karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از وبسایت آتلانتیک و خبرگزاری رویترز، موزه ی لوور ابوظبی از روز 11 نوامبر 2017 (20 آبان 1396) در این شهر ساحلی و شیخ نشین امارات به طور رسمی افتتاح می شود. مسئولین امیدوارند تا طراحی ویژه و منحصر به فرد موزه و همچنین آثار گرانقدر و با ارزشی که در آن به چشم می خورند باعث جذب توریست شوند. این موزه، روز چهارشنبه 8 نوامبر 2017 با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به عنوان مهمان افتخاری به طور نمادین افتتاح شد. 

در سال 2007 موزه ی لوور پاریس در قراردادی به ارزش 525 میلیون دلار (2,140,000,000,000 تومان) اجازه داد تا موزه ای به همین نام در شهر ابوظبی امارات ساخته شود و این نام برای سی سال بر این موزه ی جدید باقی بماند. علاوه بر آن در قراردادی دیگر به ارزش 750 میلیون دلار (3,000,060,000,000 تومان)، قرار شد تا موزه ی لوور ابوظبی از مدیریت و راهنمایی های موزه ی لوور پاریس، برای مدیریت بهتر مجموعه خود بهره ببرد. طراحی و ساخت این پروژه 10 سال طول کشید و طی ساخت، با مشکلات و اعتراض های فراوانی از جهت سوءاستفاده از کارگران خارجی و شرایط نامناسب کاری آن ها مواجه شد. 

موزه لوور ابوظبی با سرمایه ای بالغ بر 1 میلیارد دلار در حاشیه خلیج فارس ساخته شده و از سه طرف محصور در آب است. این موزه در مرحله ی اول میزبان 600 اثر هنری است که 300 قطعه ی آن از 13 موسسه ی مهم در فرانسه به امانت گرفته شدند و در 23 گالری دائمی آن، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت. 

"محمد البُروک"، رئیس دپارتمان فرهنگ و گردشگری امارات در مورد این موزه گفت که این مکان چیزی بیشتر از یک موزه است و قرار است مرکزی برای صلح، پذیرش، تحمل و آموزش باشد. از جمله مهم ترین آثاری که در این موزه به نمایش در خواهند آمد می توان به نقاشی هایی از "پل کوگن"، "ونسان ونگوگ" و "پابلو پیکاسو" اشاره کرد. مجسمه ی ابولهول متعلق به قرن ششم قبل از میلاد، 13 قطعه از کتیبه ی "سوره ی حشر"، مجسمه ی مرمرین اسکندر مقدونی و نقاشی "تصویری از یک زن ناشناخته اثر لئوناردو داوینچی" از دیگر قطعات مهم و گرانمایه این موزه به شمار می آیند. در کنار این آثار هنری ارزشمند، چیدمان دائمی موزه لوور با مجسمه ای از "آگوست رودین"، درختی عظیم از جنس برنز با برگ های آینه ای از "جوزژه پنونه" ایتالیایی و سه حکاکی روی سنگ اثر "جنی هولمز" آمریکایی، بر زیبایی و شکوهِ ساختمان این موزه اضافه می کنند. 

هزینه ی ورودی موزه لوور ابوظبی 16.30 دلار (بیش از 65000 تومان) بوده و برای روز افتتاحیه آن تاکنون بیش از پنج هزار بلیت فروخته شده است. 

موزه ی لوور ابوظبی

موزه ی لوور ابوظبی

موزه ی لوور ابوظبی

موزه ی لوور ابوظبی

موزه ی لوور ابوظبی

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.