karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همراه کارناوال باشید تا با هم مجموعه ای از عکس های قدیمی از بالی را تماشا کنیم. در این مجموعه مردم بالی در سال های پیش را خواهید دید و متوجه خواهید شد در گذشته زندگی در بالی چگونه بوده است. این تصاویر کاری از کلیفورد وایت (Clifford White)، عکاس استرالیایی است که در جوانی به بالی سفر کرد. امروزه، جزیره بالی در اندونزی به یکی از قطب های گردشگری این کشور بدل شده است و سالانه بسیاری از کوله گردها و طبیعت گردان ماجراجو را به خود می خواند. 

1- سال ها پیش، قبل از آن که پای گردشگران به جزیره بالی در اندونزی باز شود، کلیفورد وایت، عکاس و موج سوار 20 ساله در سال 1975 به همراه چند تن از دوستانش به جزیره ناشناخته بالی سفر کرد. در این عکس ساحل سانور (Sanur beach) را می بینید که امروزه یکی از سواحل محبوب و گردشگرپذیر بالی است.

عکس های قدیمی از بالی

2- آب بازی

وایت در طی سفرش به بالی، از مناظر روستایی و مردم محلی عکاسی کرد و با بومی هایی ملاقات داشت که تا به حال اهالی کشورهای غربی را ندیده بودند. 

عکس های قدیمی از بالی

3- مسیر جنگلی

وایت از خاطراتش می گوید:

برخی از همراهان در ازای پول کمی، تخته های موج سواری خود را به بومی ها سپرده بودند تا آن ها را در طی مسیر جنگلی و فاصله تا اقیانوس حمل کنند. جالب است بدانید فرد کلاه به سری که در جلوی عکس، با پای برهنه می بینید، ایان کوهن (Ian Cohen) سیاستمدار سابق استرالیایی است. 

عکس های قدیمی از بالی

4- فلش بک

در این تصویر خیابان جالان تگال وانگی (Jalan Tegal Wangi) را می بینید که از نظر وایت، خیابانی دوست داشتنی، کوچک و آرامش بخش بود. جالب است بدانید امروزه پس از حدود 45 سال، این خیابان یکی از شلوغ ترین و مدرن ترین نقاط در ساحل کوتا (Kuta beach) است. 

عکس های قدیمی از بالی

5- بکر و جذاب

امروزه ساحل کوتا یکی از نقاط پر رفت و آمد و توریستی بالی محسوب می شود. همان طور که در این تصویر می بینید، زمانی که وایت از این نقطه در اواخر دهه 70 میلادی بازدید کرد، تنها یک بازار محلی کوچک وجود داشت که در آن صنایع دستی و اصیل به فروش می رفت؛ چیزی که این روزها کمتر به چشم می خورد.

عکس های قدیمی از بالی

6- کسب و کارهای مرده!

 کلیفورد وایت در سال 2011 به آدرس این مغازه رفت اما در کمال تعجب متوجه شد دیگر اثری از آن باقی نمانده است و در مقابل، تعداد زیادی مغازه با شکل و شمایل مدرن جایش را گرفته است. 

عکس های قدیمی از بالی

7- سلف پرتره!

زمانی که میمون کنجکاو روی شانه وایت نشست، دوربین را آماده کرد و از خودش به همراه میمون عکس گرفت.

عکس های قدیمی از بالی

8- موج سواری

وایت می گوید در طی سفر سال 1975 اش به بالی، در ساحل اولوواتو (Uluwatu) یکی از بهترین تجربه های موج سواری خود را پشت سر گذاشت. 

عکس های قدیمی از بالی

9- خاطرات خوب گذشته

کلیفورد وایت از دیگر خاطراتش می نویسد:

بیشتر اوقات را به موج سواری در سواحل جنوبی بالی می گذراندیم و عمده خاطرات خوشم مربوط به همان زمان است. جایی که برای موج سواری توقف می کردیم، هیچ ساختمانی نبود و تنها یک دکه تنقلاتی بود که از آن خوراکی و نوشیدنی می گرفتیم. راننده ها ساعت ها منتظر ما می شدند و آن قدر قابل اطمینان بودند که می توانستم دوربینم را نزد آن ها بسپارم.

عکس های قدیمی از بالی

10- پیش گوی خسته

کلیفورد می گوید هر روز کنار یکی از خیابان های ساحل کوتا، این پیش گوی خسته را می دیدیم که با آسودگی تمام به دیوار لم داده و منتظر مشتری است.

عکس های قدیمی از بالی

11- طبیعت سرسبز و دیگر هیچ!

کلیفورد وایت این عکس را در هواپیما و در اولین سفرش به بالی به ثبت رساند. در آن زمان دور تا دور اقیانوس را ساحل سرسبز و طبیعت دست نخورده پوشانده بود، چیزی که امروز دیگر اثری از آن نمی بینید. امروزه اگر سوار بر هواپیما به بالای این منظره برسید، انبوهی از اقامتگاه های ساحلی این منظره زیبا را خراب کرده اند. 

عکس های قدیمی از بالی

12- پیاده روی روزانه

وایت در بخشی از سفرش، به شهر اوبود (Ubud) که در ارتفاعات بالی قرار دارد، رفت و این عکس را در حین پیاده روی در اطراف شهر گرفت. 

عکس های قدیمی از بالی

13- دوستی با خانواده‌ای بومی

کلیفورد در گشت و گذارهایش در ساحل کوتا به این خانواده بومی برخورد و با آن ها دوست شد. پدر خانواده و بچه هایی که در این عکس می بینید، در حال برداشت آب از چاه بودند. 

عکس های قدیمی از بالی

14- درهم و برهم

کلیفورد در نخستین لحظاتی که به بالی رسیده بود و توی شهر پرسه می زد، این عکس را گرفت. وایت می گوید در آن لحظات از میزان شلوغی و فضای درهم و برهم شهر وحشت کرده بود.

عکس های قدیمی از بالی

15- آخرین خاطرات

وایت برای دقایقی از موج سواری دست کشید و به سرعت این عکس را از یکی از افراد ساکنان بالی به ثبت رساند. 

عکس های قدیمی از بالی

سخن آخر

با هم تصاویری از جزیره بالی در سال 1975 میلادی دیدیم و متوجه شدیم این جزیره زیبا، در گذشته به چه شکل بوده است.

نظر شما درباره این تصاویر چیست؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.