karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از میان مقاصد رنگارنگ دنیا کشور فنلاند را برگزیده ایم و می خواهیم با تماشای تصاویری از فنلاند، لحظات خاطره انگیزی برای خود بسازیم. گشت و گذارمان زمان خاصی ندارد، به چهار فصل این سرزمین سر می زنیم و طبیعت فنلاند را در لباس های مختلف از نظر می گذرانیم. زمانی این سرزمین، لباس عروس بر تن دارد و زمان دیگری، پوششی آتشین از برگ ها؛ همه این ها زیبایی های فنللاند هستند و هرکدام، جلوه ای متفاوت و تماشایی به این کشور می بخشند. نگاهی هم به تفریحات و گردش در فنلاند می اندازیم و می بینیم در این کشور، بیشتر چه سرگرمی هایی رایج است.

با کارناوال همراه بمانید و تماشای این عکس های زیبا را از دست ندهید. 

1- در این تصویر زیبا، یک کشتی مسافربری یا فری (Ferry) را در جزیره سیومنلینا (Suomenlinna) می بینید. این جزیره در نواحی مرکزی پایتخت فنلاند، شهر هِلسینکی (Helsinki) قرار دارد. در زمستان معمولا دمای این شهر در حدود صفر درجه سانتی گراد است. 

کشتی مسافربری فنلاند

2- اگرچه زمستان ها چشم اندازی تماشایی در جنوب فنلاند دارند و مناظر زیبایی را در لنز دوربین ها جای می دهند، اما سرما در این فصل چنان گزنده و غیر قابل تحمل است که بیشتر ساکنان این شهرها، زمستان را در خانه های شان به سر می برند و از فضای بیرون دوری می کنند. 

زمستان های فنلاند

3- شاید تاکنون عکس های برفی زیادی از کشور فنلاند دیده باشید، بیشتر این تصاویر در شمالی ترین و بزرگترین منطقه فنلاند، یعنی منطقه لاپلند (Lapland) عکاسی شده اند؛ جایی که برف از فصل پاییز تا بهار بر روی زمین ها می نشیند و همواره طبیعت را سفیدپوش نگه می دارد. این تصویر نیز یکی از عکس های کارت پستالی فنلاند است که در شهر کمیجاروی (Kemijärvi)، در همین منطقه لاپلند ثبت شده است. 

زمستان منطقه لاپلند فنلاند

4- اگرچه در مناطق شمالی نظیر لاپلند، زمستان ها سخت و گزنده هستند، با این حال مردم همچنان به زندگی روزمره شان ادامه می دهند و گویی، تا حدودی به این آب و هوا عادت کرده اند.

عکس پیش رو در شهر رووانیمی (Rovaniemi)، در منطقه لاپلند عکاسی شده است. 

زمستان رووانیمی فنلاند

5- حتی با وجود این هوا، افرادی هستند که به دوچرخه سواری در این زمین های برفی بپردازند. 

زمستان فنلاند

6- سپری کردن زمستان در فنلاند، دشواری هایی دارد، اما نباید از تفریحات زمستانی در این ناحیه نیز غافل شد. بسیاری از مردم و گردشگرانی که برای گشت و گذار زمستانی راهی فنلاند شده اند، در مناطق برف پوشیده به اسکی می پردازند یا سوار اسنومبیل ها (ماشین های برف‌رو) می شوند تا درون این بهشت سفیدرنگ گشت بزنند. همچنین سورتمه سواری به کمک گوزن های شمالی و یا سگ های نژاد هاسکی (Husky) هم طرفداران بی شماری در این فصل دارد. 

گوزن شمالی فنلاند

7- فنلاند و به ویژه نواحی شمالی این کشور، از بهترین نقاط برای تماشای شفق قطبی هستند؛ عکاسان نیز به این مناطق توجه ویژه ای دارند و تصاویر زیبایی از این پدیده آسمانی به ثبت می رسانند. 

شفق قطبی فنلاند

8- در باور بسیاری از مردم دنیا، خانه بابانوئل در کشور فنلاند است. حتی در این سرزمین، یک پارک تفریحی به نام روستای بابانوئل (Santa’s village) وجود دارد و گردشگران، توجه ویژه ای به آن نشان می دهند. در این پارک می توان تمامی تفریحات زمستانی را انجام داد و همچنین، سوغاتی های مربوط به کریسمس را خریداری کرد. 

