karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

21 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ما عبارت حادثه هیچ گاه خبر نمی کند را شنیده ایم و به آن باور داریم. می دانیم هر روزی که می گذرد، ممکن است اتفاق های بد زیادی را با خود به همراه داشته باشد. با این وجود، باز هم این خبرهای تلخ، همیشه موجب بهت مان می شوند و هیچ گاه نمی توانیم به این دست اخبار خو بگیریم. امروز می خواهیم یکی از خبرهای ناگوار هفته پیش را از دریچه تصاویر با شما در میان بگذاریم. 

در هفته ای که گذشت زلزله ای شرق کشور اندونزی را به لرزه در آورد و این گونه باری از غم بر دوش مردم این کشور گذاشت. البته این خبر تنها اندونزی را ناراحت نکرد و تمامی دنیا، در غم آن ها شریک شدند و مانند این مردم سوگوارند. این زلزله در شب پنجم آگوست 2018، مصادف با 14 مرداد 1397 به وقوع پیوست و 6.9 ریشتر قدرت داشت. همان طور که گفتیم این زمین لرزه در شرق کشور اندونزی روی داد؛ جایی که جزایر بالی، گیلی و لومبوک (Lombok) قرار گرفته اند. البته این زلزله بیشتر نواحی لومبوک و شرق بالی را تحت الشعاع خود قرار داد؛ اما مردم جزایر گیلی و به ویژه گیلی تراوانگان (Gili Trawangan) نیز سکونتگاه خود را ترک کردند تا از پس لرزه هایی که همچنان ادامه دارند در امان باشند. با وجود آنکه در رابطه با تلفات این حادثه رقم دقیق در دست نیست اما بر طبق گزارش ها، تا کنون بیش از 350 تن جان باخته اند و این تمام ماجرا نیست؛ مجروحان این حادثه تلخ نیز بسیار هستند و همچنین، افراد بی شماری آواره شده اند.

تا این ساعت، نیروهای امداد در تلاش هستند تا در مناطق حادثه دیده حضور یابند؛ البته اکثر توجه شان به مناطقی ست که صدمات بیشتری متحمل شده اند. مردمی که در بهت و ناراحتی فرو رفته اند و جایی برای زندگی ندارند، حال باید ترس ناشی از پس لرزه ها را نیز تحمل کنند. بنا بر گزارش خبرگزاری گاردین، تا دو هفته پس لرزه ها همچنان ادامه دارند و تعدادشان به ۲۳۰ بار خواهد رسید. در ادامه می خواهیم گزارشی تصویری از این حادثه را مرور کنیم که در وبسایت آتلانتیک منتشر شده است. 

برای تماشای این تصاویر با کارناوال همراه بمانید.

زمین لرزه اندونزی

Ulet Ifansasti

1- به دنبال قربانیان حادثه

زمین لرزه اندونزی

2- فریادهایی از سر استیصال

تصویر مقابل در شهر ماتارام (Mataram) به ثبت رسیده است و حال آشفته مردم اندونزی را به نمایش می گذارد. ماتارام، در غرب جزیره لومبوک قرار دارد.

زلزله لومبوک شهر ماتارام اندونزی

Ahmad Subaidi

3- خریدی که ناتمام ماند...

مردم در بیرون یکی از فروشگاه های بزرگ شهر دنپاسار (Denpasar) ایستاده اند و خود را در جریان حوادث نگه می دارند؛ شهر دنپاسار پایتخت جزیره بالی ست. 

زلزله شهر دنپاسار بالی اندونزی

Sonny Tumbelaka

4- دیگر چرخ شان نمی چرخد

زلزله شهر دنپاسار بالی اندونزی

Sonny Tumbelaka

5- ویرانی، یادگار زلزله

این خانه ویران، در شهر پمنانگ (Pemenang) و شمال جزیره لومبورک قرار دارد.

زلزله شهر پمنانگ جزیره لومبورک اندونزی

Ahmad Subaidi

6- درون خانه خبری نیست!

تصویر پیش رو، در لندانگ باجور هملت (Lendang Bajur Hamlet) به ثبت رسیده است. بهت و ناباوری در نگاه مرد، گوشه ای از احساس تمامی بازماندگان زلزله را روایت می کند. 

