karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سواحل همیشه از جاذبه های گردشگری محبوب شمرده می شوند و می توانند اوقات دلپذیری را به مسافران هدیه کنند؛ به همین خاطر این بار به سرزمینی می رویم که از این حیث بسیار غنی ست و سواحل زیبا و چشم نوازی را در خود دارد.

می خواهیم تصاویری از نامیبیا را با شما به اشتراک بگذاریم. کشوری که در جنوب غربی قاره آفریقا جای خوش کرده است و مرزهای غربی اش، همگی به اقیانوس اطلس ختم می شوند. حضور در کنار دومین اقیانوس بزرگ دنیا، نعمتی ست که گشت و گذار در غرب نامیبیا را جذاب و دیدنی می کند. از ساحل اسکلتون (Skeleton) در شمال نواحی شمالی تا رود اورنج (Orange River) در جنوب این کشور، نامیبیا هزاران کیلومتر خط ساحلی دارد. اما نکته دیگری هم وجود دارد که توجه مردم دنیا را به سوی سواحل نامیبیا جلب کرده و آن، کنار هم قرار گرفتن اقیانوس و صحرای نامیب در بخش هایی از این سرزمین است؛ اتفاقی نادر و حیرت انگیز. بد نیست بدانید سواحل معدودی در دنیا وجود دارند که در آن، صحرا به دریا ختم شود که از جمله آن ها می توان به ساحل دَرَک در ایران عزیزمان اشاره کرد.

خطوط ساحلی نامیبیا، شهرها و روستای متعددی را در خود جای داده است که برخی از این مناطق مسکونی امروزه متروکه هستند. همچنین، کشتی شکسته هایی را می بینیم که روزگاری، مسافران بی شماری را جا به جا می کردند اما حالا به مرور زمان، به کام دریا و یا شن زارها کشیده می شوند. همچنین، فک های بازیگوشی را از نظر می گذرانیم که در کمال آرامش، سواحل نامیبیا را برای گذراندن روزگار برگزیده اند. بد نیست بدانید که تا پیش از جنگ جهانی اول، نامیبیا مستعمره کشور آلمان بود و در میان تصاویر امروز، رد پایی از آن روزهای تاریخ نیز به چشم می خورد.

با ما در کارناوال همراه شوید، می خواهیم به کشور نامیبیا برویم و لحظاتی تماشایی در اینجا داشته باشیم.

ورود به صفحه معرفی روستای درک زرآباد

1- این کشتی شکسته، زیلا (Zeila) نام دارد و این روزها، به یکی از جاذبه های گردشگری نامیبیا تبدیل شده است. این کشتی در خلیج هنتیز (Henties Bay) در نواحی غربی کشور قرار دارد. 

کشتی شکسته نامیبیا

Lukas Bischoff Photograph

2- خط ساحلی اسکلتون را در تصویر مقابل می بینید. زمانی که نام ساحل به میان می آید، کمتر کسی چنین منظره ای را در ذهن تجسم می کند؛ قرار گرفتن بیابان و دریا در کنار هم چشم اندازی حیرت انگیز و نادر است. 

خط ساحلی اسکلتون نامیبیا

Maxim Babenko

3- شغال پشت‌سیاه از حیوان های بومی دو نقطه از قاره آفریقا شمرده می شود. جالب آن که این دو ناحیه در حدود 900 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند؛ یکی در نواحی جنوبی آفریقاست که نامیبیا را نیز شامل می شود و دیگری منطقه در شرق قاره آفریقا قرار دارد. 

شغال پشت سیاه نامیبیا قاره آفریقا

Marc Hoberman

4- تصویر مقابل از درون یک کایاک به ثبت رسیده است و ساحلی در نزدیکی شهر سواکپ‌موند (Swakopmund) را به نمایش می گذارد. همان طور که می بینید فک ها در هر گوشه این منطقه به چشم می خورند و منظره ای تماشایی پدید آورده اند.

فک ها در ساحل نامیبیا

Gianluigi Guercia

5- یک بچه فک را در پیش رو مشاهده می کنید؛ او در یکی از سواحل حفاظت شده نامیبیا روزگار می گذراند. 

بچه فک ساحل نامیبیا

Ger Metselaar

6- باد، تپه های شنی کنار اقیانوس اطلس را به حرکت در آورده است؛ شاید اگر ساعتی دیگر تصویری در اینجا به ثبت می رسید، دیگر اثری از این تپه های نمی دیدیم. 

شنزار نامیبیا

Umomos

7- این کشتی شکسته، ادوارد بوهلن (Eduard Bohlen) نام دارد. ساخت این کشتی به سال ۱۸۹۱ باز می گردد و در سال 1909 حوالی ساحل اسکلتون غرق شده است. شن های روان، در طی سال ها، بارها این کشتی را جا به جا کرده اند، به طوری که هم اکنون این کشتی صدها متر از دریا فاصله دارد!

