karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تاکنون شهرها و سرزمین های بسیاری را در کارناوال به شما معرفی کرده و مکان های متعددی را برای تان به تصویر کشیده ایم. اما با این وجود، ناشناخته ها و کمتر دیده شده ها در این کره خاکی بی شمار هستند. بنابراین ما همچنان به سفرهای مان در دنیا ادامه می دهیم و سرزمین های بیشتری را به شما معرفی می کنیم. در همین راستا، این بار می خواهیم به یکی از ایالت های غربی آمریکا سفر کنیم و تصاویری از آن را به تماشا بنشینیم. 

به ایالت کنتاکی می رویم که در گذشته های دور بخشی از ویرجینیا به حساب می آمد؛ اما در سال 1792 به پانزدهمین ایالت متحد آمریکا تبدیل شد. کنتاکی در میان 50 ایالت آمریکا، سی و هفتمین سرزمین وسیع و بیست و ششمین ایالت پرجمعیت شمرده می شود. 

یکی از لقب های جالب این سرزمین، ایالت بلوگِرس (Bluegrass State) است که به وجود زمین های چمن بسیار در کنتاکی اشاره دارد. این ایالت مانند هر سرزمینی به ویژگی های خاصی شهرت دارد که از جمله آن ها می توان از مرغ های سرخ شده لذیذ و سوارکاری نام برد؛ اگرچه جذابیت های کنتاکی به همین موارد ختم نمی شود.

در ادامه همراه کارناوال بمانید تا نکات جالب بیشتری از این ایالت را با شما در میان بگذاریم. 

1- در ایالت کنتاکی آمریکا، می توان از مناطق طبیعی بسیاری لذت برد که یکی از مهمترین آن ها را در تصویر مقابل می بینید. این عکس در رودخانه ملی و منطقه تفریحی بیگ ساوث فورک (Big South Fork National River and Recreation Area) به ثبت رسیده است. این منطقه در جنوب شرقی کنتاکی و شمال شرقی ایالت تنسی قرار دارد. در این جا می توان در کنار تماشای چشم انداز زیبا، از تفریحاتی همچون ماهیگیری، پیاده گردی و حتا اسب سواری لذت برد. 

رودخانه ملی و منطقه تفریحی بیگ ساوث فورک کنتاکی آمریکا

Kentucky Tourism

2- اسب سواری یکی از مهمترین تفریح های ایالت کنتاکی شمرده می شود. در این ایالت، صدها کیلومتر خط ویژه برای سوارکاری به چشم می خورد و افراد بسیاری کسب و کار خود را بر پایه اسب سواری گذاشته اند؛ مثلا باشگاه های اسب سواری بسیاری در این ایالت وجود دارند که گردشگران را برای گشت و گذار با اسب به دامان طبیعت می برند، حتا اگر مهارت های اسب سواری این مسافران چندان چشمگیر نباشد. همچنین، کنتاکی برای پرورش اسبِ نژاد تروبرد (Thoroughbred) نیز اسم و رسمی دارد. تروبرد نژاد خونگرمی ست و به جسارت، سرعت و چابکی شهرت دارد و همین موضوع، آن را برای مسابقات سوارکاری مناسب می کند. 

سوارکاری کنتاکی آمریکا

Kentucky Tourism

3- یکی از مهمترین و منحصر به فردترین جاذبه های ایالت کنتاکی، پارک ملی غار ماموت (Mammoth Cave National Park) است که از میراث جهانی یونسکو نیز شمرده می شود. مساحت این پارک ملی را ۲۱۴ کیلومتر مربع تخمین زده اند. پارک ملی غار ماموت بیشتر به خاطر غار زیر زمینی اش شهرت دارد. این غار از سنگ آهک است و با ۵۹۱ کیلومتر راه زیر زمینی کشف شده، طولانی ترین غار شناخته شده در جهان به شمار می رود. تورهای مختلفی برای بازدید از این غار وجود دارد. مسافران می توانند یک بازدید کوتاه از محوطه غار داشته باشند یا با یک تور 6 ساعته، گردشی جذاب را درون غار تجربه کنند که شامل عبور از مناطق تنگ و باریک، غلت زدن در گل و لای و حتا صخره نوردی درون غار می شود!

