karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

می خواهیم بار دیگر به دامان طبیعت برویم و فعالیتی را تجربه کنیم که با همه ی طبیعت گردی های تا به امروزمان فرق داشته باشد. امروز افرود را تجربه می کنیم؛ تفریحی پر از شور، هیجان و کمی هم ترس و دلهره...

سوار بر جیپ های قوی شویم و تپه ها، رودها و جنگل ها را پشت سر گذاریم، از جاده های حوصله سربر آسفالتی خارج شده و کمی قوانین را زیر پا گذاریم. این روزها آفرود در گوشه و کنار دنیا طرفداران خود را دارد و در کشورمان ایران هم در مناطق مختلف برگزار می شود، اما آفرود هایی هستند که به شهرت جهانی دست یافته اند و گردشگران ماجراجو فرسخ ها را می پیمایند تا با این فعالیت هیجان انگیز سرگرم شوند. یکی از بهترین مکان ها برای آفرود، آنتالیاست که آن چنان جذاب و مشهور است که جزو فهرست پر فروش ترین تورهای تفریحی، گردشگری این شهر قرار دارد.

سالانه میلیون ها نفر در آنتالیا با ملیت های گوناگون به آفرود می پردازند و تورهای این ورزش هم با قیمت های مختلف و سرسام آوری به فروش می رسند. به همین منظور آنتالیا را انتخاب کرده ایم تا با شرایط و هیجانات این تفریح بیشتر آشنا شویم و بدانیم اصلا خرید تورهای آفرود در آنتالیا کار عاقلانه ای است یا خیر و اصلا آفرود چیست و باید چه کارهایی انجام دهیم یا تفریحی پر شور و توام با امنیت داشته باشیم.
با کارناوال همراه باشید تا سوار بر جیپ، طبیعت آنتالیا را در نوردیم.

آفرود در آنتالیا

چرا آفرود آنتالیا؟


- از محبوب ترین تفریحات نزد گردشگران آنتالیاست.

- می توانید ترس، دلهره، شادی و ناراحتی را در یک تفرح در کنار هم تجربه کنید.

- طبیعت بکر و فوق العاده ی آنتالیا را می توانید با آفرود به بهترین وجه تماشا کنید.

آفرود در آنتالیا

آشنایی با آفرود یا سافاری

آفرود در معنای تحت اللفظی یعنی خارج شدن از جاده. اما این نام به تفریحی اطلاق می شود که علاقمندان با اتومبیل یا موتورهای مخصوصشان از جاده های بین شهری و کوهستانی خارج می شوند و طبیعت را می نوردند، از تپه ها، جنگل ها، کوهستان ها، حتی رودخانه ها و روستاها عبور کرده و طبیعت را از نزدیک لمس می کنند.

اما علاقمندان باید از قوانینی پیروی کنند و ابزار و وسایل خاصی هم همراه داشته باشند تا آسیب نبینند و دچار حادثه هایی که هر لحظه در کمینشان است، نشوند. ابتدایی ترین وسیله برای آفرود، اتومبیل مناسب می باشد که اغلب جیپ های روباز هستند تا افراد بتوانند خیس شدن در رودخانه ها و گرد و غبار راه های خاکی را به خوبی از نزدیک لمس کنند. اما می توان از ماشین های شاسی بلند با موتورهای قوی نیز استفاده نمود.

قدم بعدی همراه داشتن عینک محافظ است تا در مسیر، سنگ ریزه ها و اشیای خارجی وارد چشم نشود زیرا اگر چشم آسیبی ببیند زمان زیادی لازم است تا فرد از دامان طبیعت بکر به بیمارستان و مراکز درمانی برسد. خوب است افرادی که اتومبیل های روباز را انتخاب می کنند ماسکی نیز تهیه نمایند تا از ورود گرد و خاک به دهانشان هم جلوگیری شود تا دچار مشکلات تنفسی نگردند.

افرادی که در آفرود ماهر و حرفه ای نیستند حتما باید راهنمایی متخصص و آشنا با مسیر همراه داشته باشند. به همین دلیل همیشه تورهای گردشگری سافاری و آفرود به صورت گروهی انجام می شود و تجربه ی این کار به صورت انفرادی کاری کاملا خطرناک است.

