karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

04 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

بیایید قبل از این که درباره ی #جاده ها و بزرگراه ها در آینده صحبت کنیم نگاهی به گذشته های دور بیندازیم. به زمانی که انسان های برای رفت و آمد از مسیرهایی خاکی و پایکوب شده استفاده می کردند و سوار بر اسب و گاری به سوی مقصد خود در حرکت بودند. سال ها گذشت و مسیرها را با سنگفرش پوشاندند ولی باز رفت و آمد سخت و طاقت فرسا بود.

علم پیشرفت کرد تا زمانی که آسفالت اختراع شد، مانند آن چیزی که ما امروزه در جاده و خیابان و بزرگراه می بینیم. همانطور که می دانید دنیا در حال تغییر است و هیچگاه این پیشرفت متوقف نمی شود و مسیرهای حمل و نقل نیز دچار تغییرات زیادی خواهند شد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به جاده و بزرگراه هایی که در آینده ای نه چندان دور قرار است بر روی آن ها حرکت کنیم و به مقصد برسیم. دیگر خبری از یک مسیر آسفالت نخواهد بود بلکه همه چیز با تکنولوژی و تغییر در آمیخته می شود.

همراه با کارناوال باشید.

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده
نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

جاده ها و بزرگراه های آینده

تصور کنید در حال حرکت درون یک بزرگراه هستید. سوار بر اتوبوسی برقی و یا اتومبیلی بدون راننده و تمامی فعالیت ها و کنترل ها توسط یک دستگاه هوشمند مانند موبایل شما صورت می گیرد، اگر اتومبیل شما دچار نقص فنی شد نیازی نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید و فقط کافی است در کنار مسیر توقف کرده تا ربات ها به کمک شما بیایند، ربات هایی که همیشه در انتظار نشسته اند تا اتومبیلی را تعمیر کنند.

در کنار جاده تابلوهایی الکتریکی به چشم می خورد که وضعیت مسیرهای بعدی را به شما اطلاع می دهند. ( مانند یخ زدگی جاده و ... ) اگر اتومبیل شما برقی باشد دیگر نگران تمام شدن شارژ آن نباشید زیرا با حرکت بر روی جاده برق تولید می شود و اتومبیل شما از آن بهره خواهد برد.

حتی شاید کار به جاده های خورشیدی نیز بکشد؛ جاده هایی که به جای آسفالت با پانل های خورشیدی پوشانده شده اند و مزایای بسیار دارند از جمله: شارژ القایی به اتومبیل های برقی که خیلی زود انقلابی در خودروسازی برپا خواهند کرد و یا ذوب برف ها در فصل زمستان.

این ها مواردی هستند که می توانند تبدیل به قسمتی از بزرگراه ها و جاده ها در دنیای آینده شوند و یا ممکن است بسیار پیشرفته تر از آن چیزی باشند که ما در حال حاضر تصور می کنیم. با فکر کردن به آن ها و ایده پردازی بیشتر می توان دیدی نسبی به آینده و چگونگی آن داشت.

شاید جالب باشد که بدانید سفر کردن در جاده ها در آینده بسیار امن تر و سریع تر صورت می گیرد و این اتفاقی است که حتما رخ خواهد داد.

در ادامه کارناوال برای شما درباره ی این جاده ها بیشتر خواهد گفت، با ما همراه باشید.

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

چشم اندازی به آینده

منظور از تغییر کردن دنیای اتومبیل ها و رانندگی چیست؟ اگر کمی واضح تر بخواهیم برای شما بگوییم باید به این نکته اشاره کرد که با افزایش جمعیت در شهرها و دیگر نقاط این سیاره افراد بیشتری قصد استفاده از اتومبیل را خواهند داشت و انتظار می رود تا سال 2030 هر سال شاهد رشد 3% در مورد خرید و تولید اتومبیل های تازه باشیم. همه ی این اتومبیل ها برای این که بتوانند مورد استفاده قرار بگیرند نیازمند مسیری برای حرکت هستند و این جاست که سخن از بزرگراه و جاده به میان می آید. بسیاری از اتومبیل ها بصورت عمومی مورد استفاده قرار خواهند گرفت زیرا جمعیت شهرها حدود 75% بیشتر خواهد شد.

اشتباهات رانندگی باید به صفر برسد تا از ایجاد ترافیک جلوگیری شود، در نتیجه شاهد هوش مصنوعی و ربات ها در دنیای حمل و نقل خواهیم بود.

خیابان ها و بزرگراه ها نیز باید متحول شوند. بطور مثال بتوانند انرژی و برق وسایل حمل و نقل را تامین کنند و یا حتی از طریق LED یخ ها و یرف ها را آب کنند تا به هنگام حرکت مشکلی بوجود نیاید.