پارک ملی غار ماموت ایالت کنتاکی آمریکا

Kentucky Tourism

4- همان طور که پیشتر گفتیم سوارکاری بخش مهمی از زندگی مردم ایالت کنتاکی ست و به همین سبب، رویداد سالانه کنتاکی دربی (Kentucky derby)، همواره تماشاگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. این مسابقه هر سال، اولین شنبه ماه می در شهر لویی ویل (Louisville) برگزار می شود. زمان این مسابقه تنها دو دقیقه است اما مردم کنتاکی، آن را «هیجان انگیزترین دو دقیقه در ورزش» می خوانند. دو دقیقه در سال مدت کمی ست و افراد بسیاری، آن را از دست می دهند؛ به همین دلیل، موزه دربی کنتاکی (Kentucky Derby Museum) تعبیه شده است تا رویدادهای سالانه این مسابقه را به تصویر بکشد و آثار تصویری و شنیداری بسیاری را در رابطه با سوارکاری به نمایش بگذارد. حتا در این جا اسب های نژاد تروبد و مینیاتور (Miniature horse) نیز نگه داری می شوند تا با بازدیدکنندگان تعامل داشته باشند. 

کنتاکی دربی آمریکا

Kentucky Tourism

5- در ایالت کنتاکی امکان تجربه تفریح های بسیاری وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پیاده گردی، غارنوردی، کایاک سواری، دوچرخه سواری و ... اشاره کرد. در این ایالت مناطق بسیاری هم برای صخره نوردی وجود دارد که منطقه رِد ریور جرج جیئولوجیکال (Red River Gorge Geological Area) یکی از آن هاست. در این منطقه، یکی از معروفترین مسیرهای صخره نوردی به سوی سنگ های آهکی در ارتفاعات وجود دارد. 

ایالت کنتاکی آمریکا

Kentucky Tourism

6- یکی دیگر از جذابیت های ایالت کنتاکی رودخانه و دریاچه هایش هستندکه بیش از هزاران کیلومتر را در این سرزمین اشغال کرده اند. کنتاکی بیش از هر ایالت دیگری در کشور آمریکا، آب های قابل کشتیرانی دارد. در این ایالت می توان از تفریحاتی چون ماهیگیری، شنا، کایاک سواری و ... لذت برد؛ همچنین، غواصی نیز در این ایالت میسر است. یکی از بهترین گزینه ها برای این تفریحات، دریاچه کامبرلند (Lake Cumberland) است که از بزرگترین دریاچه های ایالت شمرده می شود. 

ایالت کنتاکی آمریکا

Kentucky Tourism

7- با فرا رسیدن فصل تابستان، در هر گوشه کنتاکی فستیوال ها و کنسرت های متعددی برگزار می شود. اگر شما در این فصل، به کنتاکی سفر کنید می توانید از دنیایی پر از موسیقی و جشن لذت ببرید. از میان این جشنواره های موسیقی، می توان فستیوال موسیقی چهار روزه ماه جولای را نام برد که رومپ (ROMP) یا رودخانه موسیقی نام دارد. این فستیوال در شهر اوونزبروو (Owensboro) برگزار می شود. فستیوال فورکسل (Forecastle Festival) در ماه ژوئن نیز در شهر لویی ویل و همه انواع موسیقی و هنر، در آن جشن گرفته می شود. 

