karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هاوایی آخرین ایالتی بود که به مجموعه ایالات کشور آمریکا اضافه شد و بر وسعت و توان اقتصادی آمریکا افزود. 21 آگوست 1959 روزی بود که با امضای رئیس جمهور آیزنهاور (President Eisenhower)، هاوایی پنجاه و هشتمین ایالتِ ایالات متحده آمریکا و جوانترین آن شد. هاوایی تنها ایالت آمریکاست که در محدوده ی قاره ی آمریکای شمالی قرار نمی گیرد، جزوی از گستره ی جغرافیایی اقیانوسیه (1) به شمار می رود و تماما از جزیره های کوچک و بزرگ (مجمع الجزایر) تشکیل شده است.

هشت جزیره ی بزرگ و مهم این ایالت اوآهو، مائوئی، کائوآئی، لانائی، مولوکای، نیهاوو و جزیره هاوایی هستند و شهر توریستی هونولولو (Honolulu) مرکز ایالت هاوایی است. از جزیره هاوایی اغلب با "نام جزیره بزرگ" یاد می شود تا اسم آن با نام کل ایالت اشتباه نشود. مجمع الجزایر هاوایی یک میلیون جمعیت دائم دارد و هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیاست که برای بازدید و لذت بردن از زیبایی های آن روانه ی این بهشت شگفت انگیز و دیدنی می شوند. این جزیره همچنین مقر یکی از پایگاه های اصلی آمریکاست.

نام هاوایی از زبان بومیان این ایالت برداشته شده است و "سرزمین خدایان" معنی می دهد. عمده اقتصاد این ایالت بر پایه ی محصولات گرمسیری استوایی مانند موز، آناناس و نیشکر می چرخد و گردشگری نیز سهم بزرگی در گردش مالی ایالت هاوایی دارد.

این ایالت که از آن با عنوان بهشت ماجراجویان یاد می شود، برای غذاها و آشپزی دریایی، پارک های ایالتی فوق العاده زیبا و رویایی، سنت ها و فرهنگ متمایز و صنعت گردشگری پر رونق و درحال پیشرفتش شهره است.

امروز به همراه شما در کارناوال قصد داریم سوار بر ماشین زمان شده و به سالهای پایانی قرن نوزدهم و نخستینِ قرن بیستم هاوایی برگردیم و عکس هایی از دورانی که هاوایی هنوز جزوی از آمریکا نبود را با هم به نظاره بنشینم و اندکی با تاریخچه و سبک زندگی مردم آن دوران بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید...
ورود به صفحه ی اختصاصی عکس و ویدئو آمریکا

پاورقی


1- از قاره های جهان است و در تقسیم بندی جغرافیایی زمین، گروه های گوناگونی از جزیره های اقیانوس آرام را در خود جای می دهد. بزرگترین جزیره ی این قاره، کشور استرالیا است.

ایالت هاوایی، شهر هونولولو

ساحل هاوایی

1- اهالی هونولولو بیرون کاخ لولانی، محل اقامت حاکم پادشاهی هاوایی | ژانویه 1980 

اهالی هونولولو بیرون کاخ لولانی، هاوایی

2- دو مرد محلی درون قایق خود در ساحل وایکیکی در حال استراحت هستند | اوایل سالهای 1900 

وایکیکی نام منطقه ای ساحلی در هونولولو هاوائی است که به آسمان خراش های ساحلی اش شهره است.

عکس های قدیمی از هاوایی

3- فروشنده های دور گرد به هنگام فروش دسته های گل زیبا | سال 1901

عکس های قدیمی از هاوایی

4- زنان در حال تمرین رقص سنتی هوآلا | دهه 90

عکس های قدیمی از هاوایی

5- مردان نیز می توانند رقص هوآلا را انجام دهند | دهه 90  

عکس های قدیمی از هاوایی

6- کشاورزی در حال جمع کردن محصولات مزرعه آناناس خود بعد از یک روز کاری طولانی

عکس های قدیمی از هاوایی

7- گردشگران در حال استراحت در ساحل وایکیکی در جزیره ی اوآهو | سال 1925

عکس های قدیمی از هاوایی

8- موج سواری در ساحل وایکیکی سوار بر تخته موج، امواج دریا را به مبارزه می طلبد | سال 1925

