karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

01 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در سال 1979 یک اتومبیلران فرانسوی به نام تیری سابین (Thierry Sabine) هنگامی که از صحرای شهر داکار (Dakar)، پایتخت کشور سنگال (Senegal) عبور می کرد در دل تپه های شنی این بیابان آفریقایی گم شد؛ همین اتفاق، سرآغازی بود برای ایده مسابقه های سالانه داکار. تیری برگزاری یک رالی سراسری در هر دو زمینه اتومبیلرانی و موتورسواری در صحرای داکار را شیوه ای شگفت انگیز برای محک زدن توانایی رانندگان می دانست. این مسابقه اتومبیلرانی که در ابتدا با نام پاریس-داکار (Paris-Dakar) شکل گرفت، هم اکنون با عنوان رالی داکار (Dakar Rally) شناخته می شود.

علی رغم دگرگونی های گاه و بی گاه در محل برگزاری این رقابت ها، مسیر اصلی، حد فاصل پاریس و سواحل دریای داکار بود؛ اما واقعه ای تلخ در سال 2008 منجر به جا به جایی مسیر رالی داکار شد. گروه اسلام گرای القاعده کمی پیش از آغاز مسابقه، تهدید و هشدارهایی در مورد عملیات تروریستی خود در طول این رقابت ها منتشر کردند که در ابتدا توسط مسوولان و شرکت کنندگان جدی گرفته نشدند. در آخر انفجار چندین بمب در مسیر رالی داکار 2008 و جان باختن یک راننده فنلاندی پایانی غم انگیز برای این دوره رقم زد. این حادثه دلخراش سبب شد در سال 2009 گذرگاه های بیابانی و صحرایی کشورهای آمریکای جنوبی جایگزین مسیر پیشین رالی داکار شوند.

بسیاری از عکاسان، رقابت های رالی داکار را علاوه بر مهم ترین مسابقه های اتومبیلرانی جهان، از ناب ترین سوژه های عکاسی ورزشی می دانند. هیاهوی اتومبیل ها و موتورسیکلت های مدرن و پر قدرت در میان شن و ماسه های صحرا، چشم انداز بی نظیر تپه های شنی و حادثه های هیجان انگیز این رقابت ها، صحنه هایی شگفت انگیز خلق می کنند. امروز می خواهیم کنار هم و با مراجعه به وبسات خبرگزاری بریتانیایی گاردین (The Guardian)، تصاویری منحصر به فرد از مرحله نخست تا هفتم رالی داکار سال 2018 را به تماشا بنشینیم. برای دیدن لحظه های نفس گیر این مسابقه اتومبیلرانی، کارناوال را همراهی کنید...

رالی داکار

1- مرحله اول، لیما به پیسکو

آغازی نه چندان خوب برای خانم کریستینا گوتیره هررو (Cristina Gutiérrez Herrero) و راننده همراهش گابریل مویست فرر (Gabriel Moiset Ferrer) در کشور پرو (Peru). خودروی میتسوبیشی آن ها در مسیر شهر لیما (Lima) به شهر پیسکو (Pisco) از کنترل خارج شد.

مرحله اول داکار

Franck Fife

2- تماشاچیان مشتاق

تماشاگران بر فراز تپه ای به هنرنمایی اُرلاندو ترانُوا (Orlando Terranova)، راننده خودروی کمپانی مینی ایکس رید (Mini X-Raid) آلمان می نگرند. راننده همراه وی برنارد گراو (Bernard Graue) نام دارد.

تیم مینی ایکس رید

Andres Stapff

3- مرحله دوم، پیسکو

بنجامین ملوت (Benjamin Melot)، بر موتور کی‌تی‌ام-450 رالی رپلیکا بایک (KTM 450 Rally Replica bike) خود، بیابان های پیسکو را در می نوردد.

موتورسواران داکار

Dan Istitene

4- پیشتازی در تپه های شنی

یزید الراجحی (Yazeed Al Rajhi)، راننده عربستانی ایکس رِید به کمک همراهش تیمو گوتشاک (Timo Gottschalk) تپه های ناهموار شنی را پشت سر می گذارد.

تیم ایکس رید

Andres Stapff

5- غوغای تیم کره ای

این خودروی تیوولی بوگی (Tivoli buggy)، توسط اسکار فوئرتس (Oscar Fuertes) و همراهش دیگو وایخو (Diego Vallejo) هدایت می شود. آن ها رانندگان تیم سانگ‌یانگ (SsangYong) کره جنوبی هستند.

تیم سانگ‌یانگ

Franck Fife

6- گروهی دیگر سوار بر ماشین های ایکس رید

نانی روما (Nani Roma) و الکس هارو براوو (Alex Haro Bravo) رانندگان اسپانیایی ایکس رید هستند و سوار بر خودروی مینی جان کوپر ورکسِ (Mini John Cooper Works) خود در مسیر مسابقه می تازند.

رانندگان اسپانیایی تیم ایکس رید

Dan Istitene

7- فرمانروایان شن و ماسه

دو راننده به نام های یاکوب پشگویسکی (Jakub Przygonski) و تام کالسول (Tom Colsoul) برای تیم اورلن (Orlen Team) مسابقه می دهند. این دو سوار بر خودروهای مینی ایکس رید هستند.

تیم اورلن در داکار

Franck Fife

8- مرحله سوم، پیسکو به سن خوان د مارکونا

مارکو بولاسیا (Marco Bulacia) و ایوخنیو ریتا (Eugenio Arrieta)، خودروی فورد رنجر (Ford Ranger) خود را از شهر پیسکو به شهر سن خوان دِ مارکونا (San Juan de Marcona) می رانند.