روستای بانوئل فنلاند

9- با فرا رسیدن فصل بهار، گویی کشور فنلاند دوباره از خواب بیدار می شود. مردم بیشتری در خیابان ها دیده می شوند و کسانی که از گرم شدن هوا به وجد آمده اند، به گشت و گذار در شهرها و بازدید از جاذبه هایی همچون کلیسای جامع هلسینکی می پردازند. 

کلیسای جامع هلینسکی فنلاند

10- در این عکس، جلوه گری بهار را در شهر پوروو (Porvoo) می بینید. با آمدن بهار، طبیعت از فرصت استفاده می کند تا زیبایی هایش را به رخ بکشد.

بهار شهر پوروو فنلاند

11- بهار به تمامی نقاط کشور فنلاند زندگی می بخشد، حتی نواحی صنعتی قدیمی در شهرها. 

در این تصویر، می توانید انعکاس درخشش و شفافیت آسمان را در پنجره ها ببینید. 

فنلاند

12- با آمدن تابستان، فنلاند سرشار از جنب و جوش و انرژی می شود. این فصل بهترین زمان برای فستیوال های تابستانی ست. همچنین تابستان، فصل خوبی ست برای نشستن در کافه های روباز و گپ زدن با دوستان و عزیزان. این عکس در یکی از کافه های شهر هلسینکی به ثبت رسیده است.

تابستان های فنلاند

13- همانطور که گفتیم، تابستان فصل خوبی برای برگزاری فستیوال است، یکی از این فستیوال ها ورلد ویلج (World Village Festival) نام دارد. در این جشن سالانه، ملیت های مختلف به نمایش گوشه ای از فرهنگ و آداب شان می پردازند. 

فستیوال روستای جهانی فنلاند

14- فنلاندی ها در تابستان یک تفریح جذاب دیگر هم دارند. آن ها معمولا در تعطیلات شان، کلبه ای نزدیک دریاچه کرایه می کنند تا حداکثر لذت را از طبیعت ببرند. در شب های تابستانی، آسمان صاف و شفاف است و غروب و طلوع خورشید و انعکاس شان در آب خاطراتی فراموش نشدنی رقم می زند. 

شب های تابستان فنلاند

15- برخی از مردم هم ترجیح می دهند شب شان را در مکان هایی ساده تر سپری کنند؛ اما این سادگی بر منظره تاثیر نمی گذارد و اطراف، همچنان زیبا و تماشایی می مانند. 

طبیعت فنلاند

16- تابستان فرصت مناسبی هم برای گشت و گذار در شهرها و تماشای خانه ها با معماری مدرن اما ساده گرایانه (مینیمالیست) است؛ سبکی که در منطقه اسکاندیناوی شهرت قابل توجهی دارد. در تصویر یکی از سازه ها با این سبک معماری را می بینید، که کلیسای جامع شهر هیوینکا (Hyvinkää) است.

کلیسای هیوینکا فنلاند

17- در اواخر تابستان، جنگل ها پر از قارچ و بِری می شوند. 

طبیعت فنلاند

18- منظره پاییز در پارک ملی نوکسیو (Nuuksio National Park)

در فنلاند، اوایل پاییز به خاطر رنگ های متنوع و زیبای گیاهان شهره است و اواخر این فصل، به جهت هوای بد و اذیت کننده!

پاییز فنلاند

19- این عکس مربوط به آخرین روزهایی ست که می توان به گشت و گذار در طبیعت فنلاند پرداخت و تا چند روز دیگر، سرما همه مردم را به داخل خانه های شان می کشاند. با آمدن ماه اکتبر، رنگ های پاییزی کم کم محو می شوند و از این به بعد، تا آمدن آمدن تزیینات کریسمسی خبری از رنگ ها نیست.

پاییز فنلاند

سخن آخر

نگاهی به چهار فصل کشور فنلاند انداختیم و چندی از زیبایی های این سرزمین را با یکدیگر مرور کردیم. برای تان از زمستان های سخت این کشور و فستیوال های تابستانی اش گفتیم. 

به نظر شما چه فصلی برای سفر به فنلاند مناسب تر است؟

کدامیک از تصاویر این مجموعه را بیشتر دوست داشتید؟

منتظر دیدگاه های شما هستیم. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.