karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در دهه ی اخیر کشور ترکیه میزبان توریست های زیادی است و ارتقای صنعت توریستیش را هم مدیون پوشاک ارزان قیمت، هتل های لوکس و ارزان و اماکن دیدنی خود می باشد. شهرهای استانبول و آنتالیا از محبوب ترین مقاصد در ترکیه هستند که کارناوال تا به امروز بارها به این دو سرزمین زیبا سفر نموده است.

در شهر زیبا و پاکیزه ی آنتالیا همیشه صحبت از تفریحات آبی و مراکز خرید لوکس و رنگارنگ است. سالانه میلیون ها گردشگر به آنتالیا سفر می کنند تا از طبیعت ناب آن بهرمند شوند و ساعاتی را در میان مراکز خرید و کالاهای رنگارنگش گشتی بزنند.

امروز ما هم می خواهیم باری دیگر به آنتالیا سفر کنیم اما کمی از مراکز خرید لوکسش دور شویم و در کوچه و خیابان ها بگردیم. شاید همه علاقه به خرید از فروشگاه های مدرن نداشته باشند و ترجیح دهند از بازارهای محلی و در میان مردمان میهمان نواز آنتالیا خریدهایشان را انجام دهند. به همین منظور تنها به بازارهای محلی در آنتالیا می رویم و با مهم ترین بازارهای این شهر آشنا می شویم.

البته می توانید با کلیک روی لینک های زیر هم با مراکز خرید این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید:

مراکز خرید آنتالیا | لذت بازارگردی به سبک امروزی در ترکیه

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا | انتخاب اول ایرانی ها در ترکیه

همچنین با کلیک بر ری لینک زیر می توانید، اطلاعات کاملی در مورد هتل ها، رستوران ها و تفریحات این شهر به دست بیاورید:

راهنمای سفر به آنتالیا

همراهمان بیایید تا بیشتر با بازارهای محلی شهر آنتالیا آشنا شویم.

بازارهای محلی آنتالیا
بازارهای محلی آنتالیا

1- بازار فرش لیدیا سوزانی | Lidya Suzani Carpet Gallery

کشورهای آسیایی بخصوص سرزمین هایی که در منطقه ی خاورمیانه قرار دارند، از دیرباز از فرش در خانه هایشان استفاده می کردند به همین دلیل هنوز هم رد پای هنر فرش بافی و فرش های نفیس در این مناطق دیده می شود.

در سراسر دنیا همیشه ایران با نام فرش های مرغوبش عجین شده اما کشورهایی مثل امارات متحده عربی و ترکیه هم برای خرید فرش مکان های خوبی هستند. در آنتالیا بازاری به نام لیدیا سوزانی وجود دارد که سراسر مملو از انواع فرش و زیرانداز است، متاسفانه اطلاعات دقیقی درباره ی حدود قیمت کالاها و تعداد فروشندگانی که در این مرکز فعالیت می کنند در دست نیست اما اگر قصد خرید فرش از آنتالیا را داشتید می توانید به آدرس مندرج مراجعه نمایید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، هیساپچی، بارباروس ماه.

.Address: Barbaros Mah. Hesapci Sok No:16, Antalya07100, Turkey

Phone Number: +90 242 247 2927
بازار محلی آنتالیا
بازار محلی آنتالیا

2- شنبه بازار آنتالیا | Cumartesi Pazarı 

لارا یکی از مهم ترین مناطق آنتالیاست که بیشتر امکانات آن برای رفاه توریست ها آماده سازی شده؛ صدها هتل، فروشگاه و مراکز تفریحی در لارا وجود دارد، اما در این ناحیه و در روز شنبه روزبازاری برپا می شود که از آن می توان لوازم خوبی تهیه نمود. اشیایی مثل عینک های زیبا، وسایل تزئینی و لباس برای همه سنین در این بازار برپا می شود. دیده شده که این بازار یکشنبه نیز برپا شود و تا پایان یکشنبه ادامه داشته باشد.

برای بازدید و خرید از این شنبه بازار کافی است به آدرس زیر مراجعه نمایید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، جاده قدیم لارا.

