karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

عکاسی هنر به تصویر کشیدن زیبایی و شگفتی ها در لحظه است. برای برخی این هنر ذاتی است و در بعضی با تمرین و شرکت در کلاس های مرتبط با این رشته به دست می آید. برخی عکس های بی نظیر، حاصل زحمات شبانه روزی عکاس آن است و برخی به شکلی کاملا تصادفی در قاب تصویر عکاس می نشیند. امروز می خواهیم با شما در کارناوال نگاهی به سری عکس های شرکت کننده در مسابقه سالانه عکاس سفر نشنال جئوگرافیک داشته باشیم و هنر عکاسان آن را تحسین کنیم. این مسابقه که برترین عکاسان و داوران دنیا آن را داوری می کنند، فراخوانی از عکس هایی است که  افراد در دو سال گذشته در سفرهای خود گرفته و برای این مسابقه فرستاده اند. این مسابقات در سه بخش "مردم"، "طبیعت" و "شهر" داوری شده و جایزه بزرگ (Grand-Prize) به برترین این عکس ها داده می شود. در مسابقات امسال بیش از 15 هزار عکس دیدنی و تماشایی از 30 کشور برای شرکت در این مسابقه به دفتر نشنال جئوگرافیک فرستاده شد.

جوایز نفرات برنده مسابقه عکاسی به شرح زیر است: 

جایزه بزرگ: سفری ده روزه برای دو نفر به جزایر گالاپاگوس به همراه هیئتی از نشنال جئوگرافیک جایزه بزرگ این مسابقه را تشکیل می دهد. 

هر بخش سه برنده دارد که میزان جوایز آن به شرح زیر است. 

نفر اول: 2500 دلار 

نفر دوم: 750 دلار

نفر سوم: 500 دلار

در مسابقه سال 2017، عکس شاهکار فوران یک آتشفشان در مکزیک، جایزه بزرگ این مسابقات را نصیب سرجیو تپیرو ولاسکو (Sergio Tapiro Velasco)، عکاس آن کرد.

اف دیلک اویا (F Dilek Uya)، با عکسی از یک مرد درویش، در حال رقص سماع در معبدی در سیل ترکیه، برنده بخش مردم این مسابقه شده است. 

عکسی از کتابخانه ای پیشرو و تازه تاسیس در اشتوتگارت آلمان، با عنوان سطوح مطالعه، برنده بخش شهرها شد. دیگر عکس های با ارزش مجموعه شامل موج سوار زیر آب، غارهای مرمری زیرزمینی و زمین فوتبالی که به احتمال زیاد، محشرترین زمین فوتبال دنیاست و در جزیره ی لوفوتن نروژ قرار دارد، می شود.

گفته می شود زیبایی در چشم های تماشاگر نهفته است، در نظر شما کدام یک از این عکسها  زیبا جلوه می کند؟

همراه کارناوال باشید تا نگاهی به بخش دوم از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی در سفر نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۷ داشته باشیم.

1- قدرت طبیعت | عکس برنده جایزه بزرگ و بخش طبیعت

عکس فوق العاده زیبای برخورد یک صاعقه که از ابر خاکستر آتشفشانی به سمت کوه در حال فوران پرتاب می شود، عنوان بهترین عکاس سفر سال 2017 نشنال جئوگرافیک را نصیب سرجیو تپیرو ولاسکو (Sergio Tapiro Velasco)، عکاس مکزیکی کرد. این عکس که نام بی نظیر " قدرت طبیعت" بر آن گذاشته شده، برنده ی هر دو جایزه بخش طبیعت و جایزه بزرگ است.

عکاس این عکس را از لحظه فوران آتشفشان کولیما، یکی از فعالترین آتشفشانهای مکزیک، از فاصله 12 کیلومتری بعد از شنیدن صدای انفجاری مهیب از کوه "آتشفشان آتش" گرفته است. ولاسکو هرگز تصوری از اینکه عکسی این چنین خارق العاده گرفته نداشت تا اینکه تصمیم گرفت عکس هایش را مرور کند. 