انسان ها به  دلیل تغییر در سبک زندگی دیگر علاقه ای به رانندگی کردن و سوار شدن در اتومبیل شخصی خود ندارند و بیشتر ترجیح می دهند سوار بر وسایل حمل و نقل خودکار شوند و به مقصد مورد نظر خود برسند. در چند سال گذشته شاهد رشد بسیار زیاد آلاینده ها در هوا و محیط زیست بوده ایم و به همین دلیل برای مقابله با این مشکل بزرگ زیست محیطی نیازمند استفاده از اتومبیل های برقی با سوخت سبز خواهیم بود.

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

نوآوری در عمل

بسیاری از نوآوری هایی که در آینده خواهیم دید در حال رخ دادن هستند. ایده ی بزرگراه های آینده و فوق پیشرفته با توجه به سیر تکاملی ساخت مسیرها باید صورت بگیرد. بطور مثال در دنیای امروز شاهد تابلوهای اعلان الکتریکی هستیم که مسیر پیش رو را برای ما توصیف می کنند حال باید با تکیه به این ایده راهکارهایی برای گسترش دادن و بهبود بخشیدنش در نظر گرفته شود. به نظر شما از یک تابلو در جاده چه استفاده هایی می توان کرد؟

برای این که نگاهی داشته باشیم به این تغییرات می توان از بزرگراه های شهر Milton Keynes در کشور انگلستان گفت. مسیرهای این شهر با استفاده از وایرلس اتومبیل های برقی را شارژ می کنند.

اگر هدف متحول کردن بزرگراه ها و مسیرهای حمل و نقل می باشد باید اندک اندک ولی با برنامه ریزی و نگاه به گذشته به جلو حرکت کرد.

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

معرفی جاده های جدید

قلب حمل و نقل را می توان مسیرها دانست زیرا از دوران دور برای استفاده از وسایل نقلیه به آن نیاز داشته ایم و خواهیم داشت. البته باید گفت که #حمل و نقل هوایی و دریایی بحثی دیگر می باشد و ما درباره ی مسیرهای زمینی صحبت می کنیم.

در بزرگراه های جدید شاهد تلفیقی از تکنولوژی پیشرفته و سنت ها خواهیم بود. شاید اگر روزی برسد و ما شاهد آن ها باشیم تصور کنیم که در دنیایی دیگر و سیاره ای متفاوت قرار گرفته ایم، درست مثل این می ماند که شخصی از چند صد سال پیش را به زمان حال بیاوریم. به نظر شما با خودش چه فکری می کند؟

حمل و نقل ها نیز کاملا متفاوت از آن چه که هست صورت خواهد گرفت.

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

خلاقیت با هدف

مهندسان و طراحان با استفاده از خلاقیت خود و اضافه کردن چاشنی تکنولوژی ایده های جالبی را ارائه کرده اند. برای مثال مسیر می تواند با استفاده از چراغ های LED  مشخص شود و از این طریق خودروهای هوشمند و بدون راننده می توانند مسیر خود را بیابند. از استفاده های دیگر این ایده می توان به رنگ چراغ ها اشاره کرد. اگر هوا سرد است به رنگ روشن در بیایند و اگر گرم به رنگ قرمز.

می توان با استفاده از حسگرهایی بر روی اتومبیل و کناره ی مسیر اطلاعاتی را بدست آورد. بطور مثال اگر حیوانی در حال نزدیک شدن به جاده می باشد راننده و یا خودرو از حضورش مطلع شوند.

تونل های هوشمندی نیز می توان در طول مسیر ساخته شوند و کارایی های زیادی داشته باشند. این تونل ها با داشتن امکاناتی مانند بررسی اتومبیل برای یافتن ایرادات فنی، تمیز کردن شیشه ها، شارژ کردن باتری ها و ... می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

چه تکنولوژی هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به تکنولوژی هایی که در #بزرگراه های آینده مورد استفاده قرار می گیرند.

... نشانه پیام ترافیک الکترونیک

... چراغ های خیابانی برقی اتوماتیک

... مسیرهای حرارتی (توانایی ذوب کردن برف و یخ ) 

... نمایش رادار ( مانند تابلوها در کنار جاده ها نصب می شوند )

... دوربین عقب مانند آینه خودرو 

... هوابرد EMS ( مانند هلیکوپتر در صورت نیاز بالای بزرگراه پرواز خواهد کرد )

... انتخاب مسیر خودکار

... رانندگی در حالت کنفرانس از راه دور

... سیستم راه آهن خودکار مدرن

... بزرگراه هوایی

نگاهی به جاده ها در دنیای آینده
نگاهی به جاده ها در دنیای آینده

سخن آخر

نظر شما درباره ی این بزرگراه ها و جاده ها چیست؟

دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.