karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 آبان 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

وقتی از ایران سخن می گوییم، تصاویر مختلفی در ذهنمان نقش می بندند؛ یک نفر به گذشته ی این سرزمین سفر می کند و بناهای به جا مانده از قلب تاریخ را یکی یکی از نظر می گذراند. دیگری قدم به طبیعت می گذارد و به مرور کوه های سر به فلک کشیده، جنگل های انبوه، دریاچه های تماشایی و.... می پردازد. نام هر گوشه ی این مرز و بوم را که بیاوریم به دنبالش فهرستی از دیدنی های کم نظیر صف می کشند و هر کدامشان با جلوه هایی دلبرانه خودنمایی می کنند. تاریخ کهن ایران باعث شده تا هر خطه ای از این دیار، میزبان آثاری از گذشتگان باشد و داستان هایی را از اعصار گذشته روایت کند. طبیعت نیز چهره ی زیبایی را از خود در این مرز و بوم به نمایش گذاشته و به هر گوشه از این خاک لباسی متفاوت پوشانده است.

برای یک عمر می شود از دیدنی های ایران حرف زد اما توصیف زیبایی های این سرزمین در وصف نمی گنجد و کلمات یارای به تصویر کشیدنش را ندارند. برای همین است که صاحبان ذوق و هنر دست به دوربین می شوند و با ظرافت و دقت، دیدنی های این دیار را در قاب تصاویر می گنجانند. آن ها با نگاهی متفاوت به این زیبایی ها می نگرند و تلاش می کنند زیباترین تصاویر را از آن ها خلق کنند.

امروز می خواهیم سفری تصویری به برخی نقاط ایران را برایتان رقم بزنیم و به نظاره ی گوشه ای از زیبایی های آن بنشینیم. یکی از فنون عکاسی را چاشنی سفرمان کرده ایم و قرار است تصاویری از جاذبه های ایران را به صورت پانوراما به نمایش در آوریم. پانوراما یا سراسرنما به دورنمای وسیع سراسری از یک فضا گفته می شود که محدوده ی بیشتری نسبت به عکس‌های معمولی را به تصویر می کشند. 

با ما همراه شوید تا تصاویری خیره کننده را از جاذبه های ایران به تماشا بنشینیم که توسط عکاسان هنرمند وطنمان ثبت گردیده و در اختیار سازمان میراث فرهنگی گذاشته شده است.

کارناوال را در این سفر تصویری همراهی کنید.

ورود به صفحه اختصاصی عکس و فیلم ایران

خانه عباسیان کاشان

1- کاخ چهلستون | زیبای سحرانگیز نصف جهان

کاخ چهلستون نام یکی از جاذبه های شهر اصفهان است که در میان باغی زیبا قرار دارد و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. 

چهلستون اصفهان

2- نقش رستم | تاریخ مصور ایران باستان

نقش رستم، مجموعه‌ای باستانی در استان فارس است که یادمان‌هایی از عیلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را در خود دارد. این مجموعه آرامگاه چهار تن از پادشاهان هخامنشی را در خود جای داده و نقش برجسته‌های متعددی از وقایع مهم دوران ساسانیان نیز در آن دیده می شود.

نقش رستم

3- کندوان | سکونتگاهی کهن در دل صخره ها

کندوان نام روستایی در استان آذربایجان شرقی است که به دلیل ساختار متفاوت خانه ها و معماری صخره ای مورد توجه قرار گرفته است. این روستا تنها سکونتگاه صخره ای جهان است که هنوز زندگی در آن جریان دارد.

تصویر پانوراما از روستای کندوان

4- مسجد شیخ لطف الله | شاهکاری در نقش جهان

میدان نقش جهان، نام میدانی تاریخی در شهر اصفهان است که بناهای متععدی در خود دارد. یکی از این بناها، مسجد شیخ لطف الله است که به سبب نداشتن مناره و کاشیکاری های کم نظیر یکی از دیدنی ترین مساجد شهر به شمار می رود.

شیخ لطف الله

5- حافظیه | بهشت شعر و غزل

حافظیه محل دفن حافظ است که یکی از شعرای بزرگ ایران زمین به شمار می رود. این آرامگاه یکی از زیباترین ودیدنی ترین اماکن شهر شیراز است و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

حافظیه

6- چغازنبیل | نیایشگاهی از اعماق تاریخ

زیگورات دور اونتاش یا چُغازَنبیل نیایشگاهی باستانی است که در نزدیکی شهر باستانی شوش در استان خوزستان قرار دارد. این بنا در زمان عیلامی‌ها و در حدود ۱۲۵۰ پیش از میلاد ساخته شده و نامش به عنوان اولین اثر تاریخی از ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است. بسیاری از کارشناسان، این نیایشگاه را نخستین بنای مذهبی در ایران می دانند و جامعه بین‌المللی نیز برای آن ارزش بسیار زیادی قائل است.

چغازنبیل

7- بارگاه شاه‌عبدالعظیم | زیارتگاهی در جنوب تهران

آرامگاه شاه‌عبدالعظیم مجموعه آرامگاه‌های نوادگان حسن بن علی (ع) است که در شهر ری قرار دارد و از مشهورترین زیارتگاه های شیعیان به شمار می رود.

شاه عبدالعظیم

8- گوشه ای دیگر از زیبایی های میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

9- مسجد نصیر الملک | بازی هنرمندانه رنگ و نور

مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است که به هنگام تابش نور خورشید بر شیشه های رنگی آن، زیبایی خاصی را به نمایش می گذارد.

مسجد نصیرالملک

10- سراب گیان | شاهکاری از طبیعت ایران

سراب گیان نام چشمه ای پر آب در نزدیکی نهاوند است و محوطه اطراف آن از تفرجگاه های پرطرفدار استان همدان به شمار می رود.

سراب گیان همدان

11- دروازه قرآن | ورود به شهر بهارنارنج

دروازه قرآن یکی از دروازه‌های تاریخی در ایران است که در ورودی شهر شیراز قرار دارد.

دروازه قرآن شیراز

12- سرای مشیر | گوشه ای از بازار وکیل شیراز

بازار وکیل

سخن آخر

تماشای تصاویر یکی از راه های آشنایی با دیدنی های یک سرزمین است. آنچه که دیدید بخشی بسیار کوچک از زیبایی های ایران عزیزمان بود و تنها گوشه ای از آن ها را به شما نشان داد. 

از این گشت و گذار تصویری لذت بردید؟

کدام یک از این جاذبه ها را از نزدیک دیده اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منتظرتان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

دیگر عکسهای پانوراما گردشگری از ایران را اینجا هم می تونید ببینید https://omid360.com/iran/panorama/

انتشار:14 شهریور 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.