عکس برنده جایزه بزرگ مسابقات نشنال جئوگرافیک

Sergio Tapiro Velasco

2- موج سواری زیر آب 

ممکن است مجبور باشید دوبار این عکس را تماشا کرده تا به درستی، کار فوق العاده ای که در عکس رادنی بورسیل (Rodney Bursiel) ثبت شده است را دریابید. او برای گرفتن این عکس لباس غواصی به تن کرده تا بتواند این عکس دیدنی را از موج سوار حرفه ای دوناون فرانکنریتر در زیر آبهای تاواروی فیجی به ثبت برساند.

موج سواری زیر آب

Rodney Bursiel

3- بردن سطح طراحی به افقهایی نو | برنده بخش شهرها

عکسی که نوربت فریتز (Norbet Friz) با دقت یک جراح گرفته، این کتابخانه در شهر اشتوتگارت آلمان را به صحنه ی یکی از فیلم های علمی تخیلی تبدیل کرده است. او به عنوان برنده ی بخش شهرها برای این عکس انتخاب شده است. 

عکسی بی نظیر از کتابخانه ای در آلمان

Norbet Friz

 4- عکس های برگزیده بخش های مختلف 

میشا دو استرویف (Misha De-Stroyev) جایزه سوم بخش شهری را برای این تصویر بسیار زیبا (عکس سمت چپ) از زمین فوتبال هنینگسوار، در جزیره ی لوفوتن کسب کرد.

اف دیلک (F Dilek) به عنوان برنده بخش مردم برای تصویری از رقص سماع یک درویش زیر گنبد در روستای سیل ترکیه انتخاب شد (تصویر وسط).

و تارون سینها (Tarun Sinha) با عکسی با عنوان کروکودیل ها در ریو تارکولس در بخش مردم در مکان سوم قرار گرفت. او این عکس (تصویر سمت راست) را در سفرش به پلایا هرموسا در کوستاریکا گرفت. 

عکس های برگزیده بخش های مختلف

5- روزی روزگاری در ژاپن....

 یوتاک تاکافوجی (Yutak Takafuji) عظمت و رازآلودگی روستایی دور افتاده در ژاپن، جایی که کرمهای شب تاب برای پرواز شبانه از خانه بیرون می آیند را در قاب عکس خود ثبت کرده است. این پله های سنگی که به زیارتگاه کوچکی منتهی می شوند، با حضور این کرمهای شب تاب انگار راهی به سوی جهان موازی را نشان می دهند.  

جلوه ی زیبای کرم های شب تاب در دهکده ای در ژاپن

Yutak Takafuji

6- شهر جدید در صحرا

ظرافت: شهر جدید در صحرا ،عنوان عکسی است که اندرزج بوچنسکی (Andrzej Bichenski) با هنرمندی به ثبت رسانده است. این عکس یکنواختی دلسرد کننده ای از شهر محافظت ال- بوراایمی در عمان را به خوبی به تصویر کشیده است. 

شهر جدید در صحرا

7- فوران خاکسترهای سرخ آتشفشان  

آیا حیات در مریخ وجود دارد؟ رینولد ریکسا دیونتارا (Reynold Riksa Dewantara) که بر حسب تصادف در کنار کوه برومو- کوهی آتشفشانی مخروطی کوچکی در جاوه- قرار داشت، این عکس را از زمان پرتاب شدید گرد و غبار و خاکستر قرمز رنگ این آتشفشان تا ارتفاعی چند صدمتری به سوی آسمان، گرفت.  

فوران خاکسترهای سرخ آتشفشان

Reynold Riksa Dewantara

 8- آپارتمان رنگی 

عکس رنگارنگ و زیبای تتسویا هاشیموتو (Tetsuya Hashimoto) جای زیادی برای تخیل و رویا باقی می گذارد. آپارتمان رنگی، فرصتی برای تفکر در گستردگی ساختمان های اداری در ژاپن و شرایط زندگی موجود در آنها، که برای برخی حکم خانه را دارد، ایجاد می کند. 