کنتاکی آمریکا

Kentucky Tourism

8- پارک اسب ها نیز یکی دیگر از دیدنی های ایالت کنتاکی ست که باز هم پیوند میان مردم کنتاکی و اسب ها را به تصویر می کشد. در این پارک، می توان هر آن چه باید را درباره اسب ها آموخت. همچنین، در این منطقه می توانید از موزه اسب ها نیز دیدن کنید. در این موزه موسسه تحقیقاتی اسمیتسونین (Smithsonian Institution) به بررسی تاریخچه 55 میلیون ساله اسب ها و تاثیری در زندگی انسان ها داشته تحقیق می کند. موزه سدلبرد امریکن (American Saddlebred Museum) نیز در همین پارک قرار دارد.

پارک اسب ها کنتاکی آمریکا

Kentucky Tourism

9- شیکرز (Shakers) گروهی از مردم آمریکا هستند که باور دارند، مسیح برای بار دوم نیز در زمین ظاهر شده است. بین سال های 1805 تا 1910، ایالت کنتاکی میزبان عده زیادی از این شیکرها بود. در حال حاضر، روستایی با نام این فرقه در ایالت کنتاکی به چشم می خورد که به عنوان مقصد محبوبی برای گردشگری تبدیل شده است. در این روستا، نمایشگاهی از صنایع دستی آمریکا به چشم می خورد، مسیری 64 کیلومتر برای گشت و گذار و پیاده روی وجود دارد، اقامتگاه های بسیار تعبیه شده است و کلاس های یوگا برگزار می شود. اگرچه هیچ کدام از این ها ارتباط چندانی با فرقه مسیحیتی که از آن نام بردیم ندارد، اما در هر صورت این منطقه، مکان جذابی برای گردشگران به شمار می رود.

کنتاکی آمریکا

Shaker Village of Pleasant Hill

10- بیسبال چنان با تاریخ آمریکا عجین شده است که شما حتا اگر طرفدار این ورزش هم نباشید، حین بازدید از ایالت کنتاکی آمریکا، برای بازدید از موزه و کارخانه لویی ویل اسلاگر (Louisville Slugger Museum & Factory) وسوسه می شوید. این کارخانه از سال 1884، به ساختن چوب های بیسبال مشغول است و همچنان، با افتخار به این کار ادامه می دهد.

موزه و کارخانه لویی ویل اسلاگر آمریکا

Louisville Slugger Museum

11- کمتر کسی ست که با نام محمد علی کلی (Muhammad Ali Clay) آشنایی نداشته باشد و از طرفداران این بوکسور حرفه ای نباشد. در شهر لویی ویلِ آمریکا، یک موزه و مرکز فرهنگی غیر انتفاعی با نام محمد علی وجود دارد که توسط وی و همسرش، لونی (Lonnie)، پایه ریزی شده است. در این ساختمان سه طبقه، نمایشگاه هایی در رابطه با زندگی محمد علی وجود دارد و نشان می دهد که چگونه این بوکسور، به قهرمان قلب ها تبدیل شد. 

موزه محمد علی کلی آمریکا

Muhammad Ali Center

12- در ایالت کنتاکی، علاقه مندان به خودروهای لوکس و کلاسیک نیز نا امید نمی مانند. موزه ملی کوروت (National Corvette Museum) در شهر بوولینگ گرین (Bowling Green)، این افراد را راضی و خشنود نگاه می دارد. در این موزه، بیش از 80 خودروی کوروت زیبا برای تحسین و تماشا وجود دارد.

موزه ملی کوروت آمریکا

Kentucky Tourism

سخن آخر

بازدیدی از ایالت کنتاکی در نواحی مرکزی آمریکا داشتیم. دیدیم سوارکاری بخشی جدا نشدنی از این سرزمین است و همچنین، چندی از جاذبه های این جا را از نظر گذراندیم. به طبیعت زیبای این ایالت نگاهی انداختیم و متوجه شدیم که پارک های ملی و موزه های کنتاکی، از جمله مناطق محبوب در این ایالت هستند؛ نگاهی هم به این جاذبه های زیبا داشتیم. 

نظر شما درباره ایالت کنتاکی چه بود؟

چه چیزی درباره این سرزمین برای شما جذابتر بود؟

منتظر دیدگاه و نظرات شما هستیم. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.