شماست. از آن جا که فرزندان شما تابعیت کانادا را ندارند، باید برای مدارس دولتی نیز شهریه بپردازید.

شهریه سالانه مدارس عمومی و خصوصی بین المللی کانادا: بین 10,000 دلار (526,100,000 تومان) تا 38,000 دلار (1,999,180,000 تومان)

شهریه سالانه مدارس شبانه روزی: بین 30,000 دلار (1,578,300,000 تومان) تا 60,000 دلار (3,156,600,000 تومان)

ویزای تحصیلی یا جواز تحصیلی کانادا

تمام کودکانی که به قصد تحصیل شش ماهه یا بیشتر به کشور کانادا مهاجرت می کنند، باید برای «ویزای تحصیلی» یا «جواز تحصیلی» اقدام کنند. این موضوع شامل کودکانی که به همراه خانواده به کانادا مهاجرت می کنند هم می شود. ما در مطلبی جداگانه به طور مفصل به ویزای تحصیلی کانادا پرداخته ایم و هزینه ها و مدارک لازم برای را در آن ذکر کرده ایم. شما با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات تان در مورد تحصیل در کانادا را کامل کنید. 

ویزای دانشجویی کانادا

مشاوره رایگان کارناوال برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

به دنبال راهی هستید که فرزندان خود را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بفرستید؟ کافیست همه چیز را به کارناوال بسپارید. فقط فرم زیر را تکمیل کنید تا مشاوران و متخصصان ما، در اولین فرصت پرونده و امکان مهاجرت‌تان را بررسی کنند و با شما تماس بگیرند.

فرم مشاوره مهاجرت

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.