اما ATV چیست؟

گاهی که سخن از سافاری و آفرود می شود نامی هم به عنوان ATV می شنویم. برای افرادی که با این اصطلاح آشنایی ندارند باید بگوییم که ATV هم نوعی آفرود است اما تفاوت هایی هم با سافاری دارد. در ATV  از موتورهای چهارچرخ قوی برای عبور از موانع طبیعی، جنگل نوردی و... استفاده می شود و خبری از جیپ و شاسی بلندها نیست و این موتورها اغلب تک سر نشین یا نهایتا دو سرنشین هستند. تفاوت قابل لمس دیگر آتیوی با سافاری در سرعت است. سرعت موتورها کمتر از جیپ و شاسی بلندها می باشد و موتورسواران برای حفظ امنیتشان باید آهسته برانند.

لازم به ذکر است که تورهای ATV در آنتالیا با احتساب تمامی امکانات قیمتی حدود 59.56 دلار ( معادل 191 هزار تومان ) دارند.

حال که تا حدودی با آفرود آشنا شدید به سوی آنتالیا می رویم و آفرود را در این سرزمین سرسبز تجربه می کنیم.

آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا

آشنایی با آفرود و سافاری در آنتالیا

آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد به همین دلیل دارای آب و هوایی مناسب برای روئیدن گیاهان است و طبیعتی چشم نواز دارد که امکان سافاری و آفرودهای هیجان انگیز را برای علاقمندان فراهم آورده است. یکی از تورهای تفریحی که در سفر به آنتالیا مکررا امتحان کردنش پیشنهاد می شود، تورهای سافاری و آفرود است، به دلیل آن که در مدت زمان نسبتا کوتاهی می توانید منطقه ی وسیعی از طبیعت را از نزدیک ببینید و در آن به جستجو و ماجراجویی بپردازید.

سافاری در آنتالیا بنابراین که بلیتتان را از چه آژانسی تهیه کرده باشید و شرایط آب و هوایی در چه حالتی باشد می تواند بین 45 دقیقه تا نیم روز به طول انجامد. همچنین باید بدانید که در تمامی این تورها حتما یک راهنمای ماهر همراهتان خواهد بود، پس نگران میزان مهارت و آشنائیتان با سافاری و آفرود نباشید.

بهترین مکان ها برای آفرود منطقه ی کمر و لارا در آنتالیا می باشند. این دو منطقه مملو از تفریحات و جاذبه های گردشگری هستند که آفرود یکی از مهم ترین آن ها می باشد. در کمر و لارا هم تورهای ATV وجود دارد و هم آفرود و سافاری.

 تمامی تورهایی که در آنتالیا با عنوان آفرود یا سافاری عرضه می شوند شامل عبور از محیط جنگلی، جاده های بین شهری و کوهستان می شوند، در ادامه نگاهی داریم به مهم ترین و مشهورترین آفرودها در آنتالیا.

آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا

آفرود آنتالیا را در ویدیو تماشا کنید

 

در چه مناطقی از آنتالیا می توانید آفرود انجام دهید؟

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم آنتالیا شهر سرسبز، خوش آب و هوا و داراری کوهستان های زیبایی است، بنابر این محیز برای آفرود بسیار مناسب می باشد، در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که در چه مناطقی از آنتالیا آفرود به صورت تورهای گردشگری انجام می پذیرد.

