karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پیشرفت علم و ورود تکنولوژی به همه ابعاد زندگی، راحتی و سرعت را در انجام امور مختلف برای ما به ارمغان آورده است؛ اما با این حال هنوز هم طبیعت و مناظر چشم نوازش در اوج قدرت و زیبایی خود رخ نمایی می کند. بسیاری از ما درگیر زندگی مدرن و وقت گذرانی در آپارتمان هایمان هستیم و از دنیای پرشور بیرون بی خبر مانده ایم؛ حال نشنال جئوگرافیک و عکاسان حرفه ایش به فکر چاره ای برای مقابله با این دنیای خشک و صنعتی افتاده اند و آمده اند تا با تصاویر دلفریب شان وسوسه گشت و گذار در طبیعت را به دل مان بیاندازند.
بد نیست بدانید که سازمان مردمی نشنال جئوگرافیک از مهمترین منابع گردشگری دنیا به شمار می آید. این سازمان در سال ۱۸۸۸ میلادی با هدف معرفی و نگهداری آثار طبیعی، باستان شناسی، زیست شناسی و علوم جغرافیایی در آمریکا پایه گذاری شد.
هر ساله این سازمان رقابتی تحت عنوان «نشنال جئوگرافیک در سفر» برگزار می کند و این گونه طرفداران پرشور عکاسی را به ثبت دنیای اطراف شان بر می انگیزد. لازم است ذکر کنیم که این مسابقه در سه شاخه مردمی، شهرها و طبیعت برگزار می شود؛ در هر شاخه تصاویر برتر انتخاب می شوند و از میان سه تصویر فینالیست، برنده اصلی را انتخاب می کنند. برترین عکس از میان تمام شاخه ها جایزه ای به ارزش ۱۰ هزار دلار دریافت می کند و در صفحه اینستاگرام نشنال منتشر می شود و مبلغ 2500 دلار به دو تصویر برتر دیگر اختصاص می یابد.
هنوز برندگان رقابت های امسال (2018) مشخص نیستند و هنرمندان عکاس تا ساعت دوازده شب ۳۱ ماه می ۲۰۱۸ برابر با نهم خرداد ۱۳۹۷ برای فرستادن تصاویرشان فرصت دارند. تاکنون تعدادی از عکس های ارسالی نظر داوران را بیشتر به خود جلب کرده اند و شانس بالایی برای برنده شدن دارند که در ادامه نگاهی به آن ها می اندازیم. پیش از این هم نگاهی به تصاویر ارسال شده به رقابت نشنال داشتیم اما این بار، تصاویر تنها متعلق به شاخه طبیعت هستند. پس بیایید نگاهی به دنیای شیرین حیات وحش بیاندازیم، مناظری چشم نواز از سراسر دنیا را تماشا کنیم و از حال خوش طبیعت گردی نهایت لذت را ببریم.
کارناوال را در این سفر تصویری همراهی کنید.

ورود به صفحه اختصاصی تصاویر مسابقه نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۱۸

مسابقه نشنال جئوگرافیک در سفر

1- در جست و جوی غذا
کارن لارسون (Karen Larson)، این تصویر دیدنی را از یک خرس قطبی و فرزندانش به ثبت رسانده است؛ در حالی که این جانوران زیبا میان یخ های شناور به دنبال غذا می گردند.

خرس قطبی و فرزندانش

Karen Larson

2- شکار لحظه شکار!

پاول ریفکین (Paul Rifkin)، درباره ثبت این لحظه تکرار نشدنی، چنین می گوید:

یوزپلنگ را دیدم که برای شکار لک لک کمین کرده است؛ اما در این وقت محدود، فقط توانستم دوربینم را روی 400 میلی متر تنظیم کنم و فرصت این را نداشتم تا روی سرعت بیشتری فوکوس کنم. خودم را آماده کردم و در آن لحظه که پرنده به پرواز درآمد، یکی پس از دیگری عکس ها را ثبت کردم و خوشبختانه به نتیجه دلخواه رسیدم.

یوزپلنگ در حال شکار

Paul Rifkin

3- به وقت ناهار

در پیش رو، نوع خاصی از کوسه ماهی های درنده را می بینید که زمان ناهارش فرا رسیده و در میان حجم گسترده ای از ماهی های خمسی (نوعی ماهی کوچک از خانواده کیلکا)، به دنبال غذایی لذیذ می گردد. این تصویر کم نظیر در یکی از تالاب های کشور مالدیو به نام مِریهی (lagoon of Mirihi) عکسبرداری شده است.

