karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نام بیمارستان برای همه ما تداعی کننده بیماری های سخت و عمل های جراحی است که همگی بر روی انسان ها صورت می گیرند. ممکن است برخی از ما هم درمانگاه های کوچک و بزرگ مخصوص حیوانات را به یاد آوریم؛ اما باید بدانیم که این روزها تنها موجودات زنده از داشتن بیمارستان بهره مند نیستند!

سال ها پیش که هنوز لیسبون (Lisbon) شهری کوچک و خودمانی بود و مردم یکدیگر را می شناختند، بانو کارلوتا (Carlota) در مغازه کوچکش عروسک های پارچه ای می بافت و محبوب تمامی کودکان شهر بود. بچه ها با والدین و بزرگ تر های خود به این مغازه می آمدند و ساعت ها بی هیچ نگرانی در میان عروسک های این بانوی پرتغالی پرسه می زدند. گاهی که یکی از آن ها با ناراحتی نزد کارلوتا می آمد و خبر از "بیماری" عروسکش می داد، او با آرامش راه درمان عروسک را پیش می گرفت.

حالا سال ها از آن روزهای بی دغدغه می گذرد و کودکان آن روزگار حالا خود صاحب نوه و فرزند هستند. لیسبون نیز به شهری بزرگ و شلوغ تر تبدیل شده است؛ اما در این بین یک چیز تغییر نکرده و آن هم شغل نوادگان کارلوتاست. از سال 1830 تا کنون بیمارستان عروسک ها (Dolls Hospital) به طور خانوادگی اداره می شود و در آن تعمیرکاران عروسک، اسباب بازی هایی را که گاه حتا تا چندین نسل قدمت دارند تحویل می گیرند و تا حد ممکن مرمت می کنند. این عروسک ها پس از تعمیر به آغوش صاحبان خود باز می گردند و برخی نیز به فروش گذاشته می شوند.

دوست دارید بدانید حال و هوای این بیمارستان به چه صورت است و عروسک های پیش از تعمیر در چه وضعیتی به سر می برند؟ کنار کارناوال بمانید تا با هم تصاویر این بیمارستان عجیب و غریب را شاهد باشیم...

بیمارستان عروسک ها

1- قفسه قطعات عروسکی

مانکنی با کلاه گیس براق، مقابل قفسه قطعات بدن عروسک ها قرار داده شده است.

قفسه قطعات عروسکی

2- اسباب بازی چندین نسل

این عروسک ها برای استفاده 5 نسل از کودکان با دقت نگهداری و تعمیر شده اند.

بیمارستان عروسک ها

3- در انتظار تعمیر

عروسک نیازمند تعمیر در بیمارستان عروسک

4- در صف بازسازی

برچسبی بر پای یکی از مراجعان بیمارستان عروسک ها که اطلاعات مربوط به تعمیر عروسک را در بر دارد.

در صف بازسازی در بیمارستان عروسک

5- از مجموعه عروسک های استفاده شده در پنج نسل متوالی

بیمارستان عروسک ها

6- در دست تعمیر

بانوی تعمیرکار عروسک

7- در نوبت بازسازی و مرمت

بیمارستان عروسک ها

8- به جا مانده از کودکی

بیمارستان عروسک ها

9- تعمیرکار عروسک یا پزشک؟

تعمیرکار عروسک

10- پس از یک مرمت دقیق و بی نقص

عروسکی پس از مرمت

سخن آخر

تصاویری که در کنار هم از نظر گذراندیم، حکایتی از یک شغل خانوادگی را بازگو می کردند.

تا چه حد این ایده را جالب یافتید؟

آیا با بازسازی اسباب بازی های قدیمی موافقید؟

دوست دارید فرزندان تان حس و حال کودکی شما را تجربه کنند یا ترجیح می دهید اسباب بازی های مدرن در دست داشته باشند؟

ما را از نظرات خود با خبر سازید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.