1- آفرود در کمر

کمر منطقه ای تفریحی و ساحلی در جنوب آنتالیاست؛ منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوا که به صورت کلی هزینه ها در آن از مرکز شهر آنتالیا ارزان تر است و تنها دلیل آن هم دور بودن از مرکز شهر می باشد. اگر قصد دارید آفرود را در آنتالیا با هزینه ی پایین و کیفیتی خوب تجربه کنید کمر بهترین مکان برای شماست. تورهای آفرود در کمر خدماتی به شرح زیر ارائه می دهند:

برنامه تفریح آفرود:

تجربه ی گشت و گذار در دامنه های کوه توروس و لذت از طبیعت فوق العاده

تجربه ی بالا رفتن از تپه های خاکی

عبور از جنگل های کاج توروس و دور شدن از جمعیت آنتالیا

تجربه ی حس سقوط در زمین های ناهموار

تماشای زندگی روستایی

نگاهی به حیات وحش و زندگی عشایر

شرح تور:

خریداران تور آفرود باید در ساعت مندرج در بلیتشان رو به روی درب هتل محل اقامت خود منتظر بمانند تا از سمت آژانس مسافرتی ون یا اتوبوس به دنبالشان آید. این وسایل نقلیه شما را به محل مورد نظر آفرود می برند. درست در همان مکانی که موسسه ی تهیه کننده ی تور برای آفرود مشخص کرده است، شما در زمان پیاده شدن از اتوبوس یا ون به یک راهنمای ماهر معرفی می شوید که اغلب به زبان ترکی و انگلیسی تسلط کامل دارد.

در ایستگاه اول غرفه هایی برای خرید نوشیدنی و لوازم و ابزار مورد نیاز وجود دارد که علاقمندان می توانند از این غرفه ها خرید کنند؛ وسایلی مثل پایه دوربین، محافظ دوربین، عینک و ماسک محافظ و...

سپس بسته به این که تور آفرود با جیپ را تهیه کرده اید یا موتور چهار چرخ به شما موتور یا جیپ داده می شود. به صورت استاندارد در موتور چهار چرخ 1 یا 2 نفر و در جیپ 1 تا 4 نفر می تواند سرنشین وجود داشته باشد.

راهنما توضیحات لازم و آموزش اولیه راندن موتور و اتومبیل را به حضار می دهد و حرکت شروع می شود.

زمان تخمینی برای تور آفرود کمر حدودا 3 ساعت می باشد و در نظر داشته باشید که در فواصل مختلف گروه می ایسد و شما می توانید از طبیعت طیبای اطراف لذت ببرید.

قوانین تور:

مسافران در طی تفریح بیمه هستند.

در صورت تمایل یک وعده غذا هم دریافت خواهید کرد.

در صورت عدم فرمانبرداری از راهنما خسارات و حوادث بر عهده ی خودتان است.

برای لغو قرار داد باید حد اقل یک روز قبل از موعد مقرر اقدام نمایید.

هزینه ی تقریبی:

59.91 دلار ( حدود 193 هزار تومان ) برای سافاری با جیپ و 37.91 ( حود 122 هزار تومان ) برای سافاری با موتورهای چهار چرخ.

آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا

2- آفرود در کپرو کانیون

در استان آنتالیا یک پارک ملی شاخص و دیدنی وجود دارد به نام کپرو کانیون ( Köprülü Canyon ). این پارک در دره ای باریک اما دوست داشتنی و زیبا قرار دارد، جایی که رودی با آب سبز رنگ از میانش جاری است. کمی قبل تر باهم برای رفتینگ به این پارک ملی سفر کرده بودیم، اگر سفر رفتینگ ما در کپرو کانیون را از دست دادید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

رفتینگ آنتالیا | قایق سواری بر امواج خروشان

در پارک کپرو تفریحات زیادی وجود دارد که یکی از پر هیجان ترین و معروف ترینش سافاری است و علاقمندان می توانند از هتل ها یا آژانش های مسافرتی تورهای سافاری و آفرود این پارک را تهیه نمایند.

امکانات تور:

به دلیل موقعیت جغرافیای کپرو کانیون آفرود در این ناحیه تنها با جیپ ممکن است.

مسافران شامل بیمه می شوند.

جیپ ها ظرفیت 2 نفر تا 6 نفر را دارند.