کوسه ماهی درنده و ماهی های خمسه ای

Mohamed Shareef

4- نگاه مرموزانه مارمولک

مارمولک برترین تصاویر نشنال جئوگرافیک

limin zhu

5- در قلب ابرها

گیوم فلاندره (Guillaume Flandre)، عکاس این تصویر زیبا، درباره سفرش به ایتالیا و پیاده روی در بلندی های استان تیرول جنوبی (South Tyrol)، این طور اظهار می کند:

بالا رفتن از ارتفاعات تیرول جنوبی، تجربه ای منحصر به فرد است. این اولین بار بود که من به لبه کوه ها قدم می گذاشتم و در میان حجمی از ابرها، محاصره شده بودم. در چنین موقعیت هایی، طبیعت با شکوه و زیبایی اش به ما انسان ها یادآور می شود که تنها مهمانی بر روی کره زمین هستیم.

بد نیست بدانید که استان تیرول جنوبی از مناطق خودمختار ایتالیا به شمار می آید و مردمانش به زبان آلمانی صحبت می کنند.

استان تیرول جنوبی ایتالیا

Guillaume Flandre

6- عکس خواهر برادری!

این تصویر باشکوه در جزایر الیوشن (Aleutian chain) در شبه جزیره آلاسکا عکسبرداری شده است. دو قله ای که در پیش رو می بینید به نام های کوه پالوف (Mount Pavlof) و خواهر پالوف (Pavlof Sister) شناخته می شوند. پالوف، از سال 1980 یکی از فعال ترین کوه های آتشفشانی آمریکا به شمار می رود و آخرین فورانش به 2016 بازمی گردد؛ اگر با دقت به سمت راست تصویر نگاه کنید بخار و گازهای آتشفشانی را بر فراز آن می بینید. هرچند که آخرین فوران خواهرش، یعنی همان قله سمت چپ در سال 1786 رخ داد و در حال حاضر، آن را آتشفشانی خوابیده در نظر می گیرند.

جزایر الیوشن شبه جزیره آلاسکا

Toby Harriman

7- غذا خوردن بچه وال

دلیدا اینس (Dalida Innes)، به کمک این تصویر تیره اما پرنشاط لحظه غذا خوردن بچه وال را به ثبت رسانده است. او می گوید:

با هیچ کلمه ای نمی توانم احساساتم را نسبت به این لحظه بیان کنم. در تمام مدت عکاسی، تلاش داشتم فاصله ام را با وال ها حفظ کنم و مزاحم آن ها نباشم.

مادر و بچه وال

Dalida Innes

8- پایان خرافه، زرافه ها می نشینند!

این تصویر در یکی از مناطق حفاظت شده کشور تانزانیا به نام انگورونگورو (Ngorongoro) ثبت شده است. عکاس این تصویر، لینانی یوسایتس (Leinani Yosaitis) به این نکته جالب اشاره کرده است که معمولا می شنویم زرافه ها هیچگاه نمی نشینند اما در پیش رو نقض آن را مشاهد می کنیم.

زرافه ها منطقه حفاظت‌شده انگورونگورو تانزانیا

Leinani Yosaitis

9- ترسناک و باشکوه
تصویر زیر در یکی از رودخانه های کشور کاستاریکا به نام تارکولس (Tárcoles River) گرفته شده است. نیکلاس وبر (Niklas Weber)، عکاس هنرمند، لحظه ثبت این منظره را چنین توصیف می کند:

وقتی به رودخانه رسیدیم و این حجم گسترده از تمساح های دندان تیز را دیدم به سرعت دِرون (Drone) خود را به هوا فرستادم و شروع به عکاسی کردم. از فرط هیجان قلبم به تپش افتاده بود؛ از یک سو نگران دِرون بودم و از طرفی برای به دست آوردن این فرصت ناب بسیار خوشحال.

تمساح ها رودخانه تارکولس کشور کاستاریکا

Niklas Weber

10- پنگوئن های عاشق
این تصویر در بندر گُلد (Gold Harbour) یا همان بندر طلایی در جورجیای جنوبی آمریکا ثبت شده است. مالین هنینگ (Malin Hanning) درباره تصویر هنرمندانه اش این طور می گوید:

این دو پنگوئن پر از عشق و احساس بودند و مدام به همدیگر ابراز علاقه می کردند. بنابراین تصمیم گرفتم این منظره زیبا و عشق این دو موجود دوست داشتنی را ثبت کنم. احتمالا با تماشای تصویر، متوجه علاقه و محبت میان این دو می شوید.

پنگوئن ها بندر گلد جورجیای جنوبی آمریکا

Malin Hanning

سخن آخر
گشت و گذاری حیرت انگیز در دل طبیعت و در دنیای حیات وحش داشتیم. پنگوئن های عاشق، خرس های قطبی خانواده دوست، زرافه ها و ... سفرمان را بسیار جذاب و تماشایی کردند و هوای سفر را به دل مان انداختند.
نظرتان درباره این تصاویر چه بود؟
کدامیک از نگاه شما شانس بیش تری برای پیروزی در رقابت نشنال جئوگرافیک را دارند؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.