زلزله جزیره لومبوک اندونزی

Ahmad Subaidi

7- باز هم تصویری از پمنانگ و ویرانی هایش

زلزله پمنانگ لومبوک اندونزی

Adek Berry

8- سلفی با بازماندگان

در تصویر یکی از افسران نیروهای آبی اندونزی را می بینید. وی این سلفی را با مردمی به ثبت رسانده که قصد فرار از جزایر گیلی (Gili Islands) را دارند تا مبادا، قربانی پس لرزه ها شوند. 

زلزله جزایر گیلی اندونزی

Indonesia Water Police

9- جزیره دیگر امن نیست

تصویر مقابل در یکی از سه جزیره گیلی به نام گیلی تراوانگان (Gili Trawangan) ثبت شده است. قایق ها یک به یک از راه می رسند تا مردم را از جزیره خارج کنند.

زلزله گیلی تراوانگان اندونزی

Melissa Delport

10- از مسجد تنها گنبدش مانده 

عکس مقابل در تاریخ 8 آگوست ثبت شده است؛ یعنی سه روز پس از حادثه.

زلزله جزیره لومبوک اندونزی

Zabur Karuru

11- تنها جلوه ای که از هنر ماند

تصویر مقابل را در ساختمانی متعلق به هنر و صنایع دستی عکاسی کرده اند. این ساختمان در شرق اندونزی و جزیره بالی قرار دارد و از زلزله مصون نمانده است. 

زلزله لومبوک اندونزی

Mahendra Moonstar

12- ویرانه ها...

زلزله لومبوک اندونزی

Kasan Kurdi

13- مسجدی که سرش را بالا نگه داشته است...

زلزله لومبوک اندونزی

Sonny Tumbelaka

14- آیا زنده مانده اند؟!

یکی از بازماندگان همچنان با امید، تصویری را به افراد گروه نجات نشان می دهد به امید آنکه عزیزانش را بیابند. 

زلزله جزیره لومبوک اندونزی

Zabur Karuru

15- نماز جماعت در پناهگاهی موقت

زلزله جزیره لومبوک اندونزی

Anton Raharjo

16- کسی مراقب این حیوانات هست؟!

زلزله جزیره لومبوک اندونزی

Beawiharta

17- انجام وظیفه تحت هر شرایطی

پلیس اندونزی سعی در آرام کردن مردمی دارد که در این وضعیت، آشفته و نگران شده اند.

زلزله جزیره لومبوک اندونزی

Adek Berry

18- دیگر به کار نمی آید

بلنداسکله نوعی سازه است که از ساحل به دریا کشیده می شود تا به پهلو گرفتن کشتی ها کمک کند و ساحل را از صدمات امواج مصون نگه دارد. در تصویر یکی از این بلنداسکله ها را می بینید که در جزیره گیلی تراوانگان قرار دارد و به کلی ویران شده است. 

زلزله جزیره گیلی اندونزی

Beawiharta

19- دیگر کسی برای رکاب زدن شان نیست

زلزله جزیره گیلی اندونزی

Ulet Ifansasti

20- فرار را بر قرار ترجیح می دهد

زلزله جزیره گیلی اندونزی

Zabur Karuru

سخن آخر

به تماشای تصاویری ناراحت کننده از زلزله اندونزی نشستیم که موجب جان باختن و بی خانمان شدن افراد بسیاری در شرق این کشور شد. البته سعی کرده بودیم که تصاویر دلخراش این حادثه را با شما به اشتراک نگذاریم. این زلزله در شب پنجم آگوست با قدرت 6.9 ریشتر روی داد و پس لرزه های متعددی را همچنان در پی دارد.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

تا چه حد در جریان حادثه اندونزی هستید؟

احساس خود را از تماشای این عکس ها، با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

خانم موتورسوار محجبه!! حتی در وضعیت زلزله زده هم مردم کشورهای دیگه رو میبینیم باز باید به حال خودمون افسوس بخوریم که از همه دنیا عقبتریم حتی در احکام اسلامی. زنان صدر اسلام اسب سوار میشدن اشکال شرعی نداشته الان چرا نباید موتور سوار شد؟؟!!

انتشار:25 مرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.