karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به کمک تماشای عکس هایی از کیوتو ژاپن می توانیم بسیاری از دیدنی های کیوتو را تماشا کنیم و همین باعث شده تا این بار سراغ مجموعه ای از تصاویر این سرزمین برویم. می خواهیم از طریق عکس ها، نگاهی بر این شهر داشته باشیم و زیبایی های کیوتو را با یکدیگر مرور کنیم. این شهر در گذشته پایتخت ژاپن بود و همین باعث شد تا سران ژاپن توجه ویژه ای به این مکان داشته باشند و بناهایی در شان یک پایتخت در آن بسازند. البته علاوه بر سازه های منحصر به فرد و معابد تماشایی، طبیعت نیز در این سرزمین به زیبایی رخ می نماید. 

در ادامه همه این ها را خواهیم دید، شما هم در این سفر همراه کارناوال شوید. 

1- آراشی‌یاما (Arashiyama) یکی از مناطق حومه غربی شهر کیوتوست که بیشتر به خاطر بیشه درختان بامبو شهرت یافته است. گذر از میان درختان سر به فلک کشیده بامبو در این منطقه تجربه ای ست که هر مسافر شهر کیوتو آرزویش را دارد. 

جالب آن که از سال 1996، وزارت محیط زیست در این مکان، صداهای ضبط شده از شکستن چوب و عبور از روی برگ های خشکیده پخش می کند تا علاوه بر تجربه بصری، تجربه شنیداری لذت بخشی هم در اختیار بازدیدکنندگان بگذارد. این صداهای طبیعت یکی از صد ساند اسکیپ (1) برتر ژاپن شمرده می شود. 

پاورقی


1- ساند اسکیپ (Soundscapes) به صداهایی از محیط زیست گفته می شود که توسط گوش انسان قابل شنیدن است. 

بیشه بامبو کیوتو

2- منطقه گیون گیشا (Gion geisha) در منطقه مسکونی هیگاشی‌یاما کو (Higashiyama-ku) قرار دارد و یکی از بهترین مقاصد برای بازدید از چهره سنتی شهر کیوتو شمرده می شود. جدا از زن های گیشا و لباس های سنتی شان که توجه بسیاری از عابران را به خود جلب می کنند، معماری باستانی با جزییات فراوان، آثار سفالی و شیرینی هایی که در این منطقه فروخته می شود هم از جذابیت های بازدید از این مکان هستند؛ البته نباید شکوفه های گیلاس را فراموش کرد که در بهار چهره ای دیدنی به گیون گیشا می بخشند.

منطقه گیون گیشا

3- معبد دایگو ج آی (Daigo-ji) هم از مقاصد محبوب در شهر کیوتو است که توجه بسیاری از عکاسان را به ویژه در فصل پاییز به خود جلب می کند؛ زمانی که این منطقه همچون بوم رنگی از رنگ های سرخ، نارنجی و اخرایی می شود و تصویری فراموش نشدنی پدید می آورد.

اما در زمستان، تمامی این رنگ ها محو می شوند و این موقعی ست که رنگ قرمز معبد بیش از هر وقتی چشم ها را به خود خیره می کند. 

معبد دایگو ج آی شهر کیوتو ژاپن

4- بعید است که مجموعه عکسی از شهر کیوتو را تماشا کنید و تصویری از معبد فوشیمی ایناری (Fushimi Inari Shrine) در آن نباشد. این معبد مخصوص پیروان آیین باستانی شینتو است.

شاخص ترین بخش این معبد، هزاران دروازه آن، به رنگ شَنگَرفی (رنگ سرخ مایل به نارنجی روشن و مات) هستند که بازدیدکنندگان را به سوی کوه ایناری هدایت می کنند. 

معبد فوشیمی ایناری کیوتو ژاپن

5- یکی از جذابترین سوغاتی هایی که در معبد فوشیمی ایناری پیشکش می شود، اوریگامی درنا است. گفته می شود که تا زدن این درناهای کاغذی آرزوها را برآورده می کند. در بعضی از دیوارهای معبد هزاران امیکوجی (1) و درنای رنگارنگ دیده می شود که به یکی از جاذبه های این مکان تبدیل شده است. 

پاورقی


1- O-mikuji: پیشگویی هایی که بر روی کاغذ نوشته می شود و هر کس به صورت شانسی، یکی از آن ها را بر می دارد تا خبری از آینده اش به دست آورد. این کاغذها در معابد شینتو و بودایی وجود دارند. 

درناهای کاغذی معبد فوشیمی ایناری

6- در کیوتو هتل های لوکس بسیاری وجود دارد، اما هیچ کدام قابل قیاس با ریوکان (مسافرخانه ژاپنی) هوشینویا کیوتو (Hoshinoya Kyoto) نیستند. این اقامتگاه درون جنگی در حاشیه رودخانه هوزوگاوا (Hozugawa) قرار دارد. رسیدن به این اقامتگاه 25 اتاقه فقط با قایق امکان پذیر است. 

