karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 غروب آفتاب ، واژه ای که با شنیدن آن شاید اولین چیزی که به ذهن می رسد ، رنگ است ؛ رنگ یا شاید بهتر است بگوییم رنگ هایی که حاصل از غروب خورشید است. پدیده ای که هر روز بدون هیچ وقفه و بدون هیچ خستگی ادامه داشته و دارد و خواهد داشت ، اما آیا تا به امروز این تکرار از زیبایی اش کاسته ؟

آیا تا به حال شده که از زیبایی های آن خسته شوید ؟! شاید گاهی آن را نبینید و متوجه آن نشوید اما هیچ گاه از آن خسته نمی شوید فقط شاید گاهی دلگیرتان کند. 

ببنید چیزی که هر روز بدون توجه به آن از کنارش رد می شوید چقدر زیبا است و چقدر می تواند آرامش بخش باشد ، فقط کافی است کمی تامل کنید ، کمی صبر کنید ...

همراه کارناوال باشید تا با هم کمی در غروب آفتاب در دنیا قدم بزنیم و کمی بیشتر زیبایی هایش را درک کنیم.

تصاویری زیبا و محسور کننده که غروب آفتاب را در جای جای دنیا نشان می دهد. 

تنها ببینید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

 

1 ) غروب رنگارنگ در تاج محل

در حالی خورشید سعی در پنهان کردن خودش پشت تاج محل دارد ، اما منظره ای زیبا به وجود آورده که بیش از پیش نظر را به خود جلب می کند؛ دریاچه رنگ بنفش و آسمان لباس نارنجی به تن کرده است.

تصاویر زیبا از تاج محل

2 ) غروب زیبای معبد آنگکور وات کامبوج

شاید کمی ترسناک و مخوف ، اما زیبا و آرام است. تاریکی و عظمت معبد آنگکور وات در کامبوج که مسبب آن غروب خورشید است.

سفر به معبد آنگکور وات

3 ) خورشید نیمه شب در نروژ

در نروژ، بین اواخر ماه مه و اواسط ماه جولای ، خورشید به طور کامل غروب نمی کند؛ دلیل این پدیده هم موقعیت جغرافیایی نروژ و قرار گیری اش در نواحی شمالی و قطبی است و نام آن را خورشید نیمه شب می گذارند. در طی این پدیده طبیعی می توان تصاویر زیبایی را ثبت کرد.

پدیده خورشید نیمه شب نروژ

4 ) ترکیب سفیدی برف و غروب آفتاب 

این غروب آفتاب در ایسلند است ، کوهستان Kirkjufell در پس زمینه که در شبه جزیره Snæfellsnes در غرب ایسلند واقع شده ، زیبایی این عکس را دو چندان کرده است.

زیبایی های ایسلند

5 ) غروب آفتاب در هرم بزرگ جیزه 

بنای تاریخی هرم بزرگ جیزه در قاهره ، مصر، از قدیمی ترین #عجایب هفتگانه دنیا است. این غروب آفتاب زیبایی و شگفتی این بنای باستانی را دوچندان کرده است.

هرم بزرگ جیزه

6 ) زیبایی غروب در سواحل تانزاینا

تصویری که می بینید ، زیبایی غروب آفتاب در مجمع الجزایر زنگبار در سواحل تانزانیا در شرق آفریقا است که هر انسانی را مجذوب خود می کند. شاید بتوان آغوش خود را باز کرد و پذیرای غروب خورشید بود.

دیدنی های تانزانیا

7 ) غروب زیبای صحرای دبی

اگر به #سفر به دوبی را تجربه کرده باشید ، بدون شک غروب زیبای صحرای آن را دیده اید چرا که بدون آن سفرتان تکمیل نخواهد شد.

صحرای دوبی

8 ) تماشای غروب آفتاب در شیلی

غروب زیبای #صحرای آتاکاما که در شیلی واقع شده است. صحرایی که مآمن گاه فلامینگوهای زیادی است و این تصویر شاید یک توهم نقره ای و طلایی باشد. 

صحرای آتاکاما شیلی

9 ) غروب زیبای کیپ تاون 

اینجا را با غروب زیبایش در دنیا می شناسند؛ شاید هم بی دلیل نباشد . وقتی خورشید غروب می کند و پرتوهای رنگارنگ اش را بروی پهنه ی دریا و کوهستان پهن می کند مگر می شود زیبا نباشد.

دیدنی های شهر کیپ تاون

10 ) غروب آفتاب کالیفرنیا

خورشید غروب می کند و آسمان ساحل سانتا مونیکا کالیفرنیا را صد رنگ می بخشد؛ انگار چراغ های آسمان بر فراز شهربازی شهر روشن شده است.

دیدنی های کالیفرنیا

11 ) غروبی شگفت انگیز در آفریقا

شاید پایان یک سفر اکتشافی به دل طبیعت و حیات وحش آفریقا نتواند از این زیباتر باشد.

دیدنی های آفریقا

12 ) غروب آفتاب اسکاتلند

اینجا بهشتی برای عکاسانی هستند که می خواهند غروب آفتاب لحظه لحظه ثبت کنند ؛ Isle of Skye میدان بازی رنگ هاست...

زیبایی های اسکاتلند

13 ) غروبی آرام در ویتنام

ویتنام زیبا است و به دشت های نمک‌اش در دنیا شهره. در تمام طول روز کارگران اینجا مشغول کارند و سالانه 700.000 تن نمک تولید می کنند اما خورشید که غروب می کند ، اینجا آرام و زیبا است و بیش از هر چیز دیگری می توان آرامش را در آن جستجو کرد.

دیدنی های ویتنام

14 ) غروب استرالیا

نگاه کنید ، صخره ای خشن و عظیم اما نور زیبایی که حاصل از غروب آفتاب است چهره ای آرام به این صخره بخشیده است.

اینجا صخره آیرز استرالیا است.

دیدنی های استرالیا

15 ) غروب کانادا

شهر کبک در کانادا ، معماری اش خاص است و قدمتش به چیزی در حدود 1608 می رسد ؛ تلفیقی است از معماری صد سال پیش و هنر مدرن. تمام زیبایی ها و شکوه اش را شاید این عکس گویا باشد.

دیدنی های کانادا

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست ؟

آیا تجربهی عکاسی از غروب آفتاب را داشته اید ؟

کدام تصویر بیشتر نظرتان را جلب کرد؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.