karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

11 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با پیشرفت در #تکنولوژی ما شاهد تغییرات زیادی در دنیای پیرامون خود هستیم . در صنعت گردشگری نیز این تحولات به چشم می خورند . سفرها در زمان کمتری و با امنیت بیشتری صورت می گیرند . کیفیت سفرها نیز افزایش پیدا کرده است . اگر این تحولات را دنبال کنیم متوجه خواهیم شد که روز به روز این صنعت گردشگری در دنیا غنی تر و بزرگتر می شود و یکی از دلایل آن وارد شدن تکنولوژی در این صنعت می باشد . 

هواپیماها ، کشتی ها و قطار ها همگی امروزه با دیروز کاملا متفاوت شده اند . 

امروز قصد داریم شما را با یکی از جالب ترین و در عین حال به روزترین تکنولوژی ها آشنا کنیم . نام این محصول شگفت انگیز لیلیوم ( Lilium ) است . هواپیمای دو نفره ی کوچکی که می تواند در هر مکانی به پرواز در بیاید یا فرود آید ، بدون کوچکترین صدایی به لطف موتورهای برقی خود . 

همراه کارناوال باشید تا با #لیلیوم بیشتر آشنا شویم .

لیلیوم | Lilium
لیلیوم | Lilium

با لیلیوم ( Lilium ) آشنا شویم

یک هواپیمای کوچک را تصور کنید که بوسیله ی موتورهای کوچک و برقی بدون ایجاد کردن کوچکترین صدایی از حیات خانه به پرواز در بیاید و حتی همسایه ها متوجه به پرواز در آمدن هواپیما هم نشوند . این هواپیما نامش لیلیوم ( lilium ) است . 

طراح این هواپیما یک تیم آلمانی است و امیدوار هستند که در سال 2018 بتوانند ساخت لیلیوم را به پایان برسانند . 

شکل ظاهری جالب این هواپیمای کوچک یکی از ویژگی های آن به حساب می آید . در نگاه اول متوجه خواهید شد که گویی شبیه به یک تخم مرغ ساخته شده است ولی با کمی دقت می بینید که چه طراحی و مهندسی ظریفی در پشت این محصول نهفته است . 

لیلوم هواپیمایی دو نفره است و بصورت عمودی پرواز می کند و فرود می آید . در نتیجه می تواند در مکان هایی که هلی کوپتر ها از آن استفاده می کنند نیز فرود بیاید یا پرواز کند . 

لیلیوم به محیطی 15 متر در 15 متر نیاز دارد تا بتواند پرواز کند یا فرود بیاید . سرعت این هواپیما می تواند به 400 کیلومتر در ساعت برسد و مسیری 500 کیلومتری را طی کند . 

لیلیوم | Lilium
لیلیوم | Lilium

لیلیوم ، هواپیمای هر روز

این هواپیما در ابتدا توسط 4 دانشجوی فارغ التحصیل شده از دانشگاه مونیخ آلمان به نام های Daniel Wiegand ، Patrick Nathen ، Sebastian Born و Matthias Meiner معرفی شد و ایده ی ساختش نیز همین افراد ارائه دادند . 

شرکتی که ساخت این هواپیما را بر عهده گرفته است در سازمان فضایی اروپا قرار دارد . 

هدف این شرکت ساختن هواپیمایی است تا بتوان از آن به راحتی هر روز استفاده کرد و از نظر قیمت در سطح بالایی نیز قرار نداشته باشد . 

برای از بین بردن صدای این هواپیما از موتورهای برقی استفاده کرده اند .

اندازه ی لیلیوم به گونه ای طراحی شده که بتوان از آن در هر محیطی استفاده کرد . 

لیلیوم | Lilium

پرواز فقط در شرایط آب و هوایی مناسب

از لیلیوم تنها باید در شرایط آب و هوایی مناسب استفاده کرد و در نور روز به پرواز در بیاید . پس فرود در مقابل رستوران های لوکس در شب را از ذهن خود خارج کنید . 

در اصل این طور به نظر می رسد که از این هواپیما تنها می توان در زمین های وسیع استفاده کرد ولی طبق گفته ی شرکت سازنده هدف این است که بتوان از لیلیوم در تمامی حالت ها بصورت عمودی استفاده کرد . 

دو نفره بودن لیلیوم آن را در دسته ی هواپیماهای اسپرت قرار می دهد و برای پرواز با آن نیازمند آموزش 20 ساعته خواهید بود تا گواهینامه ی پرواز را بگیرید . 

لیلیوم | Lilium
لیلیوم | Lilium

می توان یک لیلیوم خرید ؟

هنوز قیمت این محصول برای فروش اعلام نشده است و در بازار نمی توان یک لیلیوم را خرید . ولی شرکت سازنده وعده داده است که این محصول از دیگر محصولات مشابه در بازار ارزان تر خواهد بود . 

به احتمال زیاد بعد از سال 2016 شاهد این هواپیما در بازار جهانی خواهیم بود . 

هدف نهایی ساخت این هواپیما این است که دیگر این نوع هواپیماها در انحصار افراد ثروتمند نباشد . 

لیلیوم | Lilium
لیلیوم | Lilium

نگاهی به ویژگی های لیلیوم

1) لیلیوم یک هواپیمای برقی به حساب می آید .

2) این هواپیما بصورت عمودی به پرواز در می آید و همین طور نیز فرود می آید .

3) از این هواپیما هر روز می توان استفاده کرد .

4) از لیلیوم تنها در شرایط آب و هوایی مناسب باید استفاده کرد .

5) به احتمال زیاد در سال 2018 شاهد لیلیوم در آسمان ها هستیم .

6) قیمت این هواپیما به گونه ای خواهد بود که بیشتر مردم بتوانند آن را تهیه کنند .

لیلیوم | Lilium
لیلیوم | Lilium
لیلیوم | Lilium

سخن اخر

نظر شما درباره ی این هواپیما چیست ؟ لیلیوم برای شما چه معنایی دارد ؟

آیا این مطلب مفید بود؟

10 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

البته اگر کسی این آرزو رو داره باید از ایران خارج بشه

انتشار:30 آذر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عباس

ممنون از مطالب خوبتون
هیجان خاصی داره که بتونیم با هواپیمای شخصی اونهم از خونه پرواز کنیم. امیدواریم یه روز بتونیم یکیش رو بخریم👍

انتشار:02 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ناشناس

سلام به همه پدر بزرگ من تعریف میکنه که در شهرستان که زندگی میکردن فردی با موتور طرح هندا که زیاد هم تو خیابان ها میبینیم خودش وسیله ای درست کرد و با اون پرواز کرد و به سلامت به زمین نشست تا اینکه فرود اومد سریعا گرفتن و بردنش ما داریم در ایران زندگی میکنیم این چیز ها رو که میبینیم واقا متوجه میشیم بهشت و جهنم در همین دنیا هست بهشت برا خارجی ها و جهنم برای ما من یک هلیکوپتر اسباب بازی هم که سوختی باشه نمیتونم بخرم برای همه و خودم آرزو دارم یه اتفاق های خوب بیوفته که ما ایرانی ها هم بتونیم به آرزو ها مون برسیم

انتشار:15 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.