یک وعده غذا

تماشای برخی از روستاهای منطقه

جنگل نوردی

لذت از تماشای رودخانه ی کپروکانیون

شرح تور:

هزینه ی ترانسفر روی بلیت شما حساب می شود، از جلوی هتل تور گردشی شما آغاز می شود و پس از رسیدن به ایستگاه آغازین سافاری و تهیه ی وسایل مورد نیاز، سفر شما به میان جنگل ها، روستاهای کوچک، جاده های خاکی و حتی گذر از کنار رود شروع می شود، در کپرو کانیون می توانید چند نوع تور سافاری تهیه نمایید:

آفرود و کوهنوردی 

کشف طبیعت

تورهای شاد

گردش در روستاها

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هر یک از این آفرود ها می توانید از لینک رو به رو بازدید نمایید: لینک

هزینه تقریبی تور:

42.35 دلار ( معادل حدودا 136 هزار تومان ).

آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا

3- آفرود در دیگر مناطق آنتالیا

در شهر زیبای آنتالیا مناطق زیادی برای آفرود وجود دارد اما دو مورد گذشته از محبوب ترین مناطق برای آفرود بودند که طرفداران زیادتری دارند، از دیگر مناطقی که می توانید تور گردشگری آفرود را در آن خریداری نمایید موارد زیر هستند:

سافاری کونیالتی

سافاری لارا

آفرود کوندو

سافاری بلک

آفرود ماناوگات

و...

به صورت کلی باید بدانید که تورهای تفریحی سافاری در آنتالیا پیرو قوانین خاصی هستند و همه دارای راهنمای ماهر، ترانسفر، آب معدنی رایگان و خدماتی از این قبیل هستند و تفاوت چندانی در این که تور سافاری چه ناحیه ای را تهیه نمایید وجود ندارد و سعی کنید نزدیک ترین مکان را انتخاب نمایید.

آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا

لوازم ضروری برای آفرود

برای این که کاملا با امنیت سافاری کنید لازم است برخی وسایل را همراه خود داشته باشید:

1- کوله پشتی: بهتر است یک کوله پشتی همراه داشته باشید تا وسایلی مثل تلفن همراه، عینک، خوارکی ها و... را در آن قرار دهید تا کثیف نشوند زیرا اغلب اتومبیل های آفرود رو باز هستند یا امکان پرتاب وسایلتان از روی صندلی ها وجود دارد.

2- ماسک: اگر دچار بیماری های تنفسی هستید حتما یک ماسک محافظ تهیه کنید تا گرد و غبار آزارتان ندهد، البته تهیه ماسک یا حتی بستن یک پارچه جلوی دهان به همه توصیه می شود.

3- همراه داشتن نوشیدنی: در آنتالیا خوب است که یک آب معدنی یا آبمیوه قبل از حرکت تهیه نمایید، زیرا در بین مسیر جایی برای خرید وجود ندارد و غرفه های ابتدا و انتهای مسیر ها هم نوشیدنی ها را با قیمت های چند برابر می فروشند و شما شاید مجبور به خرید یک اب معدنی کوچک به قیمت 5 دلار ( حدود 16 هزار تومان ) شوید.

4- دوربین مناسب: اگر تصمیم دارید دوربین همراه خود ببرید بهترین گذینه دوربین های گوپرو می باشد، زیرا امکان ثابت نگه داشتن دوربین در حین حرکت وجود ندارد، نکته ی مهم این است که حتما همه ی لوازم جانبی دوربین های گوپرو را همراه داشته باشید، بهترین گذینه ها پایه های ثابت برای نصب جلوی اتومبیل و پایه هایی هستند که روی دستکش نصب می شوند، این وسایل جانبی در ابتدای راه به متقاضیان اجاره داده می شود اما با هزینه های بسیار بالا برای مثال اجاره ی پایه های ثابت برای یک دور سافاری حدود 55 هزار تومان است.

5- عینک: همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم عینک محافظ از مهم ترین وسایل برای داشتن یک سافاری خوب است، زیرا گاهی در مسیر آن قدر گرد و خاک و شاخه ی درخت و... وجود دارد که اگر عینک نداشته باشید آسیب خواهید دید.

6- مواد شوینده: اگر پوست حساسی دارید و یا حتما باید دست و صورتتان را با مواد شوینده ی خاصی شست و شو دهید کمی مایع شوینده همراه داشته باشید زیرا پس از پایان مسیر همه ی صورت و دستان شما آلوده می شود و شاید مایع های شوینده ی ایستگاه های سافاری برای شما حساسیت زا باشد.

