karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

از میان کشورهای مشهور گردشگری دنیا این بار به سراغ کشور لاله ها رفته ایم و می خواهیم با مرور تصاویری از هلند، جلوه های تازه ای از این کشور را تماشا کنیم. هلند و زیبایی هایش همیشه زبانزد خاص و عام بوده اند و حتا تماشای تصاویری از شهرهای هلند می تواند شما را سرحال بیاورد. در سفر امروزمان می خواهیم با یکی از بلاگرهای علاقه‌مند به عکاسی و سفر به نام الکساندر پاپگوف همراه شویم و هلند را از لنز دوربین او ببینیم. ما را در این گشت و گذار متفاوت همراهی کنید..

1- دلیلی نمی بینم که در سفر به هلند، گشت و گذار در شهرهای کوچک نزدیک به روتردام را از دست بدهم. روتردام شهر مدرنی ست در حالیکه شهرهای کوچک نزدیک به آن مانند گودا و دوردرخت (Dordrecht) شهرهایی قدیمی و اصیلی هستند. شهرهایی که برای یک سفر یک روزه از روتردام عالی به نظر می رسند. به همین دلیل اگر در آینده قصد سفر به هلند را دارید ادامه عکس های این مطلب را دنبال کنید تا با حال و هوای جذاب این شهرها آشنا شوید. عکس هایی که ممکن است شما را به سفر به روتردام و شهرهای نزدیک آن ترغیب کند.

سفر به هلند

Aleksandr Popkov

2- معماری مدرن 

اجازه دهید سفرمان به هلند را با یک تصویر جذاب ادامه بدهیم. روتردام در میان شهرهای دنیا به دلیل معماری فوق مدرن خود شناخته شده است. در زمان جنگ، شهر تقریبا از میان رفته بود و بعد از آن شهر دوباره از نو ساخته شد. من عاشق تجربه های معماری دیوانه وار و رام نشده ساختمان های مرکز شهر هستم. فکر کنم از میان تمام این ساختمان ها، ایستگاه مرکزی، بنای مورد علاقه من است. زمانی که به اینجا می‌رسید خیلی سریع متوجه می‌شوید که معماری به معنای واقعی کلمه چه چیزی باید باشد. 

ساختمان ایستگاه مرکزی

Aleksandr Popkov

3- فکر می کنم ساحتمان مارکت هال دومین بنای مورد علاقه من در روتردام است. شما چه تعداد بازار مدرن می شناسید؟ فکر می کنم مهمترین و قابل‌توجه‌ترین بازارهای دنیا، قدیمی و سنتی هستند؛ اما این یکی فرق می کند. این بازار که در سال 2014 افتتاح شد یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری روتردام محسوب می شود.

ساختمان مارکت هال

Aleksandr Popkov

ساختمان مارکت هال

Aleksandr Popkov

4- مکعب های مشهور

مطمئن نیستم کارکرد دقیق این گونه ساختمان ها چیست اما فکر می کنم به بناهایی مانند این بیشتر نیاز داریم. 

معماری شهر روتردام

Aleksandr Popkov

5- مجموعه عکس های روتردام بدون تصویری از باحال‌ترین بلوک های آپارتمانی این شهر کامل نمی شود. 

آپارتمان های نوتردام

Aleksandr Popkov

6- پنیر گودا

پنیر گودا مشهور است، اما نکته جالب در مورد آن، این‌ است که این پنیر در این شهر ساخته نمی شود. من با برخی از محلی ها در این مورد صحبت کردم و آنها به ما گفتند پنیر گودا در شهری کوچک در نزدیکی شهر گودا ساخته می شود. در واقع محلی های این شهر کوچک، تنها یک بازار درون شهر گودا دارند. آنها همچنین اضافه کردند که بسیاری از پنیرها جایی در نزدیکی لهستان تولید می شوند و آنها این پنیر را به این دلیل می خرند که برای ‌شان ارزان تر تمام می شود. پنیری که داخل هلند درست می شود تنها برای فروش به توریست ها مورد استفاده قرار می گیرد. 

بازار خرید در شهر گودا

Aleksandr Popkov

7- برایم اهمیتی ندارد! به هر حال من عاشقش هستم. صدها نوع از این پنیر وجود دارد که نمی توانید نظیر آنها را در جایی دیگر پیدا کنید. بعضی از آنها رنگ های خیلی عجیب و مزه های جالبی دارند. من دوست شان دارم و به اندازه مصرف نصف سالم از این پنیرها خریدم. 

