karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

اکثر نقاط دنیا در این موقع از سال درگیر جشن های کریسمسی ست. از این رو تصمیم گرفته ایم در مطلبی متفاوت با تماشای تصاویری از کریسمس 2018 در سراسر جهان، به نقاط مختلف دنیا سفر کنیم و کریسمس 2018 را از لنز دوربین عکاسان به تماشا بنشینیم. جشنی که در ذهن مردم دنیا با نورپردازی های زیبا و خاص، رسم های مذهبی، فعالیت های خیریه و فستیوال های مختلف به یاد می آید. عکس های کریسمسی که در این مطلب می خواهیم به سراغ آنها برویم از کشورهای مختلف جهان مانند ژاپن، کنگو، عراق، آمریکا، فرانسه و ... جمع آوری شده اند و شور و حال این جشن مذهبی را در سراسر دنیا به خوبی به نمایش می گذارند. 

1- بابانوئل بزرگی داخل دریاچه ای در مقابل کلیسای جامع فو مای (Phu My Cathedral) در هانوی ویتنام به چشم می خورد، 23 دسامبر 2018.

 ویتنام کشوری با مردم عمدتا بودایی ست و کریسمس تعطیل رسمی به شمار نمی آید اما بسیاری از مردم آن را به عنوان جشنی مذهبی و یک رسم تازه فرهنگی قبول کرده اند.

کریسمس هانوی ویتنام

Linh Pham | Getty

2- طرفداران باشگاه فوتبال یونیون برلین (FC Union football club) در استادیوم باشگاه شان جمع شده اند تا همراه هم سرود کریسمس بخوانند. این گردهمایی سالانه امروز در سال شانزدهم برگزاری خود به یک سنت ثابت تبدیل شده و تمام 28500 بلیت این مراسم به فروش رفته است، 23 دسامبر 2018.

طرفداران باشگاه فوتبال یونیون برلین

Michele Tantussi | Getty

3- مردم در پاریس به شکل بابانوئل لباس پوشیده اند و نزدیک برج ایفل در رژه کارابلید (Carabalade) در حال موتورسواری هستند. کارابلید رژه سالانه بابانوئل ها در شهر پاریس فرانسه است،20 دسامبر 2018

رژه کارابلید

Charles Platiau | Reuters

4- دختری در شهر گوما در جمهوری دموکراتیک کنگو (Goma, Democratic Republic of the Congo) در حال تماشای درختان کریسمس بیرون یک مغازه است، 22 دسامبر 2018.

کریسمس شهر گوما

Patrick Meinhardt | AFP | Getty

5- این مردان به شکل گوزن های شمالی لباس پوشیده و در حال اسکی روی آب هستند. آنها این لباس را در مراسم سالانه شب کریسمس در اسکله الکساندریا ویرجینیا آمریکا پوشیده اند، 24 دسامبر 2018.

مراسم شب کریسمس ویرجینیا

James Lawler Duggan | Reuters

6- این مرد با لباسی به شکل بابانوئل، مشعلی را در دست گرفته و در جشن شب کریسمس در شهر ایمپریا ایتالیا (Imperia Italy) داخل قایق منتظر نشسته است، 24 دسامبر 2018.

کریسمس ایتالیا

Antonio Calanni / AP

7- صاحب باغ وحش مانی تانگکو، دست یک اورانگوتان به نام پاکیائو (Pacquiao) را در جشن کریسمس باغ وحش مالابون (Malabon Zoo) در مانیل فیلیپین گرفته است، 21 دسامبر 2018.

کریسمس فیلیپین

Aaron Favila | AP

8- این کارگر که به شکل بابانوئل لباس پوشیده در کانکن (Concón) شیلی در حال تمیز کردن شیشه های یک ساختمان است و برای عکاس دست تکان می دهد، 22 دسامبر 2018.

کریسمس در شیلی

Rodrigo Garrido | Reuters

9- این خانم در شهر بغداد عراق در حال عبور از کنار مغازه های فروش تزیینات کریسمس است، 22 دسامبر 2018.

کریسمس در عراق

Thaier Al-Sudani | Reuters

10- مردم با لباس های بابانوئل شان در یک رژه زیر نور چراغ های زمستانی، در منطقه تجاری مارونواچی (Marunouchi) شهر توکیو شرکت کرده اند، 21 دسامبر 2018.

کریسمس در ژاپن

Kazuhiro Nogi | AFP | Getty

11- مردی در حال تماشای بابانوئل هایی ست که جلوه جذابی به این مرکز خرید در شهر بانکوک تایلند داده اند، 25 دسامبر 2018.

کریسمس در تایلند

Lillian Suwanrumpha | AFP | Getty

12- مردی که لباس بابانوئل به تن کرده، به ملاقات بیماران بیمارستانی در شهر گواتمالا آمده است، 19 دسامبر 2018.

کریسمس در گواتمالا

Johan Ordonez | AFP | Getty

13- دانکن مور، یک غواص داوطلب در آکواریوم سیاتل، لباس بابانوئل پوشیده و برای گرفتن عکسی با یک کودک ژست گرفته است. برنامه غواصی در برابر چشمان بازدیدکنندگان، بخشی از نمایشگاه آب سیاتل در واشنگتن محسوب می شود. مور همچنین می تواند پیش از اتمام نمایش غواصی اش با یک رادیو هدست با بازدیدکنندگان صحبت کند، 21 دسامبر 2018.

کریسمس در سیاتل

Ted S. Warren | AP

14- این پسرها با تمیز کردن کلیسایی در شهر کینشاسا (Kinshasa) در جمهوری دموکراتیک کنگو در حال آماده شدن برای جشن کریسمس هستند، 24 دسامبر 201.

کریسمس کنگو

Baz Ratner | Reuters

15- مردم شهر بمبئی هند زیر نور چراغ های رنگی در یکی از گردشگاه های شهرشان، کریسسمس را جشن گرفته اند، 24 دسامبر 2018.

کریسمس در بمبئی

Danish Siddiqui | Reuters

16- این گروه از روحانی ها در کلیسای جامع جاکارتای اندونزی در جشن کریسمس شرکت کرده اند، 24 دسامبر 2018.

کریسمس در اندونزی

Willy Kurniawan | Reuters

17- این دختر 18 ماهه از شهر لان تری (Lone Tree) در کلورادو آمریکا همراه با خواهر 4 ساله اش با این ژست، حال خود را از گرفتن این عکس به خوبی به نمایش گذاشته است، 24 دسامبر 2018.

کریسمس در کلرادو آمریکا

David Zalubowski | AP

سخن آخر 

امروز به همراه شما سری به گوشه و کنار دنیا زدیم و دیدیم که هر نقطه از جهان چگونه کریسمس را جشن می گیرند. برخی از کشورهایی که هرگز فکر نمی کردیم کریسمس در آنها جشن گرفته می شود را نیز در این لیست دیدیم. 

نظر شما در مورد این عکس ها و کشورهایی که کریسمس را جشن گرفته اند چه بود؟

آیا فکر می کردید کریسمس تا این اندازه در دنیا گسترش پیدا کرده باشد؟

دیدگاه، انتقادها و پیشنهادهای تان را با ما و دوستان کارناوالی تان در میان بگذارید..

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

رضا

زیبا بود افرین به ادبیات قشتگا

انتشار:10 دی 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.