karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

02 دی 1394

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سال هاست که ساکنان اطراف دریاچه ی لاخ نس گزارش های زیادی از دیده شدن هیولایی درون آب های دریاچه به مقامات پلیس ارایه میدهند.گاهی توریست ها نیز شاهد صحنه ای بوده اند که ساکنان محلی سال ها بود که مشاهده می کردند.

هیولای دریاچه ی لاخ نس که به نسی معروف است اغلب اوقات سرش را از آب بیرون می اورد و خودش را به مردمی که دهانشان از تعجب باز مانده نشان میدهد و باز به زیر آب برمیگردد.

 

با ما همراه باشید ...

 

دریاچه لاخ نس karnaval.ir0
دریاچه لاخ نس karnaval.ir1

اولین دیدار | 1933

برای نخستین بار هیولای دریاچه لاخ نس در 2 می سال 1933 میلادی توسط الکس کمپبل دیده شد.در فاصله ی کمی بعد از اولین مشاهده گزارشی از پلیس دریاچه و همینطور یک روزنامه نگار محلی به دست مقامات رسید و فردای همان روز این خبر در روزنامه ها ی ملی و محلی به سرعت انتشار یافت.

بعد از گذشت دو ماه خبری از هیولا در روزنامه ها نبود و گزارشی هم به دست مقامات نرسیده بود تا این که جرج اسپایسر به همراه همسرش که در حال موتور سواری بودندهیولای دریاچه را مشاهده کردند.جرج میگوید : " موجودی عظیم الجثه و ما قبل تاریخ بر خلاف جهت دریاچه حرکت میکرد." .

بعد از این واقعه سیلی از نامه ها و گزارشات مشاهده به دفاتر روزنامه ها سرازیر شد و بار دیگر هیولا به سوژه ی داغ رسانه ها بدل شد.در روزنامه های ملیاو را به نام های اژدها و هیولا ماهی یاد میکردند اما مردم محلی نام نسی را به او داده بودند.

 

دریاچه لاخ نس karnaval.ir
دریاچه لاخ نس karnaval.ir

نسی از دیدگاه علمی

بسیاری از دانشمندان پیرامون این موضوع تحقیقات مفصل و جامعی را به انجام رسانده اند ولی هیچ گاه به نتیجه ای قطعی و یکسانی نرسیده اند.نظریه های جالب و حیرت انگیزی توسط برجسته ترین محققان این حوزه ارایه شده است.

برخی نسی را نوعی دایناسور ما قبل تاریخ میدانند که از انقراض بزرگ که باعث نابودی انان شد جان سالم به در برده است و دلیلش هم محیط زندگی او در زیر آب است.این نظریه مخالفان و موافقان زیادی دارد.مخالفان میگویند اگر محیط زندگی او دلیل بر زنده بودنش هست چرا بقیه هم نوعانش نیستند؟

نظریه جالب دیگری وجود دارد که دلیل زنده بودن این موجود را تا به امروز را عصر یخبندان میداند و بیان میکند که نسی و هم نوعانش در عصر یخبندان زندگی میکردند و به دلیل تغییرات آب و هوایی بقایشان به خطر افتاده است و جا به جایی صفحات زمین باعث شده این موجود در دریاچه گیر کند و جانش نیز حفظ شود.

نکته ای که باعث میشود محققان از رسیدن به جواب قطعی باز بمانند این است که عمر نسی چقدر است و این که چطور این موجود توانسته است سالیان سال زنده بماند.

یکی از دلایلی که باعث می شود جستجو برای پیدا کردن این هیولا سخت شود وجود تورب در آب های دریاچه است که آب های دریاچه را به شدت کدر میکند و دید در زیر آب را برای تیم های جستجو کننده که شامل غواسان و ربات ای پیشرفته است را به صفر نزدیک میکند.تورب به توده های خزه و گیاهانی گفته میشود که به طور ناقص تجزیه شده اند و رنگی قهوه ای و سیاه دارند.

بسیاری از شبکه های مطرح دنیا از قبیل بی بی سی در سال 2003 و نشنال جیوگرافیک در سال های اخیر به تولید برنامه های تخصصی پرداخته اند اما متاسفانه به نتیجه خاصی دست نیافته اند.