.Address: Eski Lara Yolu, Antalya, Turkey

بازار محلی آنتالیا
بازار محلی آنتالیا

3- بازار جمهوریت

یکی از مهم ترین مراکز خرید در شهر آنتالیا، مارک آنتالیا ( markantalya ) نام دارد که از مراکز مورد علاقه ی هموطنان ایرانی هم می باشد. این مرکز خرید در مراد پاشا قرار دارد که یکی از شلوغ ترین مناطق آنتالیا و مرکز این شهر است.

درست در جوار این مرکز خرید خیابانی به نام جمهوریت وجود دارد که محل خرید مردمان ساکن در آنتالیاست؛ خیابانی مملو از فروشگاه های لباس و عینک. شما با مراجعه به این خیابان می توانید خریدی خوب و با قیمت مناسب داشته باشید.

لازم به ذکر است که اجناس این بازار تقریبا با نصف قیمت مرکز خرید مارک آنتالیا عرضه می شود، این در حالی است که مارک آنتالیا قیمت هایی متوسط دارد. بسیاری از توریست ها از وجود چنین بازار محلی بی خبر هستند و از آن دیدن نمی کنند اما با مراجعه به آدرس زیر می توانید خیابان جمهوریت را بیابید.

* متاسفانه تصویری از این بازار محلی در دست نیست.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، خیابان کاظم اوزالپ، خیابان جمهوریت.

.Address: cumhuriyetçi Caddesi, Kazım Özalp Caddesi No:84, 07025 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید مارک آنتالیا

بازارهای محلی آنتالیا
بازارهای محلی آنتالیا

4- آنتالیا بازار | Antalya Bazaar

آنتالیا بازار یا بازار قدیمی آنتالیا نیز یکی از معروف و کهن ترین بازارچه های آنتالیا می باشد. اغلب فروشگاه های مستقر در این جا، پارچه فروشی و لباس فروشی هستند و پارچه های باب طبع محلیان را با قیمت های بسیار خوبی عرضه می کنند. همچنین شما با کمی جستجو می توانید انواع و اقسام ظروف را به سبک ترکی تهیه نمایید.

نام آنتالیا چند سالی است که بر زبان ها افتاده اما حقیقتا سرزمینی قدیمی و کهن است و آثار تاریخی و کهن زیادی در خود دارد، این بازار هم از جمله مکان های قدیمی موجود در شهر است که هنوز از آن استفاده می شود. برای آشنایی با فرهنگ و آداب مردمان تُرک، سر زدن به این بازارچه کوچک می تواند جذاب و جالب باشد.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، میدان کاواگی.

.Address: Meydankavagi Mh., 07200 Muratpasa/Antalya.Turkey

بازار محلی آنتالیا
بازارهای محلی آنتالیا
بازارهای محلی آنتالیا

5- بازار قدیمی | İki Kapılı Han

قدیمی ترین بازار آنتالیا ( old bazar ) یا بازار کهن و قدیمی نام دارد، شما علاوه بر خرید از این مجموعه می توانید با سبک بازار های قدیمی در ترکیه نیز آشنا شوید.

در بازار قدیمیم آنتالیا اجناسی مثل پاچه و پوشاک، لباس های محلی، جواهر و فرش خرید و فروش می شود و از هر کشوری برای خرید از این بازار به سوی آن می آیند و شما در این بازار گردشگران را از اقصی نقاط جهان می توانید مشاهده کنید.

درباره ی این بازار نکته ی قابل ذکری وجود دارد، گاهی بازار قدیمی آنتالیا آن قدر شلوغ می شود که خرید از آن دشوار است در این مواقع فروشندگان اغلب هزینه ها را درست حساب نمی کنند بنابراین باید خوب به هزینه ای که پرداخت می کنید توجه نمایید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا.

