karnaval.ir

سحر بحیرائی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این مطلب قصد داریم با عکس های پاییزی از پاتاگونیا شما را با حال و هوای این منطقه خاص در جهان آشنا کنیم و شاهد هنرنمایی فصل خزان باشیم. شاید برای تان جالب باشد که بدانید پاتاگونیا کجاست؟ این منطقه در اصل نه کشور است و نه یک شهر خاص، بلکه یک منطقه بین دو کشور آرژانتین و شیلی است که غرب آن به رشته کوه آند و شرق آن به دشت های وسیع می رسد. پاتاگونیا با طبیعت بی نظیرش سالانه هزاران گردشگر را به خود می خواند. حال با کارناوال همراه شوید تا نگاهی به طبیعت پاتاگونیا در فصل پاییز بیندازیم.

پاییز در پاتاگونیا

Marta Kulesza

درباره عکاس

عکس هایی که در قسمت بعد آن ها را تماشا خواهید کرد توسط دختری لهستانی به نام مارتا کولتزا (Marta Kulesza) گرفته شده اند. وی زمانی که 18 ساله شد تصمیم گرفته به دور دنیا سفر کند و اما کار عکاسی را زمانی شروع کرد که اولین دوربین دیجیتال حرفه ای خود را در اسکاتلند خرید و ماجراجویی هایش را با عکاسی شروع کرد و از آن زمان عکس های زیبایش را با مخاطبانش به اشتراک می گذارد.

حال می خواهیم در این بخش، عکس های زیبای مارتا که در سفرش به پاتاگونیا به ثبت رسانده است را به تماشا بنشینیم. او درباره تجربه سفرش به این کشور زیبا می گوید:

آب و هوای این منطقه از دنیا تقریبا یک جور است. وقتی من در اواخر فصل گردشگری در پاتاگونیا بودم، پاییز، زمستان و تابستان را در یک روز تجربه کردم. برای مثال در یک روز، اول برف شدیدی بارید و سپس آفتاب شد، (درست مثل تابستان که همه لباس های خنک تابستانی می پوشند) و در بعدازظهر باران شدیدی بارید. با این اوصاف من فقط دو انتخاب داشتم، در هاستل بمانم و از وضعیت آب و هوا شکایت کنم یا آن که بیرون بروم و از این شرایط خاص نهایت استفاده را ببرم. همان طور که حدس می زنید من گزینه دوم را انتخاب کردم و از این شرایط خاص بهره بردم و تجربه ای متفاوت را از پیمایش در کنار یخچال های طبیعی پریتو مورنو (Perito Moreno) به دست آوردم. من پاییز پاتاگونیا را تحسین می کنم و دلیل اصلی آن نظم در رنگ بندی و ترکیب بندی رنگ در درختان است که مادر طبیعت هنرمندانه آن را خلق کرده است. اگر در خانه هستید، پتویی دور خود پیچیده اید و فنجانی چای گرم در دستان تان دارید، امیدوارم بتوان متقاعدتان کنم که در هر لحظه باید بیرون بزنید و حتا در روز بارانی هم خانه را ترک کنید.

1- جاده معروف هفت دریاچه (Road of the Seven Lakes) که با نام مسیر هفت دریاچه (Seven Lake Route) هم شناخته می شود و در کشور آرژانتین قرار دارد.

حوالی جاده هفت دریاچه

Marta Kulesza

2- مسیر هفت دریاچه

حوالی جاده هفت دریاچه

Marta Kulesza

5-  چشم اندازهایی از مسیر پیاده روی و کوه های سرو لوپز (Cerro López) که در استان ریو نگرو (Río Negro) کشور آرژانتین و شمال منطقه پاتاگونیا قرار گرفته است.

عکاس می گوید:

ای کاش اسم این کوه را می دانستم!

کوهی بی نام در پاتاگونیا

Marta Kulesza

کو های سرو لوپز

Marta Kulesza

6- نمایی از دریاچه باریلوش یا باریلوچه (Lago de Bariloche) در شهر باریلوچه که در استان ریو نگرو کشور آرژانتین قرار دارد.

Marta Kulesza

7- پناهگاه کوهنوردان در کوه سرو لوپز با پس زمینه ای از دریاچه باریلوچه

پناهگاه کوهنوردان

Marta Kulesza

8- نمایی از شهر زیبای ال بولسون (El Bolson) در استان ریو نگرو، کشور آرژانتین با پس زمینه ای از کوه سرو پیل ریکیت رون (Cerro Piltriquitrón) که در کوه های آند قرار دارد.

شهر ال بولسون

Marta Kulesza

9- عکسی از دریاچه آرخنتینو (Lago Argentino) که در جنوب آرژانتین و در نزدیکی شهر ال کالافاته (El Calafate) قرار دارد و رنگ فیروزه ای بسیار زیبای خود را از یخچال های طبیعی اطرافش می گیرد.

دریاچه آرخنتینو

Marta Kulesza

10- صبح زود در دریاچه آرخنتینو

دریاچه آرخنتینو

Marta Kulesza

11-  رنگ های پاییزی در پاتاگونیا

پارک شهر ال بوسلون

Marta Kulesza

طبیعت پاتاگونیا

Marta Kulesza

12- در منطقه پاتاگونیا سطوح پیاده روی زیادی ساخته شده تا شما بتوانید به یخچال طبیعی تر نزدیک شوید و آن را از نزدیک ببینید.

یخپال های طبیعی پاتاگونیا

Marta Kulesza

13- هارمونی بسیار زیبایی بین همه چیز برقرار است.

بخش پاتاگونیا

Marta Kulesza

14- سمفونی رنگ ها بر فراز درختان

پاتاگونیا

Marta Kulesza

15- مزرعه ای در پاتاگونیا

مزرعه ای در پاتاگونیا

Marta Kulesza

16- عکاس می گوید:

گاوی که در عکس می بینید به من اجازه نمی داد که رد شوم!

گاوی در جاده ای در پاتاگونیا

Marta Kulesza

17- یک مسیر پیمایش بی نام

مسیر پیمایشی در پاتاگونیا

Marta kulesza

18- عکاس می گوید:

و در آخر، من در حال لذت بردن از گرمای آفتاب پاییزی در پاتاگونیا

 

مارتا در مزرعه ای در پاتاگونیا

سخن آخر

پاییز منطقه زیبای پاتاگونیا را از دریچه لنز دوربین عکاس لهستانی به تماشا نشستیم و با بخشی از طبیعت بکر و زیبای آمریکای جنوبی آشنا شدیم.

آیا شما تاکنون به این منطقه زیبا سفر کرده اید؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در دنیای آبی رنگ کاشی های فیروزه ای سفر می کنم تا بیابم راز این خاک مقدس را

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

جواد

تصاویر را شما نگرفتین که زیرش اسم سایت خودتون را میزنین. هر چند تو ایران ن زیاد این کار نادرست را انجام میدن

سحر بحیرائی

همراه عزیر کارناوالی سلام
در این مطلب تلاش ما در راستای معرفی عکاس این مجموعه عکس بوده  و واتر مارک سایت با عنوان ((آرشیو )) زده شده است که معنای مالکیت عکس رو نخواهد داشت.
سپاس از توجه شما 

10 دی 1397

انتشار:23 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.