آپارتمان رنگی

Tetsuya Hashimoto

9- نگاه خیره مرد 

"نگاه خیره مرد" که به وسیله هنر معین احمد (Moin Ahmad) در قاب تصویر نشسته است در قسمت مردم توجه زیادی را به خود جلب کرد. این عکس که در ایستگاه راه آهن گازی پور بنگلادش گرفته شده است، نگاه را به سمت چتر مشکی می کشاند.

"ناگهان متوجه شدم یک جفت چشم کنجکاو از پنجره در حال تماشای من است و در سمت چپ چتری برای محافظت از باران قرار داده شده بود". روایتی است که عکاس با افتخار از لحظه ثبت عکس می گوید. 

نگاه خیره مرد

Moin Ahmad

10- جلوه ی افسونگری

این تصویر تار که به سادگی "زندگی کردن" عنوان گرفته است، لحظه پرواز قوها را نشان می دهد که پهلوهایشان گلی شده است. عکاس این تصویر جذاب هیرومی کانو (Hiromi Kano) است که به زیبایی این لحظه را برای همیشه ثبت کرده است. 

قوها در حال اوج گرفتن به سوی آسمان

Hiromi Kano

11- سادگی شگفت انگیز

ژابیت جورج (Jobit George) در بخش مردم مفتخر به دریافت عنوان امتیاز شایستگی برای این قاب زیبا از پدر و پسری نشسته بر روی دیوار مسجد در دهلی نو هند در روز عید فطر شد. 

پدر و پسری نشسته بر دیوار مسجد، دهلی هند

Jobit George

12- تنهایی و بندگی

 نشسته در ارتفاع 3000 فوتی (914 متری) در شیب کوه آگونگ در بالی، معبد بساکیه، سوژه عکاسی مایکل دین مورگان (Micheal Dean Morgan) برای این عکس تماشایی شد. "معبد مادر" مکانی است که اهالی بالی اغلب برای عبادت و متبرک شدن به آنجا مراجعه می کنند. 

عبادت مردم بالی در معبد

Micheal Dean Morgan

13- داری به من نگاه می کنی؟

جولیوس ی (julius Y) در بخش مردم" برای این تصویر کنجکاوانه از بازدیدکنندگان موزه و نگاهی که مرد در نقاشی به آنها دارد، موفق به دریافت جایزه دوم شد. همانگونه که نام عکس نشان می دهد، این یک لحظه ی فوق العاده جالب برای ثبت عکسی خارق العاده است. 

داری به من نگاه می کنی؟

julius Y

14- نهایت عکاسی

کوسه های صخره ای موجودات خجالتی هستند و عکس گرفتن از آنها کار سختی است. شین گراس (Shane Gross) دروبینش را با دقت بر روی صخره ای قرار داده و به شکل کنترل از راه دور توانست این تصویر را از آنها در زیستگاهشان بگیرد. 

عکسی خارق العاده از کوسه های صخره ای

Shane Gross

15- شهر دیواری

اندی یونگ (Andy Yeng) می خواست تا نوری بر هنگ کنگ، این شهر محصور بتاباند و با این دقت عکسی از شهر کولوون والد، متراکم ترین شهر بر روی زمین گرفت. 

شهر دیواری

16- مکانی مناسب برای فیلم های فانتزی

عکس درخشان کلین گسل (Clane Gessel) از غارهای مرمری پاتاگونیا، امتیاز شایستگی بخش طبیعت را دریافت کرد. 

 

غارهای مرمری پاتاگونیا

Clane Gessel

سخن آخر

امروز به همراه شما در کارناوال مروری داشتیم بر تعدادی از برترین عکس هایی که در مسابقه عکاس سفر نشنال جئوگرافیک در سال 2017 شرکت کرده بودند. نظر شما در مورد این عکس ها چیست؟ آنها را چگونه دیدید؟ از دریچه ی نگاه شما کدام زیبا به نظر می آیند؟ نظراتتان را برایمان بنویسید. 

 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.