karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

هنگامی که برای اندکی تفریح و خوش گذرانی پا به دامان طبیعت می گذاریم، با نگریستن به هر گوشه بخشی از اسرار شگفت هستی بر ما آشکار خواهد شد. دریا و اقیانوس ها مایع حیات بشر را در خود جای داده اند، جنگل ها به عنوان منابع ضروری اکسیژن کره زمین و از زیبایی های چشم نواز آن به شما می روند، بیابان و کویر با سکوت و زیبایی منحصر به فردشان ما را انگشت به دهان می گذارند و کوه ها نماد بی بدیل قدرت و استواری خالق خود هستند.

دامنه کوه ها از دیرباز زیستگاهی امن برای انسان ها بوده است و چراگاه ها و منابع گوناگون پنهان در زیر این قله های سر به فلک کشیده موجودات بسیاری را از گرسنگی و سردرگمی نجات داده اند. مردم شهرهای فراوانی در پناه بلندای کوه ها از گزند دشمنان در امان مانده و بی پروا به زندگی پرداخته اند. این جلوه های ناب و مستحکم طبیعت در شکل گیری اقلیم و آب و هوای مناطق گوناگون نیز نقشی به سزا دارند.

در کنار اهمیت فراوان کوه ها در جنبه های مختلف زندگی انسان و دیگر موجودات، از زیبایی آن ها نمی توان ساده گذشت. برخی از آن ها با مواد معدنی گوناگون رنگین شده اند و سطح بعضی هاشان به گل و گیاه های مختلف مزین است. تعداد زیادی از قله ها در فصل زمستان زیر سفیدی برف پنهان می شوند و چشم اندازی بی نظیر خلق می کنند. امروز می خواهیم به جای جای جهان سر بزنیم و تعدادی از قله های تماشایی این کره خاکی را کنار شما همراهان دوست داشتنی فتح کنیم و از زیبایی‌شان لذت ببریم. برای دیدن عکس های خارق العاده زیباترین کوه های جهان همراه با کارناوال، بار خود را ببندید و برای یک کوهنوردی جانانه آماده شوید...

کوهی زیبا در ایسلند

Nick Fox

1- بنبالبین | 526 متر

فلات بنبالبین (Benbulbin) در شهر اسلایگو (Sligo) کشور ایرلند، مورد علاقه بسیاری از کوهنوردان است و از خاص ترین جلوه های طبیعت به شمار می رود.

زیبایی های ایرلند

alexilena

2- فیتز روی | 3405 متر

چشم اندازی زیبا از کوه فیتز روی (Fitz Roy) در جاده ای در پاتاگونیای (Patagonia) آرژانتین.

کوه فیتز روی آرژانتین

Kavram

3- کلیمانجارو | 4900 متر

آتشفشان نیمه خاموش کلیمانجارو (Kilimanjaro) بلند ترین قله آفریقاست که در تانزانیا (Tanzania) قرار دارد.

آتشفشان نیمه خاموش کلیمانجارو

Cristian Zamfir

4- تیبل | 1085 متر

کوه تیبل (Table Mountain) یکی از کم نظیرترین منظره هایی که یک کوه می تواند خلق کند را به شهر کیپ تاون (Cape Town) آفریقا بخشیده است.

کوه تیبل در کیپ تاون

Alexcpt

5- تره چیمی د لاواردو | 2999 متر

قله های تره چیمی دِ لاواردو (Tre Cime di Lavaredo) بخشی از رشته کوه دولومیت (Dolomites) در ایتالیا هستند. نام این شاهکار به زبان ایتالیایی به معنای سه قله لاواردو است.

رشته کوه دولومیت

Martin Podzorny

6- دنالی | 6190 متر

کوه دنالی (Denali) که پیش تر با نام مک‌کینلی (McKinley) شناخته می شد، بلندترین قله آمریکای شمالی است.

کوه دنالی

Tom Roche

7- ال کاپیتان | 2308 متر

در پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park) دیواره ای سنگی به نام ال کاپیتان (El Capitan) صخره نوردان حرفه ای را به چالش می کشد و سوژه ای جذاب به عکاسان ارایه می کند. این پارک در ایالت کالیفرنیا واقع شده است.

دیواره سنگی ال کاپیتان

8- استتیند | 1392 متر

یکی از محبوب ترین نقاط نروژ، نزد عکاسان، منظره دیدنی کوه استتیند (Stetind) است.

