karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

23 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز می خواهیم به جایی سفر کنیم که شاید بسیاری از ما ایرانی ها اطلاعات زیادی درباره آن نداشته باشیم؛ پاتاگونیا (Patagonia). این سرزمین یک قسمت بزرگ از آمریکای جنوبی ست که جنوب کشورهای آرژانتین و شیلی را در بر می گیرد؛ همچنین از غرب و جنوب غربی به رشته کوه آند و از شرق به دشت های پست محدود می شود. این را نیز بدانید که منطقه پاتاگونیا تنها از سوی شمال با خشکی مرز دارد و از نقاط دیگر به آب ها ختم می شود. جمعیت بسیار کمی در اینجا زندگی می کنند و شاید به همین دلیل است که لقب "انتهای دنیا" را به آن داده اند. پاتاگونیا ناهمواری های شگفت انگیزی دارد و تنگه ها، تپه ها و چمنزارهایش جذابیت سفر به این خطه را دوچندان می کنند؛ البته نباید یخچال های باشکوه، رودخانه ها، آبشارها، آتشفشان ها، کوه ها، دریاچه ها و ... را نیز از خاطر برد. حیات وحش پاتاگونیا نیز از ویژگی های زیست محیطی محبوبش شمرده می شود. همه این ویژگی های ناب سبب شده تا توجه عکاسان به این منطقه جلب شود. عکاسان بسیاری به این سرزمین رویایی سفر می کنند و آن چه به ثبت رسانده اند را با دنیا شریک می شوند و این گونه، بر محبوبیت پاتاگونیا میان گردشگران می افزایند. امروز می خواهیم به کمک عده ای از این عکاس ها به پاتاگونیا رهسپار شویم و همگام با هنرمندان خوش ذوق، طبیعت ناب این سرزمین را به تماشا بنشینیم.

خوبست بدانید تصاویری که در ادامه می بینیم در یک نمایشگاه بین المللی به نام جشن برای چشم ها "Feast For the Eyes" در لندن به نمایش گذاشته شده اند. این نمایشگاه از تاریخ 23 تا 27 آوریل (3 تا 7 اردیبهشت) دایر بود و هنرمندان بسیاری تصاویرشان را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشتند.

مدیر این نمایشگاه باربارا مور (Bárbara Mur) درباره این گردهمایی گفت:

این نمایشگاه یک جشن بصری برای چشم هاست. برای شما این امکان را فراهم آوردیم که در مدت کوتاهی به کشورهای مختلف سفر کنید و از طبیعت لذت ببرید. با تماشای آثار این نمایشگاه غرق در زیبایی رنگ های جنگل ها، یخچال ها و نور خورشید خواهید شد.

البته همانطور که می توان حدس زد، تمامی تصاویر نمایشگاه متعلق به سرزمین پاتاگونیا نبودند؛ اما ما تنها تصاویر برگزیده پاتاگونیا را از نظر می گذرانیم. در واقع این تصاویر حاصل دست‌رنج هفت عکاس بین المللی ست. آن ها سوار یک کشتی استرالیایی به نام ام‌اس اکسپدیشن (MS Expedition) شده و تصاویری که در ادامه می بینیم را ثبت کرده اند. این عکاسان ماهر بین المللی در عین حالی که در کشتی به سر می بردند به سوی دنیای شگفت انگیز پاتاگونیا رفته و در نهایت از جاذبه هایی چون سرزمین آتش (Tierra del Fuego)، دماغه هورن (Cape Horn)، تنگه ماژلان (The Strait of Magellan)، کانال بیگل (Beagle Channel) و... عکس گرفته اند.

 خالی از لطف نیست نام این عکاس ها را بدانیم چرا که آن ها، در این سفر تصویری همراهان مان خواهند بود؛ نوری جمیل (Nori Jemil) از انگلستان، اندراس مگای (Andrés Magai) و سائول سانتوس (Saúl Santos) از اسپانیا، کریستوبال پرادو (Cristóbal Prado) از شیلی، جسیکا بکاوس از آلمان (jessica Backhaus)، پائولو پترینیانی (Paolo Petrignani) از ایتالیا و استانیسلاس فوتره (Stanislas Fautré) از فرانسه، هنرمندانی هستند که به کمک تصاویرشان، ما را در سفر به پاتاگونیا همراهی می کنند. راهی "انتهای دنیا" هستیم و می خواهیم شگفتی های این خطه را تماشا کنیم.

شما نیز با کارناوال همراه شوید و این سفر دیدنی را از دست ندهید.

