karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هر کشوری، تاریخ و سرگذشتی منحصر به فرد دارد؛ تاریخی که سرنوشت مردمان آن دیار را رقم زده است. همیشه سفر در این تاریخ و به تماشا نشستن وقایع روزگاران گذشته، برای همگان جذاب بوده؛ این که بنشینی و بخوانی که در قرن های پیش چه اتفاقاتی رخ داده و چه مردمانی به دنیا و چه کسانی از بین رفته اند، هم جالب و لذت بخش است و هم آن که باعث می شود تا با آن مردم بیشتر آشنا شوی و روند پیشرفت و یا حتی پس رفت آن کشور را به وضوح ببینی و لمس کنی. در این میان برخی کشورها هستند که روز به روز پسرفت می کنند و به عقب بر می گردند اما برخی با همت و تلاش مردمانش پیشرفت و دگرگونی چشم گیری داشته اند به طوری که با تماشای عکس های قدیمی آن ها به سختی می توان شباهتی میان امروز و دیروزشان قائل شد...

مصداق این موضوع را به خوبی می توان در منطقه خود مختار هنگ کنک دید که در جزیره ای در جنوب چین قرار گرفته است. هنگ کنگ در بین سال های ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزء مستعمرات امپراطوری بریتانیا بود اما در سال 1997 به جمهوری خلق چین پیوست. امسال 20 سال از این اتفاق می گذرد و عکاسی به نام یو چون یو (Yu Chun Yu) به مناسبت همین رویداد تاریخی در خیابان های هنگ کنگ شروع به قدم زدن کرده است و با ثبت عکس هایی خلاق و جالب، گذشته ی هنگ کنگ را با وضع امروزی این شهر مقایسه کرده است. 

بار دیگر همراه کارناوال باشید تا سفری پر از هیجان به گذشته و حال این منطقه داشته باشیم.

با ما همراه باشید که تصاویر جالب این عکاس را ببینیم...

هنگ کنگ

1- یکی از قدیمی ترین خیابان های هنگ کنگ

خیابان پتینگر (Pottinger Street) یکی از خیابان های قدیمی هنگ کنگ که به دلیل ناهموار بودن سنگ فرش آن به خیابان سنگی هم معروف است. 

خیابان های هنگ کنگ

* عکسی از دهه 1930 

این خیابان پس از اولین فرماندار هنگ گنگ به نام هنری پتینگر(Henry Pottinger) که حاکم استعماری ایرلندی-انگلیسی بود، این نام را گرفته است.

خیابان های هنگ کنگ

2- محلی پر از آسمان خراش های پر زرق و برق

خیابان مرکزی کویین (Queen's Road Central) مرکز خرید ها فراوانی دارد و  توسط آسمان خراش ها احاطه شده است.

خیابان مرکزی کویین

*- بازگشت به سال 1962 

در گذشته در این خیابان هیچ خبری از آسمان خراش ها نبود.

خیابان مرکزی کویین

5- زاویه ای دیگر از خیابان کویین

این عکس منظره ای رو به شرق را از خیابان کویین نشان می دهد.

خیابان مرکزی کویین

*- عکسی از 1962

در این عکس پیاده رو های پر از رفت و آمدِ مردم را مشاهده می کنید.

خیابان مرکزی کویین

6- تبلیغات دیجیتالی خیره کننده

امروزه تبلیغات دیجیتالی  خیابان دآگولار (D'Aguilar Street) بسیار خیره کننده و چشم گیر است اما در گذشته به این شکل نبوده.

خیابان دآگولار

*- بازگشت به 1952

خیابان دآگولار (D'Aguilar Street) در گذشته به  جهت مغازه های مزون و خیاطی های آن به خیابان فشن معروف بوده است.

خیابان دآگولار

8- خیابانی با معبدی قدیمی

در یکی از خیابان های هنگ کنگ به نام هالیوود معبدی به نام من مو (Man Mo Temple) وجود دارد که یادگاری از سال 1847 است. این معبد را برای احترام و تکریم الهه ادب و هنر ساخته اند.

خیابان هالیوود

*- منظره ای متفاوت با امروز

این عکس از خیابان هالیوود در سال 1905 گرفته شده است.

خیابان هالیوود

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

آیا به تاریخ و سرگذشت یک سرزمین علاقه دارید؟

نظرات خود را با ما در میان گذارید.

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.