عکس های ماهواره ای بسیاری وجود دارد که موجودی شبیه به دایناسور را در آب های دریاچه لاخ نس نشان میدهد اما هیچ گاه صحت و درستی عکس ها از سوی هیچ محقق و سازمانی تایید نشده است.

دریاچه لاخ نس karnaval.ir1
دریاچه لاخ نس karnaval.ir0

نسی تقلبی در دنیای واقعی

بسیاری معتقدند که نسی دیگر در بین ما نیست برای همین در سال های اخیر برخی از مردم سعی کرده اند که خودشان نسی شوند!!! در سال 2005 تعدادی از جوان های کنجکاو اسکاتلندی عکسی را در اینترنت منتشر کردند که نسی به وضوح در عکس دیده می شد اما با بررسی های مقامات و محققان معلوم شد که این نسی ساختگی بوده است.

بسیاری از عکس های مربوط به نسی نیز تقلبی و ساختگی هستند و اغلب اوقات عروسک هایی هستند که توسط مردم عادی ساخته شده اند و سپس در شرایط خاصی از ان ها عکس گرفته شده است تا به واقعیت نزدیک شوند.

دریاچه لاخ نس karnaval.ir6

سینما و نسی

نسی بارها و بارها در سینما دیده شده است.یکی از زیباترین ساخته ها اسب ابی : افسانه ی اعماق اثر جی راسل میباشد که در سال 2007 به زبان انگلیسی ساخته شد و محل فیلمبرداری دریاچه ی لاخ نس بوده است.

در این فیلم آشنایی پسری را با نسی نشان میدهد که دوستی جالبی بینشان شکل میگیرد و اتفاق هایی آن ها را روز به روز به یکدیگر نزدیک میکند.این فیلم زمان جنگ جهانی دوم را نشان می دهد و حال و هوای جنگ در اسکاتلند را نیز بازگو میکند.

تماشای این فیلم زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

دریاچه لاخ نس karnaval.ir

به دیدار نسی بروید

اگر قصد این را دارید که به دیدار هیولای دریاچه لاخ نس،نسی بروید باید بگوییم که سفر بسیار زیبا و حیرت انگیزی در انتظار شماست.

ابتدا باید به کشور اسکاتلند در شمال جزیره ی بریتانیا که در همسایگی کشور ایرلند و انگلیس قرار دارد سفر کنید.دریاچه ی لاخ نس،خانه ی نسی به طول 36/2 و عرض 2/7 کیلومتر در قسمت شمالی اسکاتلند واقع شده است.در اطراف دریاچه هتل ها ی کوچک فراوانی و همینطور مهمان خانه هایی به سبک اسکاتلندی ساخته شده است که میتوانند خاطرات به یاد ماندنی برای شما بسازند.

مردمان این منطقه بسیار آرام و مهربان هستند و امکان این نیز وجود دارد که شما را به صرف چای و یا قهوه به خانه اشان دعوت کنند.

زمانی که شما به دریاچه می رسید با تور های متفاوتی رو به رو می شوید که میتوانند شما را به دریاچه ببرند و شانس دیدن نسی را به شما بدهند.اگر به این سفر پر ماجرا رفتید امیدواریم شانس با شما یار باشد و نسی را ببینید.

دریاچه لاخ نس karnaval.ir4
دریاچه لاخ نس karnaval.ir
دریاچه لاخ نس karnaval.ir
دریاچه لاخ نس karnaval.ir
دریاچه لاخ نس karnaval.ir

سخن اخر ...

در کره ی خاکی ما معما ها و موضوعات زیاد و کشف نشده ای نظیر هیولای دریاچه ی لاخ نس وجود دارد که علم بشر و تکنولوژی موجود برای رسیدن به جواب قطعی کافی نیست.

ناشناخته های بسیاری وجود دارد که با توجه به پیشرفت های بشر در تمامی زمینه ها انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور به جواب هایمان برسیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عالی بود اگه این تعوری واقعی بود بنویسید

انتشار:27 بهمن 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

این قصه ساختن توریست جذب کنند

انتشار:29 آذر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

هاشم

خیلی خیلی باحال بود

انتشار:05 دی 1394

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.