عکس های قدیمی از هاوایی

9- چهار توریست ژاپنی مقابل عکاس در هتلی در ساحل وایکیکی ژست گرفته اند | سال 1930 

عکس های قدیمی از هاوایی

10- گردشگران بر لبه دهانه فعالترین کوه آتشفشانی جهان در آن دوره | سال 1930 

این دهانه ی آتشفشانی که  هالِماوُماوُ یا " خانه ی آتش ابدی" نام دارد، در سال 1930 فعالترین کوه آتشفشانی در جهان بوده است.

 

عکس های قدیمی از هاوایی

11- گروهی از دختران هاوایی که سبکی از پوشش محلی را به نمایش می گذارند | ژانویه 1932

عکس های قدیمی از هاوایی

12- اسکله ای در شهر هونولولو که به آرامی در ساحل این شهر در حال گسترش است | جولای 1934 

عکس های قدیمی از هاوایی

13- خوشگذارنی به سبک پسران رئیس جمهور | آگوست 1934

در این تصویر دو پسر رئیس جمهور اسبق آمریکا (تئودور روزولت)، فرانکلین روزولت جونیور (سمت چپ) و جان روزولت (سمت راست) به همراه دوک کاهاناموکو در ساحل موج سواران در وایکیکی هاوایی دیده می شوند.

عکس های قدیمی از هاوایی

14-کارمندان هواپیمایی شرکت پان آمریکن در حال بازی گلف | اکتبر 1936  

عکس های قدیمی از هاوایی

15- ترافیک در چهار راه خیابان کینگ، هونولولو خیابان هاوایی | سال 1940

عکس های قدیمی از هاوایی

16- گروه هوایی اقیانوس آرام ارتش آمریکا در حال بازگشت از مأموریت | جولای 1940

عکس های قدیمی از هاوایی

17- موج سواران مشهور هاوایی در حال موج سواری بر امواج اقیانوس | سال 1953

بازی ترنت، وودی براون و جورج داونینگ از موج سواران مشهور هاوایی در حال موج سواری در این تصویر دیده می شوند. موجی به طول حدودا پنج متر و نیم این موج سواران را به مبارزه طلبیده است.

عکس های قدیمی از هاوایی

18- نمایشی از رقص محلی | دهه 90

عکس های قدیمی از هاوایی

19- مزارع آناناس که به زیبایی تا کیلومترها از خاک جزایر هاوایی را پوشش می دهد

عکس های قدیمی از هاوایی

سخن آخر

امروز به همراه شما سوار بر ماشین زمان، به تقریبا 100 سال پیش بازگشتیم و تصاویری قدیمی و تاریخی از جزایر و ایالت هاوایی آمریکا را به تماشا نشستیم و تصاویری از روزگار قدیم این ایلات را از نظر گذراندیم. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ شما تا چه اندازه با این سرزمین زیبا و شگفت انگیز آشنایی دارید؟ نظرات و دانسته هایتان را با ما و دوستانتان در کارناوال به اشتراک بگذارید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

هاوایی جزیره ای است که به اذان بومیان آن(مائوری ها) اصلا ایرانی می باشند اسم این جزیره از کلمه هوایی به معنی منطقه که باد فراوان دارد گرفته شده است زیرا در 80 درصد روز های سال آنجا آب و>هوای> طوفانی دارد جزیره جنوبی آن هنا لوو می باشد که بخاطر زیبایی شگفت انگیزش ایرانیان طبق لهجه جنوبی به  هنا لوو (این مثل مروارید] است می گفتند در این دو جزیره اثار فراوانی از دین زرتشتی و میترایی وجود دارد که غربیان عمدا بسیاری را تخریب کرده اند ولی هنوز مقداری وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر به کتاب تاریخ حضور ایرانیان در استرالیا و جزایر جنوب شرقی اسیا قبل از حضور اروپاییان نوشته دکتر حمید شفیع زاده مراجعه نماید

انتشار:30 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.