طبیعت نروژ

Andriy Pytusylnyk

9- ایگر | 3970 متر

ایگر (Eiger) یکی از بلندترین قله های رشته کوه آلپ (Alps) به شمار می رود که در کشور سوئیس جا خوش کرده است. زیبایی و عظمت این کوه، عکاسان و گردشگران را حیرت زده می کند.

قله ایگر در آلپ

Jaro68

10- رورایما | 2810 متر

کوه رورایما (Mount Roraima) زیبایی و وسعت خود را در بخش هایی از سه کشور ونزوئلا، برزیل و گویان (Guyana) پراکنده است.

کوه رورایما در آمریکای جنوبی

Curioso

11- آلپامایو | 5947 متر

قله زیبا و مرتفع آلپامایو (Alpamayo) بخشی از کوه های آند (Andes) است و در این عکس گویی کلاهی از ابر به سر دارد. این قله در کشور پرو قرار گرفته است.

بخشی از کوه های آند

Ludmila Ruzickova

12- کویلین | 992 متر

قسمتی از رشته کوه کوچک کویلین (Cuillin) در کشور اسکاتلند، لحظاتی پیش از طوفان.

کوه کویلین در اسکاتلند

Mattia Querci

13- ترنگات | 1652 متر

پارک ملی کوه های ترنگات (Torngat Mountains National Park) در استان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) کانادا. بلندترین نقطه این کوه ها 1652 متر ارتفاع دارد و جلوه ای بی نظیر به شرقی ترین استان کانادا بخشیده است.

استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا

14- کوک | 3754 متر

دیدن کوه کوک (Mount Cook) در کشور نیوزیلند، برای بسیاری یادآور کوهستان های داستان معروف ارباب حلقه هاست (The Lord of the Rings).

کوه کوک

Vichie81

15- کورینگ | 543 متر

اهالی جزیره اسکای (Skye) در کشور اسکاتلند، از هجوم گردشگران به تپه کورِینگ (Quiraing) بسیار ناراضی هستند. البته نمی توان گردشگران را سرزنش کرد زیرا زیبایی نفس گیر این منطقه، هر کسی را مشتاق دیدار می سازد.

جزیره اسکای

Martin M303

16- یوتئی | 1878 متر

قرارگیری این ابر برفراز قله کوه یوتئی (Yotei) جذابیتش را چندین برابر کرده است. یوتئی در منطقه نیسکو (Niseko) جزیره هوکایدو (Hokkaido) قرار گرفته است. این جزیره، دومین جزیره بزرگ کشور ژاپن محسوب می شود.

کوه یوتئی ژاپن

17- اما دابلام | 6812 متر

نوک تیز و مثلثی شکل کوه اما دابلام (Ama Dablam) معنای واقعی یک قله را به رخ بینندگان می کشد. این قله مرتفع در کشور نپال قرار دارد و بخشی از رشته کوه مشهور هیمالیاست.

کوه اما دابلام

Daniel Prudek

18- هف دوم | 2695 متر

هف دوم (Half Dome) که در زبان انگلیسی معنای نیم گنبد دارد، یکی دیگر از نقاط محبوب پارک ملی یوسیمیتی برای صخره نوردان است.

قله هف دوم

Tamara Magdyk

19- اوزانگیت | 6384 متر

کشور پرو میزبان کوهی است به نام اوزانگیت (Ausangate) که علاوه بر داشتن جلوه ای رویایی و رنگین کمانی، یکی از عجایب جغرافیایی جهان به حساب می آید. این کوه بخشی از رشته کوه آند است.

کوه اوزانگیت در پرو

Emperorcosar

20- ماترهورن | 4478 متر

مرز ایتالیا و سوئیس در رشته کوه آلپ، توسط کوه ماترهورن (Matterhorn) مشخص می شود. این قله دیدنی، یکی از مشهورترین قله های دنیاست.

Gaspar Janos

سخن آخر

به نقاط مختلف جهان سرک کشیدیم و کوه هایی مرتفع، فلات هایی تماشایی و صخره هایی استوار را مشاهده کردیم.

 کدام یک از این کوه ها به نظر شما زیباتر و متمایز بودند؟

آیا تا کنون تجربه کوهنوردی یا صخره نوردی داشته اید؟

جای کدام کوه کشورمان را در این فهرست خالی یافتید؟

منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بسیار عالی بود ممنون ازعکسهای زیبا تون

انتشار:12 مرداد 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بسیار عالی سپاس بابت عکس های قشنگتون

انتشار:18 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

فاطمه

سلام وخداقوت 
واقعازیباوجذاب بودممنونم بخاطرمطالب وعکس ها

انتشار:01 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.