karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 اردیبهشت 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بسیاری از ما دوست داریم زمانی را به قدم زدن در شهر اختصاص دهیم، فارغ از بناهای تاریخی، تفریحات و امکاناتی که یه مکان می تواند در اختیارمان بگذارد؛ فقط می خواهیم به مسیرمان ادامه دهیم و شهر و زندگی روزمره مردم را به تماشا بنشینیم. از هوای خوب لذت ببریم و گپی ساده با دیگر رهگذران داشته باشیم. جالب آن که همین کارهای ساده هم بعضی اوقات محال و غیر عملی به نظر می رسند؛ به خصوص با وجود مشغله های زندگی که هر کدام از ما درگیرشان هستیم.
اما شخصی به نام الن تیلور (Alan Taylor)، دقیقا به آن چه بسیاری از ما فرصتش را نداریم جامه عمل پوشانده است. او تقریبا پس از 12 سال به سیاتل (Seattle)، بزرگترین شهر ایالت واشینگتن در آمریکا بازگشته و تجربه ای شیرین از یک روز آفتابی کسب کرده است. خبر خوب این که الن عکاسی می کند، در نتیجه ما را از این گشت و گذارش در سیاتل بی نصیب نگذاشته است. پس می توانیم همراه او گشتی مجازی در سیاتل داشته باشیم.
سیاتل در حاشیه غربی کشور آمریکا قرار گرفته است و تنها 160 کیلومتر با کشور کانادا فاصله دارد. این شهر در شهرستان کینگ و میان دریاچه واشینگتن و راه آبی پیوجت ساند (Puget Sound) واقع شده است؛ در حقیقت سیاتل را می توان راهی خاکی میان آب ها دانست. بد نیست بدانید که این شهر نقش مهمی در اقتصاد آمریکا و حتا جهان ایفا می کند. چرا که دفاتر اصلی شرکت های مهم و شناخته شده ای نظیر مایکروسافت، آمازون و شرکت هواپیماسازی بویینگ در این منطقه قرار دارند؛ حتا استارباکسی (Starbucks) که قهوه هایش شهرت جهانی دارند اولین کافه خود را در سیاتل بنا کرد.

پس بیایید با الن همراه شویم و از روزهای بهاری ماه آوریل در کناره غربی آمریکا و شهر سیاتل لذت ببریم. جذابیت این گشت و گذار روزانه زمانی دوچندان می شود که در حین آن می توانیم تغییرات کوچک و جالب را نیز در مورد سیاتل و مردمانش بدانیم و اطلاعاتی در مورد این منطقه به دست آوریم.
در این سفر دل انگیز با کارناوال همراه باشید...

سیاتل

1- در امتداد غروب

در تصویر یک کشتی مسافربری در حال گذر از راه آبی پیوجت ساند (Puget Sound) به چشم می خورد و در پس زمینه خورشید، پشت کوه های المپیک (Olympic Mountains) پنهان می شود. این کوه ها در میان شهر سیاتل و شهر باین بریدج ایسلند (Bainbridge Island) قرار دارند.

راه آبی پیوجت ساند سیاتل واشینگتن

2- دریاچه یونیون

منظره ای رو به شمال از دریاچه آب شیرین یونیون (Lake Union) پیش روی تان قرار دارد. مردم بر روی تپه کایت (Kite Hill) دراز کشیده اند و از آفتاب بهاری لذت می برند.

دریاچه یونیون سیاتل واشینگتن

3- از گذشته تا کنون

در جنوب دریاچه یونیون، خیابانی به نام تری اَونو نُرس (Terry Avenue North) وجود دارد؛ در تصویر نمایی از همین خیابان را می بینید. بیش از  حدود یک دهه پیش اطراف این خیابان با ساختمان های آجری دو یا سه طبقه پوشیده بود اما حالا در هر طرف سازه های نوساز و مدرن با ارتفاع زیاد به چشم می خورند.

خیابانی در سیاتل واشینگتن آمریکا

4- ماهیگیری در هوای خوشایند بهاری

در یکی از روزهای زیبای ماه آوریل پیرمردی از فرصت استفاده کرده و همراه سگش به ماهیگیری آمده است.

سیاتل واشینگتن آمریکا

5- جوجه غاز کانادایی

یکی از شاخصه های مهم شهر سیاتل، غازهای کانادایی (Canada geese) هستند و در کنار هر جایی که آب در آن باشد، چند جوجه غاز به چشم می خورد به ویژه در حوالی دریاچه یونیون.

بچه غاز کانادایی سیاتل واشینگتن آمریکاا

6- راه آبی پیوجت ساند و نمای باشکوه کوه های المپیک

کوه های المپیک سیاتل آمریکا

7- جذابیت های گذران وقت در سیاتل

راه آبی پیوجت ساند در کنار پارک کارکیک (Carkeek Park) قرار دارد؛ جایی که بسیاری از مردم برای گشت و گذار و تفریح روانه آن می شوند. یکی از این سرگرمی های آبی جذاب، کایت بُردینگ (Kiteboarding) است که البته از ورزش های سخت آبی به شمار می رود. 

کایت بردینگ سیاتل آمریکا

8- در اوج هیجان

سیاتل واشینگتن آمریکا

9- کایت بردسوارهای خستگی ناپذیر

کایت بردسواری سیاتل واشینگتن آمریکا

10- برجی که برای سال ها بلندترین بود!

برج اسمیت (Smith Tower) سازه ای 38 طبقه است که در سال 1914 ساخته شد. این برج برای سال های بسیاری طولانی بلندترین سازه در سواحل غربی آمریکا به شمار می رفت. اگرچه به طور کلی برج اسمیت یک ساختمان اداری به حساب می آید اما بخش هرمی شکل بالای آن مسکونی است و در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

برج اسمیت سیاتل آمریکا

11- کوه رینیر

در جلوی تصویر جزیره هاربورِ سیاتل (Harbor Island) را می بینید و در انتها قله آتشفشانی رینیر (Mount Rainier) به چشم می خورد؛ این قله بلندترین کوه ایالت واشینگتن است و در پارک ملی کوه رینیر قرار دارد.

کوه رینیر و جزیره هاربور سیاتل

12- هنرنمایی غروب بر فراز کوه های المپیک 

کوه های المپیک سیاتل واشینگتن آمریکا

13- سیاتل از فاصله دور

شهر سیاتل از درون شهر باین بریدج ایسلند؛ زمانی که نور غروب آفتاب هنوز روی بعضی ساختمان ها افتاده است.

سیاتل واشینگتن آمریکا

14- کوه رینیر در هنگام غروب

کوه رینیر سیاتل واشینگتن آمریکا

15- پیوندی میان دو شهر

این کشتی از طریق راه آبی پیوجت ساند، مسیر سیاتل و باین بریدج ایسلند را می پیماید.

سخن آخر

همراه عکاس هنرمند، الن تیلور، به تماشای یک روز زیبای بهاری در سیاتل نشستیم و اوقات خوشی را سپری کردیم. با نمادهایی کمتر دیده شده در این شهر آشنا شدیم؛ مانند کوه رینیر و کوه های المپیک. همچنین چندین بار از کنار راه آبی پیوجت ساند گذر کردیم و سیاتلی ها را بر فراز تپه ای در کنار این راه آبی به تماشا نشستیم. عده ای از آن ها از فرصت استفاده کرده و از تفریحات آبی لذت می بردند.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا انتظار این همه آرامش را در این منطقه داشتید؟

دیدگاه خود را با کارناوال در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

سلام .... عالی☺

انتشار:09 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.