آفرود در آنتالیا
وسایل آفرود
وسایل سافاری

نکات ضروری درباره آفرود در آنتالیا

در این قسمت لازم است به برخی نکته ها اشاره کنیم، اموری که بعضی از آن ها مختص به آفرود در آنتالیاست و برخی دیگر همه ی آفرودها را شامل می شود:

1- حتما به سخنان راهنما خوب گوش دهید.

2- یادتان باشد که امنیت شرط اول است پس در مسیر فکر ماجراجویی و تک روی را از سرتان بیرون کنید.

3- در سافاری اگر بوق برنید به معنای آن است که کمک می خواهید و همه ی تیم برای کمک به شما می ایستند پس از بوق زدن اضافه جدا خود داری نمایید.

4- با سرعتی میانه حرکت کنید، نه زیاد گاز بدهید و نه مانند لاکپشت حرکت کنید.

5- در مسیر امکان دارد آن قدر گرد و غبار زیاد شود که دیدی به جلو نداشته باشید در این مواقع خونسرد باشید و بدانید همه در این وضعیت هستند و مسیر کاملا امن است.

6- خوردن و آشامیدن هنگامی که در اتومبیل هستید ممنوع است.

7- در آنتالیا امکان دارد هم تیمی های شما از چندین کشور مختلف باشند، پس در رفتارهای خود کمی با دقت تر باشید و بدانید سافاری آنتالیا از فعالیت های محبوب آلمانی ها در این شهر می باشد.

8- اگر از دستورات راهنما سرپیچی کردید بدانید که با خشم او و هم تیمی ها مواجه خواهید شد پس خوب حواستان را جمع کنید.

آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا

هزینه و دسترسی

مطمئنا نمی توان از کنار تفریح هیجان انگیزی چون سافاری و آفرود آنتالیا به آسانی عبور کرد، باید بدانید که سافاری در این شهر زیبا تنها با خرید تور ممکن است و به صورت انفرادی امکان سافاری وجود ندارد. به عبارتی دیگر باید از هتل محل اقامتتان تور آفرود را تهیه نمایید و به صورت گروه های بیش از 10 نفر سافاری کنید.

از هر مکانی که بلیت تهیه کنید هزینه ی ترانسفر و یا همان حمل و نقل نیز روی بلیت شما منظور می شود و رو به روی هتل می توانید سوار اتومبیل های سافاری شوید پس نگران رسیدن به محل آفرود و سافاری ها نباشید و آدرسی که در آخر برای شما قرار داده ایم آدرس یکی از محل های برپایی سافاری می باشد.

بهترین زمان سافاری:

بهترین زمان برای سافاری صبح است، ساعت 8 تا 10 صبح بهترین زمان برای آفرود می باشد.

هزینه: 

قیمت آفرود در آنتالیا متفاوت است و بنابراین که از چه توری بلیتتان را خریداری می کنید هزینه ها کمی تفاوت دارد اما به صورت میانگین هزینه ی سافاری حدودا 60 دلار ( حدود 190 هزار تومان ) خواهد بود.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کالجی، محله پاشا.

.Address: Tuzcular Mahallesi Pasa Cami Sokak No : 8 | Kaleici, Antalya, Turkey

آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا
آفرود در آنتالیا

توصیه کارناوال

اگر به آنتالیا سفر می کنید توجه داشته باشید که چند مورد از تورهای تفریحی این مقصد از بقیه مشهور و پر آوازه تر هستند، سعی کنید در سفرتان آن ها را از دست ندهید، تفریحاتی چون:

- تورهای خرید

- تور کشتی سواری

- تور سافاری

- تور رفتینگ

سفر خوشی را برایتان آرزو مندیم.

آفرود در آنتالیا

سخن آخر

آیا تا به حال به آنتالیا رفته اید؟

چه نکاتی در این شهر توجه شما را به خود جلب کرده است؟

آیا تا به حال آفرود انجام داده اید؟

نظرات و تجربیاتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.