karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همه ما تا به حال خبرهای زیادی درباره دو کشور کره شمالی و جنوبی شنیده ایم؛ کشورهایی که سال ها یک سرزمین بودند و فرهنگ بسیار مشابهی دارند اما از بد زمانه و در طی بازی های سیاسی از هم جدا شده اند. داستان به اوایل دهه 1900 میلادی بر می گردد؛ زمانی که ژاپن شبه جزیره کره را به تصرف خود درآورد و سپس در انتهای طی جنگ جهانی دوم آن را از دست داد. به این ترتیب شبه جزیره کره دو نیم شد که بخش شمالی آن به دست جماهیر شوروی و بخش جنوبی آن به دست ایالات متحده آمریکا افتاد. از این جا به بعد بود که راه این دو کشور از هم جدا شد و هر یک مسیر متفاوتی را تا به امروز طی کردند.

در مجموعه حاضر که حاصل ماه ها تلاش عکاسی فرانسوی به نام اد جونز (Ed Jones) است، شاهد مقایسه ای جالب توجه میان دو کشور کره شمالی و جنوبی هستید. جونز که در حال حاضر در کره جنوبی زندگی می کند، یکی از معدود عکاسان خبری است که گهگاهی به کره شمالی و پایتختش، پیونگ یانگ دسترسی دارد. به این ترتیب این فرصت ناب را در اختیار دارد تا بتواند از نقاط مختلف این دو کشور همسایه و نه چندان دوست، عکاسی کند و در شرایطی پایاپای آن ها را زیر ذره بین نقد و مقایسه بگذارد. همراه کارناوال باشید تا مجموعه عکس اد جونز را تماشا کنیم و این بار از دریچه جدیدی این دو کشور را بشناسیم. 

1- کیم سونگ جونگ (Kim Song Jong) دختر 9 ساله کره ای را می بینید که برای رقص در جشن روز جهانی کودک در پیونگ یانگِ کره شمالی آماده شده است. 

تصاویر کره شمالی

Ed Jones

* یون هیریم (Yoon Hyerim)، دختر 10 ساله کره ای است که در مراسم رقص در مرکز فرهنگی دیزاین پلازا دونگ‌دیمان (Dongdaemun Design Plaza) حاضر شده است. این مراسم به مناسبت هفته مد سئول در کره جنوبی برگزار شد. 

تصاویری از کره جنوبی

Ed Jones

2- یکی از اعضای ارتش خلق کره را می بینید که در بخش شمالی روستای متروکه و مرزی پانمونجوم (Panmunjom) مشغول خدمت سربازی است. بد نیست بدانید این روستا در «منطقه غیر نظامی کره» (Korean Demilitarized Zone) قرار دارد که نواری مرزی میان دو کشور کره شمالی و جنوبی است. 

تصاویری از کره شمالی

Ed Jones

* سربازی از ارتش جمهوری کره را در این تصویر می بینید که در بخش جنوبی روستای پانمونجوم مشغول به خدمت است. 

تصاویر کره جنوبی

Ed Jones

3- هونگ کوم جو (Hong Kum Ju)، کارمندی 27 ساله از یک کارخانه موادغذایی در کره شمالی است. محل کار این زن جوان در نزدیکی شرقی ترین شهر بندری کره شمالی، یعنی ونسان (Wonsan) قرار دارد. 

تصاویر کره شمالی

Ed Jones

* کیم سی اون (Kim Si-eun)، کارمند 49 ساله یک کارخانه کنسروسازی است که در شهرستان جینچئون (Jincheon)، جنوب سئول قرار دارد.

تصاویری از کره جنوبی

Ed Jones

4- ری یونگ هوا (Ri Young Hwa)، دانشجویی 19 ساله و همچنین یکی از کارکنان است که به صورت داوطلبانه در دانشگاه کار می کند. این دانشجو را در لابراتوار کامپیوتر مجتمع علمی-تکنیکی پیونگ یانگ در کره شمالی می بینید. 

تصاویری از کره شمالی

Ed Jones

* جنی لیم (Jenni Lim)، دانشجویی 21 ساله است که در لابراتوار کامپیوتر دانشگاه یونسِی (Yonsei University) ایستاده است. یونسی یکی از برترین دانشگاه های کره جنوبی است که در سئول قرار دارد. 

تصاویر کره جنوبی

Ed Jones

5- عکسی از کیم سو ریون (Kim Su Ryon)، یک مربی تیراندازی اهل کره شمالی را می بینید که در محل کارش برای عکس ژست گرفته است. این عکس در میدان تیر مائری (Maeri) در پیونگ یانگ به ثبت رسیده است. 

تصاویر کره شمالی

Ed Jones

در این عکس نیز یک مربی تیراندازی ساکن کشور کره جنوبی را می بینید که لی چی-یون (Lee Chi-yoon) نام دارد. محل کارِ چی یون، میدان تیر مکدانگ (Mokdong) در سئول است.

تصاویری از کره جنوبی

Ed Jones

6- هان گوانگ ریم (Han Gwang Rim) شهروندی 34 ساله از کشور کره شمالی است که به همراه دخترش سو، ژست گرفته است. در این عکس فضای یکی از سوپرمارکت های پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی را مشاهده می کنید. 

تصاویری از کره شمالی

Ed Jones

هنگ سونگ-چو (Hong Sung-cho) یکی از شهروندان کره جنوبی است که به همراه پسرش برای این عکس در میان سوپرمارکت ایستاده اند. این عکس در شهر بوندانگ-گو (Bundang-gu)، شهری در نزدیکی سئول به ثبت رسیده است. 

تصاویر کره جنوبی

Ed Jones

سخن آخر

با هم این مجموعه عکس از دو کشور کره شمالی و جنوبی را دیدیم و این بار در مقایسه ای دقیق و قدم به قدم، مردمان، فرهنگ و تجهیزات این دو کشور را بررسی کردیم. 

پس از دیدن این عکس ها چه نظری درباره دو کشور کره شمالی و جنوبی دارید؟

کشور کره شمالی مطابق تصورات شما بود یا با حقایق تازه ای آشنا شدید؟ 

کره جنوبی چطور؟ تصاویر این کشور با تصورات شما همخوانی داشت؟

 دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید این بار دوست دارید در خلال تصاویر با کدام کشورها یا مناطق معروف دنیا آشنا شوید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.