مرحله سوم داکار 2018

9- هواخوری در جریان مسابقه

موتورسوار تیم اسلونافت (Slovnaft Rally Team)، استفان سویتکو (Stefan Svitko) لحظه ای به پرواز در می آید. موتور وی متعلق به شرکت کی‌‌تی‌ام (KTM) است.

موتورسوار تیم اسلوونافت

10- آتش سوزی، میهمان ناخوانده مسابقه!

خودروی آلیسیا رینا (Alicia Reina) و همراهش کارلوس پلایو (Carlos Pelayo) طی حادثه ای دچار آتش سوزی شد؛ اما خوشبختانه هر دوی آن ها جان سالم به در بردند.

آتش سوزی در داکار 2018

Franck Fife

11- چشم اندازی تماشایی از رالی داکار 2018

موتورسیکلتی از محصولات شرکت کی‌تی‌ام، توسط آرمند مونلئون (Armand Monleón) هدایت می شود. او از اعضای تیم دامینگ (Daming Racing Team) به شمار می رود.

تیم رالی دمینگ

Dan Istitene

12- مرحله چهارم، سن خوان د مارکونا

ساحل سن خوان د مارکونا، میزبان موتورسیکلت ها و موتورهای چهار چرخ رالی داکار.

مرحله چهارم رالی داکار

Ricardo Mazalan

13- در دام مسیر شنی

راننده همراه، متیو بومل (Matthieu Baumel)، تلاش های ناصر العطیه (Nasser Al-Attiyah) را برای بیرون آوردن خودروی تویوتا گازو (Toyota Gazoo) از میان شن و ماسه تماشا می کند.

ناصر العطیه

Ricardo Mazalan

14- مرحله پنجم، سن خوان د مارکونا به ارکیپا

کارلوس سوزا (Carlos Souza) و همراهش پاسکال مایمون (Pascal Maimon)، برای نجات جان خود از مسیر کامیون آرژانتینی شرکت ایوکو (Iveco) فرار می کنند. این کامیون توسط فدریکو ویاگرا (Federico Villagra) و ریکاردو تورلاسچی (Ricardo Torlaschi) رانده می شود و یک تعمیرکار ماشین به نام آدرین یاکوپینی (Adrian Yacopini) همراه آن هاست.

مرحله پنجم داکار 2018

Franck Fife

15- خودروی تویوتا هایلوکس، گرد و خاک به پا می کند

سباستین هالپرن (Sebastián Halpern) و اِدو پیولنتا پِلَو (Edu Pulenta plough) از تیم رالی جنوب (South Racing) تپه های سرسخت شنی را مهار می کنند.

تویوتا هایلوکس در داکار 2018

Franck Fife

16- ناگهانی های زیبا در رالی داکار

هانس-جوس لیفِبر (Hans-Jos Liefhebber) با موتور کی‌تی‌ام رپلیکای خود از کنار یک شیر دریایی در بندر لوماس (Puerto Lomas) می گذرد.

بندر لوماس در کشور پرو

David Fernandez

17- مرحله ششم، ارکیپا به لاپاز

در این مرحله، شرکت کنندگان از کشور پرو خارج و وارد محدوده رشته کوه آند (Andes) در خاک بولیوی می شوند. ناصر العطیه که خودرو هایلوکس خود را با موفقیت از دام شن و ماسه رهانیده است، همراه با متیو باومل به بولیوی می رسد.

مرحله ششم داکار 2018

Dan Istitene

18- تیم پژو

کارلوس ساینز (Carlos Sainz) و لوکاس کروز (Lucas Cruz) به نمایندگی از تیم پژو توتال (Peugeot Total)، با قدرت می رانند.

تیم پژو در رالی داکار 2018

Andres Stapff

19- تماشاگران همیشه در صحنه!

هنگام عبور استیفن پیترهنسل (Stéphane Peterhansel) و همراهش جان-پاول کترت (Jean-Paul Cottret) از میان یک چاله آب، برخی تماشاچی ها خود را می پوشانند و برخی دیگر از این صحنه تماشایی عکس می گیرند. آن ها از اعضای تیم پژو و سوار بر یک پژو 3008 دی‌کی‌آر (Peugeot 3008 DKR) هستند.

پژو 3008 دی‌کی‌آر

Eric Vargiolu

20- مرحله هفتم، لاپاز به ییونی

موتورسوار تیم یامالوب یاماها (Yamalube Yamaha) در مسیر لاپاز به سوی شهر یونی (Uyuni). موتور یاماها دابِلیو‌آر450اف (Yamaha WR450F) وی در گل و لای جاده گیر افتاده است.

 

سخن آخر

 تصاویری ناب و هیجان انگیز از رالی داکار سال 2018، دقایقی ما را در حس و حال این مسابقات، شناور ساخت. حال از شما عزیزان می خواهیم دیدگاه های خود را در مورد عکس های این مطلب با ما در میان بگذارید.

آیا تا به حال تماشاگر مسابقه های اتومبیلرانی یا موتورسواری بوده اید؟

کدام یک از این تصاویر مورد توجه شما واقع شدند؟

اگر تجربه ای در زمینه اتومبیلرانی دارید، ما و دیگر کاربران کارناوال را از دانسته های خود باخبر سازید.

آیا این مطلب مفید بود؟

5 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

niloofar

koja mitonm brm ozv bsham ??

انتشار:11 اردیبهشت 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

شایان

بسیار زیبا و لذت بخش بود

انتشار:02 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

طوفان

عکسها خیلی زیبا و مهیج بود و این ورزش نیز  بسیار فرح بخش و پر از ماجراجویی است 

انتشار:02 بهمن 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.