پنیر گودا

Aleksandr Popkov

پنیر گودا

Aleksandr Popkov

8- خانه های سنتی هلندی و دیگر معماری های قدیمی

خانه های سنتی هلندی به طور معمول باریک، بلند و عمیق هستند. به نظرم می توانید در شهر قدم بزنید و این خانه ها را در یک خط در ذهن تان تصویرسازی کنید. به عنوان یک عکاس شما به دنبال یک طرح هستید و این خانه ها می توانند طرحی عالی برای شما باشند. امیدوارم به اندازه کافی از آنها عکس گرفته باشم تا بتوانم مطلب کاملی از آنها در بیاورم. اصلا این طور نیست که تنها یک ناحیه کوچک از این خانه ها وجود داشته باشد که فقط برای بازدید توریست ها درست کرده باشند بلکه در تمام شهر گودا و دوردرخت می توانید آنها را ببینید. 

خانه های سنتی هلند

Aleksandr Popkov

خانه های سنتی هلند

Aleksandr Popkov

9- اگر خانه های سنتی برای تان جذابیت کافی را ندارند می توانید از چند کلیسای بزرگ شهر مانند عکس زیر که در شهر گودا قرار دارد، دیدن کنید. اما این کلیساها تقریبا در تمام شهرها یکی هستند و نیازی نیست تنها برای بازدید از آنها به شهر روتردام سفر کنید. 

کلیسا در شهر گودا

Aleksandr Popkov

10- فرهنگ دریایی

قضیه از این قرار است! روتردام بندر بسیار غول پیکری دارد، بندری که بزرگترین آنها در اروپا محسوب می شود. در میان این سه شهر، چند سری از کانال های کوچک به چشم می خورد که کشتی های زیادی در آنها رفت و آمد می کند و حکم بارانداز را دارد. در شهر گودا، از سال 1900 میلادی تعداد زیادی کشتی بخار وجود دارد که در یک جا جمع شده اند و مردم در آنها زندگی می کنند. اگر شما به فرهنگ دریایی علاقه دارید کجا بهتر از اینجا می تواند شما را راضی نگه دارد؟

شهر روتردام

Aleksandr Popkov

11- در شهر گودا، شبکه ای از کانال های کوچک به چشم می خورد. کشتی ها به وسیله وینچ (دستگاه کِشنده خطی) به داخل این کانال ها کشیده می شوند. 

کانال های شهر گودا

Aleksandr Popkov

12- یک کشتی قابل زندگی در موزه کشتی

موزه کشتی هلند

Aleksandr Popkov

13- جزئیات کوچک 

در هر دو شهر کلاسیک گودا و مدرن روتردام، جزئیات کوچکی وجود دارد که به اصالت این شهرها اضافه می کند. متوجه شدم آنها از قصد دوچرخه های قدیمی را در کنار ساحل رها می کنند. 

هلند

Aleksandr Popkov

14- قصد نداشتم این عکس را در میان عکس های روتردام قرار دهم اما فکر می کنم این شیوه ای که در مارکت هال غذاها را چیده اند خیلی جذاب است. 

مارکت هال

Aleksandr Popkov

15- در گودا گربه های زیادی را در حال قدم زدن می بینید. 

گربه های گودا

Aleksandr Popkov

16- ماشین های کلاسیک زیادی در خیابان های دوردرخت به چشم می خورد.

ماشین های کلاسیک

Aleksandr Popkov

17- و در انتها چند عکس رندوم از هلند...

تصاویری از هلند

Aleksandr Popkov

تصاویری از هلند

Aleksandr Popkov

تصاویری از هلند

Aleksandr Popkov

تصاویری از هلند

Aleksandr Popkov

سخن آخر

امروز به همراه شما سفری به کشور هلند داشتیم و با گوشه ای از زیبایی ها و فرهنگ جاری در این کشور آشنا شدیم. در مورد پنیر مشهور گودا اطلاعات جالبی به دست آوردیم و هلند را از زاویه جدیدی به تماشا نشستیم. 

نظر شما در مورد این تصاویر چه بود؟ شما تا چه اندازه با این جنبه های زندگی در هلند آشنا بودید؟ 

دیدگاه ها، پیشنهادها و انتقادهای تان را با ما و دوستان کارناوالی تان در میان بگذارید. منتظرتان هستیم. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.