کیوتو

7- در ماه آوریل، کشور ژاپن با شکوفه های گیلاسش، رنگی صورتی به خود می گیرد و مناظر حیرت انگیزی در این سرزمین پدید می آید. شهر کیوتو هم از این قاعده مستثنی نیست. مناطقی همچون کیومیزو درا ( Kiyomizu-dera)، فیلسوفر واک (Philosopher's Walk) و ... برای تماشای این شکوفه های صورتی رنگ بسیار مناسب هستند.

شکوفه گیلاس کیوتو ژاپن

8- پل توگتس کیو (Togetsu-kyō) با حدود 155 متر طول بر روی رودخانه کاتسورا کشیده شده است. بر روی این پل مغازه های سوغاتی فروشی و نوعی وسیله نقلیه به نام ریکشا به وفور دیده می شود که حال و هوایی سنتی به فضا بخشیده اند. 

بهترین زمان بازدید از این پل فصل پاییز است، وقتی که کوه آراشیاما (Arashiyama mountain) در مجاورت این پل، با رنگ های آتشین برگ ها تزیین شده و چشم اندازی رویایی پدید آورده است.

پل توگتس کیو ژاپن

9- معبد بودایی کیومیزو درا (Kiyomizu-dera) در سال 780 بنا شد و در سال 1996 به فهرست میراث جهانی یونسکو راه یافت. این معبد در کرانه شرقی کیوتو قرار گرفته است و منظره ای تماشایی از شهر را پیش روی بینندگان می گذارد؛ همچنین چشم انداز شکوفه های گیلاس و درختان افرا هم از این بالا بسیار دیدنی هستند. 

معبد بودایی کیومیزو درا کیوتو ژاپن

10- بازار نیشیکی (Nishiki Market) با قدمت 400 سال، یکی دیگر از جاذبه های شهر کیوتو شمرده می شود. به آسانی می توان یک بعدازظهر کامل را در این بازار سپری کرد و طعم خوراکی های متنوع و جذاب را چشید. اختاپوس، موچی یا کیک برنج، شیر سویا، اونیگیری (1)، دونات با شیر سویا، صدف تازه، تسوکه‌مونو (2) و ... از خوراکی های مرسوم این بازار هستند. 

پاورقی


1- برای تهیه اونیگیری (Onigiri) به برنج ژاپنی پخته شده طعم دهنده اضافه می کنند یا مواد غذایی متنوعی در داخل برنج قرار می گیرد و با فشردن به شکل سه گوش یا گرد شکل داده می شود. 

2- تسوکه‌مونو (Tsukemono) به طور کلی به انواع ترشیجات و شورها در آشپزی ژاپنی می گویند.

انواع تسوکه‌مونو در بازار شهر کیوتو

11- البته در بازار نیشیکی فقط خوراکی فروخته نمی شود و فروشنده ها کالاهای دست ساز جالبی را نیز در این بازار به فروش می گذارند؛ مانند لوازم تحریر، صندل های چوبی و چاقوهای آشپزی. 

بازار نیشیکی کیوتو

12- پارک میمون ایواتایاما (Iwatayama Monkey Park) در کوه آراشیاما و در همان سمتی قرار دارد که رود کاتسورا (Katsura River) و ایستگاه قطار واقع شده اند. در این پارک حدود 130 ماکاک ژاپنی یا میمون برفی زندگی می کنند. در این پارک بازدیدکننده ها می توانند از میان نرده ها به میمون ها غذا بدهند. 

پارک میمون ها کیوتو

13- خیابان پونتوچو (Pontocho Street) تنها یک بلوک با رودخانه کاموگاوا (Kamogawa River) فاصله دارد. فضای پویایی در این خیابان حاکم است که دلیلش را می توان رستوران های متعدد این منطقه دانست که از وعده های لوکس و کباب های گران گرفته تا غذاهای سنتی و اقتصادی را عرضه می کنند.

خیابان پونتوچو کیوتو

14- قلعه نیجو (Nijō Castle) در حدود 27.5 هکتار مساحت دارد و از باغ های تماشایی و ساختمان هایی مربوط به قرن 17 تشکیل شده است. کاخ نینومارو (Ninomaru Palace) یکی از زیباترین ساختمان های این قلعه است که در تصویر هم منظره ای از آن را تماشا می کنید. دیوارهای این کاخ از چوب درخت سرو است و سقف های تزیینی و درهای کشویی اش توجه هر بازدیدکننده ای را جلب می کند. 

قلعه نیجو کیوتو

سخن آخر

به تماشای شهر زیبایی کیوتو رفتیم و چندی از مهمترین جاذبه های آن را با یکدیگر مرور کردیم. کیوتو از شهرهای قدیمی کشور ژاپن شمرده می شود به همین خاطر جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است. در این شهر معابد چشم گیری دیده می شود و طبیعت نیز، به خوبی جلوه گری می کند. در سفرمان نگاهی به همه این ها داشتیم. 

نظر شما درباره این عکس ها چه بود؟

کدام یک از دیدنی های کیوتو بیشتر توجه تان را جلب کرد؟

آیا مایلید مطالب بیشتری درباره ژاپن بخوانید؟

نظرتان را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.