کشتی شکسته ادوارد بوهلن نامیبیا

Circumnavigation

8- آفتاب پرستی را می بینید که در حال حاضر، خود را به رنگ شن های اطرافش درآورده است. تصویر مقابل در مناطق صحرایی پارک ملی دوروب (Dorob National Park) به ثبت رسیده است. این پارک ملی در حومه شهر سواکپ‌موند قرار دارد. 

آفتاب پرست پارک ملی دوروب نامیبیا

Gianluigi Guercia

9- پارک ملی نامیب-ناکلوفت (Namib-Naukluft National Park) بزرگترین منطقه حفاظت شده حیوانات در قاره آفریقاست و از همین منظر، در دنیا مقام چهارم را دارد. در تصویر پیش رو، گوشه ای از چشم انداز تماشایی این پارک را می بینید که به دره ددلی (Deadvlei) شهرت دارد. 

پارک ملی نامیب-ناکلوفت آفریقا

Lukas Bischoff Photograph

10- یکی از خانه های شهر متروکه کلمن اسکاپ (Kolmanskop) را می بینید که حالا در تپه ای از شن فرو رفته است. این محل در نزدیکی شهر بندری لودریتز (Luderitz) قرار دارد.

شهر متروکه کلمن اسکاپ نامیبیا آفریقا

Don Smith

11- این بار نمای داخلی یکی از خانه های شهر متروکه کلمن اسکاپ را مشاهده می کنید. در گذشته، حوالی این شهر معادن الماس وجود داشتند و افراد بسیاری برای یافتن الماس، به این ناحیه مهاجرت کردند؛ اما با تمام شدن ذخایر الماس در دهه 1950، این منطقه نیز خالی از سکنه شد. 

شهر متروکه کلمن اسکاپ نامیبیا آفریقا

Paul Bruins Photography

12- در عکس پیش رو، گویی صحرای نامیبیا به اقیانوس اطلس چنگ انداخته است. شن های این صحرا را می بینید که به اقیانوس تجاوز کرده و این منظره حیرت انگیز را در بندر ساندویچ (Sandwich Harbor) پدید آورده اند. 

بندر ساندویچ نامیبیا آفریقا

Steve Allen

13- نمایی هوایی از منطقه تاریخی و ساحل سواکپ‌موند.

سواکپ موند نامیبیا آفریقا

Oleg Znamenskiy

14- خانه هایی که به تازگی در شهر سواکپ‌موند ساخته شده اند. 

سواکپ موند نامیبیا

Tayba

15- فانوس دریایی پلیکان پوینت (Pelican Point) را در بندر والویس (Walvis Bay) می بینید. لازم است ذکر کنیم که این منطقه به طور کلی پلیکان پوینت لایت هاوس (Pelican Point Lighthouse) خطاب می شود.

فانوس دریایی پلیکان پوینت نامیبیا

Dronesberg

16- این تصویر هوایی از خلیج والویس (Walvis Bay) به ثبت رسیده است که در آن نمک استخراج می کنند. منظره رنگارنگ و زیبای پیش رو، به خاطر وجود نمک در آب این منطقه به وجود آمده است.

نامیبیا قاره آفریقا

Claude Huot

17- صدها فلامینگوی صورتی در یکی از تالاب های نزدیک شهر سواکپ‌موند روزگار می گذرانند و این چشم انداز تماشایی را پدید می آورند. 

فلامینگو های صورتی

18- در ساحل اسکلتون یک ذخیره گاه طبیعی به نام کیپ کراس (Cape Cross) برای فک ها وجود دارد و این موجودات بامزه و دوست داشتنی می توانند در این منطقه با آرامش زندگی کنند.

ذخیره گاه کیپ کراس نامیبیا

19- تصویری سراسرنما از شهر لودریتز (Luderitz) را می بینید. این شهر در حین پایه گذاری آفریقای جنوب باختری آلمان برپا شد و به افتخار آدولف لودریتز -بنیان گذار کلونی آلمان در آفریقای جنوبی- چنین نامی بر آن گذاشتند. بد نیست توضیح دهیم که این کلونی یا همان آفریقای جنوب باختری آلمان سرزمینی بود که بین سال های ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۵ میلادی، از مستعمره های امپراتوری آلمان به حساب می آمد. با نابودی این امپراتوری در جنگ جهانی اول، به یک غنیمت جنگی برای بریتانیا تبدیل شد و در نهایت در سال ۱۹۹۰ میلادی با نام نامیبیا به استقلال رسید.

شهر لودریتز نامیبیا قاره آفریقا

Hannes Thirion

20- چشم اندازی تماشایی از تقابل صحرای نامیب و اقیانوس اطلس

صحرای نامیب اقیانوس اطلس آفریقای جنوبی

Umomos

سخن آخر

سری به کشور نامیبیا در جنوب غربی قاره آفریقا زدیم و نگاهی به سواحل رویایی این سرزمین کردیم که در کنار اقیانوس اطلس کشیده شده اند. همچنین سکونتگاه فک ها را در این منطقه از نظر گذراندیم و گشتی هم میان خانه های متروکه در غرب نامیبیا داشتیم.

آیا از گشت و گذار در سواحل نامیبیا لذت بردید؟

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.