طبیعت پاتاگونیا

Saul Santos

1- آغاز سفر

تصویر پیش رو در لحظه های ابتدایی سفر عکاسان گرفته شد، درست روی پل استرالیا.

طبیعت پاتاگونیا

Saul Santos

2- استراحت به سبک شیرهای دریایی 

گروهی از شیرهای دریایی در حال استراحت روی تخته سنگی بودند که ناگاه به سوژه ای برای عکاس تبدیل شدند. این تصویر زیبا را پائولو پترینیانی به ثبت رسانده است. در گذشته، آثار این هنرمند در رسانه هایی چون نشنال جئوگرافیک، ونتی فر (Vanity Fair) و ای وی (EV magazine) نیز چاپ شده اند.

شیرهای دریایی پاتاگونیا

Paolo Petrignani

3- بازی نور

سنتوس عکاس هنرمند این تصویر درباره اثرش چنین می گوید:

نور، رنگ های آسمان و رنگ های این چشم انداز زیبا را به بازی گرفته است.

طبیعت پاتاگونیا

Saul Santos

4- اوج زیبایی طبیعت

در این عکس می توانید در یک نگاه هم از دیدن یخچال طبیعی ذوق زده شوید و هم از دیدن رنگ سبز جنگل لذت ببرید. این تصویر فوق العاده توسط عکاس فرانسوی، استانیسلاس فوتره به ثبت رسیده است؛ کسی که از سال 1989 به حرفه عکاسی اشتغال دارد.

طبیعت پاتاگونیا

Stanislas Fautré

5- کشتی سواری در میان یخ های باستانی

کشتی‌سواری به خودی خود جذاب است و به مسافران این امکان را می دهد که در کمال آرامش به تماشای مناظر اطراف بنشینند؛ اما به راستی مسیری که کشتیِ عکاسان طی می کرده هیجان انگیز و منحصر به فرد بوده است. استانیسلاس فوتره عکاس این تصویر عنوان عکسش را "قایق سواری در میان یخ های باستانی" گذاشته است. این عکاس بین‌المللی سابقه کار با مرکز عکاسی سیپا پرس (Sipa Press) و فیگارو (Le Figaro) را دارد.

طبیعت پاتاگونیا

Stanislas Fautré

6- ردی از باران

این تصویر جالب توسط پائولو پترینیانیگرفته شده است.

طبیعت پاتاگونیا

Petrignani

7- کشف طبیعت

جمیل، عکاس این تصویر درباره کار خود چنین گفت:

در پاتاگونیا مسافران به کشف طبیعت در میان ورطه ای از یخ و آب دعوت می شوند.

طبیعت پاتاگونیا

Nori Jemil

8- پنگوئن های ماژلان

عکاس این تصویر گفت که در راه شان پنگوئن های ماژلان (Magellanic penguins) را هم از نزدیک دیدند. پنگوئن‌های ماژلان از بومی های آمریکای جنوبی شمرده می شوند که در کشورهای آرژانتین، شیلی، برزیل و جزایر فالکلند (Falkland Islands) به چشم می خورند.

پنگوئن های ماژلان پاتاگونیا

Andreas Magai

9- اوشوآیا

این تصویر در شهر اوشوآیا (Ushuaia) در کشور آرژانتین به ثبت رسیده است؛ از اوشوآیا به عنوان جنوبی‌ترین شهر کره زمین یاد می کنند. اینجا را می توان یک پل طبیعی میان آرژانتین و شیلی به حساب آورد. بد نیست ذکر کنیم که سائول سانتوس این تصویر زیبایش را قبلا در نمایشگاه هایی در اروپا و آمریکای جنوبی به نمایش گذاشته است.

طبیعت پاتاگونیا

Saul Santos

10- نزدیک به هدف

عکس پیش رو توسط پائولو پترینیانی گرفته شده است و دو نفر را نشان می دهد که با قایق بادی به یک یخچال طبیعی نزدیک می شوند.

یخچال طبیعی پاتاگونیا

Paolo Petrignani

سخن آخر

خوشحالیم که امروز ما را در تماشای تصاویری از پاتاگونیا همراهی کردید. آمریکای جنوبی دیدنی های بسیاری دارد اما بیشتر به دلیل طبیعت زیبایش به شهرت رسیده است. طبیعتی که می تواند هر کسی را جادو کند.

نظر شما درباره عکس هایی که از پاتاگونیا دیدیم چه بود؟

آیا دوست دارید این منطقه را از نزدیک ببینید؟

منتظر دیدگاه شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.