karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پیش از این، از زیبایی های فصول مختلف بسیار گفته ایم. هم اکنون که در زمستان به سر می بریم نیز نباید از جلوه های سپید رنگ این فصل آرام ساده بگذریم؛ اما آیا تمامی این سه ماه برف و زیبایی و آرامش است؟ آیا تمامی مردم جهان از سرمای این فصل لذت می برند؟ هوای سرد و بارش برف و باران، هرچند جذاب و چشمه ای از نعمت های متعدد خداوند است، اما می تواند سختی ها و حوادث خاص خود را نیز رقم زند. به طور مثال کسانی که پس از زلزله خانه و کاشانه خویش را از دست داده اند، بی سرپناه می مانند و زیر تازیانه سرمای زمستان روزگار سپری می کنند، و یا افراد فقیر و بی خانمان گوشه و کنار جهان که برای پایان یافتن این ماه های سخت روز شماری می کنند و زیر بارش برف کمر خم کرده اند؛ آنها مانند ما معتقد به دلربایی زمستان نخواهند بود. البته باید بدانیم که تیر این فصل تنها زندگی افراد بی سرپناه را نشانه نمی رود؛ بلکه مردم مناطق مرفه کشوری چون آمریکا نیز گاهی از شدت سرما به ستوه می آیند.

روزهای آغازین سال نوی میلادی برای اهالی آمریکا عاری از چالش نبوده اند؛ طوفان سهمگین سرما با خود برف و یخبندانی کم سابقه را میهمان این کشور کرده است و به طور تقریبی می توان گفت تمامی 50 ایالت آمریکا در حال دست و پنجه نرم کردن با برف و بورانی شدید هستند. از مناطق اعیانی نیویورک و شهرهای ایالت ماساچوست گرفته تا ایالت واشینگتن، همه و همه چشم اندازی یکدست سفید در برابر چشمان بینندگان و لنز دوربین عکاسان قرار داده اند. وبسایت خبرگزاری بریتانیایی گاردین (The Guardian) نیز فرصت را غنیمت شمرده و مجموعه ای از تصاویر بی نظیر این روزهای آمریکا منتشر کرده است که با هم به تماشای آن ها می نشینیم. قطع برق، مسدود شدن برخی راه ها و مشکل در عبور و مرور تنها بخشی از دشواری های حاصل از این شرایط اقلیمی هستند. شما نیز در هنگام بررسی این عکس های جالب و زمستانی، کارناوال را تنها نگذارید و با ما همراه شوید تا ببینیم زمستان چگونه قدرت خود را به رخ مردم آمریکا می کشد...

ماشین گرفتار در برف در نیوجرسی

Julio Cortez

1- قایق بادبانی | ایالت ماساچوست

یک قایق بادبانی در بوران، از کانال آبی هال (Hull Gut) عبور می کند. شدت برف دید ملوان را تا حد زیادی کاهش داده است.

قایق بادبانی

Scott Eisen

2- مردی در برف و سرما | شهر آتلانتیک سیتی

بادهای سنگین و قدرتمند، تعادل عابران را بر هم می زنند.

مردی در سرمای آتلانتیک سیتی

Matt Rourke

3- زمستان در میدان تایمز | شهر نیویورک

میدان تایمز در زمستان

Jewel Samad

4- اسنوموبیل سواری | شهر نیویورک

اهالی نیویورک در منطقه مدفورد (Medford)، سوار بر اسنوموبیل یا برف‌رو (Snowmobiles).

اسنوموبیل

Andrew Theodorakis

5- عابر پیاده در بوران | شهر نیویورک

نیویورک در زمستان

Alba Vigaray

6- برف سنگین در منهتن | شهر نیویورک

مردم محله منهتن (Manhattan) زیر بارش شدید برف. بارش برف تا 20 سانتی متر در این محله قابل پیش بینی است.

محله منهتن

Alba Vigaray

7- مقابله با زمستان | شهر بوستون

زوجی در شهر بوستون (Boston) که به سختی از خیابان می گذرند. برف شدید دید آن ها را کاهش داده است.

زمستان بوستون

Michael Dwyer

8- موج سرما | شهر سیتویت

در حوالی جاده لایت هاوس (Lighthouse Road) شهر سیتویت (Scituate)، موجی قدرتمند به خانه ها برخورد می کند.

شهر سیتویت در ایالت ماساچوست

Scott Eisen

9- لایه یخ بر سطح رودخانه | واشینگتن، دی.سی.

یکی از رودهای مهم آمریکا به نام رود پوتوماک (Potomac) را می بینید که با فرا رسیدن زمستان به زیر لایه ای از یخ فرو رفته است.

رود پوتوماک واشینگتن

Saul Loeb

10- تنها در زمستان | شهر بوستون

مردی بی خانمان و تنها، در خیابان های بوستون.

شهر بوستون

Spencer Platt

سخن آخر

با هم دیدیم که فصل زیبای زمستان علی رغم آرامش و سپیدی اش، گاه زندگی را سخت و ناممکن می سازد. بد نیست در این فصل کمی بیشتر به فکر نیازمندان شهر خود باشیم.

زمستان در شهر شما چگونه می گذرد؟

آیا سرمای هوا تاثیری بر رویه زندگی شما نیز داشته است؟

کدام یک از تصاویر این مطلب بیشتر مورد توجه‌تان واقع شد؟

نظر و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.