.Address: Antalya, Turkey

بازار قدیمی آنتالیا
بازار قدیمی آنتالیا

6- بازار گاراژ شرقی | Dogu Garaji Market

بازار گاراژ شرقی فروشگاه بزرگی است که به صورت روزانه فروشندگان در آن جمع شده و اقلامشان را به فروش می رسانند، اقلامی مثل پوشاک، محصولات چرمی، فرش با بافت ترکی، طلا و جواهرات، ظروف مسی، عطر، ادویجات و قهوه، آثار هنر دست ساز و حتی گاهی میوه و تره بار در این بازار ارئه می شود.

توجه داشته باشید به دلیل این که فروشندگان به صورت روزانه در این مرکز محصولاتشان را در معرض عموم قرار می دهند ممکن است هربار که به این روزبازار مراجعه می کنید اجناس جدیدی در آن ارائه شود.

* متاسفانه تصویری از این بازار در دسترس نیت و تصویر ارائه شده متعلق به این بازار نمی باشد.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرکز شهر آنتالیا.

.Address: Turkey ,Antalya, Antalya city center

بازارهای محلی آنتالیا

7- بازار های محلی کالجی

کالجی ( Kaleici ) یکی از محله ای قدیمی در آنتالیا است که اغلب آثار تاریخی این شهر نیز در همین محله قرار دارد، به طور کلی بافت این محله قدیمی و سنتی است اگر در این محله قدم بزنید در جای جایش بازارهای محلی و دست فروشانی را خواهید دید که محصولاتشان را به فروش می رسانند، اغلب این محصولات صنایع دستی، فرش، گلیم، پوشاک و... هستند.

در این محله کوچک و بزرگ، زن و مرد همه با همکاری هم در فروش محصولاتشان تلاش می کنند و حتی روی دیوارهای خانه هایشان اجناس را آویزان می کنند و می فروشند. شما در این بازارها می توانید محصولات را با قیمت های بسیار پایین خریداری نمایید، کافی است به محله کالجی مراجعه نمایید.

بازارهای محلی آنتالیا
بازارهای محلی آنتالیا

توصیه کارناوال

در شهر آنتالیا هزاران مرکز خرید، فروشگاه و بازار محلی وجود دارد اما متاسفانه منبع موسخی درباره ی زمان برگزاری و حتی محل دقیق آن ها وجود ندارد و اغلب با پرس و جو از افراد محلی می توانید این بازارها را بیابید.

بازارهایی نظیر ( Yaz Dukkan & Kahve ) و... . کارناوال به جستجوهایش در این شهر فوق العاده ادامه می دهد و به محض یافتن اطلاعات بیشتر درباره ی این بازارها یافته هایش را با شما در میان خواهد گذاشت.

بازارهای محلی آنتالیا
بازارهای محلی آنتالیا

سخن آخر

آیا تا به حال به آنتالیا رفته اید؟

با کدام یک از مراکز خرید و بازارهای این شهر آشنایی دارید؟

تجربیاتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام.ما الان آنتالیا هستیم.دو هفته اینجاییم و برمیگردیم.ما محله شنبه بازاریم. ولی دیپو رفتیم ،قیمتاش خیلی مناسبتر از بقیه جاها بود. علی ozan پشت مارک انتالیا خیلی خوب بود.وسایل ارایشی مارک انتالیا گرون بود Migrosهم چهاراه لایوراقشنگ بود.خیلی ارزون نبود. ولی زیور الاتش حوب بود

انتشار:02 شهریور 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

رامین

سلام به تیم خوب کارناوال وتشکر بابت مطالب خوب و دقیق شما فقط لطفا این مکان های دیدنی که معرفی می کنید روی نقشه گوگلم نمایش بدین ، به طور مثال برای بازار جمهوریت طول و عرض جغرافیای بدین تا روی نقشه دقیق تر بتوم پیدا بشه

زهرا میرزایی

سلام دوست عزیز کارناوالی

در بروزرسانی جدید کارناوال هر مورد نقشه نیز دارد برای مثال این مطلب:

https://www.karnaval.ir/blog/best-hostels-bangkok-cheap-thailand

در آینده همه ی مطالب از جمله بازارهای محلی آنتالیا هم دارای نقشه می شوند. از نکته سنجی و دیدگاه شما متشکریم.

19 شهریور 1396

انتشار:19 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.